اخبار اقتصادی – اجتماعی

وزیر کشور: کسانی که واکسن نزنند دچار مشکل می‌شوند

وزیر کشور گفت: کسانی که دو دوز واکسن نداشته باشند دچار مشکل می‌شوند و باید تست های PCR منفی بدهند که برایشان هزینه ساز است. وحیدی افزود: راجع به تلاش‌هایی که در مقابل طرح واکسیناسیون ملی صورت می‌گیرد مقرر شد نسبت به این موضوع و اهمیت واکسیناسیون در فضای مجازی تبیین انجام شود چون بعد از مدیریت هوشمند کرونا کسانی که دو دوز واکسن نداشته باشند دچار مشکل می‌شوند.

جزئیات پوشش ۹۰ درصدی هزینه درمان زوجین نابارور

معاون بیمه سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با معاونت درمان منعقد خواهد شد، پوشش خدمات ناباروری ‌که تاکنون ستاره بودند از جمله خدمات نازایی مربوط به زوجین نابارور به میزان ۹۰ درصد تحت پوشش قرار خواهد گرفت. رضایی افزود: در بحث درمان ناباروری این سازمان جهت شناسایی افراد ناباروری که بیمه نیستند مکاتبه‌ای با مراکز بهداشتی و مدیران کل استان‌ها داشته است تا در صورت مراجعه، این افراد به طور رایگان بیمه شوند.

وجود ۵ میلیون نابارور در کشور

رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران گفت: حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد از کل زوج‌های ایرانی نابارور هستند که برابر با جمعیتی در حدود ۴ تا ۵ میلیون نفر است. پارسانژاد افزود: علت‌های زنانه ناباروری حدود ۶۵ درصد موارد و علت‌های مردانه نیز ۳۵ درصد ناباروری‌ها را تشکیل می دهد. این اعداد تقریبی است و این موارد همپوشانی نیز دارند.

افزایش وام مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان گفت: در قالب طرح جهش تولید مسکن به متقاضیان ساخت واحد‌های مسکونی در روستا‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود. به گفته رضایی تسهیلات جدید به افرادی که از ابتدای امسال متقاضی ساخت مسکن در روستا‌ها بوده اند هم تعلق می‌گیرد.

افزایش کارمزد خدمات بانکی تکذیب شد

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد این بانک امسال مصوبه ای درباره افزایش کارمزد خدمات بانکی نداشته است. مصطفی قمری وفا نوشت: بانک مرکزی امسال مصوبه ای درباره افزایش کارمزد خدمات بانکی نداشته است و فیلمی که امروز با موضوع مصوبه افزایش کارمزد خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی در حال انتشار است مربوط به سال جاری نمی باشد.

فاجعه ارز ۴۲۰۰ تومانی در افزایش تورم

رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید بخش مهمی از نرخ تورمی که امروز در اقتصاد ایران دیده می‌شود تحت تاثیر سرعت بسیار بالای رشد نقدینگی کشور است. به گفته خوانساری این ارز پایه پولی را به شدت افزایش داده و در حالی که در سال ۱۳۹۹، ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان به نقدینگی اضافه شده ۷۵۰ هزار میلیارد تومان آن از محل ارز ترجیحی بوده است.

تلفات کرونا در آستانه دو رقمی شدن است

مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه اگر ۸۵ درصد مردم واکسن دریافت کنند تا پیش از پایان سال شاهد کنترل کرونا خواهیم بود، افزود: براساس آمار موجود و تعداد بیماران بستری در «آی سی یو»ها، تلفات کرونا کاهشی و در آستانه دو رقمی شدن است.

۶۰ درصد مهندسان ساختمان بیکار هستند

خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: بالغ بر۵۵۰ هزار مهندس عضو سازمان هستند که نزدیک به ۶۰ درصد آن ها بیکارند و به مشاغلی چون رانندگی در اسنپ و تپسی و شغل‌های دیگر روی آورده‌اند و این گونه برخوردها می‌تواند این بحران را تشدید کند چرا که جوّ یاس و ناامیدی ایجاد می‌کند.

کاروان‌های زیارتی تا ۲۰ روز آینده به سوریه اعزام می‌شوند

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام خبر اعزام کاروان های زیارتی طی سه هفته آینده به سوریه گفت: در گام نخست سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی عازم سفرهای زیارتی سوریه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت