اخبار اقتصادی -اجتماعی

نیکزاد: نرخ فولاد و سیمان کاهش خواهد یافت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست خود با فاطمی امین، گفت: وزیر صمت قول داد نرخ سیمان و فولاد بعد از کاهش طی ۱۵ روز، به ثبات رسیده و ساماندهی شود. نیکزاد افزود: بنا به قول وزیر صمت مقرر شد کیسه سیمان که هم اکنون در بازار ۲۷ هزار تومان است، ظرف ۱۵ روز به ۲۵ هزار تومان برسد.

تسهیلات خرید مسکن جوانان یک میلیارد تومان شد

مدیرعامل بانک مسکن گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها، مجدد پیشنهاد افزایش سقف وام به یک میلیارد تومان برای مسکن پس‌انداز جوانان دادیم که مورد موافقت شورای پول و اعتبار قرار گرفت. شایان با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند در شعب بانک مسکن برای وام جدید افتتاح حساب کنند، افزود: سقف وام در تهران،‌ یک میلیارد تومان،‌ شهرهای بزرگ ۸۵۰ و سایر شهرها ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

لوازم‌التحریر قاچاق به اسم تولید ایران

صنعتکار رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار از کاهش تولید اقلام مختلف لوازم التحریر به ویژه جامدادی و دفتر خط دار خبر داد و از مردم خواست هنگام خرید کالا به علامت استاندارد و کد آن توجه کنند؛ چراکه در سال‌های اخیر عده‌ای از محدودیت واردات سوء استفاده کردند و کالاهای بی کیفیت قاچاق را به کشور وارد و با درج عبارت “ساخت ایران” روی آن‌ها به نام کالای ایرانی در بازار عرضه می‌کنند

قارچ؛ هر روز گران‌تر از دیروز

رجبی رئیس انجمن صنفی کارفرمایی پرورش دهندگان قارچ خوراکی علت افزایش قیمت قارچ را گرانی مواد اولیه، کاهش تولید ناشی از فصل گرما و کمبود مواد اولیه و سوء استفاده برخی فروشندگان از کمبود قارچ دانست و گفت که در حال حاضر این محصول باید به قیمت ۴۶ تا ۴۷ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد.

آخرین خبر از بازگشت لوازم خانگی کره‌ای به بازار ایران

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اعلام کرد: هر گونه لابی‌گری درباره بازگشت مجدد لوازم خانگی کره جنوبی به ایران کذب محض است. کیوان گردان افزود: تا به حال در خصوص بازگشت مجدد لوازم خانگی کره جنوبی به ایران هیچ گونه استعلامی از وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام نشده است و چنین موضوعی نیز تاکنون مطرح نشده است.

خشک ترین پاییز نیم قرن

احد وظیفه رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: مدل‌های هواشناسی بین‌المللی نشان می‌دهد که مهر و آبان کم بارشی را پیش رو داریم و حتی این کاهش بارندگی به احتمال قوی کمتر از حد نرمال ۵۲ سال اخیر خواهد بود. او می‌افزاید: البته امیدواریم در اواخر پاییز و با شروع زمستان بارش‏ها به حالت نرمال بازگردد اما شروع پاییز این‌طور نخواهد بود.

پرداخت وام به ۲۵۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی تا پایان سال

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی از شروع مرحله سوم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بازنشستگان این سازمان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۶ هزار نفر تسهیلات ۷ میلیون تومانی قرض الحسنه را دریافت کرده‌اند. دهدشتی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از ۲۵۰ هزار نفر دیگر نیز از تسهیلات ۷ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

شرط دریافت سود سهام عدالت

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: امکان استعلام آنلاین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت در سامانه سهام عدالت مهیا شد.همچنین شرط دریافت سود سهام عدالت برای سهامدارانی که تاکنون سود خود را دریافت نکرده‌اند، این است که هر چه سریع‌تر در سامانه سجام ثبت کنند. در این صورت در فهرست پرداخت سود جامانده‌های سهام عدالت قرار گیرند.

واگذاری سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال

ایسنا نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داده است که دولت می‌خواهد در یک بستر و فرآیند قانونی به جاماندگان سهام عدالت، سهام واگذار شود و با تصمیم دولت و محوریت وزارت اقتصاد تا آخر سال این واگذاری انجام می‌شود.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت