اخبار اقتصادی – اجتماعی

هنوز به نقطه اوج کرونا نرسیده‌ایم

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ گفت: هنوز در سطح کلان کشور به نقطه اوج کرونا نرسیده ایم. سوری افزود: البته بستگی دارد کدام شاخص را ملاک قرار دهیم به نظر بنده بستری و مرگ مهم‌ترین شاخص‌ها هستند و نباید روی ابتلاء حساب باز کنیم. وی ادامه داد: نه پیشگو هستیم و نه اینکه در سرنوشت ما آمده که باید در فلان تاریخ به فلان آمار مرگ و میر یا ابتلاء برسیم همه چیز به رفتار مردم و سیاست گذاری‌های ما بستگی دارد.

لبنیات همچنان در حال گرانی

بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با اعلام اینکه لبنیات از قیمت‌گذاری دستوری خارج شده است، گفت: برخی از کارخانه‌ها با قیمت ۶۴۰۰ تومان شیرخام را از دامداران می‌خرند و برخی کارخانه‌ها به قیمت کمتر؛ لذا بر اساس برآوردهای انجام شده، حدود ۲۰ درصد به قیمت محصولات لبنی اضافه شده است.

چرا مرغ گران شد؟

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: کاهش جوجه ریزی در سال گذشته تاثیر خود را امروز در بازار مرغ گذاشته است. کمالی افزود: در مهر ماه سال گذشته و هفته های قبل، جوجه ریزی به اندازه نیاز انجام نشد و باعث شد که ابتدای امسال با کمبود جوجه یک روزه مواجه شویم. وی افزود: این کمبود در زمینه جوجه یک روزه موجب شد تا در تابستان امسال قیمت مرغ تازه افزایش پیدا کند، همچنین بعضا با کمبود آن نیز مواجه شویم.

افزایش ۲۰ درصدی مصرف سوخت در تابستان

رئیس صنف جایگاه‌داران کشور از افزایش مصرف سوخت در فصل تابستان خبر داد. قلیزاده گفت: امسال با افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی مصرف سوخت نسبت به روز‌های مشابه سال قبل روبرو هستیم. وی افزود: در فصل تابستان با افزایش مصرف طبیعی است شاهد صف‌های طولانی مقابل جایگاه‌ها شهر‌ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت