اخبار استانی

پیش‌بینی رگبار و رعد و برق پراکنده در خراسان جنوبی

ایرنا – کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ضمن افزایش ابر در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در این مدت رگبار و رعد و برق پراکنده هم دور از انتظار نیست. فاطمه زارعی افزود: پایان هفته بر سرعت وزش باد افزوده خواهد شد و به لحاظ دمایی نیز افزایش دما در این مدت محسوس است.

فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند ۶ و ۷ تیرماه میزبان پروازهای رفت حج تمتع ۱۴۰۱ است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی، امسال تعداد ۱۰۲۴ زائر از طریق فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به جده اعزام خواهند شد.مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی گفت: فرودگاه بیرجند از سال ۱۳۹۶ به عنوان ایستگاه پروازی، پروازهای حج تمتع انتخاب گردید و سال های ۹۷،۹۶ و ۹۸ پروازهای حج تمتع از فرودگاه انجام شده و امسال پس از گذشت دو سال از اپیدمی بیماری کرونا و عدم برگزاری مناسک حج؛ برای چهارمین سال میزبان زائرین استان از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند خواهیم بود.عظیم طهماسبی اظهار کرد: برای اعزام حجاج خراسان جنوبی تعداد ۴ پرواز برنامه ریزی
گردیده که تمامی این ۴ پرواز توسط هواپیماهای پهن پیکر ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد. وی افزود: پروازهای رفت حج تمتع دوشنبه ششم تیرماه آغاز خواهد گردید.طهماسبی خاطر نشان کرد: زائرین اعزامی از فرودگاه بیرجند مدینه بعد می باشند و اولین پرواز دوشنبه ششم تیرماه ساعت ۰۸:۴۵ دومین پرواز ساعت ۱۸:۳۰، سومین پرواز سه شنبه ۷ تیرماه ساعت ۰۶:۲۵ و چهارمین پرواز ساعت ۱۸:۰۰ بیرجند را به مقصد جده ترک خواهد نمود. وی اظهار داشت: در این چهار پرواز تعداد ۱۰۲۴ زائر به سرزمین وحی اعزام می شوند.مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی حج را یک سفر معنوی دانست و اظهار کرد: حج برای بیشتر حجاجی که اعزام می‌شوند، یک سفر معنوی و باید همه تلاش‌ها انجام شود که این سفر با تسهیلات و روند مناسب انجام شود و خاطره خوبی برای مردم داشته باشد. طهماسبی عنوان کرد: همانند سنوات گذشته به دلیل ازدحام و ترافیک در فرودگاه امسال نیز مراسم بدرقه در مکان های تعیین شده توسط سازمان حج و زیارت برگزار خواهد شد و امکان حضور بدرقه کنندگان در فرودگاه نمی باشد. وی افزود: فرودگاه بیرجند در این دو روز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم همچون سال های گذشته رضایت زائران محترم را کسب نماییم.شایان ذکر است مسافران و زائران محترم می توانند قبل از سفر با اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به شماره ۱۹۹ برای کسب آخرین وضعیت پرواز تماس بگیرند.

تنها یک درصد برق ادارات از نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود

دادگر گفت: تنها یک درصد از انرژی مورد نیاز ادارات خراسان جنوبی از نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود و بر اساس قانون این رقم باید ۲۰ درصد باشد. مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۲۹ اداره از دستگاه‌های اجرایی استان به نیروگاه‌های خورشیدی مجهز شده اند و فقط یک درصد از انرژی مورد نیاز ادارات از این طریق تأمین می‌شود.وی گفت: در خراسان جنوبی قانون تأمین ۲۰ درصد از انرژی مورد نیاز ادارات از طریق نیروگاه‌های خورشیدی اجرا نمی‌شود و بر اساس نرخ خرید انرژی از سرمایه گذاران، با استفاده از نیروگاه‌ها ۹۳۰ میلیون تومان صرفه جویی اقتصادی برای ادارات صورت گرفته است. دادگر گفت: در صورتی که ادارات ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز خود را از نیروگاه‌های خورشیدی تأمین نکند، به همان میزان انرژی مصرفی آن‌ها با نرخ آزاد محاسبه می‌شود. مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: اگر بیش از ۲۰ درصد انرژی لازم از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تأمین شود، انرژی تولید شده مازاد به صورت تضمینی خریداری می‌شود. مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده در ادارات استان ۳۱۰ کیلووات است که انرژی تولید شده آنها در سال ۱۴۰۰، حدود ۶۲۰ هزار کیلووات ساعت بوده است. او گفت: اطلاعات نیروگاه‌های خورشیدی ادارات در بانک اطلاعاتی شرکت توزیع نیروی برق استان ثبت می‌شود و در صورتی که دستگاه‌ها نسبت به تأمین اعتبار اقدام کند، نیروگاه‌های خورشیدی در آنها نصب می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند معرفی شد

ایسنا- در مراسمی، با حضور مسئولان استانی، مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بیرجند معرفی شد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در این آیین گفت: به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت اسلامی مکلف به اجرای قانون اساسی تعلیم و تربیت، یعنی سند تحول بنیادین هستیم.سیدعلیرضا موسوی نژاد، با بیان اینکه اولین قدم در راستای دستیابی به اهداف سند تحول، مشارکت عملی خانواده ها در فرایند تعلیم و تربیت و رعایت مسائل اخلاقی و تربیتی در کانون خانواده است؛ اذعان کرد: تسریع در نهادینه شدن سند تحول، مطالبه ای است که باید در ارکان، بین اقشار مختلف، نهادهای اجتماعی و آحاد جامعه شکل بگیرد. وی، پرداختن به حواشی را آفت خطرناک فرایند، آموزشی، پرورشی و تربیتی برشمرد و خاطرنشان کرد: فرهنگیان استان، مکلف به تربیت انسان‌های مومن، متعهد، ولایی، انقلابی، جهادی، توانمند و ماهر برای نظام مقدس تعلیم و تربیت و تشکیل تمدن نوین اسلامی هستیم.در این آیین “مجید بهدانی” به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بیرجند معرفی و از زحمات “علیرضا سورگی”، سرپرست آموزش و پرورش مرکز استان، قدردانی شد.

فضاهای فرسوده و فاقد استانداردهای لازم؛ چالش مهم آموزشی خراسان جنوبی است

فرماندار بیرجند، فضاهای فرسوده، قدیمی و فاقد استانداردهای لازم را یکی از چالش‌های آموزش و پرورش استان برشمرد و تصریح کرد: میانگین ۴.۵ متر مربعی سرانه آموزشی، پرورشی و تربیتی برای هر نفر نصف سرانه کشوری است. فاضلی فرد اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل تفکر غربگرایانه مسئولان و اجرای سند تحول ننگین ۲۰۳۰ از صراط مستقیم تعلیم و تربیت اسلامی فاصله گرفته و نتوانستیم در حفظ جایگاه علمی و تربیتی استان موفق عمل کنیم.

تداوم روزهای بدون قربانی کرونا در خراسان جنوبی

تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی همان هزار و ۴۴۷ نفر است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۳۵ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۳ بیمار جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۲ مورد از بیرجند و یک مورد از قائنات شناسایی شد.

ورزش همراه با بداخلاقی در فرهنگ غرب ریشه دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ورزش همراه با بداخلاقی در فرهنگ غرب ریشه دارد، گفت: توجه ورزشکاران به ریاضت های معنوی بسیار اهمیت دارد و در شرایط فعلی این موضوع بازسازی شود و کسانی که راه خودسازی می روند کار مهم شان این است که نفس شان را به زمین می زنند. آیت ا… سیدعلیرضا عبادی در دیدار با رئیس فدراسیون ووشو اظهار کرد: به بار نشستن استعدادها راهکار خود را دارد و تعبیر کلمه «ریاضت» که همان تمرین است بر اساس شیوه های گوناگون هم روی جسمش و هم روی روحش تاثیر می گذارد. وی با تاکید بر اینکه ورزش باید همراه با فرهنگ اسلامی باشد، گفت: توجه ورزشکاران به ریاضت های معنوی بسیار اهمیت دارد و باید در شرایط فعلی این موضوع بازسازی شود و کسانی که راه خودسازی می روند کار مهم شان این است که نفس خودشان را به زمین می زنند و پهلوان واقعی این است.

فعالیت ۱۱۰ هزار ووشوکار در کشور

مهر- رئیس فدراسیون ووشو گفت: ۱۱۰ هزار ووشوکار فعال در کشور ثبت شده که با آمار غیر رسمی و ثبت نشده به ۲۰۰ هزار ورزشکار در این رشته می رسد. امیر صدیقی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در دو سال گذشته، توجه را به سمت مسائل فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه همگانی سوق داده‌ایم. صدیقی گفت: در حال حاضر در ۳۷۵ شهرستان کشور هیئت ووشو فعال داریم.وی بیان‌کرد: در سه سال گذشته که مسابقات قهرمانی جهان بود ما توانستیم مقام قهرمانی جهانی را نیز به دست بیاوریم.

استاندار: ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان اعلام آمادگی کرد. جواد قناعت در ادامه پیگیری مسایل استان در پایتخت، در دیدار با سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، افزایش سرمایه‌گذاری‌های این نهاد در استان را خواستار شد. وی در این دیدار با اشاره به ظرفیت های کشاورزی خراسان جنوبی و تولید چند محصول استراتژیک با ارزش افزوده بالا، گفت: سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی در این زمینه، ضمن سودآوری برای این نهاد به توسعه خراسان جنوبی نیز کمک خواهد کرد. استاندار ادامه داد: ایجاد صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی از جمله پیشنهادات ما به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است. وی ضمن تشکر از اقدامات مؤثر این ستاد در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و مباحث اجتماعی و مردمی همچنین در زمینه اجرای طرح هاب شتر، اظهار کرد: اجرای طرح هاب شتر و برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش در این حوزه با ایجاد صنایع وابسته، کمک بسیار مؤثری در زمینه رفع محرومیت از نهبندان به عنوان شهرستان هدف این طرح است. قناعت گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می‌تواند در زمینه محصولات کشاورزی شهرستان نهبندان نیز سرمایه‌گذاری کند. وی بر فراهم بودن شرایط برای ورود ستاد اجرایی به حوزه معدن و ایجاد صنایع معدنی در استان نیز تاکید کرد. بحث و رایزنی درخصوص ظرفیت‌های خراسان جنوبی و نحوه سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این زمینه، به اعلام آمادگی این نهاد برای ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی خُرد در راستای حمایت از طرح‌های کشاورزی استان انجامید. سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پایان با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به روند انعقاد تفاهم‌نامه استان بدون بیکار در خراسان جنوبی، توجه به گلوگاه‌های زنجیره ارزش استان، ارائه تسهیلات خرد روستایی، سرمایه‌گذاری در صنایع مادر در راستای تکمیل زنجیره رسته‌های مزیت‌دار مناطق کم برخوردار به منظور اجرایی شدن مصوبات کمیته فی مابین در بازه زمانی دو ماه همچنین افتتاح پروژه‌های تکمیلی هاب شتر در مرداد ماه را متذکر شد.

«روستا بازار» در بیرجند افتتاح شد

شبستان- «روستا بازار» با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در بلوار شهدای عبادی شهرستان بیرجند دارای ۱۶ غرفه دائمی افتتاح شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در حاشیه مراسم افتتاح «روستا بازار» بیرجند عنوان کرد: این بازارچه با هدف حمایت از کشاورزان و ارائه محصولات آنان به صورت بدون واسطه به مردم برپا شده است.علیرضا عباس زاده، با اشاره به اینکه امنیت غذایی کشور وابسته به بخش کشاورزی است، گفت: محصولات تولیدی کشاورزان در بخش های زراعی و باغی باید در بازارهای مختلف ارائه شود و «روستا بازار» یکی از طرح هایی است که می تواند به ایجاد اشتغال و کارآفرینی کمک شایانی کند.وی در ادامه بیان کرد: راه اندازی «روستا بازارها» به حوزه تولید می تواند کمک کند و بهترین مکان و فرصت برای معرفی و فروش محصولات کساورزان و روستاییان محسوب می شود.عباس زاده با بیان اینکه «روستا بازار» برای اولین بار در بیرجند افتتاح شده است، گفت: به دنبال این هستیم تا این بازارچه در ۱۱ شهرستان دیگر خراسان جنوبی افتتاح شود تا بتواند زمینه مساعدی برای حمایت از تولیدات کشاورزان را فراهم کند. وی در پایان عنوان کرد: سکوهای فروش موقت محصولات کشاورزی در این بازارچه برای کشاورزان در نظر گرفته خواهد شد تا کشاورزان به صورت مقطعی بتوانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای محصولات خود را به فروش برسانند.

جلوگیری از خام فروشی ذخایر خراسان جنوبی با توسعه صنایع معدنی ضروری است

مهر- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به ظرفیت‌های خراسان جنوبی در مواد معدنی، باید با توسعه صنایع معدنی از خام فروشی ذخایر استان جلوگیری کنیم.جواد اشرفی، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات یکی از شرکت‌های معدنی استان بیان کرد: افزایش سرمایه گذاری در بخش فرآوری محصولات معدنی یکی از برنامه‌های اصلی استان در راستای بهره برداری از ظرفیت معادن جلوگیری از خام فروشی است. وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خراسان جنوبی در مواد معدنی، اظهار کرد: لازم است با توسعه صنایع معدنی، از خام فروشی ذخایر استان جلوگیری کنیم.وی تکمیل زنجیره فرآوری محصولات معدنی را از اولویت‌های استان دانست و افزود: این مهم به طور ویژه در استان دنبال می‌شود و تعامل هر چه بیشتر متولیان را می‌طلبد. اشرفی، خواستار حمایت هرچه بیشتر از سرمایه گذاران بخش معدن شد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، بخش معدن یکی از پیشران‌های اقتصادی استان است.

روند جذب تسهیلات «تبصره ۱۸ » خراسان جنوبی تسریع شود

مهر- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی بر همراهی بانک ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان باید روند جذب تسهیلات تسریع شود. مرتضی ذاکریان، در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: تسهیلات باید به گونه‌ای جذب شود که باعث رونق تولید و ایجاد اشتغال و از همه مهم‌تر اثرات مثبت آن در زندگی مردم آشکار شود. مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی با اذعان به اینکه کم کاری در زمینه جذب این تسهیلات بر اختصاص سهمیه به استان در دوره‌های بعد تأثیر گذار خواهد بود، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان باید روند جذب تسهیلات تسریع شود.ذاکریان بر همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در استان تاکید کرد و افزود: برخی قوانین دست و پا گیر وجود دارد اما باید در زمینه روان سازی آنها گام برداشت و با هم افزایی مشکلات را حل کرد.مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: عملکرد برخی بانک‌ها و دستگاه‌ها در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ مثبت بوده اما برخی دیگر نیاز به همراهی بیشتر داریم.به گفته وی، در زمینه پرداخت تسهیلات و معرفی طرح‌ها عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های ذیربط به صورت مستمر رصد می‌شود.

خرید گندم در خراسان جنوبی رکورد زد

صدا و سیما- با افزایش ۲۶۰ درصدی میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رکورد جدیدی از خرید در خراسان جنوبی ثبت شد. مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم بیش از ۴ هزار و ۷۴۴تن گندم مازاد بر نیاز، از کشاورزان استان خریداری شده که از این میزان ۳ هزار و ۶۷۲ تن توسط مباشر و هزار و ۶۰ تن توسط بخش دولتی خرید و دریافت شده است. مجید اسداللهی افزود: این مقدار خرید توسط ۱۷ مرکز خرید با نرخ اعلامی مصوب خرید و در هزار و ۹ محموله حمل و خریداری شده است. وی گفت: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دروم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و مبلغ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به این مبلغ اضافه می‌شود.مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان هم استانی نیز افزود: بیش از ۲۰۴ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال تاکنون به حساب کشاورزان استان واریز شده است. وی در دست داشتن کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی فعال به نام شخص کشاورز را مورد تاکید قرار داد و افزود: کشاورزان می‌بایست از ثبت نام در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی نیز اطمینان حاصل کنند تا در پرداخت وجه گندم خریداری شده خللی ایجاد نشود.
کلاهبرداری با ترفند ثبت نام کلاس‌های اوقات فراغت

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری اینترنتی با ترفند ثبت‌نام کلاس‌های اوقات فراغت به متقاضیان به خصوص نوجوانان هشدار داد.سرهنگ الوانی گفت: با توجه به اتمام کلاس‌های تحصیلی و نزدیک شدن به فصل تابستان، مجرمان سایبری با ثبت آگهی‌های اغوا کننده و همچنین با ساختن صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان می‌کنند. وی گفت: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب اعتماد خانواده‌ها را جلب کرده و از آنها می‌خواهد مبالغی بابت ثبت‌نام کلاس یا دوره‌های آموزشی پرداخت کنند و بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار، نه تنها خبری از ارائه خدمات توسط شخص آگهی دهنده نیست، بلکه حتی تماس آنها را پاسخ نمی‌دهد. وی در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات کلاس‌های اوقات فراغت شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان، حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند. الوانی گفت: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که بدون مجوز فعالیت در سایت‌های واسطه گر یا شبکه‌های اجتماعی با عناوین مختلف اقدام به دریافت وجه از شهروندان می‌کنند کلاهبرداری بوده و شهروندان باید صرفا از طریق موسسات دارای مجوز درخواست خدمات کنند.

۶۰ درصد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ، حداقل‌بگیر هستند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌ جنوبی گفت: در استان ۶۰ درصد مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند که رشد ۵۷ درصدی حقوق برای آنها اعمال خواهد شد. سید حسین فراتی، اظهار کرد: ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی مشخص کرده مستمری و میزان افزایش مستمری براساس هزینه‌های زندگی باشد. مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حقوق حداقل‌بگیران و آنهایی که زیر حداقل هستند تا این سقف باید ترمیم و به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان برسد، اضافه کرد: برای سطوحی که از ۵ میلیون بیشتر بوده و تا سقف ۱۰ میلیون تومان هستند این افزایش به شکلی که مصوب شده به ۱۰ درصد افزایش حقوق آنها اعمال می‌شود و مبلغ کمک معیشتی نیز به میزان ۶۵۰ هزار تومان به حقوق منظور خواهد شد.

امنیت پایدار، مهمترین مؤلفه پیشرفت و توسعه هر کشور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در کشورهای مختلف، مقوله امنیت؛ اولین و مهم ترین موضوعی است که مورد توجه ویژه و خاص قرار دارد، گفت: امنیت پایدار، مهمترین مؤلفه در پیشرفت و توسعه هر کشور است. محمدرضا طالبی در جلسه تودیع سرپرست و معارفه مدیر کل حراست استانداری اظهار کرد: در کشورهای مختلف، مقوله امنیت اولین و مهم ترین موضوعی است که مورد توجه ویژه و خاص قرار دارد. وی تصریح کرد: در حال حاضر و در دهه چهارم عمر پر برکت انقلاب اسلامی، جنگ تمام عیار ترکیبی و هیبریدی بر ما تحمیل شده است.

مصرف برق در خراسان جنوبی هشت مگاوات کاهش یافت

ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی روزانه هفت تا هشت مگاوات در مصرف برق استان صرفه‌جویی می‌شود که معادل حدود ۹۳ درصد میزان پیش‌بینی کاهش مصرف در این طرح است. مهدی دادگر اظهار کرد: طبق مصوبه هیئت دولت و ابلاغیه استانداری برای صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات پیک بار تابستان، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان از ۱۶ خرداد تا ۱۷ شهریور از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ تعیین شد و برنامه کاهش ۶ تا ۱۰ مگاواتی مصرف برق استان با اجرای این طرح تحقق یافت.

مسئولان با انتقاد منتقدان برخورد منطقی داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: روحیه انتقادپذیری ما مسئولان باید به گونه‌ای باشد که مردم و همکاران، برای مطرح کردن انتقادی دغدغه نداشته باشند. محمدرضا طالبی در جلسه تودیع مدیرکل و معارفه سرپرست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، به بیان حساسیت و ویژگی های کار در این دفتر پرداخت و گفت: به اعتقاد بنده وقتی کارها با روحیه تعامل و هماهنگی انجام می‌شود هم خطا و اشتباه در آن کمتر است، هم نتیجه کارها بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود.

اجرای طرح تربیتی در ۱۰۰ مدرسه

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی آینده، طرح تربیتی در ۱۰۰ مدرسه استان برگزار می‌شود.امانتی، در حاشیه نشست تخصصی فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج دانش آموزی استان گفت: این طرح به منظور اتصال ۳ رکن مدرسه، مسجد و منزل برگزار و آموزش و سازماندهی مربیان در تابستان امسال انجام می‌شود. وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده برای تابستان امسال اجرای طرح هجرت برای زیباسازی مدارس است. امانتی گفت: پارسال گروه‌های جهادی استان در قالب ۶ هزار و ۴۰۰ نفر روز، زیباسازی و بهسازی ۱۶۱ آموزشگاه خراسان جنوبی را انجام داده اند.

کرایه اتوبوس‌های ویژه دانشگاه هزار و ۲۰۰ تومان است

کرایه سرویس‌های دانشگاه در شهرستان بیرجند همانند کرایه شهری، هزار و ۲۰۰ تومان است. سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: دانشجویان برای استفاده از اتوبوس‌های ویژه دانشگاه در شهرستان بیرجند، همان کرایه اتوبوس‌های درون شهری که هزار و ۲۰۰ تومان است را پرداخت می‌کنند در حالی که کرایه اصلی این سرویس‌ها هزار و ۵۰۰ تومان است.حسینی گفت: در قرارداد با دانشگاه‌هایی که درخواست سرویس کرده اند، قرار بر این شد از دانشجویان همان کرایه شهری دریافت شود و مابه التفاوت آن نسبت به هزار و ۵۰۰ تومان که ۳۰۰ تومان می‌شود را دانشگاه به صورت ماهانه پرداخت کند.

۱۰ صنعتگر برتر صنایع دستی در خراسان جنوبی تجلیل شدند

ایرنا- همزمان با برگزاری اولین رویداد آموزشی- تخصصی خلاقیت و تجاری‌سازی در صنایع دستی ۱۰ صنعتگر برتر این حوزه در خراسان جنوبی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تجلیل شدند. معاون هماهنگی امور استانداری در این آیین گفت: اقتصاد، تولید، اشتغال و معیشت مردم بسیار اهمیت دارد و در این راه توجه به صنایع‌دستی نقش مهمی دارد. عباس زاده ادامه داد: از دو مقوله می‌توان به صنایع‌دستی نگاه کرد، یکی مقوله فرهنگی است، چراکه صنایع‌دستی بخش مهمی از ریشه و هویت هر ملت است و مقوله دوم عرصه اقتصادی است و باید ببینیم در عرصه اقتصاد و حل مشکلات آن، چقدر می‌توانیم از ظرفیت صنایع‌دستی کمک بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت