اخبار اقتصادی – اجتماعی

نماینده مجلس: حدود ۱۰۰ هزار طرح نیمه تمام داریم

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حدود ۱۰۰ هزار طرح نیمه تمام داریم؛ در بهترین حالت کل بودجه عمرانی ۱۰۰ هزار میلیارد بوده و با این بودجه ده سال زمان نیاز داریم تا فقط این طرح‌ها را عملیاتی کنیم.

چه کسانی می‌توانند دوز سوم واکسن را برکت بزنند؟

صالحی متخصص بیماری‌های عفونی و معاون بیمارستان امام خمینی در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص تزریق دوز سوم واکسن گفت: تمام افرادی که در مراحل واکسیناسیون عمومی، دوز اول و دوم را از بین واکسن‌های ویروس غیرفعال مانند برکت ، سینوفارم و بهارات دریافت کردند، می‌توانند در دوز سوم واکسن «برکت» دریافت نمایند.

حداقل عیدی کارگران اعلام شد

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: درباره میزان حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال جاری گفت: میزان حداقل عیدی کارگران در سال جاری برابر با دو برابر حداقل دستمزد و حداکثر رقم عیدی نیز برابر با سه برابر حداقل دستمزد خواهد بود. آهنی افزود: به موجب تصمیمات اتخاذ شده میزان حداقل دستمزد در سال جاری برابر با دو میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان است. به این ترتیب با احتساب دو برابر حداقل دستمزد، کف عیدی کارگران ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۹۰ تومان است. بر اساس این گزارش حداکثر رقم عیدی هفت میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۸۵ تومان است.

رشد نگران‌کننده دیابت در جهان

رویداد ۲۴ نوشت: نتایج یک گزارش جدید نشان دهنده رشد نگران کننده پاندمی بیماری دیابت در جهان است. بیماری دیابت با سرعت هشدار دهنده ای رو به گسترش است. یک نفر از هر ۱۰ فرد بزرگسال در جهان- حدود ۵۳۷ میلیون نفر- اکنون به بیماری دیابت دچار هستند. این رقم بیش از ابتلای ۴۶۳ میلیون بزرگسال به بیماری دیابت در سال ۲۰۱۹ است و حاکی از چالش جدی جهانی در حوزه سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

اجرای طرح قرنطینه هوشمند از ۲۹ آذر

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا جزئیات طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید را در قالب اطلاعیه شماره دو صادر کرد. طبق این اطلاعیه این طرح به صورت فازبندی که شامل دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، واحد‌ها و فعالیت‌های صنفی، حمل و نقل برون شهری و تردد خودرو‌های شهری آغاز خواهد شد. زمان آغاز فاز مرحله اول این طرح یکشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ است، همچنین حدفاصل زمان فازبندی برای اجرای هر یک از مراحل پنجگانه یک هفته است.

پرداخت وام ۵۰ میلیونی به زوجین نابارور

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: برای تشویق زوجین نابارور در کشور یک وام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ۳ دوره درمان آن‌ها در نظر گرفته شده است. ناصحی افزود: یعنی تمامی هزینه‌های این خدمت تا سقف ۵۰ میلیون برای زوجین پرداخت می‌شود.

رفع مشکل دریافت کارت واکسن دیجیتال

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرد: ایجاد تغییرات فنی در درگاه GSB سازمان فناوری اطلاعات باعث شده بود دسترسی سامانه کارت واکسن دیجیتال به سرویس شاهکار قطع شود. هم‌اکنون این مشکل فنی برطرف شده و هموطنان می‌توانند کارت واکسن دیجیتال خود را از سامانه salamat.gov.ir دریافت کنند.

صف‌های بازار متشکل ارز برچیده می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی در جریان بازدید از صرافی‌های میدان فردوسی تهران با اشاره به آخرین وضعیت تأمین ارز گفت:بزودی صف‌ها در بازارهای متشکل جمع می‌شود و مردم هر چه قدر که نیاز به ارز داشته باشند می‌توانند از مراجع رسمی دریافت کنند. صالح آبادی افزود: در عرضه ارز در بازار متشکل هیچ مشکلی وجود ندارد. وی اضافه کرد: بنابراین در در بازار متشکل به هیچ وجه کمبودی وجود ندارد وشهروندان نگران نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت