اخبار سیاسی

توصیه رئیسجمهور به سهامداران: همه سرمایه خود را وارد بورس نکنید

رئیس جمهور با بیان اینکه بازار سرمایه ریسک هم دارد و معمولا در بورس ما یک خط مستقیم به سمت بالا نداریم و خط ها به صورت شکسته است، گفت: مردم نباید همه سرمایه‌شان را وارد بورس کنند. روحانی افزود: در بازار سرمایه ریسک وجود دارد ممکن است رشد بورس  در یک سال بسیار خوب باشد و چند ماه روند نزولی هم داشته باشد.

احمدی نژاد: عده ای از طالبان حمایت می کنند

احمدی نژاد گفت: طالبان با اسلحه می خواهد دولت اسلامی تشکیل بدهد، عده ای هم از آنها حمایت می کنند. رئیس دولت دهم گفت: با کمک بیگانگان عده‌ای را مسلح کردند تا با تسلط به رسمیت شناخته شوند. وی گفت: حکومت اسلامی با اسلحه، ظلم و بدترین نوع معرفی اسلام است. با اسلحه بخواهند کشوری را بگیرند و بعد بگویند حکومت اسلامی.

رئیسی به یکی از کاندیداها گفت بالاخره یک قبر و قیامتی وجود دارد

قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس  گفت:خود من که در مناظره ادب را رعایت می کردم اما فردی که نسبت به او بی ادبی می شد گله مند بود. مثلا آقای رئیسی بعد از یکی از مناظره ها که به ایشان توهین شد گفت بالاخره قبر و قیامتی هم هست.

تمرکز روحانی به ارتباط با غرب،کشور را گرفتار کرد

منتخب مردم تهران در مجلس گفت: دولت روحانی در این هشت سال همه موضوعات کشور را وابسته به سرنوشت برجام و معطل غربی‌ها کرد و همین نگاه غلط باعث ایجاد مشکلاتی برای کشور شد. کوثری افزود: عملکرد اقتصادی دولت روحانی در این مدت به ویژه در چند سال اخیر بسیار ضعیف بوده است و کسی نمی‌تواند این موضوع را انکار کند.

رئیسی از وزرای موفق دولتهای قبلی استفاده کند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: رئیسی برای تشکیل کابینه کارآمد از وزرای موفق دولت‌های پیشین استفاده کند. نمازی افزود: در انتخاب اعضای کابینه باید توجه زیادی به سابقه عملکرد افراد داشت و بهترین معیار برای انتخاب، سابقه و تجربه عملکرد موفق آنهاست. اگر رئیسی به شعار فراجناحی واقعا پایبند است، باید از مدیران با تجربه و متخصص استفاده کند.

رئیسی: دولت جدید نیازمند همراهی همه مردم است 

رئیس جمهور منتخب در دیدار با آیت ا… نوری همدانی مرجع عالیقدر تشیع گفت: بدون تردید دولت نیازمند همراهی همه مردم است، عنوان دولت را دولت مردمی گذاشتیم، حضور و همکاری همه مردم موثر است و رهنمود‌های مراجع می‌تواند برای آینده دولت بسیار تاثیرگذار باشد، مردم هم نگاه شان به مراجع و بزرگان خود است. وی گفت: برای ادامه راه نیازمند رهنمود‌های حضرت عالی و سایر بزرگان هستیم، از همه مراجع تقلید و بزرگان به خاطر پیشقدم بودن در عرصه‌های مختلف نظام و انقلاب و اعلام نظر و صدور بیانیه ها، به خصوص در انتخابات اخیر تشکر می‌کنم. رئیسی گفت: مردم امروز به شدت مشکل معیشتی و کسب و کار دارند، مشکلات مختلفی که زندگی مردم را احاطه کرده اما مردم بسیار صبور هستند که نسبت به مسائل انقلاب، پایداری می‌کنند، مردم در این انتخابات حقی برای خودشان و تکلیفی برای ما ایجاد کردند که امیدواریم بتوانیم گشایش‌هایی در زندگی مردم صورت دهیم که احساس کنند شرایط متفاوت شده است.

فلاحت پیشه: برای احیای برجام باید مرحله به مرحله جلو رفت

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس احیای گام به گام و مرحله‌ای را رویکرد بهتری برای احیای برجام دانست و اظهار کرد:پیکره برجام در دوران ریاست جمهوری ترامپ آنقدر آسیب و جراحت دیده است که به یک باره احیا نشود.باید به احیای آن فرصت داد و مرحله به مرحله جلو رفت. فلاحت پیشه افزود:متاسفانه مسئولان سیاسی کشور‌ها نتوانستند از فضای شکل گرفته در وین استفاده کنند و شاهد نوعی فرصت‌سوزی در این زمینه بودیم.البته این فرصت‌سوزی از سوی دیپلمات‌ها نبود، چراکه اگر تصمیم‌گیری به آن‌ها بود، توافق برای احیای برجام خیلی زودتر انجام می‌شد.وی با بیان اینکه روش همه یا هیچ، احیای برجام را به تاخیر انداخته است، گفت:ایران آمادگی لازم را برای احیای برجام دارد و دولت بعدی ایران هم اگرچه ممکن است منتقد آن باشد، اما در صورت احیای برجام، به آن پایبند باقی خواهد ماند.وی اضافه کرد:همانطور که آمریکا سعی می‌کند ابزار‌های تحریم را به عنوان اهرم فشار برای اعمال قدرت حفظ کند، ایران هم باید سعی کند قابلیت‌های هسته‌ای خود را نگه داشته و آن‌ها را حفظ کند، وگرنه هیچ تضمینی برای حفظ برجام نیست.در واقع، معطل کردن احیای برجام برای گرفتن تضمین غیرواقع‌گرایانه و کشتن زمان است.

ایمانی: مدیران دهه اول، حاضر به انتقال قدرت نیستند

فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: ما در حوزه جوانگرایی با یک تاخیر بسیار زیانبار در کشور مواجهیم. ایمانی  افزود: واگذاری امور اجرایی و غیراجرایی که باید در دو دهه گذشته به تدریج صورت می‌گرفت، با مقاومت نسل اول انقلاب مواجه شد و آن‌ها نشان دادند که تمایلی به واگذاری مدیریت‌ها به نسل‌های بعد از خود در یک روند طبیعی و منطقی با انتقال تجربیات ندارند و از آنجا که این اتفاق در یک روند ناگزیر انجام و این سد شکسته خواهد شد، برای کشور زیانبار است. وی هشت سال گذشته را فرصتی از دست رفته در این زمینه دانست و گفت: دولت آقای روحانی در زمینه جوانگرایی بسیار کوتاهی کرد و نتوانست این فرآیند را به تدریج انجام دهد و ما حداقل ۸ سال عقب ماندگی در این زمینه داریم.

لیلاز: اینکه طالبان حقوق زنان را رعایت نمی کند، مساله ما نیست

فعال اصلاح طلب گفت:طالبان اگر به قدرت برسد، بدون کمک ایران و پاکستان نمی‌تواند امور خود را بگذراند.افغانستان کشوری تحت محاصره خشکی محسوب می‌شود.ایران می‌تواند در تعاملی سازنده با دولت آینده افغانستان همکاری کند.با این همه سرمایه‌گذاری که ما در راه‌های ارتباطی و دالان‌های تجاری برای ارتباط افغانستان با آب‌های آزاد انجام داده‌ایم، می‌توانیم یک بازیگر قدرتمند در تجارت خارجی باشیم.لیلاز افزود:هنوز گیر یک سری کلیشه‌های قدیمی هستیم.مثلا اینکه طالبان حقوق زنان افغانستان را رعایت نمی‌کند، اینکه مساله ما نیست، مساله مردم افغانستان است، بروند خودشان با خودشان حل کنند. وی اضافه کرد: طالبان مجبور به همکاری با دولت های  همسایه است.

طالبان: ۸۵ درصد افغانستان را تحت کنترل داریم

سخنگوی طالبان با بیان اینکه ۸۵درصد افغانستان در تصرف ماست، گفت:این جنبش تهدیدی متوجه کشورهای همسایه افغانستان نمی‌کند اما آنها از مداخله در امور داخلی افغانستان پرهیز کنند.محمد نعیم گفت:در ارتباط با مساله مرز‌ها ما به همه اطمینان می‌دهیم که مشکلی از سمت ما وجود نخواهد داشت.وی خاطر نشان کرد:جنبش طالبان تا به حال مساله برگزاری مذاکرات بین افغانی در مسکو را در نظر نگرفته، اما این مساله در نشست‌های بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت.وی در پاسخ به اینکه آیا طالبان آماده برگزاری نشست‌هایی با دولت افغانستان است افزود:هنوز در این مورد صحبتی مطرح نشده است.این عضو ارشد طالبان گفت:عملی را انجام نمی‌دهیم که خون افغان‌ها در آن ریخته شود.به حقوق زنان در کار و تحصیل احترام گذاشته می شود، اگرناسازگاری  با اسلام نداشته باشد.

شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است 

ظریف در نشست پایانی گفت وگوهای بین الافغانی تهران گفت:شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است زیرا برای صلح باید ایثار و گذشت داشت و از خواسته های حداکثری چشم پوشید و به خواسته های طرف دیگر توجه کرد خصوصا در این گفت وگوها که طرف دیگری وجود ندارد و هر دو طرف برادران هم و در جستجوی صلح و آرامش برای ملت افغانستان هستند .ملتی که ۴۰سال است در رنج و زحمت است حق دارد که مخالف جنگ باشد.آن چه از شما می خواهم این است که از این فرصت استفاده کنید و هرچه زودتر جنگ را در افغانستان پایان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت