اخبار سیاسی روز یک شنبه ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۰

روحانی: از هفته آینده واکسیناسیون وسیعتر انجام میشود

رئیس‌جمهور گفت: همه علامت‌ها نشان می‌دهد که شرایط واکسیناسیون از هفته آینده بهتر می‌شود و به شکل وسیع‌تری انجام می‌شود. روحانی افزود: پول کواکس را پرداخت کردیم و قرار بود ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز را به ما تحویل دهد، ولی از آن قولی که به ما داده، عقب است و مقدار کمی را به ما داده‌اند.

کیهان: در بدنه مدیریت فرهنگ و هنر دولت روحانی شاهد جریان نفوذ بودیم

کیهان به نقل از فردی که او را منتقد هنری معرفی کرده، نوشت: رهبر انقلاب حدود دو سال قبل در هفته دولت به نفوذ سازمان‌یافته‌ اشاره کردند. وقتی تعبیر سازمان‌یافته را به کار می‌برند یعنی یک جریان و تشکیلات پشت‌ کار است که نفوذ را پیش می‌برد. من نمی‌خواهم مسئولان فرهنگی دولت را به نفوذی بودن متهم کنم، اما در بدنه مدیریت فرهنگ و هنر دولت‌های یازدهم و دوازدهم متأسفانه شاهد جریان نفوذ بودیم.

رئیسی هیچگاه شعار دولت فراجناحی نداده است

ایمانی، چهره سیاسی اصولگرا، در رابطه با امکان عملی شدن وعده دولت فراجناحی توسط رئیسی، گفت: ایشان هرگز چیزی درباره دولت فراجناحی مطرح نکردند و این، حرف رسانه ها بود. نکته دوم اینکه دولت فراجناحی اصطلاحی شعاری است و عملا امکان تحقق ندارد، ایشان بحث شایسته سالاری را مطرح کردند.

شایستگان بر مسند قدرت خواهند نشست، نه سهمخواهان

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: در دولت جدید نباید اجازه دهیم که سهم خواهان، میدان‌دار تشکیل کابینه شوند و شایستگان مورد حمایت عموم مردم را باید بر مسند قدرت بنشانیم. زاکانی افزود: اولویت اصلی در دولت سیزدهم مبارزه سریع با فساد و تبعیض خواهد بود.

ربیعی: رئیسی مذاکره کند

علی ربیعی در یادداشتی با توصیه به ابراهیم رئیسی برای مذاکره با هدف رفع تحریم ها فهرستی از آثار اقتصادی تحریم ها را بیان کرد. وی در این یادداشت نوشته است: تحریم‌ها، فقر را گسترش داده و ایجاد شغل جدید را با مشکل روبه‌رو کرده و با کوچک شدن اقتصاد به طبقات پایین اقتصادی فشار بیشتری وارد کرده است. باید همگان حمایت کنیم در دولت آینده این مسأله حل شود. 

میرلوحی: در ایران تکصدایی شدن امکان پذیر نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در ایران تک‌صدایی شدن امکان پذیر نیست، گفت: طبیعت سیاست و اداره کشور این است که تک قطبی شدن امکانپذیر نیست و دوره‌های تک‌صدایی بیش از دو سال قابل دوام نیست؛ بنابراین تا وقتی سیاست و مطالبات مردم وجود دارد، همیشه اصلاحات لازمه کار است. میرلوحی افزود: در همه کشور‌های دنیا حداقل دو حزب فعال است. این عضو جبهه اصلاحات تأکید کرد: اصلاحات چیزی نیست که پایان پذیرد. سیاست همیشه هست و اصلاحات هم نظریه‌ای است که معتقد است دولت موجود باید نقد شود و اصلاحات هیچ وقت قائم به شخص نبوده است، اگر این اشخاص نیز نتوانند، دیگران این کار را سازماندهی خواهند کرد.

سردار حاجیزاده: برای نخستین بار دولت اسلامی تشکیل میشود 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه آمریکا هیچ وقت دوست ما نبوده و نیست، گفت: روابط ما با آمریکا عادی نمی‌شود چنانچه این عادی سازی مشکلات کشور را نیز حل نخواهد کرد. حاجی‌زاده، ویروس داعش را برآمده از اندیشکده‌های آمریکایی عنوان کرد و افزود: این رژیم در تلاش بود تا با نیرو‌های تکفیری و تروریستی خود سراسر دنیای اسلام را درگیر کند. وی با قدردانی از حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: همه مردم امید دارند با تشکیل دولت جدید برای نخستین بار دولت اسلامی تشکیل و با استفاده از نیروهایی ولایی و خدمتگزار، گره از مشکلات مردم باز شود. وی افزود: داعش با تدبیر و تصمیم به موقع رهبر انقلاب و ایثار مدافعان حرم خصوصاً سردار حاج قاسم سلیمانی مهار و نابود شد.

مرعشی: بین قالیباف و رئیسی، شکاف زیادیست

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: رئیسی باید بداند که در همین مقطع باید بایستد و به آقای روحانی  کمک کند و نظر رهبری را جلب کند، چرا که باید مساله بازسازی برجام و رفع تحریم ها را جدی بگیرد. مرعشی افزود: برای ما مطلوب است که آقای رئیسی این موفقیت را داشته باشد، منتهی آقای رئیسی باید توجه کند که با روابط تجاری با پاکستان، عراق، ونزوئلا و افغانستان نمی شود کشور را اداره کرد. وی ادامه داد: الان حاکمیت یکپارچه نیست بین آقای قالیباف و آقای رئیسی، شکاف زیادی وجود دارد، تجربه هم همواره این گونه بوده هرگاه فکر می‌کردیم حاکمیت یکپارچه است و رقیبی در میدان نبوده، همان هیئت حاکمه تقسیم بر دو شده است و در این دوره حداقل تقسیم بر دو می شود. حتی ممکن است چند شاخه شود. مرعشی با بیان اینکه اقتصاد بدون نفت یعنی افغانستان شدن اضافه کرد: اقتصاد ایران اگر بخواهد حرکتی انجام دهد فقط با منابع خارجی است در دنیا اتفاقی که در دهه های اخیر رخ داده، زمانی بود که الگوی توسعه، برزیل بود که ناموفق بود یعنی حجم زیادی وام خارجی دریافت کردند و پروژه های دولتی اجرا کردند، غیراقتصادی بود و بدهکار شدند یک زمان دیگر گفتند کره جنوبی، منابع خارجی  به بخش خصوصی وارد شد و موفقیت داشت.

امیری فرد: ۱۲ نفر از کابینه رئیسی از جوانان هستند 

فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه چینش کابینه دولت سیزدهم گفت: شنیده‌ام که قرار است ۱۰-۱۲ نفر نیروی جوان در کابینه بیاورند، این خوب است و چرخه مدیریت عوض می‌شود. اما درباره دوستانی که در انتخابات اعلام حمایت کردند مانند آقای محمد یا چهره‌های دیگر به عقیده من می‌توانند حضور داشته باشند و در پست‌های مدیریتی خدمت کنند، به ویژه آقای محمد که سابقه و رزومه خوبی در قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) داشتند و دولت هم می‌تواند از ایشان استفاده کند.امیری فرد تصریح کرد: دولت آقای رئیسی ان‌شاءا… با دولت‌های گذشته متفاوت خواهد بود و به‌نظرم آقای رئیسی یک دولت جوان تشکیل خواهد داد یا اگر کمی سن و سال بیشتر از سن جوانی باشد حتما فکر و اندیشه و روحیه جوانی خواهند داشت. وی اضافه کرد: الحمدا… قحط الرجال هم نداریم، به اندازه کافی افرادی هستند که بتوانند در دولت خدمت کنند به ویژه در این دوره اگر قرار بر
جوان گرایی باشد، اجازه دهند جوان‌ها وارد دولت شوند.

ادعای واشنگتن پست درباره پیام آمریکا به ایران

روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که آمریکا در خصوص حملات اخیر در سوریه و عراق به تهران پیامی داده است. این روزنامه  نوشت: آمریکا از طریق برخی کانال های دیپلماتیک به ایران اطلاع داده است که حملات اخیر در سوریه و عراق با هدف افزایش تنش نبوده بلکه برای ایجاد بازدارندگی انجام شده است. این روزنامه همچنین نوشته است: آمریکا به ایران اعلام کرده که به هرگونه حملات شبه نظامیان نزدیک به ایران در عراق پاسخ خواهد داد، حتی اگر این حملات منجر به کشتن نیروهای آمریکایی نشود. یک مسئول در دولت آمریکا به این روزنامه گفته است: ما این مسئولیت را برعهده داریم که ثابت کنیم حمله به نیروهای آمریکایی پیامدهایی به همراه دارد و این امر صحیح است، حالا این حملات خواه منجر به کشته و زخمی شدن کسی بشود و یا نشود.

چرا کرونا دوباره اوج گرفت؟

دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 گفت: یکی از مهم ترین مشکلات ما در استان سیستان و بلوچستان، اقبال و اشتیاق بسیار کم از سوی مردم نسبت به سایر مناطق کشور برای انجام واکسیناسیون است. عابدینی افزود: در گروه‌های سنی که واکسیناسیون آنها اعلام شده، برخلاف سایر مناطق که مردم به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند، اقبالی از سوی مردم برای تزریق واکسن وجود ندارد. وی تصریح کرد: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان خیلی پایین است و مردم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری، باور ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

کاری – درد بیمار بودن و همراه بیمار بودن خود به تنهایی می تواند یک

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت