اخبار استانی

پایان مرحله اول تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر


هیئت نظارت بر انتخابات، بررسی‌های اولیه برای تایید صلاحیت داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر‌ها را به پایان رساند.دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان با بیان اینکه در این دوره از انتخابات ۶۰۷نفر داوطلب عضویت شدند و از این تعداد تا کنون ۳۴نفر انصراف داده اند گفت:صلاحیت ۵۷۳نفر ابتدا در هیات‌های اجرایی و سپس در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها بررسی شد. حسین پور افزود: نتایج این بررسی‌ها تا پایان وقت اداری فردا به هیات‌های اجرایی تحویل می‌دهند و فرمانداران هم تا هشتم اردیبهشت نتایج بررسی صلاحیت‌ها را به داوطلبان عضویت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها ابلاغ می‌کنند. وی با بیان اینکه داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده است می‌توانند از زمان دریافت نتیجه به مدت ۴روز اعتراض خود را تحویل فرمانداری‌ها و یا هیات عالی نظارت بر انتخابات دهند افزود: هیات عالی نظارت استان ۱۰روز فرصت دارند به اعتراض‌ها رسیدگی کنند. دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان همچنین در خصوص تبلیغات زودهنگام داوطلبان هم هشدار داد و گفت: هر گونه گزارشی مبنی تبلیغ زود هنگام بررسی و برخورد خواهد شد.


شناسایی ۸۴۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شناسایی و جذب ۸۴۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سال گذشته خبر داد و گفت: انجمن‌ها، موسسات خیریه، شهرداری‌ها، شوراها و نهادها در شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه کودکان کار با آموزش و پرورش همکاری کنند. محمدعلی واقعی اظهار داشت: ضرورت دارد برای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان مستعد استان و فراهم آوردن زمینه شکوفایی استعدادهای آنان در عرصه‌های مختلف به منظور نخبه‌پروری اعتباراتی در نظر گرفته شود. وی افزود: با برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی و فرهنگ‌سازی می‌توان با پشتیبانی از تولید علم در مسیر ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان استان مانع‌زدایی کرد و به اشتغال پایدار رسید. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در این راستا شهرداری‌ها با امکانات خود می‌توانند به کمک آموزش و پرورش آمده و با شاداب‌سازی مدارس از طریق ایجاد فضای سبز ضمن آموزش کاشت گل و گیاه به دانش‌آموزان، فضای فیزیکی مدارس را زیبا کنند. وی با اشاره به آنچه وضعیت نابسامان اقتصادی خانواده‌ها در روستاها و مناطق محروم دانست، ادامه داد: شایسته است شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی در زمینه تهیه کتاب درسی، نوشت‌افزار، البسه، کیف و کفش به یاری دانش‌آموزان دختر و پسر محروم استان در دوره‌های مختلف تحصیلی بشتابند. وی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی استان در مناسبات نظام تعلیم و تربیت تاثیر بسزایی دارد افزود: باید از ظرفیت این شورا در ارتقای شاخص‌های تعلیم و تربیت، مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی دانش‌آموزان انسداد مبادی بی‌سوادی، پیشگیری از شکل‌گیری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و کمک به دانش‌آموزان محروم استفاده کرد.

حضور کارشناسان بهداشتی در مرز ماهیرود


مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به تشدید نظارت های بهداشتی در مرز ماهیرود به علت شیوع کرونای هندی گفت: البته ما در خراسان‌جنوبی به طور مستقیم با کشورهای همسایه هند ارتباط نداریم . حسن رحیمی‌زاده افزود: قبل از مطرح شدن بحث کرونای هندی نیز ما در مرز ماهیرود نهایت تلاش خود را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته‌ایم و اکنون این وظیفه مضاعف شده است. وی بیان‌کرد: کارشناسان و مأموران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مرز ماهیرود حضور دارند و کنترل‌های لازم را برای مسافران ورودی از کشور افغانستان انجام می‌دهند و فرد در صورت داشتن علائم قرنطینه می‌شود. وی با بیان اینکه جلساتی نیز پیرامون هماهنگی در زمینه جلوگیری از ورود کرونای هندی در خراسان‌جنوبی خواهیم داشت، ادامه‌داد: البته ما در خراسان‌جنوبی به طور مستقیم با کشورهای همسایه هند ارتباط نداریم بلکه افغانستان با پاکستان و از طریق آن با هند در ارتباط است. مدیر کل گمرکات خراسان‌جنوبی در زمینه نگرانی برخی از افراد در زمینه شیوع کرونای هندی از طریق کالاهای وارداتی از پاکستان و … افزود: ما در خراسان‌جنوبی واردات مستقیم از پاکستان نداریم و حتی ارتباطات ما با افغانستان از طریق گمرک ماهیرود بیشتر صادرات است و حتی می‌توان گفت واردات ما از افغانستان نزدیک به صفر است. رحیمی‌زاده با اشاره به اینکه کارکنان گمرک به علت ارتباط با افراد مختلف در معرض خطر ابتلاء به کرونا هستند، گفت: از نظر من کارکنان در گمرک بیش از کادر درمان در معرض آسیب هستند چرا که کادر زحمتکش درمان می‌دانند که فرد در مقابل آنان بیمار کرونایی است و باید احتیاط های لازم را داشته باشند. وی افزود: اما کارمند ما در گمرک با افراد مختلف نیز در ارتباط است بدون اینکه نسبت به بیماری یا عدم بیماری فرد در مقابل خود اطمینان داشته باشد و جز استفاده از ماسک کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد.

شناسایی ۱۲۳ مبتلای جدید به کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با ثبت یک مورد فوت جدید در بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌ها به ۸۱۴نفر رسید. مهدی زاده با بیان اینکه از ۲۸۶آزمایش انجام شده در استان ۱۲۳آزمایش مثبت قطعی اعلام شد افزود: از این تعداد ۴۶بیمار مربوط به شهرستان بیرجند، ۹نفر طبس، ۴نفر درمیان، ۷نفر فردوس، ۴نفر سرایان، ۲۷نفر قائنات، ۸نفر سربیشه، ۳نفر بشرویه، ۴نفر شهرستان نهبندان، ۱نفر شهرستان خوسف و ۱۰نفر نیز مربوط به شهرستان زیرکوه بوده است.


تاکید استاندار بر سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل استان


استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان با توجه به قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی کشور، مستعد سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل است. ملانوری در نشست با یکی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های بالقوه صنعتی و معدنی، نیاز به توسعه صنعت حمل و نقل دارد. وی با اشاره به برنامه‌های استان در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، حمایت از سرمایه‌گذاری‌هایی که در راستای بهره‌وری و ارزش افزوده ظرفیت‌های استان باشد، در اولویت کارهاست. استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: شناخت کامل سرمایه‌گذار از مزیت‌های استان و اطلاع، تخصص و دانش کافی در زمینه حوزه فعالیتی که در نظر می‌گیرد، در پیشبرد کار بسیار موثر است. وی گفت: تاکید ما در ستاد توسعه خاوران، حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و صلاحیت لازم است. ملانوری بر انتخاب نام و برند برای حوزه سرمایه‌گذاری به نوعی که معرف استان باشد، تاکید کرد و افزود: گذاشتن نام مناطق یا برخی ظرفیت‌های استان بر حوزه فعالیتی به معرفی هرچه بیشتر خراسان جنوبی کمک می‌کند.

ضرورت پوشش کامل ارتباطات استان

استاندار خراسان جنوبی در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان گفت: پوشش کامل ارتباطات در زمینه تلفن ثابت و همراه به خصوص در مناطق روستایی استان باید توسعه پیدا کند. ملانوری افزود: در بخش‌هایی که این ارتباط را نداریم باید شرکت مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری کنند تا این کار با سرعت پیش برود. وی بیان کرد: این اقدام نیازمند امکانات و اعتبار است و باید با ساز و کارهایی که در استان ایجاد می‌کنیم، زمینه این اقدام زیرساختی فراهم شود. وی دوره فعلی جوامع را عصر ارتباطات نامید و گفت: خیلی از خدمات در حوزه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی مرتبط با فناوری ارتباطات و دولت الکترونیک است که این موضوع باید در دستور کار جدی قرار گیرد و ما به عنوان دولت موظف هستم زیرساخت ارتباطات را فراهم کنیم. ملانوری گفت: درخصوص تلفن همراه و پوشش اینترنت که وظیفه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است باید پیگیری صورت گیرد و ما هم در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کمک می‌کنیم تا روند زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در استان توسعه یابد و در کنار این موضوع باید مطالبه جدی در سطح ملی انجام شود. وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و آموزش برای توسعه مراکز خدماتی مبتنی بر فناوری اطاعات است اضافه کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی توسعه مراکز مبتنی بر خدمات فناوری اطلاعات و افزایش سطح سواد رسانه‌ای در استان باید در دستور کار قرار گیرد. استاندار خراسان جنوبی افزود: توسعه فروشگاه‌های اینترنتی و تلفنی، ارائه خدمات بر بستر فناوری اطاعات در دستگاه‌های دولتی و خصوصی هرچه بیشتر توسعه یابد، دسترسی مردم را راحت‌تر و سلامت آنان را تضمین می‌کند و در نهایت هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.


آمارهای ۶۰۰۰ تایی کرونا در استان


محمدی- درحالی که مدیر کل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان آمار هشدار دهنده از بیکاری ۶۳۰۰ کارگر هم استانی می دهد، دبیر ستاد پیشگیری از کرونای خراسان جنوبی نیز از تزریق واکس کرونا به ۶هزار و ۶۰۸نفر از افراد گروه یک در استان خبر داد دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونا ویروس در استان گفت: این افراد در مجموع ۱۳هزار و ۵۶دوز واکسن دریافت کردند. شریف زاده افزود: از این تعداد ۳هزار و ۳۰۳نفر کارکنان حوزه درمان، ۵۴۷ نفر پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی، هزار و ۳۴۵نفر کارکنان بهداشت، ۸۰۱بیمار خاص، ۱۵۰سالمند ساکن در خانه‌های سالمندان، ۷۷نفر از جانبازان، ۱۱۴پارکبان، ۲۵۱نفر از پزشکان نظام پزشکی و ۲۰نفر از کارکنان آرمستان‌ها هستند. وی اشاره‌ای هم به نوع واکسن‌های تزریق شده کرد و گفت: ۲هزار و ۱۰نفر واکسن “اسپوتنیک وی” روسی، ۹۰۳نفر واکسن “سینوفارم” چینی، ۶۵۰نفر واکسن “بهارات” هندی و ۵هزار و ۷۸۰نفر واکسن “آسترازنکا” کره جنوبی را دریافت کردند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونا ویروس در استان، حال همه این افراد را مطلوب دانست و گفت: تا کنون گزارشی از عارضه شدید در این افراد و یا ابتلای آنان به کرونا گزارش نشده است. شریف زاده از ورود بیش از ۳هزار و ۷۰۰دوز واکسن برای تزریق به سالمندان بالای ۸۰سال به استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد واکسیناسیون گروه دوم با تزریق به این افراد از فردا آغاز شود.


ضربه کرونا به اشتغال استان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز امروز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ کارگر در سامانه جامع بیمه بیکاری خراسان جنوبی ثبت نام کرده‌اند که پنج هزار و ۵۰۰ کارگر مشمول بیمه بیکاری در این ایام شدند. اشرفی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ کارگر استان در سامانه جامع بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که پنج هزار و ۵۰۰ کارگر مشمول بیمه بیکاری در این ایام شدند. وی ادامه داد: معوقات کارگری در سال ۹۹ نسبت به سال قبل آن کاهش داشته است و همچنین در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ فوت ناشی از حوادث حین کار در استان ۵۶ درصد و حوادث منجر به جرح نیز ۳۸ درصد کاهش یافت. اشرفی تصریح کرد: در سال ۹۹ تعداد فوتی ها در این سال چهار نفر و جرحی ۲۷ مورد بود در حالی که تعداد فوتی ها و جرحی های سال ۹۸ به ترتیب، ۹ نفر و ۴۴ مورد ثبت شد. وی بیان کرد: بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک هزینه یارانه دستمزد به بیش از ۲۸۹ کارفرما در خراسان جنوبی پرداخت شد. اشرفی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۷ تعاونی در استان با ۸۹۹ فرصت شغلی تشکیل شد، افزود: در خراسان جنوبی ۱۲۲ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال روستاییان، گفت: تاکنون بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان جذب تسهیلات داشته باشیم که از این محل ۶ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.


سرمایه گذاری ۳۸۵ میلیارد تومانی در مخابرات استان

مدیر منطقه ای مخابرات خراسان جنوبی با بیان اینکه مشترکان باند پهن استان به ۱.۵ برابر افزایش یافته است، عنوان کرد: از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون به ویژه در دوران شیوع کرونا ۳۸۵ میلیارد تومان در بخش مخابراتی خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شد و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر برای اجرای پروژه های مخابراتی و پایداری وضعیت شبکه دیتای استان نیاز است.

۳۵ سایت ارتباطی جدید در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۳۵ سایت جدید پوشش تلفن همراه و ۱۵۸ سایت توسعه اینترنت پرسرعت روستایی در دست اجرا است. بهی با بیان اینکه تاکنون ۶۲.۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند، ادامه داد: ۳۷ درصد روستاهای دیگر (۳۴۶ روستا) در سال جاری برای اتصال آن به شبکه ملی اطلاعات پیگیری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت