اخبار اقتصادی – اجتماعی

خبر افزایش حقوق ها در ۱۴۰۱ غیرواقعی است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هنوز هیچ مذاکره و هماهنگی بین دولت و مجلس برای تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده انجام نگرفته؛ اخبار منتشر شده غیر واقعی است. حاجی بابایی اعلام کرد که سازمان برنامه و بودجه تاکنون به صورت رسمی درباره افزایش حقوق‌ها چیزی را اعلام نکرده است.

هزینه‌های مسکن ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه های خانواده‌ها را می‌بلعد

وزیر تعاون در آیین تحویل یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در سراسر کشور اظهار داشت: سایر واحدها تا آخر امسال یا سال آینده آماده شود. عبدالملکی افزود: متاسفانه با شرایط کنونی، هزینه‌های مسکن ۳۰ تا ۶۰ درصد هزینه های خانواده‌ها را می‌بلعد که حتی از توان افراد عادی و قشر کارمند نیز خارج است اما با تهیه مسکن می توان نیمی از هزینه های اقتصادی خانواده‌ها را رفع کنیم.

امسال چند درصد متقاضیان، وام ازدواج گرفتند؟

رویداد۲۴ نوشت: براساس گزارش تفریغ بودجه، در سال گذشته فقط ۶۶ درصد از متقاضیان وام ازدواج این تسهیلات را دریافت کرده‌اند. طبق آنچه در گزارش تفریغ بودجه آمده است، در سال گذشته از یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۶۰ میلیون متقاضی استفاده از تسهیلات ازدواج، به تعداد ۷۳۵ هزار و ۱۱۴ نفر، معادل ۶۶ درصد متقاضیان، به میزان ۳۸ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان، تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

آخرین وضعیت در بازار لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: با وجود کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی فروش در بازار لوازم خانگی، قیمت ها در این بازار کماکان در حال پیشروی است. پازوکی افزود: دلیل آن چیزی نیست به غیر از قیمت بالای مواد اولیه؛ در ضمن تولیدکننده باید با هزار بدبختی ارز تهیه کند و سپس آن را به کشورهایی بفرستد که از آنها مواد اولیه خریده است.

سازمان جهانی بهداشت: واکسینه شده‌های سینوفارم دوز سوم بزنند

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از تزریق دوز سوم واکسن کروناویروس به افرادی با سیستم ایمنی ضعیف حمایت کردند. کارشناسان این سازمان همچنین اظهار داشتند: افراد بالای ۶۰ سال که با دریافت واکسن های سینوواک و سینوفارم به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده اند، باید سومین دوز واکسن را تزریق کنند.

۳.۵ میلیون دانش‌آموز واکسن کرونا زدند

گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمارهای موجود تا روز ۱۸ مهرماه از میان دانش آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان یعنی نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واکسینه شدند.

بسیاری از آب معدنی‌های موجود در بازار آب شرب است

عزیزی مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از آب معدنی های موجود در بازار آب معدنی نیست و آب شرب است و نباید مردم را گمراه کرد.

مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه ها نیست

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: همکاری بسیار خوبی بین وزارت نفت و نیرو برای تامین سوخت نیروگاه ها وجود دارد و اگر این همکاری ادامه یابد مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه ها نخواهیم داشت. حائری افزود: تمام تلاش خود را برای تامین برق انجام خواهیم داد و با آمادگی نیروگاه ها و برنامه های مدیریت مصرف در بخش برق و گاز زمستان را بدون مشکل سپری کنیم.

کرونا بدهی کشورهای فقیر را چقدر افزایش داد؟

فارس نوشت: بانک جهانی اعلام کرد که طی سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر بدهی کشورهای کم‌درآمد جهان بوده‌ایم. بانک جهانی هشدار داد که میزان بدهی کشورهای کم‌درآمد جهان در سال ۲۰۲۰ به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از بحران کرونا ۱۲ درصد افزایش یافته و به ۸۶۰ میلیارد دلار رسیده است. که شاهد افزایش آسیب‌پذیر کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط در برابر بدهی‌ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت