اخبار سیاسی

سرلشکر موسوی: ارتش با قاطعیت در مقابل دشمن می ایستد

سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش گفت: ارتشی که با قاطعیت و اقتدار در مقابل دشمن می‌ایستد، طاقت دیدن گریه یک دختر بچه را ندارد و فوراً به کمک او می‌شتابد. امروز بحمدا… با برنامه‌ریزی و همت فرماندهان و کارکنان خدوم ارتش، تلاش خوبی برای رفع دغدغه‌های مردم سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

بایدن از تجربه حضور آمریکا در افغانستان عبرت بگیرد

میرسلیم نماینده تهران در مجلس گفت: نتیجه فضولی و سپس حضور نابخردانه آمریکا در افغانستان غیر از ایجاد تفرقه و افزایش آلام مردم رنجدیده افغانستان و ناپایداری سیاسی، ننگ و افتضاح برای دولت آمریکا بود. کاش بایدن از آن تجربه تلخ و ابلهانه برای خروج از منطقه عبرت می گرفت.

عبدی: شکاف میان مردم و مسئولین در حال افزایش است

عباس عبدی گفت: شکاف میان نگاه و برداشت مردم از وضعیت جامعه و کشور با ارزیابی بخشی از مسئولین از این وضعیت در حال افزایش است. فعال اصلاح طلب افزود: به نظر می‌رسد که علت بروز این شکاف میان نگاه مردم و مسئولین، پیروی آنان از دو رویکرد متفاوت جزیی‌نگری و کلی‌نگری نسبت به امور است که نزد هر کدام وجود دارد. مسئولین در بسیاری از موارد جزئیات را می‌بینند آن هم جزئیاتی که مطلوب آنان است.

سروری: چمران بهترین گزینه برای ریاست شورا است

سروری منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا قبل از استقرار شورای ششم، شهردار و هیئت رئیسه شورا تعیین شوند، مهدی چمران را بهترین گزینه برای ریاست شورا برشمرد و گفت: شهردار تهران باید چهره‌ای ملی باشد.

دولت فراجناحی فریبی بزرگ است

سخنگوی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان گفت: دیگر زمان آن گذشته که احزاب از این انتخابات تا انتخابات بعدی کرکره ها را پایین بکشند و فقط در هر انتخاباتی که می رسد به مردم سلام کنند. منصوری افزود: به نظر من دولت فراجناحی اساسا یک فریب بزرگ است. کشور نیاز به دولتی با رویکرد وحدت ملی دارد اگر واقعا اراده ای برای حل مشکلات متکثر ایران امروز وجود دارد.


رئیسی: فضای مبارزه با فساد در کشور باید ادامه یابد

رئیس جمهور منتخب گفت: امروز فضای مبارزه با فساد در کشور ایجاد شده است و باید با ادامه این روند و همچنین افزایش کارآمدی، سرمایه اجتماعی، اعتماد مردم به نظام را افزایش دهیم. رئیسی با تاکید بر لزوم چابکسازی نظام اداری، تصریح کرد: تحقق وعده ها نیازمند نظام اداری چابک است و به دور از بروکراسی معمول در مسیر تحقق وعده ها گام بر می داریم. وی گفت: با توجه به شناختی که از امکانات مادی و معنوی، نیروی انسانی کارآمد، اراده جدی مدیران و توان جوانان دارم معتقدم که راه برون رفت از مشکلات کشور وجود دارد. رئیسی با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را به عنوان اسناد بالادستی در اختیار داریم، افزود: این سیاست ها پایه هایی برای برنامه ریزی در راستای تحول در جامعه خواهند بود. وی گفت: در این سال ها زحمات بسیاری کشیده شده که قابل توجه هستند اما در شرایط موجود که مردم ناراضی هستند و دغدغه مندان نگرانند، می توان با شناخت مشکلات، اولویت گذاری مسائل کشور آن را حل کرد.


جهانگیری: سران هر سه قوه از یک جریان سیاسی خواهند بود

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به چالش ها و ابرچالش های پیش روی کشور گفت: مهمترین راهکار برای مقابله با این چالش ها و عبور از بحران های پیش رو انسجام و همبستگی داخلی است. جهانگیری افزود: اینکه سران سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه از یک جریان سیاسی هستند و نهادهای حاضر نیز نوعا از آنها حمایت می کنند و از همان جریان هستند می تواند به حل مسائل کشور کمک کند اما آنچه مهمتر از همه این هاست همراهی و همدلی مردم است تا دولت با پشتوانه همه مردم و برنامه ریزی عالمانه بتواند مشکلات را حل و فصل کند. وی تصریح کرد: اگر نتوانیم به موقع با مشکلات و چالش ها مقابله کنیم آنها به مسائل پیچیده ای تبدیل می شوند . امروز موضوع آب یکی از بزرگترین مشکلات کشور است به طوری که وقتی شایعه انتقال آب از جایی به جای دیگر منتشر می شود فورا به مسئله سیاسی و امنیتی تبدیل می شود. جهانگیری افزود: زمانی که برخی هشدار می دادند که باید برداشت از آب های زیرزمینی را محدود کنیم، عده ای دیگر می گفتند در برداشت از آب ها نباید بخل داشت. بگذارید سطح زیرکشت بیشتر شود اما امروز شاهد هستیم که دشت های کشور دچار برون نشست شده اند ودر تامین آب شرب نیز با مشکل مواجه شده ایم.


رئیسی از قدرت و اختیارات بیشتری برخوردار خواهد بود

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: رئیسی در داخل کشور با چالش‌های کمتری روبرو خواهد شد واین فرصتی برای جامعه بین الملل است تا به حل مشکلاتش با ایران بپردازد در عین حال موضوع به آمریکا بستگی دارد. موسویان افزود: رئیسی از قدرت و اختیارات بیشتری برخوردار است زیرا در داخل با چالش بسیار کمتری نسبت به مخالفان روبرو خواهد شد. وی اضافه کرد: اگر ایالات متحده و گروه ۱ + ۵ تحریم ها را لغو کنند ، در این صورت ایران به توافق نامه عمل می کند. اما اگر آنها می خواهند که ایران در شرایط تحریم باقی بماند ، یا این تحریم ها را تحت عنوان حقوق بشر یا تروریسم، اعمال کنند تا عملا توافق را از بین ببرند، فکر می کنم این بار ایرانیان این مسئله را قبول نخواهند کرد.


شاید نماینده‌ هایی که برای رئیسی امضا جمع کردند، سهم خواهی کنند

عباس سلیمی‌نمین گفت‌: نگران هستم شاید نمایندگان دنبال سهم‌خواهی از دولت جدید باشند و ۲۰۰ نماینده‌ای که برای تقویت رئیسی امضا جمع کردند، حالا بیایند و هر کدام به زعم خود سهمی طلب کنند. این فعال اصولگرا ادامه داد: برخی گرایش‌ها در درون جریان اصولگرایی اصلاً رقیب را به رسمیت نمی‌شناسند و اساساً قائل به این هستند که اصلاح‌طلبان از دایره دلسوزان کشور حذف شوند. وی با بیان اینکه بعد از انتخابات ۱۴۰۰ همه قوا در یک طیف سیاسی قرار دارند، اما قطعاً سلایق‌شان با هم در تضاد است، افزود: رسانه‌ها با صراحت و صداقت مقدمات را برای اصلاح امور فراهم کنند و مسئولان نیز نباید در حلقه‌ای بسته و کوچک جناح بندی ها محصور شوند.


آمادگی واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ هزار نفر وجود دارد

رئیس جمهور با تاکید بر عدم تسامح در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: این آمادگی وجود دارد که روزانه ۵۰۰ هزار نفر از مردم واکسینه شوند و این امر، امید بسیار و همچنین مصونیت ایجاد می‌کند. روحانی گفت: حدود ۴۰ میلیون نفر باید واکسینه شوند تا زنجیره ابتلا به بیماری کرونا در کشور قطع شود. وی اضافه کرد: با همه تمهیدات به پیک پنجم وارد شدیم یا نزدیک شدیم. اگرچه این پیک هنوز سراسری نیست و هنوز هم می‌شود جلوی افزایش آن را گرفت که به تلاش همگانی در سراسر کشور نیاز دارد. وی با بیان اینکه پروتکل‌ها دقیق‌تر اجرایی و عملیاتی شود، گفت: علاوه بر این مقرراتی که نسبت به مناطق قرمز و نارنجی باید مورد مراعات قرار بگیرد. پایش‌ها بیشتر شود وکاهش ترددها و تجمع‌ها باید صورت بگیرد اموری است که همیشه ما به آن تاکید می کنیم.


توافق کره‌جنوبی و آمریکا درباره پول‌های مسدود شده ایران

وزارت اقتصاد کره جنوبی اعلام کرد که هونگ نام کی وزیر دارایی این کشور و جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه در حاشیه نشست گروه ۲۰ در ونیز ایتالیا یک نشست دوجانبه برای بحث درباره موضوعات مختلف برگزار کردند که یکی از آنها نحوه آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران در حساب های بانکی کره جنوبی بوده است. سئول در تلاش است با حمایت آمریکا از یک کانال در سوئیس برای استفاده از بخشی از پول مسدود شده ایران در کره جنوبی برای فروش کالاهای بشردوستانه، شامل محصولات درمانی شرکت های سوئیسی به ایران استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت