اخبار استانی

برگزاری مسابقات آزمایشگاه علوم تجربی در بیرجند

مسابقات آزمایشگاه علوم تجربی ویژه دبیران در پژوهش سرای دانش آموزی جابر بن حیان بیرجند برگزار شد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حاشیه مرحله استانی این مسابقات گفت: مسابقات آزمایشگاه علوم تجربی ویژه دبیران با حضور ۸۴ نفر از دبیران استان و در قالب ۴۲ تیم منطقه‌ای برگزار شد موسوی نژاد گفت: در پایان مسابقات یک تیم، راهی مسابقات کشوری می‌شود.

امام جمعه بیرجند: نظارت‌ها باید مانع از وقوع خطا شود

ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پیشگیری و نظارت مسئله مهم در سازمان قضایی نیروهای مسلح است و با نظارت‌های قوی باید مانع شویم که مسوول خطا کند. حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی در دیدار با رییس و کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر نظارت‌ها قوی باشد، ریشه این نظارت‌ها دلسوزی و دوستی است و اگر مانع از خطاها شود، دو کار مهم می‌شود یکی اینکه خود شخص حفظ می‌شود و دیگری اینکه شخصیتش در جایگاهش حفظ شود.
وی افزود: تا اینکه نظارتی با تساهل فرد را وادار به خطا کند و اینکه مسوولی از کشور فرار می‌کند و یا در دادگاه محاکمه می‌شود، خیلی بد است، هم سرمایه مردم و هم شخصیتش خودش ضایع شده است. امام جمعه بیرجند تصریح کرد: موضوع نظارت از پیگیری‌ها مهم‌تر است، همانطور که بهداشت از درمان مهم‌تر است چرا که هم خود فرد حفظ می‌شود و هم به عنوان شخصیت، سرمایه جامعه حفظ می‌شود. وی ادامه داد: امیدوارم این بیداری و هوشیاری برای همه مسوولان متولی که جنبه نظارتی دارند، وجود داشته باشد، هر فرد صفر کیلومتر را نمی‌توان در مسوولیت قرار داد و خیلی هزینه می‌شود تا کسی مدیر و مسوول شود و این افراد سرمایه جامعه هستند.
رییس سازمان قضایی نیروی مسلح خراسان جنوبی هم گفت: در قانون اساسی یک از مراجع تخصصی رسیدگی به جرایم سازمان قضایی نیروی‌های مسلح است، در زمینه آموزش و پیشگیری از جرم در سطح مختلف نیروهای مسلح با تخصص لازم کار می‌کنیم. محمد حسین محمدپور افزود: در هر یگان و مجموعه‌ای براساس نیازها و آسیب شناسی که انجام شده در زمینه آموزش و پیشگیری از جرایم کار می‌شود. وی با بیان اینکه در ابتدای امر سازمان قضایی نیروی‌های مسلح استان در زمینه پیشگیری و آموزش پیش‌رو بوده است، اضافه کرد: یکی از اقدامات دیگر سازمان قضایی نیروی‌های مسلح نظارت بر زندان‌ها و یگان‌ها است که در این خصوص مستمر کارکنان سازمان در یگان‌های مختلف حضور دارند.محمدپور از ائمه جمعه خراسان جنوبی و مردم خواست در هر زمینه‌ای در مرکز استان و شهرستان‌ها در امور نظامیان مسئله‌ای وجود دارد، منتقل شود تا ورود پیدا کنیم.

تعامل سه قوه فرصت مطلوبی برای خدمت به مردم است

فارس- استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تعامل سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه، فرصت بسیار مطلوبی برای خدمت بهتر به مردم است. جواد قناعت، در دیدار با رئیس کل دادگستری استان، اظهار داشت: ارتباط بسیار خوب سران سه قوه و تعاملی که در راستای حل مشکلات کشور به وجود آمده، شرایط را برای خدمت‌رسانی بهتر فراهم آورده است.
وی با بیان اینکه این تعامل را باید به فال نیک بگیریم و در سایه این همدلی و هم‌افزایی، شاهد پیشرفت و ترقی کشور بیش از گذشته باشیم، افزود: این تعامل باید در حوزه‌های زیردستی در استان نیز رقم بخورد تا بتوانیم در راستای رفع مشکلات استان، گام‌های مؤثرتری برداریم.
رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی نیز به تشریح بخشی از دستاوردهای دستگاه قضایی خراسان‌جنوبی پرداخت و گفت: حسب فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) مبنی بر تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و با توجه به ضرورت ارتباط تنگاتنگ با مردم، حضور در جمع مردم را به طور ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.
حجت‌الاسلام موحدی‌راد با ارائه آماری از وضعیت استان به لحاظ میزان شیوع آسیب‌های اجتماعی و اقدامات حوزه قضایی در این زمینه، داده‌های درست و به روز را مهم‌ترین عامل در توفیق برنامه‌ها در کلیه دستگاه‌ها عنوان کرد. وی از اقدامات و پیگیری های استاندار درخصوص راه اندازی مرکز ماده ۱۶ قدردانی کرد و گفت: راه‌اندازی این مرکز، بخش عمده‌ای از دغدغه‌ها و مشکلات را در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر رفع خواهد کرد.

هدرفت ۴۰ درصدی آب در شبکه‌های آبرسانی/۳۳۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود

تسنیم- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: براثر خشکسالی ۳۳۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود و کم آبی مهمترین مشکل در خراسان جنوبی است با این وجود در شبکه‌های آبرسانی استان به صورت میانگین هدرفت بالای ۴۰ درصد آب را داریم.
علیرضا عباس‌زاده در قرارگاه محرومیت‌ زدایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای هماهنگی نهادهای خدمت رسان در کشور تشکیل شده تا خدمت‌رسانی به مردم به شکل بهتر و ویژه‌تر رقم خورد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هفت موضوع مهم در این قرارگاه با افق سه ساله پیگیری می‌شود اضافه کرد: بحث تأمین آب شرب موضوع اول رسیدگی در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در سطح کشور است که در این راستا ۶۶۰ روستا در خراسان جنوبی برای آبرسانی و اصلاح شبکه پیشنهاد شده که در مجموع به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی اظهار امیدواری کرد: با ورود قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان در یک بازه زمانی کوتاه مدت به پایان برسد. عباس‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر براثر خشکسالی ۳۳۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود تصریح کرد: کم آبی مهمترین مشکل ما در خراسان جنوبی است با این وجود در شبکه‌های آبرسانی استان به صورت میانگین هدرفت بالای ۴۰ درصدی آب را داریم. وی اجرای طرح‌های آبخیزداری و احیای قنوات را از دیگر اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد و گفت: در سطح استان هفت هزار و ۳۰۰ رشته قنات ثبت شده که بر روی ۷۰ درصد این قنوات تاکنون هیچ عملیات بازسازی انجام نشده و مرمت قنوات اولویت‌دار استان به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، امنیت غذایی، اشتغال‌زایی، احداث راه‌های روستایی، مسکن روستایی و بازآفرینی محلات شهری را از دیگر موضوعاتی دانست که توسط این قرارگاه دنبال می‌شود. عباس زاده اظهار داشت: مسئولان متولی طرح‌های اولیه و موردنیاز خود در این حوزه‌ها را احصا کنند تا به قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) ارسال شود و بعداً این طرح‌ها در قالب تفاهم‌نامه در استان اجرایی شود.

۳۵۴ زندانی در خراسان جنوبی از پابند الکترونیک بهره‌مند هستند

ایرنا- مدیرکل زندان‌های استان گفت: با توجه به اهمیت استفاده از مجازات‌های جایگزین ۳۵۴ زندانی استان در حال حاضر از پابند الکترونیک بهره‌مند هستند. غلامرضا روشان به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران افزود: در ابتدای شروع استفاده از پابندهای الکترنیک قابلیت استفاده ۱۳ نفر بر اساس زیرساخت‌ها وجود داشت که خوشبختانه شاهد افزایش چشمگیری در این زمینه هستیم. وی ادامه داد: سازمان زندان‌ها ۲ رسالت دارد که یکی از رسالت‌ها اجرای احکام قضایی و نگهداری از مجرمین و محکومیت بوده که رسالت امنیتی است اما رسالت دوم بحث اصلاح و تربیت و بازپروری جامعه هدف است.
روشان اظهار داشت: زندانی مجرم است اما اشرف مخلوقات بوده که باید برابر شرع فقط مجازات شود که در اسلام فقط خود فرد مجازات می‌شود و نباید خانواده زندانی دچار مشکل شود. وی یادآور شد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند “زندان‌ها باید به دانشگاه تبدیل شود” که اگر درست انجام شود الگوی تمام دنیا در زندانبانی اسلامی خواهد شد.
وی افزود: براساس شاخصهای کاهش جمعیت کیفری خراسان جنوبی در سال ۹۹ از رتبه ۲۹ به رتبه چهار کشور دست یافت و در بخشی از شاخصه‌ها رتبه اول کشور را کسب کرده است. روشان گفت: در بحث آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ۱۴۷ زندانی آزاد و ۷۰ نفر در زندان‌های استان به سر می‌برند امیدواریم در سال جاری خراسان جنوبی بدون محکوم مالی باشد.
وی خاطرنشان کرد: کانون اصلاح و تربیت محل نگهداری مددجویان زیر ۱۸ سال است که در پایان ۹۹ هدف‌گذاری کردیم با تعامل قضات آمار را به صفر برسانیم که در اردیبهشت ۱۴۰۰ این هدف‌گذاری محقق شد و اولین مرکز نگهداری مددجویان زیر ۱۸ سال بعد از انقلاب در بیرجند به صفر رسید. مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: در زندان مرکز بیرجند تلاش شده که اشتغال و حرفه‌آموزی مورد توجه قرار گیرد که در سال گذشته مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای را در زندان مرکزی بیرجند راه‌اندازی کردیم.
وی یادآور شد: در بحث ساخت منزل مسکونی با کمک کمیته امداد ۴۶ منزل برای خانواده زندانیان ساخته شد که تاکنون ۱۷ منزل تحویل شده و سه منزل به کمک خیرین در دست ساخت داریم‌. وی افزود: با توجه به دوره تحول قوه قضاییه در بحث اصلاح مجرمین نیاز به بهسازی فضاهای زندان داریم که بهسازی اندرزگاه نگهداری زنان در دستور کار قرار گرفته که در کشور بی‌نظیر است و تمام شاخصه‌ها در این زندان رعایت شده است. وی از فعالیت ۱۲۵ زندانی در اندرزگاه قرآنی زندان‌های استان خبر داد و گفت: ۲۲۰ نفر از خانواده‌های زندانی هم در فعالیت‌های قرآنی شرکت کردند. روشان ادامه داد: در بحث آموزش رسمی ۱۰۵ زندانی در حال تحصیل هستند و در بحث آموزش غیر رسمی ۱۲ هزار و ۴۵ گواهینامه آموزش صادر شده است. وی از جمع آوری چهار میلیارد تومان در جشن گلریزان سال جاری برای آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد خبر داد و گفت: برای هدف‌گذاری به صفر رساندن بند نسوان تاکنون کاهش قابل توجهی در این زمینه داشتیم و آمار به حدی کم شده که برخی اتاق‌ها خالی شده است.
روشان یادآور شد: با پیگیری سازمان زندان‌ها سود حاصل از تولید در زندان‌ها با نرخ مالیات صفر درصد محاسبه می‌شود که در همین راستا هزار و ۴۴۱ نفر دارای اشتغال مولد در استان هستند. وی از برگزاری ۹۵ درصدی دادگاه‌ زندانی‌ها به صورت آنلاین خبر داد و افزود: استقرار ۲ قاضی ناظر به منظور خدمات یکپارچه در حوزه قضایی بیرجند، نهبندان، سربیشه وخوسف خدمت قابل توجهی در این حوزه است. وی گفت: در حال حاضر هزار و ۲۳۰ خانواده تحت پوشش سازمان حمایت از خانواده زندانیان خراسان جنوبی هستند که در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان خدمات مختلف به جامعه هدف ارایه شده است.

آغاز ثبت نام پذیرش مهر ۱۴۰۱ علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با ۶ رشته جدید

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: از یکم تیرماه نامنویسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کارشناسی آغاز شد.
علیرضا معصومی، به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: با توجه به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی در ارائه آموزشهای اشتغال محور و دانش بنیان، برای اولین بار در استان رشته های کاردانی فنی کسب و کارهای دیجیتالی، کاردانی فنی پشتیبانی سیستمهای رایانهای، کارشناسی مهندسی تولید و مدیریت محتوای دیجیتالی و مهندسی مدیریت و پشتیبانی فناوری اطلاعات در حوزه نیازهای شغلی جدید حوزه فناوری اطلاعات و رشتههای جدید کاردانی حرفهای سینما – فیلمسازی، کاردانی تصویربرداری کاردانی حرفهای گردشگری، کاردانی حرفهای خدمات مشاوره املاک و کارشناسی حرفهای طراحی گرافیک ارائه می شود. وی گفت: علاقه مندان همچون سالهای گذشته میتوانند مطابق علایق، استعدادها و نیازهای شغلی خود در سایر رشتههای این مرکز شامل کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حقوق، کاردانی و کارشناسی ناپیوسته مدیریت امور فرهنگی، کاردانی و کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری اطلاعات، کاردانی و کارشناسی ناپیوسته عمران ، نقشه برداری و کاردانی و کارشناسی ناپیوسته باغبانی گیاهان دارویی و معطر نامنویسی نمایند. رییس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در خصوص اعطای امکانات رفاهی به دانشجویان بیان کرد: هر ترم علاوه بر تقسیط شهریه، مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بهعنوان وام قرضالحسنه به دانشجویان متقاضی پرداخت میشود و بازپرداخت آن ۹ ماه پس از فارغ‌التحصیل است و در صورت مشمول شدن فارغالتحصیلان به خدمت سربازی، بازپرداخت به پایان دوره سربازی موکول می شود. معصومی ادامه داد: با تمهید و تفاهم موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و بانک قرضالحسنه مهر ایران، دانشجویان این مرکز میتوانند کل مبلغ شهریه دوره کاردانی یا کارشناسی خود را به‌صورت تسهیلات دریافت و پرداخت نمایند.
وی تأکید کرد: مطابق هماهنگی به عمل آمده، دانشجویان این مرکز میتوانند در کنار آموزشهای رسمی دانشگاهی، از دورههای کوتاه مدت مهارت افزایی برگزار شده توسط مرکز علمی کاربردی و معاونت آموزش، کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی برای کمک به ورود موفق به بازار کار بهرهمند شوند و تخفیفهایی نیز برای دانشجویان علمی کاربردی در نظر گرفته شده است.
رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: متقاضیان ثبت نام علاوه بر مراجعه مستقیم به وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی
www.sanjesh.org می توانند جهت دریافت مشاوره و ثبت نام رایگان در ساعات اداری به نشانی مرکز: بیرجند، تقاطع بولوار غفاری و قدس شرقی، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مراجعه نمایند، شماره تلفن ۰۵۶۳۲۲۰۷۰۵۶ نیز پاسخگوی سوالات مرتبط با ثبت نام است.

قول مساعد استاندار برای حل مشکلات مهرشهر بیرجند

ایرنا- استاندار در بازدید از منطقه ۹ دی مهرشهر بیرجند با جمعی از شهروندان در مسجد امام حسن عسکری(ع) دیدار و گفتگو کرد. جواد قناعت در این بازدید تامین یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسجد امام حسن عسکری(ع)، پیگیری برای رسیدگی به مسایل بهداشت و درمان منطقه و ایجاد نانوایی منطقه ۹ دی مهر شهر را وعده داد.

نجمه خدمتی ، یک ظرفیت برای کشور است

ایرنا – استاندار در دیدار با نجمه خدمتی و خانواده این ملی‌پوش گفت: نجمه خدمتی ورزشکار المپیکی یک ظرفیت برای استان و کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. قناعت اظهار داشت: هفته آینده جلسه‌ای برگزار خواهد شد و موضوعات مطرح شده در این دیدار مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا بخشی از انتظارات را برآورده کنیم.

انسداد ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز

سروری، مدیر عامل آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: با تلاش‌های گروه‌های گشت و بازرسی از منابع آبی، همکاران حقوقی پس از اخذ دستور قضایی در ۳ ماهه ابتدای سال ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز را در استان مسدود و از برداشت غیر مجاز ۲۲ هزار متر مکعب آب از سفره‌های آب زیرزمینی جلوگیری کردند.

اجرای طرح جهادی ارایه خدمات الکترونیکی قضایی در روستاهای فندخت و استند

اولین طرح جهادی ارایه خدمات الکترونیکی قضایی رایگان در روستاهای فندخت و استند زیرکوه اجرا شد. حیاتی، رییس اداره حقوقی دفاتر خدمات قضایی مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه، گفت: طرح خدمات جهادی در راستای دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر ارایه خدمت به مناطق کمتر توسعه کلید خورد و قرار بر این شد این طرح با اعلام هماهنگی مسئولین خراسان جنوبی به عنوان پایلوت در این استان انجام شود.

تولید ۳ هزار و ۲۰۰ تن محصول گلخانه‌ای در خراسان جنوبی

شایسته، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سه ماه اخیر، ۳ هزار و ۲۰۰ تن محصول گلخانه‌ای در خراسان جنوبی تولید شده است؛ گفت: ارزش محصولات تولید شده استان در این مدت ۴۸ میلیارد تومان است.

تعمیرات ۶۶۵ مورد ماشین آلات راهداری از ابتدای سال

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تعمیرات ۶۶۵ مورد ماشین آلات راهداری استان از ابتدای سال برای خدماترسانی بیشتر به کاربران جاده ای خبرداد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، حسن سپاهی، گفت: در حال حاضر در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ۱۴۵ خودرو نیمه سنگین و ۱۱۹ خودرو سنگین مشغول فعالیت‌های راهداری هستند که متوسط عمر خودروهای سنگین استان ۲۶ سال است.

توزیع بسته های لبنی بین مددجویان بهزیستی

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته بهزیستی از ۲۵ تیرماه آغاز خواهد و تا ۳۱ تیرماه، سه هزار و ۹۰۰ بسته لبنی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان بین مددجویان بهزیستی در شهرهای نهبندان، سربیشه، درمیان زیرکوه و خوسف توزیع می شود. حسن شرفی با بیان اینکه به مناسبت هفته بهزیستی سه هزار نفر ۹۰۰ بسته لبنی بین مددجویان توزیع خواهد شد، افزود: هر سبد لبنی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان است و برای تهیه این میزان بسته اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان هزینه شده است. شرفی گفت: این بسته ها با پیگیری حوزه مشارکتهای مردمی و تعامل معاونت پشتیبانی و منابع انسانی اداره بهزیستی استان تهیه شده است.

فوت یک نفر در واژگونی وانت

مسئول فوریت های پزشکی شهرستان خوسف از فوت یک نفر در حادثه واژگونی خودروی وانت در جاده خوسف – خور خبر داد.
مشمولی گفت: ساعت ۹:۲۱ دیروز یک مورد واژگونی خودرو در کیلومتر ۷ جاده خوسف – خور به مرکز اورژانس ۱۱۵ شهرستان خوسف اعلام شد که بلافاصله یک تیم دو نفره به محل حادثه اعزام شدند. او گفت: در این حادثه راننده خودرو در دم جان باخت. مشمولی گفت: دیگر سرنشین خودرو با آمبولانس به مرکز درمانی شهرستان خوسف منتقل شد.

برخلاف تصور مسئولین چاه ناحیه صنعتی زیرکوه خشک از آب در آمد

فرماندار شهرستان زیرکوه از لنگ ماندن فعالیت ناحیه صنعتی این شهرستان به علت نبود آب در چاه حفر شده این منطقه خبر داد.
غیرتی گفت: یکی از مشکلات بزرگی که در شهرستان زیرکوه به بحران تبدیل شده است مشکل آب در سه بخش خانگی، کشاورزی و صنعتی است. او گفت: ناحیه صنعتی شهرستان زیرکوه وقتی ایجاد شد تصور نمی‌شد در هنگام حفر چاه آبی نباشد و هم اکنون امکان جا به جایی ناحیه صنعتی هم وجود ندارد و این مشکل باید حل شود. غیرتی گفت: زیرساخت‌های حفر چاه قبل از آماده شدن ناحیه صنعتی ایجاد شد و آب به صورت موقت تأمین شد، اما هم اکنون برای تأمین آب پایدار در این منطقه آبی وجود ندارد.
فرماندار شهرستان زیرکوه گفت: در سفری که استاندار به شهرستان زیرکوه داشت از ناحیه صنعتی این شهرستان بازدید کرد و در جلسه‌ای که در دفتر معاونت عمرانی استاندار برگزار شد، مقرر شد شهرداری، چاه آب حفر کند. وی گفت: آب منطقه‌ای به میزانی که شهرک صنعتی آب نیاز دارد مجوز برداشت آب از چاه را می‌دهد و با اجرای حدود ۸ کیلومتر خط انتقال آب مشکل این ناحیه حل می‌شود. غیرتی گفت: انتقال آب در دستور کار قرار دارد و در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد. فرماندار شهرستان زیرکوه گفت: در بخش خانگی به دلیل خشکسالی‌های پیاپی چا‌ه های آب شرب خشک شده است و شاهد تنش آبی هستیم، برای حل این مشکل در تلاشیم به شبکه آبرسانی متصل می‌شویم.
او گفت: برای حل مشکل تأمین آب شرب قطعا همراهی مردم لازم است؛ اگر در نقطه‌ای آب منطقه‌ای تشخیص دهد چاه حفر شود مردم همگام با مسئولین باشند، زیرا برای حفر چاه همه مسائل مدنظراست. غیرتی گفت: چاه آب شرب حفر شده و تنها انتقال باقی مانده است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

تندباد لحظه‌ای خراسان‌جنوبی را در بر می‌گیرد

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: تا اواسط هفته وزش تندباد لحظه‌ای و کاهش کیفیت هوا به ویژه در نواحی غربی و مرز شرقی استان قابل پیش‌بینی است. فاطمه زارعی افزود: به لحاظ دمایی تا پایان هفته تغییرات دمایی در استان ناچیز و هوای گرم در منطقه ماندگار است.

فعالیت‌های تبلیغی متناسب با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های جامعه باشد

ایرنا- استاندار گفت: شبکه تبلیغ و مبلغان باید متناسب با آسیب‌ها، ناهنجاری‌ها و کجروی‌های موجود در کشور و استان فعالیت کرده و بازخوردهای آن نیز مشخص شود. جواد قناعت در نشست مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان ضمن گرامیداشت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی و هفته قوه قضائیه، افزود: از ابتدای انقلاب هجمه دشمن در حوزه اطلاع‌رسانی و مدیریت فضاهای سیاسی و روانی یکی از موضوعات جدی کشور بوده است. وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز اطلاع‌رسانی در فضای مجازی که در واقع فضای حقیقی جامعه است مدنظر قرار گرفته و این مسئولیت مبلغان و شبکه‌های تبلیغ را بیشتر می‌کند.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: افرادی که در خط مقدم تبلیغ فعالیت می‌کنند وظیفه بسیار سنگینی به عهده دارند، چرا که باید با کمترین تجهیزات و امکانات و با وجود کمبودهای مالی و اعتباری، رسالت دینی و انقلابی خود را در امر رسانه و تبلیغ انجام دهند. قناعت با تاکید بر اینکه باید به سمت فضای مجازی جریان‌ساز برویم، اظهار داشت: جریان‌سازی مشابه کاری که غربی‌ها انجام می‌دهند، چراکه از ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای ۱۱۶ شبکه فارسی زبان بوده و بر علیه کشور و برای سست کردن اعتقادات مردم و ناامید کردن آنها، فعالیت دارند. استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: هر کاری دانش و فنی دارد و برای گروه‌های تبلیغی هم باید زمینه دانش با تجهیز به اطلاعات و دانش روز فراهم شود.
وی با بیان اینکه مهمترین اصل در تبلیغ، شناخت ذائقه نسل جدید است، عنوان کرد: گاهی ممکن است به ویژه نسل جوان به غنای مطالب ارائه شده توجهی نداشته باشند بلکه شیک بودن مطلب، ادبیات، واژگان و نحوه بیان مطالب برای آنها اهمیت داشته باشد. استاندار گفت: بر خلاف آنچه ترویج می‌شود، ایران اسلامی به عنوان بهترین کشور با مردمانی اصیل و انقلابی، هر روز مقتدرانه رو به جلو در حال حرکت و پیشرفت است. وی تأکید کرد: از لحاظ رسانه بدون تعارف دشمن از ما قوی‌تر است و گروه‌های مبلغ در انعکاس این توفیقات، وظیفه‌ای بسیار سنگین به عهده دارند.
قناعت در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده برای برگزاری اجتماع مردمی «سلام فرمانده»، اظهار داشت: اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برای برپایی این اجتماع مردمی، قابل تحسین و ارزشمند است
وی افزود: از همه قشرهای جامعه در این اجتماع شرکت کرده بودند که نشان از متدین بودن و اعتقاد مردمی استان داشت. استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: واکنش کشورهای غربی به اقبال عمومی به این اجتماع، نشان دهنده اهمیت آن و هدف‌گذاری صحیح این برنامه است.
در این نشست در خصوص تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سازمان تبلیغات اسلامی استان از جمله دارالقرآن شهرهای فردوس، بیرجند و بشرویه، جذب و تامین نیروی انسانی، تامین تجهیزات، امکانات و نوسازی خانه‌های عالم و افزایش اعتبارات فصل پنجم درخواست داده شد که استاندار خراسان جنوبی برای پیگیری این مطالبات از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قول مساعد داد. استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به فضای کمبود اعتبارات باید برنامه‌ریزی‌ها بگونه‌ای باشد که ابتدا به سمت اولویت‌ها برویم. وی افزود: پروژه نیمه‌تمام دارالقرآن فردوس در سفر شهرستانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برای تامین اعتبار سایر پروژه‌ها نیز موضوع را پیگیری می‌کنیم تا به نتیجه مطلوب برسد.

هشدار دادستان : بدون اطلاع قبلی برق، گاز یا آب واحد تولیدی قطع نشود
تسنیم- دادستان عمومی و مرکز انقلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه زینده نیست در استان با فرهنگی مثل خراسان جنوبی چند واحد تولیدی کارگرانش حقوق معوقه داشته باشند گفت: اجازه نخواهیم داد بدون اطلاع قبلی برق، آب و یا گاز واحد تولیدی قطع شود.
حجت‌الاسلام نسایی زهان در جریان بازدید رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با تاکید براینکه نگاه به امر تولید امری مهم است که همواره مورد تاکید قوه قضاییه است اظهار داشت: در سیستم قضایی کشور بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری باید در راستای رفع موانع به تولید کمک کنیم و در این راستا ما هم هر کاری که از دستمان برآید دریغ نخواهیم کرد. وی با بیان اینکه در هفته گذشته خبری به دادسرا واصل شد که برخی از شرکت‌های خدمت‌رسان در استان بدون اینکه خبری به واحد تولیدی یا معاون اقتصادی استاندار بدهند برق و گاز آن واحد را قطع می‌کنند افزود: طبق این صحبت‌ها نامه‌ای را امضا کردیم و به‌زودی به دستگاه‌های خدمت رسان ارسال می‌کنیم.
دادستان عمومی و مرکز انقلاب خراسان جنوبی گفت: طبق نامه‌ای که به‌زودی ارسال خواهیم کرد اینکه در هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد بدون اطلاع قبلی به تولیدکننده یا معاون اقتصادی استاندار، شرکت‌های خدمت‌رسان برق یا گاز واحد تولیدی را قطع کنند.
سایی زهان با تاکید براینکه نباید کاری کنیم که بر مشکلات واحدهای تولیدی که در این اوضاع اقتصادی مشغول به کار هستند افزوده شود ادامه داد: باید با همکاری سایر ادارات کمک کنیم تا وضعیت بهتر شود و به تولیدکنندگان کمک کنیم. وی اظهار داشت: آن چیزی که برای ما بسیار اولویت دارد این است که نباید حقوق کارگری معوق باشد و از همه واحدهای تولیدی خراسان جنوبی انتظار داریم پرداخت حقوق کارگران را در اولویت کارهای خود قرار دهند. دادستان عمومی و مرکز انقلاب خراسان جنوبی گفت: زیبنده نیست در استان با فرهنگی مانند خراسان جنوبی واحدی تولیدی حقوق عقب افتاده‌ای داشته باشد و حقوق‌ها باید به روز باشند و کاری که از دست ما برآید دریغ نخواهیم کرد.

شهادت بعد از ۱۱ سال جانبازی

علی یاری، جانباز ۷۰ درصد بعد از ۱۱ سال جانبازی به فیض شهادت نائل آمد. شهید علی یاری متولد یکم آذر ۶۶ از ۲۰ شهریور سال ۸۶ به استخدام سپاه در آمد شهادت جانباز بیرجندی بعد از ۱۱ سال جانبازی و ۱۴ آذر سال ۹۰ حین ماموریت در منطقه بندان جنوب شرق کشور کشور دچار جراحت شد. وی در اثر این جراحت به مدت ۱۱ سال در کما به سر می‌برد و جمعه گذشته به شهادت رسید.

استقبال مردم خراسان جنوبی از طرح هوشمندسازی نان

ایسنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: طرح هوشمندسازی نان هم اکنون در استان در حال اجرا بوده و مورد استقبال مردم استان قرار گرفته است. مرتضی ذاکریان با بیان اینکه در این طرح نانوا، آرد را با قیمت واقعی دریافت کرده و به ازای تعداد نان‌های فروخته‌شده یارانه دریافت خواهد کرد، بیان کرد: تاکنون دستگاه های کارتخوان هوشمند در ۹۶ درصد نانوایی های استان نصب شده است. وی از اختصاص ۶۵۲ دستگاه کارتخوان هوشمند به استان خبر داد و بیان داشت: ۶۲۶ دستگاه کارتخوان هوشمند نان در نانوایی ها نصب شده است. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: برخی از نانوایی‌های که تاکنون دستگاه کارتخوان هوشمند در آن ها نصب نشده است، مشکلاتی از قبیل مالکیت داشته‌اند.
ذاکریان گفت: در نانوایی هایی که کارتخوان‌ها نصب شده فروش نان صرفا با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هوشمند انجام می‌شود و با استفاده از این دستگاه تعداد فروش نان در روز مشخص و به همان میزان یارانه آرد به نانوا تعلق گرفته و مابه التفاوت نرخ نان و آرد به حساب نانوا واریز می‌شود.

درآمد حدود ۸ میلیارد تومانی از تراش سنگ‌های قیمتی

صدا و سیما- هنرمندان خراسان جنوبی در ۳ ماه آغاز امسال حدود ۸ میلیارد تومان درآمد از محل تراش سنگ‌های زینتی کسب کردند. معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان گفت: هنرمندان خراسان جنوبی در این مدت ۶۰ هزار قطعه زیورآلات از جمله نگین انگشتر و گردنبند، ست و نیم ست زینتی با تراش سنگ‌های تزئینی استان تولید کرده اند که ۵۰ هزار قطعه آن در بازار سراسر کشور و عمده آن در خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان به فروش رسید. فولادی با بیان اینکه ۷۵۰ هنرمند در بخش تراش سنگ‌های قیمتی در خراسان جنوبی مشغول به فعالیتند گفت: عمده تولیدات نگین و زیوآلات هنرمندان استان از سنگ عقیق و انواع آن به خصوص عقیق شجر است.

دیوار آجری دامداری‌های استان ؛ جایی برای زندگی راحت کنه تب کنگو

ایسنا – مدیرکل دامپزشکی گفت: دیوار آجری دامداری‌ها محل خوبی برای پرورش کنه ایجادکننده تب کریمه کنگو است؛ البته باید گفت تاکنون هیچ فردی در استان به این بیماری مبتلا نشده است.اصغرزاده با بیان اینکه کنه ایجاد کننده بیماری تب کریمه کنگو حشره‌ای مهلک است که در بدن دام و مکان‌های تاریک زندگی می‌کند، اظهار کرد: تب کریمه کنگو با عنوان اختصاصی cchf سوغات قاچاقچیان دام به کشور است.وی با بیان اینکه در استان‌های همجوار گزارشاتی به دست رسیده که باعث نگرانی شده است که بهتر است رعایت نکات بهداشتی صورت گیرد، تصریح کرد: بیماری مشترک بین انسان و دام که در دام علائم خاصی ندارد یعنی فقط ناقل بیماری هستند، اما در انسان در دو مرحله بروز می‌کند. مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: در مرحله اول تب، بدن درد، خستگی و عدم اشتها علائم آن بوده و در مرحله دوم گاهی منجر به خونریزی در ناحیه دهان، چشم یا ساق دست و پا می‌شود.اصغرزاده تصریح کرد: گزش کنه آلوده یا له کردن آن روی پوست، تماس با دام آلوده و ذبح غیر قانونی و مصرف گوشت تازه خام یا نیمه پز یا تماس با خون و ترشحات بیمار از راه‌های انتقال این ویروس است.وی یادآور شد: مردم می‌توانند گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی دریافت کنند یا در صورت ذبح گوشت توسط خود فرد آن را در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال به مدت ۲۴ ساعت نگهداری و سپس استفاده کنند.

مدارس هیات امنایی و وظایفی در فصل ثبت نام

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدارس هیات امنایی و دولتی هنگام ثبت نام فقط باید پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند. سید علیرضا موسوی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مدارس هیئت امنایی یک شهریه مصوب دارند که این تسهیلات بعد از ثبت نام به مدارس ارائه می‌شود.وی بیان کرد: هنگام ثبت نام باید به اصول اخلاقی و محدوده سکونت خانواده از سوی مدارس توجه شود و خانواده‌ها برای ثبت نام فرزند خود زیر نظر بهترین و مجرب ترین معلمان می‌توانند به آموزش و پرورش مراجعه کرده و معلم مورد نظر خود را انتخاب کنند.وی تصریح کرد: از آنجایی که امکانات مدارس در سطح استان متفاوت است، آن مدارسی که تازه ساز و تازه تاسیس در سطح شهرستان بیرجند هستند از امکانات یکسانی برخوردارند، اما ممکن است مدارس قدیمی برخی از امکانات را نداشته باشند.موسوی نژاد یادآور شد: آموزش و پرورش در راستای تحقق عدالت آموزشی در صدد فراهم کردن این امکانات است.وی با بیان اینکه مدارس هیات امنایی و دولتی هنگام ثبت نام فقط باید پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند، خاطرنشان کرد: مدارس حق دریافت هیچ‌گونه وجهی را هنگام ثبت‌نام دانش آموزان مدارس به ‌استثنای حق بیمه و کتاب را ندارند و مدارس غیردولتی نیز تنها براساس الگوی شهریه مصوب، می‌توانند شهریه دریافت کنند.

پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای خراسان جنوبی بررسی می‌شود

ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای استان تکمیل و به سازمان یونسکو ارسال شد و اواخر تیرماه جاری توسط کارشناسان یونسکو مورد بررسی قرار می‌گیرد. هادی شاهوردی اظهار داشت: قبل از این ارزیابان یونیسکو از کاروانسراهای استان بازدید کردند و آنها را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت