اخبار اقتصادی – اجتماعی

یارانه ۲۵۰ هزار تومانی در راه است؟

تجارت نیوز نوشت: رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی اخیر خود به صراحت از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی سخن گفت. وزیر اقتصاد نیز از بررسی پیشنهاد پرداخت کارت اعتباری به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم در ستاد اقتصادی دولت خبر داد. در صورت اجرای این سناریو با فرض تخصیص این رقم بین مشمولان یارانه معیشتی به تعداد ۶۰ میلیون نفر، به هر نفر در طی سال بیش از سه میلیون تومان (در هر ماه بیش از ۲۵۳ هزار تومان) تعلق خواهد گرفت.

مجلس نمی‌تواند برای مهریه سقف تعیین کند

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرحی برای اصلاح قانون مهریه از سال‌های قبل در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مانده بود که ما در این کمیسیون در رابطه با این طرح هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم که باید چه کار کنیم. یعنی ممکن است اصلا این طرح در کمیسیون مطرح و بررسی نشود. در این طرح به هیچ عنوان در مورد میزان مهریه تصمیم‌گیری نخواهد شد بلکه قالب طرح این است که قانونی مصوب شود که هم مردان زندان نروند و هم زنان حقشان ضایع نشود. وی اضافه کرد: تعیین میزان مهریه خلاف شرع و قانون است و چنین چیزی امکان ندارد و مجلس نمی‌تواند برای مهریه سقف تعیین کند.

واکسیناسیون اصناف الزامی شد

اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرد که همه صنوف و همه شاغلین صنوف باید تا پایان مهر ماه حداقل یک دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند. صدور و تمدید پروانه کسب، کارت مباشر و همچنین کارت بهداشت برای تمامی شاغلان در واحدهای صنفی، منوط به انجام واکسیناسیون است.

احتمال اوج‌گیری موج ششم کرونا با سویه لامبدا و مو از شرق کشور

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی:در صورت ورود موج ششم کرونا به استان، احتمال شیوع سویه “لامبدا” و “مو” که منشاء آنها آمریکای جنوبی است، وجود دارد. شبستری افزود: حتمال اوج‌گیری موج ششم کرونا از شرق کشور وجود دارد و خراسان رضوی با توجه به رفت و آمدها در مناطق شرقی و جنوبی و همجواری با کشور افغانستان در معرض خطر است.

تورم کالای اساسی چند برابر می‌شود؟

افقه کارشناس اقتصادی گفت: زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی از بازار حذف شود کالا‌هایی که مشمول آن بودند به‌شدت گران می‌شوند و این در حالی است که ادعا می‌شود مابه‌التفاوت این پول را به مردم خواهند داد، اما تجربه نشان داده که در بخش دوم آن معمولا دولت‌ها موفق عمل نکرده‌اند.

کدام بانک‌ها کارت اعتباری ۷ میلیونی می‌دهند؟

ایسنا نوشت: درحالی که سه ماه از تکلیف بانک مرکزی به پنج بانک ملی، صادرات، تجارت، ملت و رفاه کارگران مبنی بر صدور کارت رفاهی با حداکثر سقف هفت میلیون تومان می‌گذرد، گزارش های این رسانه حاکی از آن است که تنها دو بانک ملی و تجارت این کارت اعتباری را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

خبرهای خوش برای کامیون‌داران

کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران اعلام کرد که حدود ۱۵ درصد از کامیون‌های رسوبی مانده در گمرک‌های کشور در شرایطی که مهلت قضایی یک ماه به پایان رسیده است ترخیص شده است اما در هفته آینده کامیونداران خبرهای خوبی در این زمینه خواهند شنید.

هشدار به وزیر نیرو درباره کمبود برق

رئیس کمیته اقتصاد انرژی کمسیون اقتصادی مجلس در نامه ای با با هشدار به وزیر نیرو نسبت به کمبود برق تولیدی در کشور گفت که در صورت وجود برنامه زمان‌بندی شده و عملیاتی برای تأمین پایدار برق در تابستان ۱۴۰۱ ، این برنامه در اختیار این کمیته قرار گیرد تا با همکاری بین دولت و مجلس از بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیر به مصرف‌کنندگان برق جلوگیری شود.

درخواست سه کشور خارجی برای خرید واکسن کووپارس

مهرآبادی سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس گفت: سه کشور برای خرید این واکسن با موسسه رازی ارتباط برقرار کردند همچنین یکی از این کشورها تقاضای ۵۰ میلیون دوز کرده است و یک کشور اسلامی نیز تقاضای همکاری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت