اخبار استانی

ارائه خدمات داوطلبانه به زائران اربعین حسینی

کاری- سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به ارائه خدمات داوطلبانه به زائران اربعین حسینی، گفت: طرح مرهم زائر جهت تامین دارو نیز در اربعین امسال اجرا می شود. محمدعلی کاوسی در کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی (ع) با اشاره به نامه رئیس جمعیت هلال احمر، خطاب به وزیر کشور، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر طی سالیان گذشته از زائرانی که در ایام اربعین به عتبات مشرف می شدند مبلغی به عنوان حق خدمات هلال احمر با هزینه صدور روادید دریافت می‌شد که امسال رایگان است. وی با بیان اینکه هلال احمر از بابت خدمات ارائه شده در کشور عراق هیچ مبلغی از زائر دریافت نخواهد کرد، افزود: در سال جاری تمامی امور هلال احمر در اربعین حسینی (ع) صددرصد داوطلبانه است و هیچ ردیف اعتباری و بودجه ای در این راستا تخصیص داده نشده است.
سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به احداث بیمارستان فوق تخصصی هلال احمر در شهر نجف، گفت: این بیمارستان مجهز به ۱۰ اتاق عمل جراحی و چند درمانگاه است و بهترین جراحان ایرانی نیز در این بیمارستان به زائران خدمات ارائه می دهند. وی با بیان اینکه در اربعین امسال جمعیت هلال احمر قرارگاه های درمانی و امدادی و همچنین EOC جهت مدیریت و هماهنگی داخل عراق تشکیل می دهد، عنوان کرد: در مرزهای داخل نیز قرارگاه هایی با ظرفیت مناسب در ورودی های مرز جهت پشتیبانی تشکیل می شود.
کاوسی با اشاره به اجرای طرح‌ «مرهم زائر» جهت تامین دارو با استفاده از ظرفیت خیرین و کمک خانه های هلال، بیان کرد: خیرین می توانند نذورات و کمک های خود را در راستای اجرای این طرح به شماره حساب ۷۲۷۰۹۵۲۵ نزد بانک‌ ملت واریز کنند.
وی با اشاره به سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر بیان کرد: موکبهای اربعین هر زمان که در مسیر با مشکلی رو به رو شدند می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند و نزدیک‌ترین پایگاه به آنان خدمت‌رسانی خواهد کرد. سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات جلسه، اظهار داشت: مقرر شد هماهنگی های لازم جهت استقرار و آماده باش خودروهای آتش نشانی مستقر در روستاهای مسیر زائرین انجام شود.
حجت الاسلام درویشی، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به جوان گرایی و هویت بخشی به آنها در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کارگروه‌ هایی از جوانان جهت ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات به زائران باید تشکیل شود. وی با بیان اینکه نباید از ابتکارات جوانان غافل شویم، افزود: برنامه ها و مسئولیت های هر دستگاه باید به درستی مدیریت شود تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائرین حسینی (ع) ارائه دهیم.

وزش باد شدید و گرد و خاک در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی گفت: برای سه روز آینده به ویژه در نواحی شرقی استان گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و در برخی ساعت‌ها کاهش کیفیت هوا و در مرز شرقی استان طوفان گرد و خاک پیش بینی می‌شود. نخعی گفت: به لحاظ دمایی روند تغییرات دما محسوس نخواهد بود.

بیرجندی ها، بیشترین دریافت کنندگان دز یادآور واکسن کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان ۱.۶۷ درصد واجدان شرایط دز یادآور را دریافت کرده‌اند گفت: دز یادآور در شهرستان بیرجند به ۲.۷۷ درصد جمعیت هدف تزریق شده که از سایر شهرستان‌ها بیشتر است. شریف زاده افزود: پس از بیرجند، بشرویه با ۲.۳۵ درصد و فردوس با ۲.۳۳‌ درصد در رده های بعدی قرار دارند.
وی گفت: کمترین استقبال از دز یادآور در شهرستان‌های درمیان با ۰.۴۰ درصد، سرایان با ۰.۴۹ و خوسف با ۰.۶۵ درصد است. شریف زاده همچنین با اشاره به تلقیح دز سوم واکسن کرونا به ۴۰.۴۹ درصد واجدان شرایط گفت: در تزریق دز سوم هم فردوس، بشرویه و بیرجند صدر نشین هستند و درمیان با ۳۰.۱۷ درصد کمترین میزان دریافت این واکسن را دارد. شریف زاده گفت: در استان ۹۰.۴۱ درصد دز اول و ۸۳.۱۱ درصد دوز دوم واکسن کرونا را تلقیح کرده اند.

رشد جامعه در رعایت قانون است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در نشست بصیرت‌افزایی کارکنان فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه رشد جامعه در رعایت قانون است اظهار داشت: همه کسانی که در اجرا و نظارت بر قانون زحمت می‌کشند خیلی ارزشمند هستند. آیت‌ا… سیدعلیرضا عبادی افزود: دشمن به دنبال ترویج قانون شکنی و ایجاد خدشه در امنیت جامعه است تا به ما ضربه بزند.

گلایه هنرمندان از سکوت سالن فرزان

مهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی و هنری در استان بیان کرد: اگرچه در سفر اول رئیس جمهور کمک خوبی در تکمیل پروژه‌های فرهنگی و هنری شده اما هنوز تا اتمام طرح‌ها فاصله زیادی داریم. علی فرخنده با اشاره به گلایه جامعه هنری به ویژه هنرمندان تئاتر از طرح نیمه تمام سالن فرزان بیرجند، بیان کرد: بازسازی این سالن از سالن ۹۶ آغاز شده و برای تکمیل آن نیازمند پول کلانی هستیم.وی با بیان اینکه ظرفیت این سالن از ۳۵۰ نفر به دو برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: امیدواریم در سفر دوم رئیس جمهور بتوانیم بخش پایانی پروژه‌ها را تکمیل کنیم.

سدهای خراسان جنوبی با بارندگی‌های اخیر جان گرفتند

ایسنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های اخیر ۴۴ سازه در شهرستان طبس و ۱۰ سازه آبخیزداری در شهرستان بشرویه رواناب‌ها را مهار کردند. علیرضا نصرآبادی اظهار کرد: ۶۵۰ هزار متر مکعب آب در سازه‌های استان پس از بارندگی‌های اخیر جمع آوری و ذخیره سازی شد. وی از مدیریت بیش از ۵۰۰ هزار متر مکعب رواناب در طبس و ۱۵۰ هزار متر مکعب در شهرستان بشرویه توسط سازه‌های آبخیزداری گفت و افزود: از ابتدای سال آبی تاکنون بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری مهار شده است.

حکمرانی مردمی نیازمند حضور میدانی دغدغه مندان است

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت و مدیر عامل بنیاد خاتم الاوصیا در مراسم تودیع و معارفه دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان با اشاره به اینکه الگوی پیاده سازی گام دوم انقلاب اسلامی حضور حداکثری مردم در حوزه های مختلف است گفت: جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب در این حوزه به میدان آمده و با برنامه ریزی به دنبال حضور و مشارکت مردم با هر سلیقه و هر توانی برای تحقق حکمرانی مردمی است. عبودتیان با اشاره به اینکه تا تحقق حکمرانی مردمی فاصله داریم گفت:برای تحقق این امر باید در جامعه گفتمان سازی شود و در بخشهای مختلف حاکمیت مانع زدایی و تسهیلگری شود. در این مراسم از تلاش ها ذاکریان قدردانی و «مجتبی حسین پور» به عنوان دبیر جدید جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی معرفی شد.

عملیات بازسازی بازار میثم سرایان پایان یافت

فارس- مسؤول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان از اتمام عملیات مرمت بنای تاریخی بازار میثم خبر داد و گفت: عملیات مرمت فضای داخلی غرفه‌های بازار قدیمی میثم سرایان شامل آواربرداری و خاکبرداری، حذف الحاقات، اجرای اندود گچ سقف و دیواره‌ها، آجرفرش کف غرفه‌ها و اجرای اندود کاهگل پشت بام بازار در مدت حدود یک ماه انجام شد. محمد عرب افزود: با مرمت ۹ غرفه تقریباً مرمت بازار کامل شده و ۵ غرفه نیز در سنوات گذشته مرمت شده اند.

دعوت بوکسور خراسان‌جنوبی به اردوی تیم ملی

مصطفی رسانی‌مقدم بوکسور وزن ۵۴ کیلوگرم استان که در مسابقات قهرمانی کشور مقام دوم را از آن خود کرده بود به اردوی می‌پیوندد. اردوی امادگی تیم ملی بوکس کشور از ۷ تا ۲۸ مرداد ماه جاری به میزبانی استان کردستان در شهرستان کامیاران برگزار می‌شود.

حضور استاندار در مرکز سامد

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گفت: استاندار با حضور در مرکز سامد به ۱۶ درخواست مردمی پاسخ داد. ملکی بیان کرد: این درخواست‌ها بیشتر در حوزه‌های تکمیل و تحویل زیرساخت‌های شهری و روستایی، تامین آب، نهضت ملی مسکن، اشتغال و دریافت تسهیلات بود که استاندار دستور رسیدگی به آن‌ها را به مدیران مربوطه ابلاغ کرد.

بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر، یکی از راه های توسعه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، در جلسه بررسی مسایل و مشکلات نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی درح خاطرنشان کرد: یکی از راه های توسعه استان با توجه به اکوسیستم موجود، بهره برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر است. اشرفی متذکر شد: دستگاه های اجرایی موظفند جهت تسهیل در انجام امور مرتبط با این حوزه، تعامل لازم را با سرمایه گذاران داشته باشند. وی در این جلسه بانک عامل را موظف نمود پیگیری لازم را جهت پرداخت تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذار برای تکمیل پروژه نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی درح از مرکز انجام دهد.

پرورش بیش از ۲ هزار شتر مرغ در زندان مرکزی بیرجند

فارس- مدیر بنیاد تعاون زندانهای استان از ایجاد اشتغال مولد در زندانهای استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون در کنار مشاغل دیگر، هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه و ۷۰۰ قطعه پرواری شتر مرغ در مزرعه پرورش شترمرغ زندان مرکزی بیرجند پرورش یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است. زنگنه افزود: ارزش تولیدات شتر مرغ از ابتدای سال تاکنون ۴ میلیارد تومان بوده است.

محکومیت حدود یک میلیارد تومانی گرانفروشان در خراسان جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در ۴ ماهه ابتدای سال ۴۲۳ پرونده گران فروشی به تعزیرات حکومتی استان وارد شده که از میزان ۳۸۹ پرونده مختومه شده است، افزود: برای این میزان پرونده، متخلفان به ۹۹۸ میلیون و ۹۰۶ هزار تومان محکوم شدند.

اعزام ۳۲ مبلغ به مناطق محروم و بقاع متبرکه خراسان جنوبی

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در طرح بصیرت عاشورایی که از ابتدای ماه محرم در استان آغاز و تا پایان ماه صفر نیز ادامه دارد ۱۷ مبلغ از قم و ۱۵ مبلغ بومی استان در مناطق محروم و بقاع متبرکه استان حضور دارند. حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه ۱۰ مبلغ به مناطق محروم اعزام شدند افزود: ۲۲ روحانی نیز به بقاع متبرکه استان اعزام شدند تا روایگر حماسه عاشورا باشند.

نظارت ۴۴ گروه دامپزشکی بر ذبح دام در ایام محرم

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: امسال ۴۴ گروه بر ذبح دام در ایام محرم نظارت می کنند که از این تعداد ۱۶ گروه ثابت و ۲۸ گروه سیار هستند.اصغرزاده گفت: در ایام محرم ۷۰ کارشناس و ۱۴ ناظر شرعی بر ذبح دام نظارت دارند.

رئیس جدید مجمع نمایندگان خراسان جنوبی انتخاب شد

در جلسه نمایندگان استان مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به مدت یک سال رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی شد. در یک سال گذشته حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ریاست مجمع نمایندگان استان بود و قبل از وی نیز حسین خسروی اسفزار ریاست مجمع را بر عهده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت