اخبار سیاسی

طالبان بخش انکارناپذیری از حقیقت افغانستان است

ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طالبان بخش انکارناپذیری از حقیقت افغانستان است. باید پذیرفت که طالبان تندی‌ها و تفاوتی‌هایی با سایر گروه‌های موجود در افغانستان دارد؛ نباید آن‌ها را با القاعده، النصره، داعشی‌ها و تکفیری‌ها یکی دانست.

مردم بعد از دیدن طالبان به جان اصولگرا‌ها دعا می‌کنند

عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توییتی نوشت: مردم ما رفتار طالبان را ببینند بعد بگویند خدا پدر اصولگرایان ایرانی را بیامرزد و به وجود آن‌ها دعا کنند که این اندازه خشن و بسته و عقب‌مانده نیستند.

دولت آینده باید از اشتباهات روحانی درس بگیرد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: روحانی در سیاست خارجی اشتباهات فاحشی داشت و دولت آینده باید از این اشتباهات درس بگیرد. مهمترین اشتباه آن بود که همه تخم مرغ هایش را در سبد برجام گذاشت و تقریبا وزارت خارجه، وزارت برجام شد. سلیمی افزود: دولت آینده در حوزه سیاست خارجی این نگاه را دنبال خواهد کرد که دنیا وسیع‌تر از چند کشور خاص است و اگر ما مراودات خارجی‌مان را در یک قوطی کبریتی به نام برجام محصور کنیم و دنیا را نبینیم، عیب بزرگی است.

ترکیب هیئت دولت فقط مردانه نباشد

ساعی نماینده پیشین مجلس گفت: ان‌شاا… که ترکیب هیئت دولت فقط مردانه نباشد و در آن قسمت‌هایی که می‌شود خانم‌ها اداره کنند و این امکان برای ایشان فراهم است از خانم‌های شایسته استفاده کنند البته باید منتظر باشیم تا ببینیم چگونه مسائل پیش می‌رود.

در ماجرای حمله تروریستی به مجلس خطای انسانی عامل اصلی بود

نماینده سابق مجلس با تاکید براینکه حادثه تروریستی مجلس ناشی از کوتاهی‌های حفاظتی بود نه خلأهای امنیتی گفت: دراین حادثه افراد به وظیفه امنیتی خود عمل نکردند که این فرجه‌ای برای حمله تروریستی داعش مهیا کرد. فلاحت پیشه افزود: هزینه‌های صورت‌گرفته برای دیوارکشی دورمجلس بعد از این حادثه به شدت انتقادبرانگیز بودندکه نتیجه آن از دست رفتن دسترسی اقشار مظلوم کشور به نمایندگان خودشان بود.


خیلی از اصولگرایان اعتقادی به رئیسی ندارند؛ برای امتیاز دور او جمع شده‌اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: اتحاد یعنی اینکه رقابت بکنیم اما دعوا نکنیم. اختلافات را بر منافع ملی ترجیح ندهیم و بتوانیم از تمام ظرفیت‌های کشور و از تمام ظرفیت تک تک افرادی که شایستگی دارند، استفاده کنیم. فقط آنهایی که فساد می‌کنند، تخلف می‌کنند و در اداره کشور انحراف ایجاد می‌کنند باید حذف شوند که در این کار هم با دوستان خودمان هم نباید تعارف کنیم. توکلی افزود: خیلی از همین اصولگرایان هم در حقیقت اعتقادی به آقای رئیسی ندارند و برای امتیاز دور او جمع شده‌اند. من تمام امیدم این است که آقای رئیسی به اینها امتیاز ندهد، همانطور که در قوه قضائیه هم امتیاز نداد. ایشان باید بتواند از هر کسی فارغ از گرایش‌های سیاسی‌اش به واسطه شایستگی و سلامت آن فرد استفاده کند. این فعال اصولگرا معتقد است: الان در این مقطع یکی از مهم‌ترین کارویژه‌های دولت آقای رئیسی این است که در کشور یک اتحاد واقعی شکل بدهد و اتفاقاً من خوش‌بین هستم که او آدمی است که می‌تواند این کار را بکند.


خسارت تاخیر در واکسیناسیون، از هزینه تامین واکسن بیشتر است

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر وجود برخی مشکلات در پروژه های تامین واکسن تولید داخل همچون تحریم ها تاکید کرد: رسانه ها نباید دو قطبی تامین واکسن از داخل و خارج کشور ایجاد کنند. هاشمی افزود: در این شرایط از نظر مدیریت واکسیناسیون هم با مشکلاتی مواجه هستیم که عدم تحقق وعده مسئولین وزارت بهداشت پدیده نامناسبی در سفر ایرانیان به کشورهای همسایه ایجاد کرده که در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست. واکسن تولید داخل که افتخار آفرین است؛ بعضا پروژه تولید داخل به تولید انبوه نزدیک شده اما این فرآیند نیازمند یک هم افزایی و همگرایی پروژه های تحقیقاتی برای استفاده از امکانات و تجهیزات، زیرساخت ها و مواداولیه است که ممکن است با مشکلات بسیاری به دلیل تحریم ها و حساسیت ایمنی و سلامت مواجه شود. این فعال سیاسی اعتدالگر ادامه داد: لازم است در کنار پروژه داخلی نسبت به تامین واکسن از کشورهای خارجی هم اقدام شود؛ چرا که برخی کشورهای همسایه به مرز ۵۰ درصد واکسیناسیون رسیده اند و ما هنوز کمتر از ۵ درصد دنبال می کنیم و این می تواند خسارت های روانی و اقتصادی و انسانی ایجاد کند که به مراتب فراتر از هزینه های تامین واکسن از خارج کشور است.


مصباحی‌مقدم: اصلاح‌طلبان به وضعیت بی‌تدبیری دچار شدند

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربه نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان راه‌حل روشنی برای مدیریت کشور خصوصاً در شرایط حاضر ندارند. اصلاح‌طلبان حتی برای ورودشان در عرصه انتخابات نیز، به وضعیت بی‌تدبیری دچار شدند. مصباحی مقدم درباره میزان عملیاتی و اجرایی شدن این اقدام رئیسی برای ارتباط با طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان، اضافه کرد: باید منتظر بمانیم تا رئیس‌جمهور منتخب مسئولیت را در اختیار بگیرد و این اقدامات در مقام اجرا و عمل پیاده شوند و اگر پیاده شد آن زمان صداقت رئیس جمهور ظهور و بروز پیدا می‌کند وی اضافه کرد: ابراز خرسندی می‌کنم که یک عضو جامعه روحانیت مبارز رئیس جمهور و محسنی‌اژه‌ای، عضو دیگر جامعه روحانیت مبارز نیز رئیس قوه قضائیه شد.


بهشتی‌پور: مذاکره در دولت رئیسی ادامه دارد اما بی‌نتیجه

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به حتمی بودن پیگیری مذاکرات و توجه به احیای برجام در دولت رئیسی گفت: دولت رئیسی هم چاره‌ای غیر از توجه به برجام ندارد چون چه بخواهیم و چه نخواهیم این موضوع بر اقتصاد ایران، امنیت ایران و جایگاه حقوقی ایران در عرصه بین‌المللی تاثیر تعیین کننده‌ای دارد. ضمن اینکه تصمیم گیری در این موضوع در سطح شورای عالی امنیت ملی است و دولت‌ها فقط تسهیل‌گر هستند. بهشتی پور افزود: اما تا زمانی که نگاه فعلی تغییر نکند، این مذاکرات به جایی نرسیده و از آنجایی که رویکرد دولت جدید و مجلس یازدهم نیز با تصویب قانون اقدام راهبردی لغو تحریم مشخص است؛ نمی‌توان به آنجام آن تغییر رویکردها امیدوار بود.


سردار فدوی: سپاه به طور ویژه به رئیسی کمک می‌کند

دریادار فدوی بیان کرد: مشکلاتی که کشور ما امروز به آن دچار است در شأن ملت شهید پرور ایران نیست.جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه پاسداران با تمام ظرفیت‌هایش آماده کمک‌رسانی به دولت انقلابی منتخب مردم است، تصریح کرد: حتی در موضوعات جدید و در راستای برطرف کردن نیازهای ضروری مردم که به واسطه خباثت دشمنان و تحریم‌های ناجوانمردانه جلوی آن گرفته شده است، ما آماده کمک‌رسانی و حمایت از دولت هستیم. وی با تأکید بر اینکه باید از توانمندی‌های بی‌نظیر داخلی در راستای حل مشکلات استفاده شود، اضافه کرد: برخی افراد متأسفانه برای برطرف کردن نیازهای ضروری به روش‌هایی متوسل می‌شدند که این روش‌ها اصالت نداشت و در واقع ازتوانمندی‌های عظیم داخلی در راستای حل مشکلات استفاده نمی‌شد.


برپایی اردوگاه‌های مرزی برای کنترل کرونا

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت افغانستان و حضور آوارگان این کشور در ایران، گفت: باید توجه کنیم که تعدادی از آوارگان از افغانستان به سمت مرزهای ایران می‌آیند که ما مجبوریم اردوگاه‌هایی داشته باشیم و بیماران را آنجا قرنطینه و نگهداری کنیم تا بیماری کنترل شود. وی با عنوان این مطلب که برپایی اردوگاه‌ها در آن طرف مرز یا این طرف مرز تفاوت چندانی نمی‌کند، افزود: خیلی هم از سازمان‌های جهانی انتظار نداریم ما را کمک کنند. به طوری که در دوران کرونا ۲۵۰ هزار نفر از اتباع مبتلا به کووید ۱۹ در کشور درمان شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت