اخبار اقتصادی – اجتماعی

وزیر کار: ۵.۵میلیون بیکار در کشور داریم

وزیر کار گفت: مسئله بیکاری موضوع مهمی است چرا که ۵ و نیم ملیون بیکار در کشور داریم که دچار چالش هستند. عبدالملکی با بیان این‌که وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت مردم است، اظهار کرد: برای اشتغالزایی علاوه بر همکاری با سایر وزارتخانه‌ها، دارای امکانات و منابع خوبی در کشور هستیم که با اتکا به آنها، می‌توان از این مشکلات عبور کرد.

جوجه یک روزه باز هم گران شد

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به افزایش قیمت جوجه یکروزه گوشتی به ۱۱ هزار تومان، خواستار اصلاح سریع قیمت جوجه و مرغ شد. اسدا… نژاد ادامه داد: قیمت مصوب جوجه یک روزه ۴،۲۰۰ تومان است در حالی که قیمت تمام شده تولید آن رقمی بین ۵۰۰۰ تا ۵،۳۰۰ تومان است و باید قیمت جوجه یک روزه گوشتی هر چه سریعتر اصلاح و جلوی سودجویی‌های بعدی گرفته شود. وی افزود: همچنین قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده نیز حتی اگر جوجه با قیمت مصوب ۴،۲۰۰ تومان در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، ۱۷،۱۰۰ تومان نیست و این رقم نیز نیازمند اصلاح است.

ثبت نام در سجام الزامی شد

رویداد ۲۴ نوشت: طبق مصوبه جدید هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی کارگزاران ناظر موظف هستند تا به سهامدارانی( حقیقی و حقوقی) که در سامانه سجام هنوز ثبت نام نکرده‌اند اطلاع رسانی کنند تا طی مدت ۱۰ روزه نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند. گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال تا ۲۰ شهریور ماه گروه سنی ۶۵ سال به بالا تا ۳۰ شهریور و گروه سنی ۱۸ سال به پایین تا ۱۰ مهر ماه مهلت تکمیل و ثبت نام در سامانه سجام را دارند. در این مصوبه به کارگزاری‌ها ابلاغ شده است اگر در زمان مقرر اقدام به ثبت نام در سجام نکنند، تا زمان مشخص نشدن وضعیت سجامی کدهای مذکور مسدود می‌شوند.

قیمت برنج ایرانی از ۴۵ هزار تومان گذشت

اقتصاد نیوز نوشت: برنج ایرانی در مقایسه با سال گذشته ۴۲.۹ و نسبت به تیرماه ۳.۴ درصد گران شده است. بررسی آماری که اخیرا مرکز آمار ایران در رابطه با متوسط قیمت اقلام خوراکی اعلام کرده بود در رابطه با برنج نشان می‌دهد که هر کیلو برنج ایرانی در مردادماه امسال به طور متوسط ۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان فروش رفته، اما این کالا تا ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان هم قیمت خورده است، در حالی که در مرداد ماه پارسال هر کیلو برنج ایرانی به طور متوسط حدود ۲۷ هزار تومان قیمت داشت و در تیرماه امسال به ۳۷ هزار و ۳۳۰۰ تومان رسیده بود.

واکسینه کردن جامعه باید طی سه‌ماه و ضربتی انجام شود

قانعی دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا گفت: در فرآیند واکسیناسیونی که یک سال مداوم طول بکشد، سطح ایمنی کسی که اول سال واکسن زده است به اندازه سطح ایمنی‌اش در آخر سال نیست، بنابراین واکسیناسیون باید طی سه‌ماه و ضربتی انجام شود.

پیشتازی تورم خوراکی‌ها

دنیای اقتصاد نوشت: بر اساس آمارها در مرداد ماه، تورم نقطه به نقطه به رقم ۲/ ۴۳درصد رسیده است؛ اما نکته قابل توجه این است که در میان گروه‌های اصلی، «تورم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها» با ثبت رقم ۲/ ۵۹درصد پیشتاز گروه‌های اصلی بوده است. در میان ۱۲ گروه شاخص مصرف‌کننده، تنها تورم گروه هتل و رستوران تورم بالاتری را ثبت کرده، اما اهمیت وزنی گروه خوراکی‌ها ۲۰برابر بیشتر است. تورم متوسط گروه خوراکی‌ها نیز ۵۷درصد گزارش شده است که جزو سه گروه پرتورم مرداد محسوب می‌شود.

خروج بزرگ حقیقی‌ها از بورس ۱۴۰۰

دنیای اقتصاد نوشت: عقب‌نشینی قیمت سهام پس از ۱۰ هفته رشد متوالی و هراس سهامداران از ادامه‌دار شدن این روند نزولی سبب شد تا در جریان دادوستدهای هفته گذشته بورس تهران، بزرگ‌ترین خروج حقیقی‌ها در ۱۴۰۰ ثبت شود.

پنیر هم گران شد

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفته است با افزایش ۳۸ درصدی نرخ این محصول، قیمت پنیر در بسته‌بندی‌های ۴۰۰ گرمی به ۲۰ هزار تومان رسیده است.قاسم‌علی حسنی با اشاره به افزایش قیمت پنیر گفت: در دو هفته گذشته قیمت پنیر ۴۰۰ گرمی ۳۸ درصد افزایش یافته است که فشار زیادی به خانوارها متحمل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت