اخبار استانی

آماده سازی زیرساخت‌ها شرط فعال‌تر شدن شهرک صنوف آلاینده

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های شهرک صنوف آلاینده می‌توان شاهد انتقال سریع‌تر صنوف به این منطقه بود.
حجت الاسلام نسائی زهان گفت: با توجه به اینکه در شهر آلودگی صوتی داریم انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر می‌تواند مشکلات را حل کند و همینطور زمین‌های آن منطقه در آینده ارزش پیدا می‌کند.او گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌هایی مانند آب و برق، صنوف آلاینده می‌توانند به راحتی در این منطقه متمرکز شوند.
حجت الاسلام نسائی زهان گفت: افرادی هستند که با توجه به مشکلات اقتصادی نمی‌توانند زمین خود را در شهرک صنوف آلاینده بسازند که می‌توان برای این افراد تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: مدیران استانی باید شجاع باشند و در هنگام بروز مشکل قوانین باید به نفع مردم اجرا شود.او گفت: خراسان جنوبی محروم است و با توجه به اینکه رئیس جمهور از استان شناخت کافی دارد می‌توان از این فرصت استفاده کرد و بودجه دریافت کرد.
ربیعی شهردار منطقه یک بیرجند گفت: مغازه‌های طرح انتقال صنوف آلاینده حاشیه کمربندی بیرجند مقابل سه راهی ورودی حاجی آباد در اراضی ۷۸ هکتاری موسوم به ۲ هزار کارگاه قرار دارند.
او گفت: از این ۷۸ هکتار حدود ۱۴ و نیم هکتار متعلق به شهرداری است که در قالب قرارداد اجاره و بهره برداری زمین به متقاضیان واگذار می‌شود و تاکنون ۵۴ پروانه ساختمانی صادر شده و با ۲۰۰ نفر از متقاضیان قرارداد اجاره و واگذاری زمین منعقد شده است.
ربیعی گفت: زمین‌ها را به قیمت کارشناسی روز و بدون درنظر گرفتن ارزش افزوده و آماده سازی ساخت بنا برابر ضوابط روز واگذار می‌کنیم.شهردار منطقه یک بیرجند گفت: مابقی زمین‌ها از سوی اداره راه و شهرسازی به شرکت تعاونی صنوف آلاینده واگذار شده که متقاضیان مراجعه کرده اند و ۹۴۰ پروانه صادر شده است.
او گفت: مجموع پروانه‌هایی که تا پایان خرداد امسال صادر شده ۹۹۵ پروانه ساختمانی است و هنوز متقاضیانی هستند که پروانه‌ ساختمانی آن ها صادر نشده است. ربیعی گفت: تاکنون ۹ واحد به اتمام رسیده و پایان کار اخذ کرده اند.
شهردار منطقه یک بیرجند گفت: جدول کشی و آسفالت این منطقه بر عهده راه و شهرسازی و شرکت تعاونی صنوف است.

امروز ، گرمای هوا در خراسان جنوبی ادامه دارد

ایرنا – کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی گرمای هوا امروز در استان ادامه دارد و تداوم هوا گرم‌تر پیش‌بینی می‌شود. فاطمه زارعی افزود:همچنین از دوشنبه این هفته به تدریج روند کاهشی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود که تا پایان هفته از شدت گرمای دما در منطقه کاسته خواهد شد.

در سه ماه نخست امسال؛ افزایش کشف تخلفات حوزه منابع طبیعی در خراسان جنوبی

کشف تخلفات حوزه منابع طبیعی در خراسان جنوبی در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافت. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال ۵۵ فقره پرونده تخریب و تصرف به مساحت ۸۳هکتار تشکیل شد که از نظر تعداد پرونده ۴۵ درصد و از نظر مساحت ۱۶۸ درصد افزایش یافته است..

دستگیری قاچاقچی با محموله ۱۰۰ کیلویی حشیش

مهر- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف محموله ۱۰۰ کیلو و ۸۰۰ گرمی حشیش از یک پژو و دستگیری یک قاچاقچی در سربیشه خبر داد. سردار ناصر فرشید اظهار کرد: مأموران هنگام گشت زنی در محورهای فرعی شهرستان سربیشه یک سواری پژو ۴۰۵ را مشاهده و به آن مشکوک شدند که پس از شناسایی با علائم هشدار دهنده به راننده آن دستور ایست دادند. وی اظهار کرد: راننده سواری پژو ۴۰۵ پس از مشاهده پلیس متواری شد که مأموران خودرو را تعقیب کردند و در یک عملیات ضربتی با شلیک چند گلوله خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۱۰۰ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش کشف شد.

۱۰ هزار موقوفه خراسان جنوبی در سامانه کشوری ثبت شد

مهر- معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۱۸۶ موقوفه و ۲۲ هزار و ۱۲۸ رقبه در سامانه موقوفات کشور از خراسان جنوبی ثبت شده است. به گفته حجت الاسلام حسن رحیمی تعداد پنج هزار و۷۷۳ موقوفه قبل از انقلاب و تعداد چهار هزار و۴۱۳ موقوفه بعد از انقلاب در خراسان جنوبی وقف شده است. وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر روند ثبت موقوفات جدید در استان افزایشی بوده است، اضافه کرد: در سال جاری تعداد ۲۲ وقف جدید تاکنون در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل رشد دارد. وی ادامه داد: تهیه جهیزیه، مسکن جوانان و دارو و درمان، از جمله نیازهای روز است و افرادی که قصد وقف جدید را دارند، بهتر است آنها را با یکی از این نیت‌ها انجام دهند.

ترانزیت در مرز ماهیرود ۱۰ درصد افزایش یافت

تسنیم- مدیر گمرک ماهیرود از افزایش ۱۰ درصدی کالاهای ترانزیتی در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. رضا قربانی اظهار داشت: در سه ماهه ابتدای امسال بیشترین حجم صادرات استان از مرز ماهیرود انجام شده است. وی گفت: دستگاه ایکس ری در ماهیرود مستقر شده و طبق صحبتها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کار نصب دستگاه حدود ۲ ماه به طول می‌انجامد. وی با بیان اینکه در بحث ترانزیت مقصد و مبدا در سه ماهه ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۵ دستگاه و در سه ماهه ابتدایی امسال ۸۷۳ دستگاه رسید که ۱۰ درصد افزایش کالاهای ترانزیتی را شاهد هستیم؛ گفت: با پیگیری‌های مستمری که استاندار و مدیرکل گمرکات داشتند علاوه بر بازگشایی مجدد درب صادراتی منطقه ویژه اقتصادی در ماهیرود محدودیتی برای کالاهای ترانزیتی در گمرک نداریم.

شیوه‌های مکتب علوی را احیاء کنیم

مهر- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت احیاء مکتب علوی، گفت: بیش از هر چیز شیوه‌های مکتب علوی از حسن نیّت و اخلاق و حب و دوستی انسان‌ها باید در رفتار ما نشان داده شود. آیت‌ا… سید علیرضا عبادی در نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی غدیر اظهار کرد: واقعه غدیر مربوط به یک مذهب خاص نیست که باید به این مهم توجه داشته باشیم. وی بیان کرد: از موضوعات مهم اسلامی شناسی واقعه غدیر است و اسناد این واقعه آیات قرآن و روایات رسیده از رسول مکرم اسلام (ص) که پژوهشگران می‌توانند به آن مراجعه کنند. عبادی با تأکید بر اینکه تکیه باید بر بُعد پژوهشی غدیر باشد، ادامه داد: اگر معرفت به غدیر حاصل شود بی شک به لوازم مربوط به آن در عرصه عمل از جنبه‌های مختلف التزام خواهیم داشت. وی با اشاره به ضرورت احیاء اخلاق و رفتار علوی در شیوه رفتاری ما است، گفت: بیش از هر چیز شیوه‌های مکتب علوی از حسن نیّت و اخلاق و حب و دوستی انسان‌ها باید در رفتار ما نشان داده شود که در مخاطب ما نیز تأثیر خود را خواهد گذاشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از کسانی که در حوزه غدیر زحمت بسیاری کشید علامه امینی بود هر چند افرادی قبل و بعد از ایشان در این عرصه فعالیت داشتند. عبادی با اشاره به مشکلات ۴۲ ساله‌ای که دشمنان برای ما و انقلاب به وجود آورده‌اند، یادآور شد: در حال حاضر موانع رسیدن به اهداف در حال ضعیف شدن است و باید آموزه‌های انقلاب را در میدان عمل بیاوریم که مطالبه مردم نیز همین موضوع است.

ابهامات ذهنی جوانان ، هنرمندانه رفع شود

استاندار هم در این جلسه با اشاره به ضرورت رفع ابهامات ذهنی جوانان گفت:چنانچه مدیران در طراز غدیر و ولایت علوی برای حکمرانی انتخاب شوند جایی برای طاغوت و فساد و ظلم باقی نخواهد ماند. جواد قناعت اظهار کرد: امیدواریم در ایام عید غدیر شاهد برنامه‌های جالب‌تر، متنوع‌تر و بصیرت افزای بیشتری داشته باشیم. استاندار با اشاره به اینکه طبق آموزه‌های دینی غدیر عیدا… اکبر است، بیان کرد: اوج همه رسالت‌های انبیاء الهی به غدیر برمی‌گردد و در واقع این عید بزرگ در امتداد حرکت پیامبران الهی است. قناعت با تأکید بر اینکه غدیر اصول حکمرانی را بر ولایت ا… و افراد مورد تأیید پروردگار گذاشته است، ادامه داد: اصل مخالف استکبار جهانی با مسئله غدیر نیز همین موضوع است.

مدیران در تراز غدیر و ولایت علوی انتخاب شوند

وی گفت: اگر مدیران در طراز غدیر و ولایت علوی برای حکمرانی انتخاب شوند جایی برای طاغوت و فساد و ظلم باقی نخواهد ماند. استاندار با بیان اینکه غدیر خود یک شاخص و یک معیار است، اظهارکرد: در واقعه غدیر مسئله ولایت مطرح شده است که اگر این اصل مبنای کار قرار گیرد بسیاری از گره‌های ناگشوده باز می‌شود. قناعت بیان کرد: پیام مردم در انتخاب ۱۴۰۰ پیام تحول خواهی، عدالت خواهی و مبارزه با فساد و رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور است و ریاست جمهور نیز در مراسم تنفیذ خود گفتند رسیدن به چشم انداز بیانیه گام دوم انقلاب غدیر از مجرای غدیر می‌گذرد. استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امام علی (ع) در نامه به مالک اشتر بر ویژگی‌های مدیران یک جامعه ولایی اشاراتی داشتند که اگر ما به آن توجه داشته باشیم و در کارها و برنامه‌ها مدنظر قرار دهیم توفیقات ما بیشتر خواهد شد.

برنامه‌های دهه ولایت باید باشکوه و دارای عمق باشد

قناعت با اشاره به ضرورت رابطه قلبی کارگزاران با ولایت و مسئله غدیر یادآور شد: دهه ولایت سال جاری به واسطه خاص بودن آن باید برنامه‌های متنوع و باشکوه و دارای عمق داشته باشیم. وی با تأکید به رفع ابهامات در جامعه که استکبار با ابزارهای خود در ذهن جوانان انداخته است، گفت: افراد آگاه و با فن بیان می‌تواند به اختصار نسبت به رفع این ابهامات اقدام کند.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: رفع شبهات و ابهامات را باید با زبان ویژه جوانان و با تسلط به تاریخ و اتفاقات فعلی جامعه توضیح داد. قناعت با اشاره به اینکه غدیر واقعه‌ای روشن و وحدت بخش است، یادآور شد: تأکید ما بر این است که به هیج وجه بُعد وحدت بخشی غدیر خدشه دار نشود و شاهد برنامه‌های پر محتوا باشیم. وی افزود: از مطرح کردن فضائل غدیر و این اتفاق مهم در فضای مجازی نیز غفلت نکنیم.

بُعد بین المللی غدیر مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس هم گفت: باید بر بُعد بین‌المللی غدیر به صورت ویژه کار کنیم چرا که بخش‌هایی از این واقعه مهم بین همه مذاهب مورد وفاق است. حسین خسروی اسفزار اظهار کرد: اهمیت غدیر در جامعه باید تبیین شود چرا که آیاتی از قرآن کریم در این باره نازل شده است.
وی با اشاره به اینکه کار برای غدیر در واقع کار برای بی‌نهایت است، بیان کرد: باید بر بُعد بین‌المللی غدیر باید کار کنیم چرا که بخش‌هایی از غدیر بین همه مذاهب مورد وفاق است.
خسروی افزار با تأکید بر اینکه غدیر می‌تواند به هم افزایی بین جهان اسلام منجر شود، ادامه داد: در دهه ولایت باید متنی در راستای معرفی نهج‌البلاغه و ولایت علوی توسط اندیشمندان حوزه و دانشگاه تهیه و در اختیار مبلغان قرار گیرد. وی بیان کرد: امروز جایگاهی که رسانه و فضای مجازی دارد بسیار مهم است و از این جهت از نشر محتواهای جذب کننده برای مخاطب در حوزه غدیر در این فضاها نباید غفلت کرد.
حاجی‌زاده دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه اعلام آغاز برنامه‌های دهه ولایت خراسان جنوبی است. وی با اشاره به اینکه کار غدیر به هیچ عنوان نباید بر زمین بماند، بیان‌کرد: اینکه استاندار خراسان جنوبی و فرماندار مرکز استان در حوزه غدیر پای کارآمدند، بسیار امیدآفرین و جای سپاس دارد.
حاجی زاده با اشاره به برنامه یکشنبه‌های علوی، ترویج نهج‌البلاغه و آیات قرآن با محوریت فضائل علوی از جمله برنامه‌های بنیاد غدیر است، یادآور شد: در سطح کشوری بنیاد غدیر برای هفته ولایت ۱۳۱ برنامه برای داخل و ۳۱ برنامه برای خارج از کشور مصوب شده است.

افزایش ۱۵ درصدی مصرف بنزین

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از افزایش ۱۵ درصدی مصرف بنزین در ۳ ماهه نخست امسال در استان خبر داد. مردانی گفت: طی ۳ ماهه نخست امسال ۱۷ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۸۲۶ متر مکعب گاز CNG نیز در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹.۲ درصد افزایش داشته است. مردانی گفت: با مصرف این میزان گاز طی ۳ ماهه‌ ابتدای سال، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

اجرای ۹۵۰ هکتار آبیاری نوین تا پایان خرداد

ایسنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی از اجرای ۹۵۰ هکتار آبیاری نوین در استان تا پایان خردادماه امسال خبر داد و گفت: پروژه سیستم‌های نوین آبیاری استان در سطح ۱۱ هزار و ۵۶۲ هکتار در حال اجراست. مهدی جعفری، اعتبار هزینه شده برای اجرای این سطح کار را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم فشار حداکثر ۱۵ میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار حداکثر ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

خرید تضمینی گندم به بیش از ۸ هزار تن رسید

ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گفت: از آغاز طرح خرید گندم (اردیبهشت) تاکنون هشت هزار و ۱۴۰ تن محصول مازاد بر مصرف کشاورزان استان خریداری و ذخیره‌سازی شده است. مجید اسداللهی افزود: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان در مجموع ۹۳۶ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال است که بخش زیادی از مطالبه گندم‌کاران پرداخت شده و میزان باقی‌مانده نیز در حال پرداخت است.

از ماسک استفاده بکنیم یا نکنیم؟

ایسنا- متخصص بیماری‌های عفونی گفت: براساس مصوبات کمیته علمی کرونا، در مکانهای بسته استفاده از ماسک توصیه شده که اکنون می‌بینیم در ادارات و مکان‌های سربسته ماسک استفاده نمی‌شود و عدم استفاده از ماسک انتقال را افزایش می‌دهد. مسعود ضیایی اظهار کرد: پس از فروکش کردن کرونا موارد بیماری کاهش یافته و حتی چند هفته موارد بستری نیز نداشتیم؛ اما در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در سطح استان هستیم؛ به همین خاطر باید همچنان رعایت دستورالعملهای بهداشتی مدنظر مردم باشد.

۴ عنوان سوم برای معلولان استان در جشنواره ورزشی معلولین

مدیرکل بهزیستی گفت: در پانزدهمین جشنواره ورزشی معلولین، علی محمدی در رشته شطرنج ناشنوایان، غلامرضا داری در رشته ویلچررانی، محمد باقر سلیمی در رشته تنیس روی میز و خانم جانفدا در رشته شطرنج موفق به کسب مقام سوم کشوری شدند.

لزوم حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان جهاد دانشگاهی

نماینده ولی فقیه در استان بر حمایت دستگاههای اجرایی از مجموعه‌های دانش بنیان به ویژه جهاددانشگاهی تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، در دیدار با سرپرست جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: در بین مجموعه‌ های دانش بنیان، جهاد دانشگاهی جایگاه ویژه خود را دارد و بر مسئولان واجب است این نهاد را حمایت کنند تا بتواند به خودکفایی برسد.

پلمپ واحد صنفی توزیع کننده قرص‌های مخدر و قاچاق در طبس

جانشین انتظامی شهرستان طبس از کشف ۱۲ هزار و ۳۴۰ عدد انواع قرصهای مخدر و قاچاق و ۱۴ کیلو و ۴۰۰ گرم شربت متادون از یک واحد صنفی در این شهرستان خبر داد. سرهنگ عباسی افزود: واحد صنفی، پلمپ و یک متهم دستگیر شد.

صدور ۱۶۶ مجوز مشاغل خانگی

۱۶۶ مجوز مشاغل خانگی در سه ماه گذشته در استان صادر شد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیشترین تعداد این مجوز‌ها با ۷۵ مورد مربوط به طرحهای بخش صنعت، معدن و تجارت است. اشرفی افزود: با پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها و اجرای آن، ۲۳۰ نفر به صورت مستقل، پشتیبان و تحت پوشش، صاحب شغل می‌شوند.

نجات ۳ مفقودی در مسیر آبگرم لوت

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خوسف گفت: ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه جمعه، خبری مبنی بر مفقودی سه نفر در مسیر آبگرم لوت به مرکز جمعیت هلال احمر اعلام شد. ولی زاده افزود: یک تیم امدادی سه نفره و پشتیبانی یک تیم نیروی انتظامی به محل اعزام شدند که این افراد، پس از ۴۵ دقیقه تجسس در مسیر جاده وکویر مسیر آبگرم لوت پیداشدند. وی گفت: علت مفقودی این سه نفر پنچر شدن دو لاستیک خودرو و لاستیک زاپاس بود که برای رفع این مشکل وارد بیابان شده بودند.

آغاز مرمت و حفاظت اضطراری تعدادی از سازه های قنات جهانی بلده

مدیر پایگاه میراث جهانی قنات بلده فردوس گفت: مرمت و حفاظت اضطراری تعدادی از سازه‌ها، در محدوده مسیر شاه جوی بلده در شهر فردوس آغاز شده است. اقدس کرم‌پور گفت: از مهمترین اقدامات در حال انجام، بام‌سازی و اندود مجدد جداره آب‌انبار‌ها است.

مبارزه با آفت زنگ زرشک در بیش از هزار هکتار از اراضی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گفت: در راستای کنترل و مبارزه با زنگ زرشک، امسال در هزار و ۱۷۴ هکتار، مبارزه مکانیکی و ۶۴۹ هکتار مبارزه شیمیایی در باغات زرشک انجام شده است. ضیائیان احمدی گفت: در حال حاضر هزار و ۱۸۷ هکتار باغهای درمیان، زیرکوه، بیرجند، سربیشه و قاین آلوده به بیماری می‌باشد.

شناسایی ۱۶ مبتلا‌ی جدید کرونا در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته ۱۶ مبتلای جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا گفت: از ۴۹ تست مولکولی و سریع کرونا در استان ۱۶ بیمار جدید شناسایی شدند. شریف زاده افزود: هم اکنون نیز ۱۳ بیمار مبتلا به بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳ مورد کرونا مثبت است. وی از ثبت یک فوتی در روز جمعه خبر داد و گفت: با فوت این بیمار جدید، تعداد فوتی‌های کرونا در استان به هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

ورودی مهرشهر نیاز به ساماندهی دارد

ورودی مهرشهر بیرجند یکی از مناطق پرتردد شهر بیرجند است که نیاز به ساماندهی و احداث گذرگاه جدید دارد. مهرشهر بیرجند یکی از مناطق پرتردد است که حجم بالای عبور و مرور در آن، سبب بروز مشکلاتی شده است. رخ دادن تصادفات متعدد در ورودی مهرشهر بیرجند معضلی است که شهروندان این منطقه از آن گلایه دارند. وقوع تصادفات معلول عوامل مختلفی از جمله وجود پمپ بنزین و مدرسه است که سبب شلوغی منطقه شده است.
یکی از شهروندان ساکن در منطقه مهرشهر بیرجند گفت: روزانه به طور متوسط در ورودی مهرشهر ۶ الی ۷ تصادف اتفاق می‌افتد. او گفت: در ساعات ظهر و بعد از ظهر که ترافیک کمتری را شاهد هستیم، مردم از وجود خودرو‌ها گلایه دارند و در ساعات شب ترافیک به اوج می‌رسد.
یکی دیگر از شهروندان گفت: دو ورودی شهر بیرجند به مهرشهر منتهی می‌شود که یکی از جاده بیرجند – قاین و دیگری از سمت چهارراه ترمینال به این منطقه می‌رسد. او گفت: در روز‌های چهارشنبه نیز به دلیل وجود چهارشنبه بازار مشکلات ترافیکی بیشتر می‌شود و ترافیک زیاد می‌شود.

احداث ورودی جدید از طریق زیرگذر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: موضوع شلوغی ورودی مهرشهر در شورای ترافیک مطرح شده است.
سرهنگ عباسی گفت: منتظر اعلام نظر برای احداث ورودی دوم مهرشهر بیرجند هستیم که از انتهای کارگران به سمت مهرشهر به صورت زیرگذر اجرا می‌شود.
خانزاد معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند نیز گفت: امیدوار هستیم که عملیات اجرایی زیرگذر ورودی مهرشهر امسال آغاز شود.

لمس محرومیت در روستاهای مرز شرقی
(ادامه از صفحه اول) نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه با بیان اینکه در سفر یک روزه نائب رئیس اول مجلس، بازدید از شهر مرزی درح، باند دوم درح – ماهیرود، برخی از راه‌های روستایی بخش مود، سد تغذیه ای بندان انجام شد، افزود: پروژه‌های نیمه تمام مانند سد تغذیه ای بندان و تعدادی از پروژه‌های راهسازی، برخی از جاده‌های اصلی و فرعی روستایی، احداث بندهای خاکی در برخی از مناطق سربیشه و نهبندان هم مورد بازدید نائب رئیس مجلس قرار گرفت.

ضرورت توجه ویژه مجلس به مناطق کمتر برخوردار

استاندار بر ضرورت توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به مناطق کمتر برخوردار تأکید کرد. قناعت در دیدار نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: توسعه یافتگی و خروج استانهای کمتر برخوردار از محرومیت، نگاه ویژه ای را در سطح کلان می طلبد. وی تصریح کرد: تصویب قوانینی که بتواند استفاده از فرصت ها را تقویت کرده و به رفع موانع بینجامد، نقش بسزایی در توسعه مناطق محروم دارد. استاندار در این دیدار به تشریح شرایط استان پرداخت و از پروژه های شاخصی گفت که در خراسان جنوبی در حال اجراست.

اختصاص ۳۵۰ تن قیر رایگان به بخش درح

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با حضور در مناطق مرزی شهر سربیشه و بازدید از شهر درح دستورات لازم را برای اختصاص ۳۵۰ تن قیر و یک دستگاه حمل زباله به شهر مرزی درح صادر کرد. نیکزاد درخصوص درخواست اهالی منطقه مبنی بر رفع مشکلات آب شرب درح، دستورات لازم مبنی بر اختصاص اعتبارات لازم تأمین آب شرب این منطقه را صادر کرد و گفت: بنده این موضوع را حل می کنم و اعتبار را از تهران می گیرم. وی همچنین در خصوص تأمین اعتبار برای بند خاکی درح نیز گفت: سه میلیارد تومان برای بند خاکی درح به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اختصاص خواهد یافت.

تخصیص ۱۵۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر مسکن مهر سربیشه

نیکزاد از مسکن مهر شهر سربیشه بازدید و در خصوص اختصاص ۱۵۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر مسکن مهر سربیشه دستورات لازم را صادر کرد. در این بازدید، درخواست شورای شهر و شهرداری سربیشه مبنی بر اختصاص اعتبار برای زیرسازی بافت جدید الحاقی به سربیشه در طرح جدید مسکن مطرح و مقرر شد بعد از برآورد هزینه های اولیه، اعتباراتی به این موضوع اختصاص یابد.

بررسی راه های دسترسی روستاهای شمال بخش مود به سربیشه

با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، وضعیت راههای دسترسی روستاهای شمال بخش مود به سربیشه بررسی شد. علی نیکزاد به همراه جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی، از مسیر جاده خاکی روستاهای شمال بخش مورد شهرستان سربیشه بازدید کرد.
نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این بازدید با بیان اینکه شمال بخش مود روستاهای زیادی دارد که راه دسترسی مناسب به مرکز شهرستان سربیشه ندارند، گفت: این موضوع باعث ایجاد نارضایتی های اجتماعی بین مردم شده که باید مرتفع شود. وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بررسی کند هر مسیری که می‌تواند دسترسی تعداد بیشتری از مردم و روستاها را به سربیشه ایجاد کند، همان مسیر برای احداث تعریف و برنامه ریزی شود. در این بازدید دکتر نیکزاد دستورات لازم را برای تأمین قیر رایگان و بخشی از اعتبارات احداث این جاده را صادر کرد.

تخصیص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار آبرسانی به مناطق عشایری

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص تخصیص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری در حوزه آبرسانی به مناطق عشایری قول مساعد داد. نیکزاد در بازدید از پروژه خط انتقال آب به محلات عشایری خواجه منجیکو و چاه زرد نهبندان، خاطر نشان کرد: تأکید خواهد شد که معاون اجرایی رئیس جمهور هرچه سریعتر این اعتبار را تخصیص دهد تا پروژه به اتمام برسد. وی ضمن بررسی وضعیت پروژه ها درخصوص تأمین اعتبار جهت ادامه فاز سوم خواجه منجیکو به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان قول پیگیری تخصیص داد و گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد تومانی که از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در مصوبات سفر رئیس جمهور برای آبرسانی عشایری مصوب شده بود پیگیری و تخصیص می یابد.

بازدید از سد تغذیه ای بندان

در ادامه سفر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از سد تغذیه ای بندان در شهرستان نهبندان بازدید کرد. در این بازدید مقرر شد؛ وزارت نیرو برای تکمیل این پروژه ۱۶ میلیارد تومان و استانداری نیز ۵ میلیارد تومان پرداخت کنند. با اختصاص این اعتبار، پیمانکار نیز پروژه را طی یک سال به طور کامل به سرانجام می رساند.

مصوبات سفر با جدیت پیگیری خواهد شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه جمع بندی مصوبات سفر نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به شهرستان های نهبندان و سربیشه، اظهار امیدواری کرد: با تمام شدن دوران کم کاری ها و کم توجهی های گذشته، توجه به مردم را سرلوحه کار همه حوزه ها قرار بگیرد. وی تصریح کرد: امروز در گام دوم انقلاب و در آغاز چهل سالگی دوم نظام، همراهی، همدلی و همسویی نهاد مجلس شورای اسلامی و دولت برای مردم کشور که صاحبان انقلابند، بسیار نوید بخش است.
معاون استاندار با اشاره به خدمات ارزنده نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به استان، اظهار داشت: عزم جدی در پیگیری مصوبات سفر قبل را برای حل مشکلات مطرح شده، شاهد هستیم. عباس زاده با تأکید بر اینکه مصوبات سفر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به استان، با جدیت پیگیری خواهد شد، متذکر شد: توجه ویژه مجلس انقلابی به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور، بسیار مهم است. وی با ذکر این نکته که حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات مردم و توسعه استان فرصت، مغتنم است، خاطر نشان کرد: توسعه یافتگی و خروج استان های کمتر توسعه یافته از محرومیت، نگاه کلانی را می طلبد.
معاون استاندار با اشاره به شرایط محور بیرجند نهبندان گفت: طبق دستور العمل سازمان مدیریت، اعتبارات ماده ۵۶ به طرح های بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص می یابد که پروژه هایی که از بیت المال بیشتر استفاده کرده اند در حال حاضر هم از ظرفیت های ملی بیشتری بهره مند می شوند.
عباس زاده متذکر شد: برخی پروژه های راه استان، پیشرفت فیزیکی خوبی ندارند که با این طرح باید همچنان در نوبت استفاده از منابع ملی باشد. به گفته وی؛ بخش عمده ای از اعتبارات کشور خارج از شورای برنامه ریزی استان هاست و اعتبارات مصوب در مرکز توزیع می شود که می طلبد نگاه های ویژه ای برای برقراری توازن در مناطق محورم کشور برقرار شود. وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اعیاد بزرگ غدیر و قربان، اظهار امیدواری کرد: برکات حضور نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در استان، گام مؤثری برای محرومیت زدایی و توسعه مناطق کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت