اخبار اقتصادی – اجتماعی

واکسیناسیون سرعت نگیرد، موج ششم کرونا را در آبان داریم

وزیر بهداشت گفت: اگر روند واکسیناسیون سرعت نیابد، در آبان ماه با موج جدید بیماری با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد. عین‌اللهی با بیان اینکه باید با کار جهادی و شبانه روزی و بهره گیری از همه امکانات برای گذر از شرایط موجود استفاده کنیم، عنوان کرد: در تامین واکسن مشکلی نخواهیم داشت. درنظر داریم شیب گروه سنی مشمول واکسیناسیون را کاهش دهیم و به سمت واکسیناسیون هوشمند و هدفمند حرکت کنیم.

آخرین جزئیات نرخ بلیت هواپیما برای اربعین

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های کشور آمادگی کامل برای انجام پرواز‌های اربعین دارند، گفت: روز گذشته کشور عراق اعلام کرد که تنها ۳۰ هزار نفر زائر برای اربعین از ایران، آن هم تنها از طریق بخش هوایی می‌توانند وارد این کشور شوند. خوشخو افزود: تاکنون هیچ جلسه‌ای برای قیمت گذاری بلیت هواپیما برای مسیر عراق برگزار نشده و هنوز تصمیمی برای قیمت گذاری دستوری گرفته نشده است.

کاش قیمت هویج در بازار

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت هویج خبر داد و افزود: با افزایش عرضه قیمت این محصول نیز کاهش یافته و هم اکنون در میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت آن بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در هر کیلوگرم است. به گفته دارایی نژاد قیمت هر کیلوگرم هویج باکیفیت ممتاز نیز ۱۴ هزار تومان است.

پیش بینی روند صعودی معاملات بورس تا پایان سال جاری

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته به نظر می رسد که روند معاملات بازار سهام تا پایان سال جاری تحت تاثیر تورم موجود در اقتصاد کشور،روند مثبتی را تجربه کند و صعودی باشد. کلاهچی افزود: در صورت فراهم شدن زمینه برای توافق در برجام، نرخ ارز به صورت هیجانی رو به پایین حرکت خواهد کرد که شاخص بورس هم تحت تاثیر چنین اتفاقی برای مدتی موقت وارد مدار نزولی خواهد شد.

رب گوجه فرنگی یک ماهه ۵۰ درصد گران شد

تسنیم نوشت: هر قوطی ۸۰۰ گرمی رب گوجه فرنگی از ۲۵ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسیده است. قیمت رب گوجه در حالی افزایش یافته که کمتر از یک ماه پیش هم کارخانجات قیمت هر قوطی ۸۰۰ گرمی را از ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۵ هزار تومان افزایش داده بودند.

رشد ۹۴ درصدی ترانزیت در مردادماه

سخنگوی گمرک گفت: در مردادماه امسال ۹۷۴ هزار تن کالای خارجی از مسیر ایران عبور کرده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ با ۵۰۱ هزار تن کالا رشد ۹۴ درصدی داشته است. لطیفی اظهار داشت: در مردادماه امسال هشت میلیون و ۴۵۲ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار بین ایران و سایر کشورها تبادل شد که سهم صادرات سه میلیارد و ۳۲۳ میلیون دلار و سهم واردات در این ماه دو میلیارد و ۵۵ میلیون دلار بود بنابراین تراز تجارت غیر نفتی کشور یک میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار را نشان می دهد.

تولید مرغ ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افت دما در بسیاری از استان ها و کاهش تلفات پیش بینی می شود که ۱۵ تا ۲۰ درصد تولید مرغ افزایش یابد. اسداله نژاد قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به توزیع نامناسب جوجه یکروزه، عرضه از طریق سامانه بازارگاه یکی از راهکارهای رفع بحران فعلی به شمار می رود.

افزایش ۴۱ درصدی اجاره‌بها در کشور

تسنیم نوشت: مطابق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نرخ اجاره مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری طی مردادماه ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۷.۸ و ۴۱.۲ درصد در مقایسه با مردادماه سال ۹۹ افزایش یافته است.

افزایش ۳۸ درصدی قیمت پنیر

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۳۸ درصدی قیمت پنیر خبر داد و گفت که در بازار سویا گران فروشی ۲۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته و سودجویی در حال وقوع است‌.

هلال احمر: تا آبان ۹۰ میلیون دوز واکسن وارد می‌کنیم

رئیس جمعیت هلال احمرگفت: تا آبان ماه ۹۰ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود. همتی ادامه داد: بر این اساس در شهریور ماه ۲۰ میلیون دوز واکسن وارد می‌شود و قول مساعدی هم داده شده که از همین کانال ۲۰ میلیون دوز دیگر هم اضافه شود و در شهریور وارد کنند. آنچه قطعی است، واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن در شهریور و ۳۰ میلیون دوز هم در مهر و آبان وارد می‌شود و در عین حال ۱۰ میلیون دوز هم مازاد بر این است که برای سنین دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال وارد می‌شود که جمعا ۹۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت