اخبار استانی

ثبت‌نام بیش از ۲ هزار نفر در مسابقات قرآن خراسان‌جنوبی

تاکنون ۲ هزار و ۲۰۶ نفر از استان برای حضور مسابقات قرآنی استان ثبت‌نام کرده‌اند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت:ثبت‌نام برای شرکت در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته آوایی پایان یافت. حجت‌الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه ثبت‌نام در رشته‌های معارفی این دوره از مسابقات شامل تفسیر عمومی قرآن، ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه، ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه است، افزود: ثبت‌نام در این رشته‌ها تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد.

جلسات اداری در خراسان جنوبی با اقامه نماز تداخل نداشته باشد
ایرنا – معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: جلسات دستگاه‌های اجرایی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با اقامه نماز اول وقت تداخل نداشته باشد و حضور مدیران در نماز جماعت ادارات بسیار موثر است. ناصر ناصری در نشست شورای اقامه نماز استان خراسان جنوبی اظهار داشت: نماز به عنوان واجب الهی مورد تاکید پیامبر و ائمه اطهار (ع) است که بیش از پیش در دستگاه‌های اجرایی باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به اینکه در مکتب نورانی اسلام تاکید زیادی بر نماز شده است و این فرضیه مهم تاثیر زیادی در سلامت جامعه دارد افزود: تاکید دولت بر تقویت باورهای مردم و کارکنان نظام است لذا باید مفاد بخشنامه ارسالی وزیر کشور در مورد نماز به صورت کامل اجرایی شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: بر نمی‌تابیم که مدیری در اداره باشد و در نماز جماعت شرکت نکند، این موضوع از تاکیدات وزیر کشور و استاندار خراسان جنوبی است همچنین اذان به صورت زنده در ادارات باید پخش شود.وی با اشاره به بازدید سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان درخصوص برگزاری نماز جماعت تصریح کرد: حتی‌الامکان باید جلسات ادارات موقع نماز تعطیل شود و از طرفی نماز اول وقت محل خوبی برای ارتباط بهتر مدیر با کارکنان مجموعه خود است.ناصری افزود: مسوولان کمیته‌های جشنواره فجر نیز همکاری کامل را با ستاد اقامه نماز داشته باشند.
وی عنوان کرد: اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نظارت بهتر و مستمر بر برخی نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی داشته باشد چرا که نظافت و تمیزی در مساجد بین راهی مورد تاکید جدی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم برگزاری مستمر جلسات ستاد اقامه نماز شهرستان‌ها گفت: همچنین جلسه شورای نماز در آموزش و پرورش استان برگزار شود و مدیرانی برای مدارس انتخاب شوند که به نماز اول وقت اهمیت می‌دهند.وی بهره‌گیری از حمایت و پشتیبانی مجمع خیرین مسجدساز در زمینه تعمیر، توسعه و تکمیل مساجد را ضروری دانست و اظهار داشت: شهرداری به سمتی برود که نماز جماعت در تمامی بوستان‌های شهر برگزار شود.
ناصری ادامه داد: در طرح‌های نهضت ملی مسکن استان زمین مورد نیاز برای ساخت مسجد پیش‌بینی شود تا در آینده برای ساخت مساجد دچار مشکل نشویم.
وی گفت: زیبنده نیست که شهرکی احداث شود و بعد دنبال واگذاری و تامین زمین برای ساخت مسجد باشیم.
معاون استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از نبود برخی مدیران عضو ستاد اقامه نماز استان در این نشست افزود: چنانچه مدیر دستگاه اجرایی اعتقادی به شورای اقامه نماز ندارد، دعوت نشود و جای او در این دولت نیست.

۳۶ بقعه خراسان جنوبی میزبان طرح نشاط معنوی

به منظور غنی سازی اوقات فراغت از ابتدای تیر تا ۶ مرداد ۳۶ بقعه متبرکه خراسان جنوبی میزبان برگزاری طرح نشاط معنوی است. معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در طرح نشاط معنوی ۲۴ مبلغ بومی و غیربومی حضور دارند. حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برای غنی سازی اوقات فراغت در بقاع متبرکه برگزار می‌ شود گفت : مخاطبان این طرح ۸ تا ۱۸ سال هستند،

پایان عملیات پروازهای رفت حج تمتع۱۴۰۱ از فرودگاه شهید کاوه بیرجند

مهر- مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: عملیات پروازهای رفت حج تمتع ۱۴۰۱ از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند روز گذشته هفتم تیرماه به پایان رسید. عظیم طهماسبی با اشاره به پایان عملیات پروازهای رفت حج تمتع ۱۴۰۱ از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند اظهار کرد: عملیات رفت پروازهای حج تمتع ۱۴۰۱ زائرین استان خراسان جنوبی با اعزام ۲۵۸ نفر در روز گذشته سه شنبه هفتم تیرماه به پایان رسید. مدیر کل فرودگاه‌های استان گفت: عملیات پروازهای رفت حج تمتع زائرین استان خراسان جنوبی روزهای دوشنبه و سه شنبه ششم و هفتم تیر انجام گردید و تعداد ۱۰۲۳ نفر زائر طی ۴ پرواز و با ۸ کاروان عازم سرزمین وحی شدند. طهماسبی با اشاره به اینکه طی این چهار پرواز ۱۷ هزار کیلوگرم بار غیر همراه حجاج منتقل گردید، بیان کرد: خوشبختانه کلیه پروازهای حج تمتع فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند بدون تاخیر بیرجند را به مقصد کشور عربستان ترک نمودند. گفتنی است حجاج خراسان جنوبی بیرجند را به مقصد فرودگاه جده ترک کرده بودند و مدت سفر این زائران نیز بین ۲۸ تا ۳۰ روز بوده و همگی زائران مدینه بعد هستند.

۴۵ هزار متر مربع فرش دستباف در خراسان‌جنوبی تولید شد

مهر- رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی گفت: ۴۵ هزار متر مربع فرش به ارزش ۹۰ میلیارد تومان طی سه ماهه سال جاری در خراسان‌جنوبی تولید شد. محمد حسن کامیابی مسک با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۵ هزار متر مربع توسط هنرمندان قالیباف خراسان‌جنوبی بافته شده است، گفت: ارزش ریالی این فرش‌های دستباف ۹۰ میلیارد تومان بوده است. رئیس اتحادیه فرش دستباف با اشاره به اینکه این میزان فرش در سه ماهه سال جاری توسط ۵۰ هزار بافنده تولید شد، اظهارکرد: آمار فرش‌های تولیدی از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است.
کامیابی مسک بیان کرد: از جمله نقوش معروف فرش دستباف خراسان‌جنوبی می‌توان به خشتی، طرح نائین، نقوش ایلیاتی و تولیدات ریزه ماهی اشاره کرد. وی یادآور شد: متأسفانه در خراسان جنوبی کمتر از ۶ درصد بافندگان فرش دستبافت تحت پوشش بیمه قرار دارند و بیش از ۹۴ درصد در انتظار بیمه بوده و همچنان با مشکلات نداشتن بیمه مطلوب دست و پنجه نرم می‌کنند که در این زمینه باید تدبیری اندیشید.
رئیس اتحادیه فرش دستباف ادامه‌داد: نمی‌توان گفت که تولید فرش دستباف مربوط به کدام یک از شهرهای خراسان‌جنوبی است چرا که در بیشتر روستاهای استان از روستاهای درمیان و بیرجند و قاین و خوسف و… دارقالی برپا است. کامیابی مسک بیان‌کرد: هرچند مسائلی چون نبود بازار فروش مناسب جهانی به واسطه تحریم‌ها و مشکل برگشت ارز در حوزه تولید فرش دستباف این هنر ارزشمند ایرانی مانع ایجاد کرده است ولی بافندگان خراسان‌جنوبی به امید آینده‌ای بهتر و روشن همچنان گره بر دار قالی می‌زنند و زیبایی خلق می‌کنند.

سامانه «سنا» از هفته آینده در کشور راه اندازی می شود
مهر- معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور از راه اندازی سامانه «سنا» از هفته آینده در سراسر کشور خبر داد. محمد علی زهره ای در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی در قوه مقننه بر دستگاه‌های اجرایی وظایفی را بر اساس قانون بر عهده دارد، گفت: با توجه به وظایف قانونی دیوان محاسبات پیاده سازی اقداماتی که مدیران در برنامه‌ریزی های خود تدوین و طراحی می‌کنند را بر عهده دارد. وی چابک سازی و بهبود سازی را رویکرد جدید دیوان محاسبات کشور عنوان کرد و افزود: بر اساس این دو اصل می‌توانیم سازمان‌ها را برای رسیدن هرچه بهتر به اهداف متعالی و اجرای قوانین و مقررات همراهی کنیم. زهره ای با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات دیوان محاسبات افتتاح سامانه سنا بوده که طی هفته آینده انجام می‌شود، افزود: در این سامانه تمام دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه‌ها به صورت آنلاین با سامانه مرتبط شده و اطلاعاتی را که دیوان باید در اختیار داشته باشند از این طریق دریافت می‌کنند.

سفرهای استانی

معاون امور اجرایی دیوان محاسبات کشور یکی دیگر از برنامه‌های اصلی دیوان محاسبات کشور را سفرهای استانی به صورت هفتگی عنوان کرد و گفت: سفر به خراسان جنوبی بیست و نهمین سفر استانی بوده که با سفر به دو استان دیگر دور اول سفرهای استانی تمام و این مسیر ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد: در این سفرها تعداد زیادی از مدیران اجرایی حضور دارند و در دور دوم سفرها رویکرد و نگاه برنامه‌ای جدیدی اقدامات را دنبال خواهیم کرد و نتایج سفرها به مدیران ستادی در مرکز و استان‌ها منعکس می‌شود. زهره ای افزود: در این ۲۹ سفر استانی نزدیک به ۱۱۲ موضوع چالشی و سوالی در استان‌ها جمع‌آوری و حل شده و بخشی از این موضوعات به تهران ارسال و در کارگروه‌ها در حال بررسی است.

تشکیل مجمع امور معاونین مالی

وی از تشکیل مجمع امور معاونین مالی و اداری در دیوان محاسبات خبر داد و گفت: محوریت اصلی در تشکیل این مجمع حضور تمام معاونین مالی و اداری دستگاه‌ها در جلسات دوره‌ای در راستای فساد ستیزی بوده که اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است. زهره ای ادامه داد: در اولین جلسه مجمع پنج کارگروه تخصصی، اداری، مالی، بررسی تخلفات و نظارت طراحی و فعالیت کارگروه‌ها آغاز شده است. وی با اشاره به اینکه در استان‌ها دیوان محاسبات به عنوان بازوهای همراه در دستگاه‌های اجرایی و کمک کننده می‌باشد، خاطر نشان کرد: موضوع اصلی دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی پیشگیری است و به دنبال این هستیم تا تصمیماتی که در دیوان اتخاذ می‌شود درست باشد.

تعجیل در گزارشات تفریغی

وی یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان را که با موفقیت در حال انجام است، تعجیل در گزارشات تفریغی عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از وظایف دیوان محاسبات گزارشات تفریقی بوده که سالانه تقدیم مجلس و دولت قرار گرفته و از موضوعات مهم این سازمان می‌باشد. وی با اشاره به اینکه سال گذشته گزارشات تفریغی چهار ماه زودتر از زمان مقرر آماده و در اختیار دولت قرار گرفت، افزود: مقرر شد تا امسال یک اقدام عملیاتی سخت و شبانه روزی این گزارشات شش ماه تعجیل داشته باشد و زودتر تحویل مجلس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گیرد. به گفته زهره ای، با تعجیل در گزارشات تفریغی هیئت دولت می‌تواند سریع‌تر و بهتر تصمیم گیری هایی برای طراحی و ساختار بودجه و عملکرد دستگاه‌ها در اختیار داشته باشند.
وی به اقدامات قضائی دیوان محاسبات کشور هم اشاره کرد و گفت: در این راستا عملکرد خوبی دیوان محاسبات داشته و در بخش قضائی و بهره‌های مالکانه ارقام خوبی به خزانه دولت بازگشت و واریز شده است. زهره ای با بیان اینکه تمام اقدامات در مسیر توسعه‌ای است، ادامه داد: از دیگر اقدامات و رویکرد جدید دیوان محاسبات چابک سازی سازمان در بحث منابع انسانی در سطح مختلف کشور بوده که مقام معظم رهبری هم در این زمینه از عملکرد دیوان محاسبات رضایت داشتند.

ضرورت توجه به فرهنگ شهادت/ یادواره شهدای ترور برگزار می شود

مهر- معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی خواستار توجه به فرهنگ شهادت در راستای پر رنگ تر کردن این مهم شد و گفت: یادواره شهدای ترور یکشنبه ۱۲ تیرماه برگزار در استان می شود. محمد رضا طالبی در جلسه برنامه‌ریزی یادواره شهدای ترور اظهار کرد: دشمن در صدد است با بهره‌گیری از روش‌های مختلف فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه کم رنگ کند اما ما باید با استفاده از همه توان خود نگذاریم که غباری بر دامن شهید و شهادت بنشیند. وی بیان کرد: آمریکای جهان خوار و ناقض حقوق بشر از سال ۱۳۴۲ که جریانات انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد، دشمنی خود را با مردم مسلمان و انقلابی ایران و به خصوص جامعه روحانیت آشکار کرد.
طالبی بیان کرد: با پیروزی انقلاب در ایران هم از همان روزهای اول بعد از پیروزی، آمریکا تلاش کرد غارتگری خود را در درون نظام ادامه دهد اما با وجود اینکه امیدی به انجام این کار داشت، امام (ره) دست رد به سینه آمریکا زد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از این زمان دشمنی‌های همه جانبه آمریکا و اسرائیل با نظام جمهوری اسلامی ایران با انجام اقدامات سخت، نیمه سخت و ضد فرهنگی آشکار شد.
طالبی با اشاره به اقدامات ضد امنیتی زیادی که دشمن بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا کرده است، ادامه داد: دشمن در این راستا دست به ترورهای ناجوانمردانه‌ای زد که منجر به ترور تعدادی از مسئولان و نیروهای انقلابی شد. وی با بیان اینکه هدف دشمن از انجام این ترورها این بود که به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، افزود: بنابراین تلاش بسیاری برای براندازی آن انجام داد، غافل از اینکه نظامی که با خون شهدا آبیاری شده با انجام ترورهای ناجوانمردانه سرنگون نخواهد شد.
طالبی با اشاره به حادثه سوء قصد به مقام معظم رهبری در ششم تیر که در مسجد ابوذر تهران انجام شد، تصریح کرد: در همه این موارد دست قدرت خدا را می‌بینیم که بر سر نظام بوده است. وی ادامه داد: اگر این حادثه را به درستی تحلیل کنیم، در می‌یابیم که اگر این حادثه اتفاق نمی‌افتاد و رهبری در بیمارستان بستری نمی‌بودند، شاید در جلسه هفتم تیر شرکت می‌کردند.
طالبی با بیان اینکه حادثه حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس هم یکی دیگر از این موارد است، گفت: همه ما وظیفه داریم با همه توان تلاش کنیم تا با زنده نگه داشتن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه، نگذاریم تا غباری بر دامن شهید و شهادت بنشیند. وی با بیان اینکه یادواره شهدای ترور یکشنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی که انجام شده با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط، این یادواره با هدف افشای حقوق بشر آمریکایی و تجلیل از خانواده شهدای ترور برگزار می‌شود.

گرمای بی‌سابقه خراسان جنوبی رکورد ۳۰ ساله را شکست

کارشناس هواشناسی گفت: اظهار داشت: دمای هوا در روز گذشته رکورد بالاترین دما در ۳۰ سال گذشته را شکست به طوری که گرم‌ترین شهر استان (طبس) با بیشینه دمای ۴۸ درجه ثبت شد. نخعی گفت: در ایستگاه‌های هواشناسی، طبس با ۴۸ درجه، قاین با ۳۸ و حاجی آباد زیرکوه با ۴۳ درجه سلسیوس رکورد جدیدی در طی آمار بلند مدت ثبت شد که طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

آماده باش نیروهای عملیاتی شرکت برق همزمان با کنکور

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی؛ منصوریان معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان با اشاره به آماده باش ۲۵ اکیپ عملیاتی این شرکت در روزهای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ اظهارداشت: در حال حاضر شبکه های توزیع برق استان برای تأمین برق پایدار در وضعیت مطلوب و تحت کنترل هستند.

برنامه‌ریزی برای گذران اوقات فراغت دانش آموزان

ایسنا- سیدعلیرضا موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۱۸۰ دانش آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه در ۱۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش استثنایی استان ثبت‌نام کردند.

جریمه ۶۶۷ میلیونی برای مَشک پُر از گازوئیل قاچاق

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از جریمه ۶۶۷ میلیونی برای صاحب مشک حاوی ۸۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در نهبندان خبر داد. حسن پور گفت: مأمورین ایست و بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده که پس از توقف بازرسی‌های لازم از آن انجام گرفت.

انجام هزار و ۶۷۳ بازرسی از کارگاه‌های خراسان جنوبی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سه ماهه نخست امسال هزار و ۶۷۳ مورد بازرسی از کارگاه‌های خراسان جنوبی انجام شده است. اشرفی گفت: این بازرسی‌ها در قالب ادواری و موردی از کارگاه‌ها انجام و در مجموع منجر به صدور هزار و ۵۶۷ مورد ابلاغیه رفع نقص شده است. او گفت: از این تعداد بازرسی هزار و ۲۴۰ مورد مربوط به ایمنی و حفاظت فنی و ۴۷۳ بازرسی مربوط به پیگیری حقوق، مزایا و بیمه کارگران بوده است.

معاملات مسکن را در سامانه املاک ثبت کنید

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان بیرجند گفت: کلیه معاملات مسکن اعم از خرید، فروش و اجاره در مورد تمام ملک‌های تجاری، منزل مسکونی، آپارتمانی، ویلایی، باغی و انواع دیگر آن که در دفاتر مشاور املاک انجام می‌شود باید در سامانه املاک ثبت و کد رهگیری برای آن صادر شود.

تخفیف ۲۵درصدی مکالمه تلفن ثابت به مقصد مکه و مدینه

با توجه به فرارسیدن ایام معنوی و گرانقدر حج تمتع، نرخ مکالمه از تمامی تلفن های ثابت در سراسر کشور به مقصد تمامی تلفن های ثابت در شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره، از روز پنج شنبه دوم تیر تا پایان روز جمعه هفتم مرداد با ۲۵درصد تخفیف محاسبه می شود.

اتمام عملیات اجرای روکش آسفالت محور بشرویه- رقه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بشرویه از اتمام عملیات روکش آسفالت محور بشرویه – رقه به طول بیش از سه کیلومتر در این شهرستان خبرداد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، محمد خیری افزود: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی شهرستان بشرویه و به منظور رفاه حال کاربران جاده ای ، روکش آسفالت در حال اجرا است.

امدادرسانی به ۲۴۸۱ حادثه دیده از ابتدای امسال

ایسنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۳۳ مورد حادثه در سطح استان رخ داده است، اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر استان در این حوادث به دو هزار و ۴۸۱ حادثه دیده خدمات مختلف امدادی ارائه کرده اند. رضایی با بیان اینکه از مجموع حوادث رخ داده در این مدت ۲۵۵ مورد با بیشترین آمار، مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است، افزود: همچنین از مجموع حوادث ۳۶ مورد شهری، ۱۰ مورد کوهستانی، هفت مورد سیل و آبگرفتگی و دیگر حوادث را شامل می‌شود.

شناسایی ۱۵ مبتلا‌ی جدید کرونا در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته ۱۵ مبتلای جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت:از ۴۶ تست مولکولی و سریع کرونا در استان ۱۵ بیمار جدید شناسایی شدند. شریف زاده افزود: از ۱۵ مورد مثبت جدید ۱ مورد مربوط به شهرستان بشرویه، ۴ مورد در شهرستان بیرجند، ۳ مورد در طبس، ۳ مورد فردوس و ۴ مورد در شهرستان قائنات شناسایی شدند.

تولید دانش‌بنیان رمز ماندگاری واحدهای صنعتی است

ایرنا – سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: فضای به‌شدت رقابتی در عرصه تولید وجود دارد لذا رمز بقا و ماندگاری مجموعه‌های صنعتی، تولید دانش‌بنیان است که می‌تواند جریان مستمر تولید را ادامه دهد. جواد اشرفی در آیین افتتاح هجدهمین پرس پخت تایر سواری رادیال شرکت کویر تایر و بازدید از این مجموعه که در دهه تولید و تجارت انجام شد، افزود: این واحد صنعتی سرمایه عظیم نیروی انسانی را دارد و پیشگام و سکاندار عرصه جهاد و تلاش در این فضای به‌شدت رقابتی و سخت شرایط فعلی در استان است.
وی بیان کرد: آنچه کار شما را در کنار هم‌افزایی در سال “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” سخت‌تر می‌کند اینکه بهره‌وری کل مجموعه باید بیشتر از گذشته مدنظر باشد. سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: کارآیی، اثربخشی و بهره‌وری در کویر تایر رمز بقای این مجموعه بوده و می‌تواند جریان مستمر تولید را بیش از گذشته در پی داشته باشد؛ ما به این شرکت افتخار می‌کنیم چراکه جزو صنایع پیشرو در استان و شرق کشور است.
اشرفی با بیان اینکه هیچ گونه بن بستی در فضای تولید کشور وجود ندارد گفت: در این فضای فعلی که در دولت مردمی و انقلابی رقم‌ خورده است، بدانید در کنار شما و حامی مجموعه هستیم و هیچ فاصله‌ای بین جریان‌ دولت و تولید وجود ندارد. وی تصریح کرد: این آمادگی در مجموعه دولت و حاکمیت کلان‌ نظام‌ وجود دارد تا درخواست مشارکت ایمیدرو در طرح توسعه کویر تایر و استفاده از تبصره ۱۸ را پیگیری کنیم و شاهد پیشرفت روزافزون مجموعه باشیم.
مدیرعامل شرکت کویر تایر هم در این آیین گفت: شرکت فی نفسه در روند ساختاری به‌گونه‌ای دانش‌بنیان بوده و در دهه‌های گذشته این مهم را شنیده، پذیرفته و نهادینه کرده و نمادی از دانش‌بنیان است. سید محمدحسین زینلی بیان کرد: محصول این شرکت تایرساز دانش‌بنیان، گرید سه و نمونه محصول تایر رینگ ۱۹ نیز گرید یک کشور شده است که با پیگیری‌ها و بررسی‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور بعد از ۶ ماه انتخاب شد. وی افزود: اگر مدیران شرکت‌ها و کارکنان ما عزمی بر شدن و توانستن داشته باشند بدون شک می‌توانیم، آنچه ما از خارج وارد می‌کنیم بیشتر شاسی و از این قبیل است. مدیرعامل شرکت کویر تایر گفت: امروز ایران جزو ۱۰ کشور برتر تولید فولاد و صادرکننده است اما کشورهای خارجی حاضر نیستند فناوری تولید تایر یا دانش فنی خود را به ما منتقل کنند که همین موضوع نیز عامل حرکت ما شد. وی بیان کرد: برای نگهداری، بازدهی و خلاقیت و در پرس پخت نیز نوآوری داشته‌ایم، در مجموعه پرس‌های این کارخانه از آغاز تاکنون ۹ کار تعریف شده که در زمینه بهبود و ارتقای پرس انجام می‌شود و یکی از رمزهای دانش‌بنیانی ما همین مورد است. زینلی از انجام یک طرح تحقیقاتی در این شرکت خبر داد و افزود: اگر امروز این طرح جواب دهد در دنیا یک مزیت خواهیم داشت چراکه نوآوری به عنوان یک دریای بی‌انتها در کارخانه مد نظر است.
هجدهمین پرس پخت تایر سواری رادیال کویر تایر امروز با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید. مدت اجرای این پروژه ۴۵ روز، ظرفیت‌ تولید ۲۳۰ حلقه‌ در روز، قیمت تمام شده پنج میلیارد تومان، قیمت مشابه خارجی هفت میلیارد تومان و صرفه‌جویی ریالی آن ۲ میلیارد تومان بوده است.

بررسی ساختمان‌های ناایمن در دستور کار شورای فنی استان قرار گرفت

تسنیم- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: بررسی وضعیت ساختمانهای ناایمن شهری در دستور کار شورای فنی استان قرار می‌گیرد.علیرضا عباس زاده در جلسه شورای فنی استان اظهار داشت: پیرو مکاتبات دستگاه‌های نظارتی، بررسی ساختمان‌های ناایمن شهری، از این پس در دستور کار شورای فنی استان قرار می‌گیرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تصریح کرد: دفتر فنی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی به عنوان ناظر عالی ساخت و ساز باید در زمینه نظام ایمنی و مجوزها، نظارت بر ساخت و سازها و سازه‌های ویژه، مکاتباتی را با شهرداری‌های تابعه استان انجام دهند تا برآورد دقیقی در این زمینه صورت پذیرد. بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی، نظارت بر پروژه‌های شهرداری‌ها که با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است به عهده شورای فنی و اداره کل راه و شهرسازی است. عباس زاده اظهار داشت: دستور العمل فوق به شهرهای بالای۱۰۰ هزار نفر تأکید دارد که در استان ما فقط شامل حال شهر بیرجند می‌شود اما در شهرهای دیگر نیز اگر مواردی وجود داشت پیگیری می‌شود. وی با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، شرکت توزیع برق، خزانه معین، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی اعضای اصلی شورای فنی استان را تشکیل می‌دهند خاطرنشان کرد: تعدادی از مدیران بر اساس دستور کارهای مختلف به عنوان عضو مدعو به این شورا دعوت می‌شوند بنابراین شرکت مدیران اعضای اصلی در جلسه الزامی بوده و مصوبات شورای فنی نیز برای دستگاه‌های اجرایی استان لازم الاجرا است.

مساجد بین راهی خراسان جنوبی نیاز به ساماندهی دارند

ایرنا – رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: برخی مساجد بین راهی استان از نظر رعایت بهداشت و نظافت وضعیت مناسبی ندارند که باید ضمن ساماندهی در این حوزه نظارت بیش از پیش انجام شود. حجت‌الاسلام حسین کمیلی در نشست شورای اقامه نماز خراسان جنوبی افزود: برخی مساجد زیر بار نظارت نمی‌روند که باید اداره کل اوقاف و مرکز رسیدگی به امور مساجد در این زمینه ورود کنند. وی با اشاره به اینکه سه نقطه جدید برای ساخت نمازخانه بین راهی در استان معرفی شده است بیان کرد: همچنین باید پیش‌بینی زمین مناسب برای احداث مسجد به میزان نیاز با سرانه جمعیت در طرح نهضت ملی مسکن انجام شود. رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی گفت: در برخی مدارس کیفیت نمازخانه‌ها خوب نیست و لازم است در تعمیر و تجهیز آنها استانداری کمک کند. وی افزود: از فرمانداری‌ها درخواست شده تا مساجد نیمه‌کاره را برای معرفی به مجمع خیرین مسجدساز معرفی کنند اما هنوز برخی فرمانداری‌ها فهرست را به ستاد اقامه نماز اعلام نکرده‌اند. حجت‌الاسلام کمیلی همچنین گفت: براساس ارزیابی انجام شده از ۸۴ دستگاه اجرایی خراسان جنوبی در سال گذشته، ۲۷ دستگاه با کسب امتیازات کامل به عنوان برتر انتخاب شدند و ۲۵ دستگاه اجرایی نیز امتیاز بین ۹۰۰ تا هزار را کسب کردند که عملکرد آنان قابل قبول است.
حجت‌الاسلام کمیلی اضافه کرد: کارهای مقدماتی برای تدوین سند تحول اقامه نماز استان انجام شده است اما اصل کار بعد از نهایی شدن سند تحول اقامه نماز کشور خواهد بود. وی با بیان اینکه اجلاسیه سراسری نماز استان اواخر مهر یا ابتدای آبان امسال برگزار خواهد شد گفت: مساعدت در ایجاد دفاتر ستاد اقامه نماز در شهرستان‌ها، نظارت و حل مشکلات اقامه نماز مسافران در مساجد و نمازخانه‌های بین راهی باید مورد توجه باشد. رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی افزود: برخی اعضای شورای اقامه نماز، غایب همیشگی هستند که انتظار ما حضور تمامی اعضا در جلسات شورا است.

دست رد مجمع نمایندگان خراسان جنوبی به نظام صنفی کشاورزی

بازار – دبیر نظام صنفی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: درخواستهای مکرری از مجمع نمایندگان استان برای مطرح کردن دغدغه های کشاورزان و دامداران داشته ایم اما پاسخی داده نشده است. علی رومنجانی درباره درخواست های مکرر نظام صنفی کشاورزی استان از مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت:نظام صنفی کشاورزی برخاسته‌ از رای مستقیم کشاورزان و دامداران است،جامعه ای که این روزها رنج و مشکلات فراوانی را به دوش می کشند. وی افزود: از این رو نمایندگان این نظام صنفی برخاسته از دل قشری زحمت کش که تولید را با زخم هایی بر دل و دست ،ایستاده در غبار خشکسالی ادامه می دهد،برای رفع گوشه ای از مشکلات کشاورزان و دامداران و عشایر در تاریخ های مختلف از سال گذشته تا کنون(۶ شهریور ۱۴۰۰ ،۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ،۷ دی ۱۴۰۰) تقاضای دیدار و گفت و گو با نمایندگان محترم مجلس را مطرح کردند.
وی ادامه داد: اما عدم پاسخ به درخواست های مکرر نشان می دهد، نمایندگان محترم تمایلی به شنیدن دغدغه های ریز و درشت اعضای این نظام که یک خانواده ۹۰ هزار نفری است را ندارند.

برنامه ویژه دولت برای ارتقای سلامت در نقاط محروم کشور

ایسنا- مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از توجه خاص دولت به امر سلامت در نقاط محروم کشور خبر داد. امیر ساکی، در حاشیه مراسم افتتاح اورژانس بیمارستان نهبندان با بیان اینکه باتوجه به سیاستهای دولت برای توسعه نقاط محروم زیر ساخت سلامت در نقاط محروم تصمیمات خوبی گرفته شده است اظهار کرد: با پیگیریهای انجام شده بنا است احداث چند مرکز بهداشتی با قدرت شروع و در اسرع وقت به بهره براری رسد. وی با بیان اینکه برای توسعه سلامت بهداشت و درمان نهبندان برنامه‌های خوبی داریم افزود: امروز شاهد افتتاح اورژانس بیمارستان نهبندان بودیم که با کیفیت خوب به بهره برداری رسید تا با بهره برداری از این اورژانس بخش عمده نیاز اورژانس منطقه را رفع می‌کند.
ساکی افزود: از پیگیری‌های خوب نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی برای توسعه بهداشت درمان وسلامت در این شهرستان،توسعه تخت‌های بیمارستان نهبندان از ۳۲ به ۹۶ تخت خواب است که با اجرایی شدن این پروژه این بیمارستان به یک بیمارستان کامل تبدیل خواهد شد.تا نیاز مردم منطقه را برطرف سازد.
ساکی با بیان اینکه درمانگاهی که در شوسف کلنگ زنی شد به نام شهدای سلامت نامگذاری خواهد شد ادامه داد: کار بسیار هوشمندانه نماینده مردم در شهرستانهای نهبندان وسربیشه با همکاری تیم دانشگاه علوم پزشکی بسیار اقدامی خوب در راستای خدمت رسانی به مردم برای رفع نیازهای شهرستان نهبندان است.
مدیر کل دفتر منابع توسعه فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نماینده نهبندان در راستای ارتقای سلامت بهداشت و درمان در این شهرستان چند برنامه را در دستور کارخود قرار داد که یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه میان مدت و دیگری بلند مدت بود نیازها را شناسایی کردند و ارتقا اورژانس بیمارستان در این شهرستان در اسرع وقت به نتیجه برسد که با جلسات متعدد که پیگیری میشد به نتیجه رسید و جای تشکر دارد.
ساکی با بیان اینکه برنامه میان مدت ساخت کلینیک ویژه بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده است افزود: برنامه بلندمدت توسعه بیمارستان است تا رسیدن به شاخص استاندارد است. وی بیان کرد: اولویت کاری به انجام رسیدن هرچه زودتر پروژه طرح توسعه بیمارستان نهبندان خواهد بود.

آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از پروژه‌های اولویت دار نهبندان

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با اشاره به گام‌های انجام شده برای ارتقاء شاخص‌های درمانی نهبندان گفت: آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از پروژه‌های اولویت دار نهبندان است.
مصطفی نخعی افزود: پروژه‌های بسیار مهمی کلید خورده است که تنها در یک پروژه شاهد افتتاح طرح توسعه اورژانس بیمارستان و همچنین آغاز عملیات اجرایی توسعه بیمارستان در این شهرستان بودیم، افزود: عملیات اجرایی توسعه تکمیل کلینیک پزشکان متخصص پانسیون پزشکان و مرکز درمانی بسیار خوب برای شوسف آغازشده است. نخعی با بیان اینکه تکمیل این پروژه‌ها، حوزه بهداشت درمان نهبندان را متحول خواهد کرد، تصریح کرد: نسبت به مجموع استان شاخص درمانی نهبندان ضعیف‌تر بود که با اتفاقات خوبی که رخ داد کمک شد تا اهدافی در راستای نزدیک شدن به وضعیت بهداشتی درمانی بهتر رقم بخورد.
نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین جلسه شورای اداری در نهبندان صحبتی مطرح و اعلام کردم که متاسفانه بهداشت درمان در نهبندان خود بیمار است و برای این صحبت دلیل داشتم چرا که ۶۰ هزار نفر جمعیت با ۲۵ هزار کیلومتر مربع و یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی با فضای نامناسب اصلاً در شان مردم نیست. وی با بیان اینکه در شاخص توسعه، بهداشت و درمان اولویت دارد، افزود: با تلاش‌هایی که انجام شد اورژانس بیمارستان نهبندان نیز به بهره برداری رسید که این پروژه در سالیان گذشته همزمان با برخی از شهرستان‌های استان آغاز شد ولی با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده بود. نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: طولانی شدن روند ساخت طرح توسعه اورژانس بیمارستان نهبندان برایم درد آور بود و پیرو همین امر در اولین نشست قبل از آنکه مجلس به طور رسمی آغاز به کار کرده باشد، جلسه رسمی و دیدار با مسئولان وزارت بهداشت داشتم تا این موضوع را پیگیر باشم. نخعی با بیان اینکه کارشکنی‌هایی در استان می‌شد که جای تاسف دارد، اظهار کرد: کمکی که وزارت بهداشت داشت باعث شد اعتبارات خوبی برای تکمیل اورژانس بیمارستان نهبندان داشته باشیم، اما توسعه بیمارستان نهبندان موضوعی بسیار مهم است چرا که مرکز ۳۲ تخت خوابی که در این شهرستان وجود داشت در شان مردم نبود و از همان ابتدایی که به عنوان نماینده و خادم مردم انتخاب شدم به دنبال افزایش تخت‌های بیمارستانی در این مکان بودم.

ورزش همگانی فرهنگ سازی شود

مهر- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: همه افراد باید ورزش همگانی را در زندگی خود داشته باشند و این امر فرهنگ‌سازی شوند.آیت‌ا… عبادی در دیدار با اعضای مجمع مردمی ورزش خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی ما هم مسئول خود و هم مسئول کمک به دیگران هستیم، ادامه‌داد: در کنار ورزش قهرمانی که شیوه‌هایش شاید حتی به سلامت بدن نیز آسیب برساند باید به ورزش همگانی و عمومی نیز برویم.

رکورد زنی مصرف برق در استان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: مقدار اوج بار در ۷ تیرماه ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح به میزان ۲۹۹ مگاوات و ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه در شب به ۳۱۳.۵ مگاوات رسید. دادگر افزود: این درحالیست که در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه این روز ، مقدار مدیریت مصرف تایید شده توسط شرکت توانیر مقدار ۳۱ مگاوات بوده است.

تلف شدن ۱۴ راس گوسفند در منطقه سه قلعه

مدیر صندوق بیمه کشاورزی گفت: حمله وحوش در منطقه سه قلعه باعث شد تا ۱۴راس گوسفند تلف شوند. بخشی افزود: همچنین ۱۰ راس گوسفند مفقود و ۹ راس گوسفند زخمی شدند. وی با اشاره به اینکه تمام گوسفندان بیمه هستند گفت: غرامتی بیش از ده میلیون تومان پرداخت تعلق می گیرد.

بررسی مالچ‌های مختلف برای مقابله با بیابان زایی در استان

رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: مالچ‌های مختلف برای مقابله با بیابان زایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. یوسفی گفت: در خراسان جنوبی بیش از ۲۰ تن در هکتار در سال فرسایش بادی داریم که تبعات زیست محیطی زیادی به دنبال دارد، بر این اساس با هدف پایداری و ثبات حوزه آب، خاک و گیاه طرح‌های بیابانزدایی و مقابله با کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در استان اجرا می‌شود و در این راستا گام‌های بزرگی تا کنون برداشته شده است.

ریشه کنی ویروس تب کریمه کنگو امکان پذیر نیست

ایسنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص بیماری تب کریمه کنگو، گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک تهدید جدی بهداشتی است چرا که ریشه کنی ویروس عملا امکان پذیر نیست. محمدرضا جمع آور، نسبت به خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو (CCHF) در ایام عید قربان به دنبال عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داده و با اشاره به میزان مرگ و میر بین ۲ تا ۵۰ درصدی این بیماری، از آن به عنوان یکی از مهم ترین بیماری‌های مشترک انسان و حیوان نام برد.

هشدار پلیس فتا درباره سوء‌استفاده از عواطف مردم در عید قربان

ایرنا – رئیس پلیس فتا با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان درخصوص طراحی صفحات فیشینگ با ترفند خالی کردن حساب افراد به بهانه کمک به افراد بی‌بضاعت هشدار داد.

احداث جاده دسترسی به مزارع خوشاب سربیشه؛ در دستور کار

ایرنا – علیرضا عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: جاده دسترسی به شرکت سهامی زراعی دشت خوشاب سربیشه به صورت قانونی و با دریافت مجوزهای لازم احداث شود.

سوخت، مواد خوراکی و البسه کالاهای اصلی قاچاق در استان

گلچین، مدیر کل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری در کارگروه فرهنگی و تبلیغات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به اینکه سوخت، مواد خوراکی و البسه سه کالای اصلی قاچاق در استان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشت افزایش قابل توجهی داشته است گفت: باید با همسویی سیاستهای دولت و هدف گذاری دستگاه‌های مرتبط با فرمایشات مقام معظم رهبری با قاچاق مقابله کنیم.

منابع آبی زیرزمینی «زیرکوه» سالانه ۱۶ سانتی‌متر افت می‌کند

فرماندار زیرکوه گفت: در بخش زراعی و باغی برداشت از آب‌های زیرزمینی سبب افت زیادی شده به طوری که سالانه ۱۶ سانتی‌متر افت آب‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی داریم. محمدرضا غیرتی، اظهار داشت: در حوزه کشاورزی همه سفره‌های آب زیرزمینی به طبع خشکسالی با مشکل آب مواجه شدند.وی با بیان اینکه کشاورزان ما امسال یک‌هزار و ۵۰۰ تن گندم تحویل مراکز خرید داده‌اند، ادامه داد: در این زمینه در رده‌های اول و دوم در سطح استان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت