اخبار استانی

وزش باد و گرد و خاک طی سه روز آینده در خراسان‌جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب طی سه روز آینده در استان خواهد بود. نخعی تصریح کرد: طی این مدت در برخی از مناطق شرقی و شمالی استان وزش باد از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. کارشاس هواشناسی خراسان‌جنوبیافزود : تغییرات دما طی سه روز آینده در استان محسوس نیست،

خبرهای خوش نماینده برای عشایر خراسان‌جنوبی
نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: دیداری که با رئیس سازمان امور عشایر ایران داشتم با توجه به بیان مشکلات عشایر استان و حوزه انتخابیه برکات و ثمرات بسیاری خوبی در بر داشت.
مصطفی نخعی، نماینده نهبندان و سربیشه با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان امور عشایر ایران، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی با وجود مشکلات زیادی که بر اثر خشکسالی‌های ۲۱ ساله و پیاپی برای آن‌ها به ارمغان رسیده اما همچنان صبورانه در دو امر خطیر مرزبانی، تأمین امنیت و تولید انجام وظیفه می‌کنند. وی با بیان اینکه با توجه به سفرها و بازدیدهایی که در نقاط مختلف عشایری حوزه انتخابیه خود داشتم و پای درد ودل عشایر این قشر صبور و زحمتکش نشستم تصمیم گرفتم برای برطرف کردن مشکلات این قشر زحمتکش دیداری را با رئیس سازمان امرو عشایر کشور فراهم کنم.نماینده نهبندان و سربیشه مطرح کرد: در دیداری که توفیق حضور یافتم با توجه به بیان مشکلات عشایر استان و حوزه انتخابیه برکات و ثمرات بسیاری خوبی داشت.
نخعی گفت: در این جلسه مقرر شد با پیگیری‌های صورت گرفته اقداماتی در خصوص افزایش دبی و تجهیز چاه برای طرح آبرسانی به محلات عشایری قلعه ریگ و ملک پارویی که در ماه‌های گذشته انجام شده بود در خصوص انتقال آب به محلات عشایری مذکور، مطالعات در حال انجام و مقرر شد برای اجرا ۱۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان اختصاص یابد.وی افزود: در طول دو سال گذشته در خصوص طرح آبرسانی خواجه منجیکوه مختص تعدادی از روستاهای مرزی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، پیگیری‌های زیادی صورت گرفت که منجر به بهره‌برداری کامل از فاز یک و بخش‌های عمده فاز ۲ شده، مقرر شد به منظور اجرای فاز نهایی (فاز ۳) ۶۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان اختصاص یابد.نماینده مجلس با اشاره به راه عشایری خاکک به چاه عباس اردونی، افزود: این راه یکی از جاده‌های بسیار مهم در مناطق مرزی نهبندان و سربیشه است که برای تمامی مردم منطقه به خصوص محلات عشایری از اهمیت خاصی برخوردار است و مقرر شد به منظور شروع عملیات اجرایی جاده مذکور با مشارکت اداره‌کل راهداری مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان عشایر اختصاص یابد.
نخعی بیان داشت: همچنین راه عشایری کوه لوله پیرو بازدید هفته گذشته از جاده مذکور، مقرر شد به منظور استمرار فعالیت و تسریع در انجام آن مبلغ ۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان عشایری اختصاص یابد.وی گفت: اختصاص تسهیلات به عشایر و تعدادی تانکر آبرسانی به منظور آبرسانی سیار به محلات عشایری از جمله دیگر تصمیماتی بود که در این نشست اتخاذ شد و نوید بسیار خوبی برای عشایر شهرستان‌های نهبندان وسربیشه است.

ایجاد شعب رسیدگی به جرائم حوزه استاندارد در خراسان جنوبی

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: چندی پیش شعب ویژه رسیدگی به جرائم حوزه استاندارد در تمامی شهرستان‌های استان ایجاد شد. حجت الاسلام نسائی زهان گفت: در خراسان جنوبی تخلفات زیادی در حوزه استاندارد صورت نمی‌گیرد، اما شعب رسیدگی به جرائم این حوزه هم اکنون فعال بوده و آمادگی پذیرش پرونده را نیز دارند.

استاندار: توسعه فضای آموزشی در مناطق دورافتاده مدنظر باشد
ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمینه توسعه فضاهای آموزشی باید مناطق دورافتاده مدنظر قرار گیرد تا عدالت آموزشی رعایت شود. جواد قناعت در نشست شورای آموزش و پرورش استان بر ارزیابی کامل و جامع وضعیت آموزش و پرورش استان تاکید کرد و افزود: منابع برای رفع کمبودها باید عادلانه توزیع شود تا فشار بر مناطق محروم نباشد. وی اظهار داشت: رویکرد شورای آموزش و پرورش با توجه به کمتر برخوردار بودن استان عموما تامین اعتبار است که باید از این فضا به سمت نرم‌افزاری و تولید محتوایی پیش برود.
استاندار نسبت به تامین اعتبار تکمیل و تجهیز ورزشگاه شهید شهپر قول مساعد داد و گفت: اینکه پروژه‌ای از سال ۹۲ شروع شود و معطل بماند، زیبنده نیست لذا باید با تامین اعتبار لازم از محل متمم سفر یا در قالب مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان، برای تکمیل این ورزشگاه برنامه‌ریزی کنیم.

شناسایی بیش از ۶ هزار دانش‌آموز دارای ضعف خواندن

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی دارای ضعف مهارت لازم برای خواندن توسط کارگروه استانی مداخله در طرح ارتقای مهارت خواندن و نوشتن شناسایی شدند و طرح مداخله‌ای و جبرانی برای این دانش‌آموزان اجرا می‌شود.
سید علیرضا موسوی‌نژاد هم افزود: این دانش‌آموزان با وجود تلاش‌های دلسوزانه و متعهدانه معلمان اما بر اثر محدودیت‌های کرونایی و غیرحضوری بودن کلاس‌های درس، نبود همراهی برخی اولیا و زیرساخت لازم برای دریافت آموزش‌های الکترونیک دچار ضعف در مهارت خواندن هستند.
وی گفت: طرح جبران مهارت خواندن از طرح‌های ابتکاری استان است و برآورد اعتبار مورد نیاز ۲.۵ میلیارد تومان است که ۱.۵ میلیارد تومان تاکنون توسط خیرین تامین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش اضافه کرد: طرح مداخله‌ای با تولید بسته آموزشی متناسب با شرایط این دانش‌آموزان و همراهی آموزگاران مجری از طریق برگزاری جلسات مهارت روخوانی، روان‌خوانی و نوشتن در ۶۱۵ کلاس اجرا می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان مذکور در این طرح شرکت کنند.
وی گفت: طرح جبرانی توسط معلمان آموزش‌دیده به مدت حداکثر ۳۰ جلسه در کلاس‌های پنج نفره اجرا می‌شود. موسوی‌نژاد ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن تابستان ۳۷۱ پایگاه اوقات فراغت در ۱۱ شهرستان استان فعالیت خواهند کرد.
وی از برگزاری اولین جشنواره هنری دبیرستان‌های استعدادهای درخشان کشور «سمپاد» به میزبانی بیرجند نیز خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره از سراسر کشور ارسال شده و آثار رسیده در مرحله داوری است که بیست و یکم تیر ماه آیین اختتامیه جشنواره به میزبانی بیرجند و با حضور ۹۶ نفر از منتخبین کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: مبلغ تعیین شده برای صدور گواهینامه المثنی آموزشی در استان ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده در حالی که برخی استان‌ها تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از متقاضی المثنی وجه دریافت می‌کنند لذا پیشنهاد می‌شود با توجه به اهمیت بازدارنده بودن، این مبلغ در استان به ۵۰۰ هزار تومان برسد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداری اداره کل از مهمترین نیازها است که تاکنون ۲۶ میلیارد تومان هزینه شده و ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن طبق بررسی‌های صورت گرفته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در اردوگاه‌ها و تجهیز آنها به نیروگاه‌های خورشیدی را از دیگر درخواست‌ها عنوان کرد که اگر محقق شود بخش قابل توجهی از مشکلات مالی مربوط به اردوگاه‌ها مرتفع خواهد شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این نشست نسبت به تعدد مدارس دوشیفته در مساکن مهر هشدار داد و گفت: این وضعیت در کاهش کیفیت آموزشی نقش اساسی دارد.
محمود چاوشان اظهار داشت: در ۱۰ سایت مسکن مهر مرکز استان و ۲ سایت فرهنگیان و موسوی که به آن اضافه شده، ۵۱۴ کلاس درس نیاز است که ۱۹۳ کلاس تحویل شده اما ۲۷۵ کلاس درس دایر است که نشان می‌دهد از تمامی فضا حتی آزمایشگاه‌ها و نمازخانه‌ها هم استفاده می‌شود. وی گفت: در برخی سایت‌ها مشکل تامین زمین وجود دارد در سایت ارتش ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی تاکنون مستقر شده که پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲ سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین کلاس‌های درس نیاز داشته باشیم.
مدیرکل نوسازی مدارس افزود: در روستاهای اقماری شعاع ۶ کیلومتری مرکز استان ۱۰ هزار دانش‌آموز حضور دارند و ۲۹۹ کلاس درس در این روستاها نیاز داریم که اکنون ۱۰۷ کلاس درس به صورت دوشیفت برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: مهاجرت به روستاهای اقماری استان روز به روز نیاز به فضای آموزشی را دوچندان می‌کند که باید تدابیر ویژه در این زمینه اندیشیده شود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده توطئه‌های دشمنان

استاندار گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را در برابر توطئه‌های دشمنان مصون نگه می‌دارد. جواد قناعت در شورای فرهنگ ایثار و شهادت گفت: امروز جوامعی که بمب اتم و ترویج فرهنگ ایثارو شهادت خنثی کننده توطئه‌های دشمنانسلاح‌های بسیار دارند یا متلاشی شده اند و یا در حال متلاشی شدن هستند، اما ایران اسلامی با داشتن فرهنگ ایثار و شهادت روز به روز در حال پیشرفت است. وی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید و نهاد‌هایی همچون صدا و سیما نباید به تنهایی مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند گفت:باید در کنار این نهادها، دستگاه‌های دیگر هم پای کار بیایند و علاوه بر ترویج این فرهنگ به حل مشکلات جامعه ایثارگری هم بپردازند. حجت الاسلام عزیزی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم با تشکر از تلاش‌های صدا و سیما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت:باید همه دست به دست هم دهیم تا با ترویج این فرهنگ هم آرمان‌های انقلاب را ترویج دهیم و هم راه شهدا را ادامه دهیم.

۹۰ طرح اولویت‌دار در اطلس سرمایه‌گذاری شناسایی شد

تسنیم- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان گفت: بر اساس خروجی این اطلس پیشنهادی، طرح‌های سرمایه گذاری اولویت‌دار ۹۰ طرح است. ذاکریان اظهار داشت: در راستای تدوین اطلس سرمایه گذاری استان در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ با ۲۴ دستگاه اجرایی استان جلسات کارشناسی برگزار و موانع و ملزومات اطلس مورد بحث قرار گرفته است. وی عنوان کرد: تاکنون در تهیه اطلس سرمایه گذاری استان ۴۰ لایه اطلاعاتی از دستگاه‌های ذیربط و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اخذ، پردازش و لحاظ و در حال بروز رسانی است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ما به اطلس سرمایه گذاری نیاز داریم تا بدانیم در چه نقطه‌ای چه نوع فعالیتی را می‌توانیم انجام دهیم، ادامه داد: این سند کار علمی ارزشمندی است که تمامی فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر شهرستان، شهر، بخش، دهستان و روستا را به صورت نقطه‌ای در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. وی با بیان اینکه تا کنون یک میلیون و ۴۸۵ هکتار اراضی مستعد سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است عنوان کرد: بر اساس خروجی اطلس سرمایه گذاری استان اراضی پیشنهادی طرح‌های سرمایه گذاری اولویت دار تعداد ۱۱۷ زمین مربوط به ۹۰ طرح است. وی گفت: در تدوین اطلس سرمایه گذاری استان مدل بومی پویا با قابلیت تولید لکه جدید، به منظور بروز رسانی و تغییر لایه‌های اطلاعاتی طراحی و پیش بینی شده و امکان انتخاب اراضی مطلوب توسط سرمایه گذار با شرایط و مؤلفه‌های مدنظر پروژه سرمایه گذاری وجود دارد.

زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان نهبندان تقویت می‌شود

ایرنا- استاندار از پیگیری ویژه برای تقویت و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ در نهبندان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای استفاده حداکثری از این فرصت‌ها هستیم. جواد قناعت با بیان اینکه به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، سرمایه‌گذاران رغبتی برای حضور در شهرستان ندارند افزود: با پیگیری‌هایی که در مرکز شده، به دنبال رفع این مشکل و تامین زیرساخت‌ها در راستای جذب سرمایه‌گذار هستیم. وی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که طی این مدت دنبال شده، ایجاد پست ۴۰۰ کیلو ولت است که علاوه بر تامین برق شهرک صنعتی، نیاز شهرستان نهبندان را هم برطرف خواهد کرد.

بازگشت کودک گمشده به آغوش خانواده

کودک ۲ ساله توسط پلیس به آغوش مادرش بازگشت. فرمانده انتظامی سربیشه گفت: مأموران انتظامی سربیشه پس از اعلام یکی از شهروندان برای سرگردانی کودک ۲ ساله در کوچه و خیابان سریعا موضوع در دستور کار قرار گرفت. سرهنگ کارگر افزود: مأموران پس از ۳ ساعت جستجو و تلاش به کمک شهروندان والدینش را شناسایی کرده و پس از احراز هویت کودک به آغوش مادرش بازگردانده شد.

حمایت بهزیستی از فرزند آوری

شرفی، سرپرست اداره کل بهزیستی در دیدار با امام جمعه زیرکوه گفت: سیاست‌های کلی نظام هم مبنی بر افزایش جمعیت است قطعا مراجعات برای انجام مشاوره ژنتیک هم بیشتر می‌شود و بهزیستی نیز علاوه بر تامین اعتبارات مرتبط با این مهم با چند آزمایشگاه معتبر در سطح کشور قرارداد بسته است که بدون نیاز به حضور زوجین، فقط با ارسال نمونه ها کار آزمایش ژنتیک قابل انجام است.
حجت‌الاسلام صباغیان امام جمعه شهرستان زیرکوه هم در این دیدار گفت: کارمندان بهزیستی باید قدر کار خود را دانسته و خداوند را شاکر باشند، زیرا اگر بتوانند در راستای بهتر زیستن افراد در جامعه خدمتی ارائه نمایند، نزد خداوند مرتبه و جایگاه بالایی را می یابند.

آغاز سرشماری پستانداران حیات وحش خراسان جنوبی

سرشماری پستانداران حیات وحش در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی آغاز شد. حاتمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: سرشماری پستانداران یکی از راه‌های پایش جمعیت حیات وحش و نرخ زاد و ولد در استان، مدیریت زیستگاه‌ها و برنامه ریزی جهت توزیع آب و علوفه در مناطق به شمار میرود.

آغاز مرمت پایاب حمام خیروز شهرستان فردوس

مرمت پایاب حمام خیروز شهرستان فردوس آغاز شد. مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی شهر تاریخی تون گفت: با توجه به مشکلات پیش‌آمده برای پایاب مجاور حمام خیروز مرمت آن از محل اعتبارات ملی موزه فردوس در دستور کار قرار گرفت. کرم‌پور افزود: از مهم‌ترین اقدامات در مرمت پایاب، عملیات شمع‌کوبی، آواربرداری و استحکام‌بخشی، بازسازی پوشش پایاب و ساماندهی مسیر آب‌های سطحی محوطه است.

پلمپ ۴ پاتوق مصرف مواد مخدر در «بیرجند»

سرهنگ غلامرضا شاهوردی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در بیرجند خبر داد و گفت: در این طرح ۱۵ نفر خرده‌فروش و معتاد متجاهر دستگیر و ۴ پاتوق مصرف مواد مخدر پلمب و تخریب شد.

«معماریان» رئیس جدید دادگستری شهرستان طبس شد

در مراسمی حجت الاسلام احمد معماریان با حکم رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان طبس منصوب شد.حجت الاسلام معماریان در این جلسه گفت: خط قرمز ما تکریم ارباب رجوع است و همه سیستم‌ها موظف به این مهم هستند.

روز بدون قربانی کرونا در خراسان جنوبی

تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی در هزار و ۴۴۷ نفر ثابت مانده است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۲۸ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع یک بیمار جدید از بیرجند شناسایی شد. به گفته شریف زاده در حال حاضر ۱۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳ نفر کرونا مثبتند.

بازگشایی باغ تاریخی رحیم‌آباد بیرجند پس از دو سال

ایرنا – باغ و عمارت تاریخی رحیم‌آباد بیرجند پس از حدود دو سال که در دست مرمت و بهسازی است، با حضور استاندار خراسان جنوبی بازگشایی شد. استاندار در آیین بازگشایی باغ رحیم‌آباد بیرجند اظهار داشت: برای مرمت و بازسازی کامل این باغ و عمارت تاریخی به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که دو میلیارد تومان آن را ما اختصاص خواهیم داد و برای دو تا سه هفته آینده این مجموعه به‌طور کامل بهسازی و بازسازی و گروه نمایشی و صنایع دستی در محل مستقر می‌شود.
جواد قناعت درخصوص درخواست‌های ارائه شده در این بازدید گفت: جلسه‌ای با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل بنیاد مستضعفان استان برگزار و بسته پیشنهادی تعریف شود تا اصطبل پشت این بنای تاریخی را به میراث فرهنگی استان واگذار کنند.
وی ادامه داد: بعد از جلسات ابتدایی در استان به همراه مسوولان متولی در تهران موضوع واگذاری این مکان را از طریق رییس بنیاد مستضعغان پیگیری خواهیم کرد اما قبل از آن جلسه جمع‌بندی برای ارائه پیشنهادات در استان برگزار شود. استاندار همچنین خواستار پیگیری حل مشکل تامین آب این باغ و عمارت تاریخی با همکاری شهرداری و شرکت آبفا شد.

باغ و عمارت رحیم‌آباد به میراث فرهنگی واگذار شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: بخش‌هایی از جمله اصطبل و فضای جنوب شرق باغ و عمارت تاریخی رحیم‌آباد در اختیار بنیاد مستضعفان است که درخواست داریم به میراث فرهنگی واگذار شود تا این باغ تاریخی به گذشته باشکوه خود برگردد.
هادی شاهوردی افزود: این بخش قبلا جزئی از باغ بوده که سال ۱۳۸۰ متاسفانه دیوارکشی و جدا شده است، در مجموع پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع از این باغ در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و درخواست ما این است که پیگیری شود باغ به‌ صورت کامل در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد.
وی بیان کرد: مدت تقریبی سه سال این اثر در دست مرمت و بازسازی است که تاکنون پیشرفت خوبی داشته و آماده پذیرایی از گردشگران و مردم خراسان جنوبی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه بازسازی، مرمت و بهسازی باغ و عمارت رحیم‌آباد قریب ۹۵۰ میلیون تومان تاکنون هزینه شده و با این حجم اعتبار، بازسازی بام عمارت، گچ و تزئینات و نگهداری فضای سبز باغ انجام شده است.
وی باغ و عمارت رحیم‌آباد را از باغ‌های زنده و منحصر بفرد ایرانی دانست و تاکید کرد: برای ادامه تکمیل مرمت عمارت و نگهداری باغ به مبلغ بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است تا بتوانیم با آمادگی کامل پذیرای گردشگران و مردم باشیم.
شاهوردی با اشاره به اینکه اولویت ما بعد از بازگشایی این باغ و عمارت، ایجاد نگارخانه، نمایشگاه و حتی فروش صنایع دستی خواهد بود، اضافه کرد: همچنین در صورت ضرورت به دلیل نداشتن ساختمان اداری، اداره کل میراث فرهنگی در این مکان مستقر خواهد شد البته به دنبال این موضوع نیستیم و سعی خواهیم که جایگزین‌های دیگری داشته باشیم.

وسایل نقلیه سنگین باربری، عامل ۴۳ درصد تصادفات فوتی خراسان جنوبی

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: وسایل نقلیه سنگین باربری، عامل ۴۳ درصد تصادفات فوتی در استان است. سرهنگ رضایی در کمیسیون ایمنی راه‌های استان افزود: تردد وسایل نقلیه سنگین باربری در محور‌های خراسان جنوبی دو برابر نرم کشوری است و به همین عامل حدود نیمی از تصادفات استان وسایل نقلیه سنگین باربری هستند. وی گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴۲ فقره تصادف منجر به فوت در استان رخ داده که در این حوادث، ۵۴ نفر فوت شدند و بیشترین تصادفات فوتی در این مدت مربوط به جاده‌های شهرستان‌های نهبندان و طبس بوده است. رضایی افزود:۵۳ درصد حوادث رانندگی این مدت در استان از نوع واژگونی بوده که ۲۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و بیش از نیمی از متوفیان هم در همین حوادث فوت شدند. رضایی علت واژگونی‌ها را خستگی و سرعت زیاد دانست و تأکید کرد باید نقاطی که این حوادث رخ داده مشخص و برای رفع آن چاره اندیشی شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم گفت: پارسال ۸۳ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی در محور‌های استان انجام شد که ۲۳ کیلومتر در جاده نهبندان بود.
جلال زاده افزود: محور طبس – یزد و طبس – اصفهان در اولویت احداث و توسعه استراحتگاه است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هم گفت: با توجه به فرا رسیدن سه ماه تعطیلات و افزایش سفر‌های تابستانی باید تمهیدات ویژه برای آمادگی از مسافران بیندیشیم. عباس زاده خواستار ارائه برنامه دستگاه‌های اجرایی برای سفر‌های تابستانه ظرف مدت یک هفته آینده شد.

مشکلات اقتصادی امروز، نتیجه عدم توجه به آموزش های مهارتی و علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان در دیدار نماینده مردم شهرستانهای قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی به تبیین جایگاه آموزش های مهارتی در استان پرداخت و گفت: سهم آموزش های مهارتی استان خراسان جنوبی ۱۲ درصد است، که در این حوزه عقب ماندگی های جدی وجود دارد و باید با برنامه ریزی جبران گردد. حبیب آتش روز گفت: امروز دانشگاه علمی کاربردی نمونه بارز اصل ۴۴ قانون اساسی است، و دانشگاه علمی کاربردی با بیش از۶۰۱ مرکز آموزش و ۲۲۰ هزار دانشجو در کشور، فقط ۵۰ میلیارد تومان از بودجه کشور بهره مند است در حالیکه دانشگاههایی با ظرفیت دانشجوی کمتر از دانشگاه علمی کاربردی بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در اختیار دارند. نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اگر آموزش های ما مهارتی و علمی کاربردی بود امروز مشکلات اقتصادی در کشور نداشتیم. اسحاقی ضمن حمایت از آموزش های علمی کاربردی گفت: اگر آموزش های ما از ابتدا مهارتی و علمی کاربردی بود بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به ویژه در حوزه اشتغال را کمتر داشتیم یا اساسا وجود نداشت. وی ادامه داد: از تشکیل فراکسیون علمی کاربردی حمایت می کنیم و باید از طریق نطق های پیش از دستور نمایندگان، نقش آموزش های مهارتی در جامعه تبیین گردد.
اسحاقی گفت: مکاتبات لازم با سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص درج عناوین دقیق رشته های علمی کاربردی در آزمون های استخدامی صورت خواهد گرفت و نتایج آن به اطلاع دانشگاه علمی کاربردی خواهد رسید. وی همچنین در خصوص پیگیری درخواستهای سرپرست واحد استانی و روسای مراکز قول مساعد داد.

شماره تلفن همراه کسب و کار خود را درسامانه ۱۱۸ ثبت کنید

متقاضیان حوزه های کسب و کار می توانند با ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه ۱۱۸، در سریعترین زمان ممکن با مشتریان خود، در ارتباط باشند. به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان جنوبی، مدیر تجاری مخابرات منطقه گفت: هم اکنون شرکت مخابرات این امکان را فراهم کرده تا مشترکین تجاری و خدماتی بتوانند نسبت به ثبت اطلاعات شماره تلفن ثابت و همراه خود در سامانه ۱۱۸ اقدام نمایند.
سید محمد للهی افزود: صاحبان مشاغل، و شرکتها می توانند در صورت تمایل و از طرفی بازاریابی و انجام تبلیغات موثر و درآمد بهتر برای کسب و کار خود علاوه بر شماره تلفن ثابت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود پس از مراجعه به دفاتر امور مشتریان در استان نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند. وی ادامه داد: هزینه ثبت اطلاعات صاحبان مشاغل، صنوف و شرکت ها در سامانه ۱۱۸ برروی قبض کارکرد تلفن ثابت محاسبه می شود. گفتنی است: در صورت ثبت، اطلاعات صاحبان مشاغل و شرکتها از طریق تماس با شماره ۱۱۸ براساس نوع فعالیت برای شهروندان قابل دسترسی خواهد بود.

فراخوان ثبت نام و صدور کارت هوشمند رانندگان وانت بارخراسان جنوبی

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آغاز فراخوان ثبت نام و صدور کارت هوشمند رانندگان وانت بار استان خبرداد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، مسعود قاسمی، گفت: در راستای طرح ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت بار فعال در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، از رانندگان و مالکان وانت بار برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند اعلام فراخوان کرد.
وی افزود: این طرح به منظور ارتقا ایمنی تردد، ساماندهی محمولات قابل حمل، رعایت قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از بارنامه و ارائه اطلاعات سفر ناوگان وانت بار به منظور تخصیص سوخت از کلیه رانندگان و مالکان وانت بار تدوین و برای اجرا به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور انجام شده است.
وی تصریح کرد:متقاضیان برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یا مراکز مجاز ثبت نام و صدور کارت هوشمند خود نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند تا از مزایای این طرح بهره مند شوند. در حال حاضر در سطح استان تعداد۱۲۰۸ دستگاه وانت و ۸۳راننده در این بخش فعالیت می کنند.

رایزنی برای صادرات مرغ خراسان جنوبی به ازبکستان

بازار- مدیرکل دامپزشکی با اشاره به اینکه برای صادرات مرغ خراسان جنوبی به ازبکستان رایزنی‌هایی صورت گرفته است، گفت: صادرات تخم مرغ و جوجه یک روزه از استان انجام می شود. محمد اصغرزاده اظهارکرد: در حال حاضر صادرات تخم مرغ، جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه‌دار از خراسان‌جنوبی انجام می‌شود و منع قانونی ندارد. وی بیان‌کرد: در مورد صادرات مرغ به کشور افغانستان نیز در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و تنها باید روال قانونی کار صورت گرفته و خواست کشور طرف مقابل نیز بر انجام این صادرات باشد. اصغرزاده ادامه‌داد: برای صادرات مرغ به کشور ازبکستان و به طور کلی کشورهای آسیای میانه نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته است و هر چند هنوز اقدام عملی خاصی انجام نشده است ولی کارها پیگیری و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. وی بیان‌کرد: در مورد صادرات مرغ زنده به افغانستان نیز ما منعی نداریم ولی صادرات مرغ زنده الزاماتی بهداشتی سخت‌تری دارد. وی گفت: ۷۰ درصد تخم مرغ تولیدی مازاد بر نیاز استان است و از این جهت صادرات آن به دیگر کشورها هیچگونه مشکلی ‌ایجاد نمی‌کند.

شرط پیروزی دولت انقلابی همکاری مردم و مسئولان است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: خدا به ما دولت انقلابی و مردمی داده و شرط پیروزی آن این است که همه همکاری کنند. آیت‌ا… عبادی، در دیدار با رئیس و اعضای کانون بازنشستگان جهاد سازندگی استان، جهاد سازندگی را تجربه ارزشمندی دانست و ادامه داد: سازندگی آن تنها برای امور اجتماعی نبود بلکه برای خود افراد هم سازنده بود.

ارائه خدمات پزشکی به ۲ هزار نفر در درمانگاه خیرساز امام رضا (ع)

مسئول کانون سلامت خدمت رضوی در خراسان‌جنوبی از ارائه خدمات پزشکی به بیش از ۲ هزار نفر در درمانگاه خیرساز امام رضا (ع) بیرجند خبر داد و گفت: توسعه این درمانگاه به بیمارستان با همت خیرین ممکن خواهد بود. حسن مجنونی بیان کرد: از همان ابتدای ماموریت در کانون سلامت هدف ما گام برداشتن در راستای سلامتی مردم به‌ویژه محرومین بوده است.

کشتی‌گیر قاینی در اردوی تیم ملی

کشتی‌گیر شایسته خراسان‌جنوبی به اردوی تیم ملی پیوست. امیرحسن حسن زاده کشتی‌گیر وزن ۷۴ کیلوگرم شهرستان قائنات شانس خود را برای پوشیدن پیراهن تیم‌ ملی افزایش داد. اردوی‌آمادگی تیم ملی کشتی جوانان کشور از ۲۷ خرداد ماه به مدت ۱۰ روز در کمپ تیم‌های ملی استادیوم آزادی تهران برگزار می‌شود.

امکان دسترسی به پایگاه اطلاعاتی سیویلیکا، در کتابخانه‌های عمومی

امکان دسترسی به پایگاه اطلاعاتی سیویلیکا، در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی فراهم شد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هدف از اجرای این برنامه را، امکان تأمین منابع غیرکتابی و الکترونیکی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان خواند و افزود: این پایگاه اطلاعاتی جهت دانلود مقالات سمینار‌ها و همایش‌ها است و کاربران کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند مقالات مورد نیاز خود را با مراجعه به کتابخانه‌ها درخواست کنند.

بازسازی و رنگ آمیزی ۷۰ درصد ایستگاه‌های اتوبوس بیرجند

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای سال ۷۰ درصد ایستگاه‌های اتوبوس در بیرجند بازسازی و رنگ آمیزی شده اند. حسینی گفت: بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس از ابتدای سال شروع شده است و هر ماه ۴ ایستگاه اتوبوس در شهر بازسازی و رنگ آمیزی می‌شود.

۲ هزار و ۲٠٠ خانوار تحت حمایت بهزیستی خانه دار می شوند

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی از خانه دار شدن ۲ هزار و ۲٠٠ خانوار تحت حمایت بهزیستی استان در طرح ملی مسکن خبر داد.
شرفی گفت: تاکنون برای ۳٠ خانوار تحت حمایت بهزیستی که ثبت نام آن‌ها در طرح نهضت ملی مسکن با موفقیت به پایان رسیده بود مبلغ ۵٠ میلیون تومان واریز شده است.

۱۸۲۰ نفر از در مسابقات کشوری قرآن ثبت نام کردند

تسنیم- رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت نام یک هزار و ۸۲۰ نفر از استان در مسابقات کشوری قرآن خبر داد. علیرضا محمدنژاد اظهار داشت: ثبت نام مسابقات قرآنی بخش آوایی انفرادی تا ۳۱ خردادماه و در بخش معارفی نیز تا ۱۰ تیرماه سال جاری تمدید شده است. وی با بیان اینکه مسابقات ویژه خواهران و برادران بالای ۱۸ سال برگزار می شود تصریح کرد: علاقمندان به ثبت‌نام می‌توانند به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند.

آغاز مبارزه بیولوژیک با کرم گلوگاه یاقوت سرخ

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال در دو انسکتاریوم فردوس و سربیشه ۳ هزار گرم تخم زنبور تریکو در ۲۷۸ هزار تریکو کارت تولید شده است. ضیائیان احمدی گفت: خراسان جنوبی با داشتن دو انسکتاریوم، یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت