اخبار استانی

تحصیل ۲۱۴ نفر از زندانیان خراسان جنوبی

در مراسمی از ۱۳ نفر از دبیران و فرهنگیان و روحانیانی که در امر سوادآموزی و دانش آموزی زندانیان خراسان جنوبی فعالیت دارند قدردانی شد. مدیر کل امور زندان‌های استان گفت: از مقطع سوادآموزی تا دبیرستان و فنی و حرفه‌ای ۲۱۴ زندانی مشغول تحصیل هستند که با همکاری ۱۷ تن از فرهنگیان انجام می‌شود.

امنیت شغلی از خطوط قرمز سرمایه‌گذاری در استان
ایرنا – سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: امنیت شغلی کارگران و ایمنی در محیط کار از خطوط قرمز سرمایه‌گذاری در استان است. جواد اشرفی در دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری پارت گوال افزود: امنیت شغلی و ایمنی در محیط کار، تداوم رونق تولید را به همراه دارد، به همین جهت تاکید می‌شود مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در حوزه معدن ظرفیت‌های زیادی در خراسان جنوبی وجود دارد گفت: تنوع ذخایر و تعدد معادن، فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری مواد معدنی و توسعه صنایع معدنی تاکید کرد و افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران به‌ویژه در حوزه معدن از اولویت‌های ما در خراسان جنوبی است. وی متذکر شد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به همراهی و حمایت از سرمایه‌گذاران و طرح‌های سرمایه‌گذاری با صرفه و صلاح استان هستند. اشرفی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت را مکلف کرد ضمن احصای مشکلات این شرکت سرمایه‌گذاری که سهامدار اصلی معدن مس قلعه‌زری و سرمایه‌گذار در چند واحد معدنی دیگر استان است، در اسرع وقت نسبت به برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حل این مسایل اقدام شود. مدیرعامل شرکت پارت گوال نیز در این نشست مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری معدن را برشمرد و خواستار حمایت مسوولان از سرمایه‌گذاران این حوزه شد.

نگهداری از تاسیسات آبرسانی پرهزینه تر از اجرای آن است

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از هزینه های بالای نگهداری از تاسیسات آبرسانی خبر داد و خواستار تخصیص اعتبار به این بخش شد. عصمتی پور گفت: اعتبارات طرح های انتقال آب پایدار به محلات عشایری فقط به بحث اجرا تخصیص داده می‌شود در صورتی که حفظ و نگهداری از طرح های آبرسانی‌ که به بهره برداری رسیده اند بسیار هزینه بردار‌تر از اجرای آن است.
او گفت: باید این طرح ها به شرکت آب و فاضلاب سپرده شود و یا اعتباری به صورت سالیانه که برآورد آن قبلا انجام و به سازمان امور عشایر ایران ارسال شده است، بابت نظام بهره برداری و نگهداری از تاسیسات و خطوط انتقال آب در موافقت نامه‌ها لحاظ شود.مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: از ۱۰ طرح مطالعه شده در حوزه آبرسانی پایدار به محلات عشایر استان، کار مطالعاتی ۸ طرح انجام شده و آماده اجرا است که به محض تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن‌ها نیز آغاز می‌شود.
او گفت: دو طرح دیگر شامل طرح آبرسانی خواجه منجیکو نهبندان، فاز اول و دوم آن انجام و به بهره برداری رسیده و فاز سوم مطالعات آن به پایان رسیده است و آماده اجرا است.عصمتی پور گفت: همچین طرح چاه مسافر طبس نیز فاز اول آن اجرا و به بهره برداری رسیده است و کار مطالعاتی فاز دوم آن انجام شده و آماده اجرا است. مدیرکل امور عشایری گفت: اجرای کل این طرح ها اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد که تاکنون از محل اعتبارات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان، ۱۴۳ میلیارد تومان آن تامین شده و ۲۳ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است. خراسان جنوبی از سال ۷۶ تا ۹۸ درگیر خشکسالی است و پارسال نیز شاهد کاهش شدید بارش نزولات آسمانی در مقایسه با چندین دهه گذشته بوده و در نتیجه تامین آب شرب عشایر مهمترین دغدغه است. امسال نیز هر چند شاهد بارش‌هایی نسبتا بهتر از پارسال بودیم، ولی خشکسالی در شهر‌هایی نظیر طبس و بشرویه به مراتب بیشتر از پارسال است

از ابتدای سالجاری انجام شد؛ جابجایی ۹۹۶ تن کالا در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابجایی بیش از ۹۹۶ تن کالا طی سال جاری در استان خبر داد. مسعود قاسمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۹۹۶ تن کالا در استان در جا به جا شده است. وی با بیان اینکه این حجم کالا در قالب ۵۷ هزار و ۳۵۷ فقره بارنامه توسط ناوگان باری استان جابجا شده است، گفت: عمده کالاهای جابجا شده از مبدأ استان سیمان، انواع سنگ، زغال سنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی و غیره بوده است. قاسمی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر سه پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است.وی اظهار کرد: شش هزار و ۱۷۶ دستگاه ناوگان با عمر متوسط بیش از ۱۵ سال در بخش حمل‌ونقل کالای استان مشغول فعالیت هستند. وی افزود: مردم، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اطلاع دهند.

رقابت بیش از ۸۰۰ متقاضی دریافت گواهی نامه مهارت در خراسان جنوبی

بیش از ۸۰۰ متقاضی دریافت گواهینامه مهارت صبح فردا در خراسان جنوبی با هم رقابت می‌کنند. بیش از ۸۰۰ متقاضی دریافت گواهینامه مهارت در دومین مرحله ازمون‌های هماهنگ سال ۱۴۰۱ و اولین مرحله از آزمون تفاهم نامه ساختمان برای دریافت گواهی نامه مهارت صبح پنچشنبه ۱۹ خرداد با هم رقابت می‌کنند که از این تعداد ۶۱۲ نفر مرد و ۱۹۴ نفر زن هستند.در این آزمون‌ها ۶۸۲ متقاضی در مرحله دوم آزمون‌های هماهنگ و ۱۲۴ نفر در آزمون‌های تفاهم نامه مرحله اول شرکت خواهند کرد.حسن کامرانی فرد مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: این افراد در ۶۵ حرفه آموزشی داوطلب سنجش مهارت شده اند که پس از قبولی در آزمون تئوری، برای سنجش عملی آماده خواهند شد.

بازدید خدام رضوی از بزرگترین واحدهای تولیدی شرق کشور

مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید گفت:خدام بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) از کارخانه مهراس کویر بیرجند و کشتارگاه صنعتی دام و شترمرغ خوسف بازدید کردند.
حجت الاسلام فاطمی گفت:کاروان زیر سایه خورشید به تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری و در جهت شعار سال مبنی بر تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان ضمن خداقوت از تلاش‌های بی وقفه کارکنان در دوران تحریم واحدهای تولیدی را در جهت حرکت به سمت خودکفایی هر چه بیشتر حمایت کردند.او گفت:سفیران حضرت رضا (ع) در این دیدار‌ها علاوه بر مدیحه سرایی و فراهم کردن زیارت از راه دور شیفتگان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، هدایای متبرک حرم رضوی به کارگران کارخانه و کشتارگاه تقدیم کردند.حجت الاسلام فاطمی گفت:کارخانه مهراس کویر نخستین و بزرگترین تولیدکننده لوله‌های نیپل و … در کشور و کشتارگاه دام و شترمرغ قهستان خوسف نیز بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور است.مُبلغ کاروان زیر سایه خورشید گفت: بهتر از اتصال به اهل بیت (ع) وجود ندارد که مردم از آن لذت ببرند و ائمه اطهار (ع) جواب سلام همه را می‌دهند.

سوغات خطرناک قاچاقچیان دام

ویروس تب کریمه کنگو به عنوان سوغات قاچاقچیان دام به کشور است. مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از استان‌های همجوار گزارشاتی مبنی بر مشاهده ویروس تب کریمه کنگو ارائه شده است. اصغرزاده گفت: نگرانی بابت ورود این ویروس به استان وجود دارد بنابراین دامداران بیش از گذشته باید نکات ایمنی را رعایت کنند. این بیماری بین انسان و دام مشترک است علائم بیماری در انسان‌ها در دو مرحله بروز می‌کند که شامل تب، بدن درد، خستگی و عدم اشتها است که می‌تواند در نهایت شروع به خونریزی در مخاط چشم، دهان، زیرپوست محل ساق دست و پا شود.

رونمایی از کتاب برنامه مدیریت جامع تالاب کجی نمکزار نهبندان

در نشست هم اندیشی بررسی وضعیت تالاب‌های خراسان جنوبی از کتاب برنامه مدیریت جامع تالاب کجی نمکزار نهبندان رونمایی شد. این کتاب به همت دکتر یوسفی استادیار دانشگاه بیرجند و با همکاری رونمایی از کتاب برنامه مدیریت جامع تالاب کجی نمکزار نهبنداندستگاههای مربوطه تالیف شده است.

صدور اولین پروانه استاندارد شیشه دو جداره در خراسان جنوبی

اولین پروانه استاندارد شیشه دوجداره در استان صادر شد. محمد رضا مروی مقدم، مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به اینکه شیشه دوجداره مشمول استاندارد اجباری می باشد، پس از پیگیری های لازم، اولین پروانه استاندارد مربوط به شیشه دو جداره در خراسان جنوبی و در شهرستان فردوس برای واحد تولیدی این شهرستان با نام تجاری “ الماس شیشه فردوس “ صادر شد.

اجرای سومین مرحله طرح ملی یاس در خراسان جنوبی

سومین مرحله طرح ملی یاس “یاران آسیب ستیز” با ۱۲۰ نفر نیرو در ۲۴ خانه هلال خراسان جنوبی اجرا می شود. موهبتی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در حاشیه افتتاحیه اجرای سومین مرحله طرح ملی یاس در خراسان جنوبیسومین مرحله طرح یاس گفت: طرح ملی یاس “یاران آسیب ستیز” با استفاده از ظرفیت دو نهاد هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف آموزش و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد به عنوان نیرو‌های داوطلب در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود. مشاور بانوان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با اجرای طرح‌های مختلف ظرفیت‌ها و استعداد‌های افراد را به کارگیری می‌کند. افتخاری افزود: برای اولین بار تفاهم نامه‌ای جهت بررسی مسائل و مشکلات و کار پژوهشی در حوزه زنان و خانواده فی مابین جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت عنوان طرح یاس رقم خورده است.

بالاترین مقدار اجرای شبکه گاز در فروردین ماه به نام استان

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: بر اساس گزارش ماهانه شرکت ملی گاز ایران، شرکت گاز خراسان جنوبی با اجرای ۴۸ کیلومتر شبکه بالاترین میزان اجرای شبکه تغذیه و توزیع گاز را در فروردین ماه کسب کرده است. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی، سید محمود هاشمی با اعلام این خبر افزود: با اجرای پروژه های گازرسانی در استان، تاکنون ۱۲هزار و ۹۸۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجرا شده که از این مقدار سهم شبکه شهری ۳ هزار و ۱۰۷ کیلومتر و سهم شبکه روستایی ۹ هزار و ۸۸۱ کیلومتر می باشد. هاشمی افزود: تا پایان شهریور ماه پرونده گازرسانی به روستاها و تا پایان آذر ماه پرونده گازرسانی به واحدهای صنعتی در خراسان جنوبی بسته و به زودی جشن اتمام گازرسانی و بهره مندی ۱۰۰ درصدی از نعمت گاز طبیعی در استان برگزار می شود. وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته و برای دومین سال متوالی بالاترین میزان گازرسانی روستایی و همچنین بالاترین مقدار اجرای شبکه در بین شرکت های گاز استانی به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شده است.

تداوم روزهای بدون فوتی کرونا

تعداد جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی در هزار و ۴۴۷ نفر ثابت باقی مانده است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۴۶ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۳ بیمار جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۱ مورد از بیرجند و ۲ مورد از شناسایی شد.

زنان سرپرست خانوار؛ ۴۱ درصد جامعه هدف کمیته امداد

تسنیم- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه ۴۲ هزار خانواده در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند گفت: از این تعداد ۴۱ درصد زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند. محمد عرب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ۸ هزار و ۹۰۰ یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که ۵۳ درصد آنها را دختران تشکیل می‌دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی نیز با اشاره به موفقیت بیشتر کمیته امداد در ارائه خدمات به مددجویان در سالهای اخیر گفت: دشمنان در خواب پریشان خود شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند و بدتر از آن عوامل داخلی که آنها را برای گره زدن در مسائل اقتصادی کمک کردند، اما این بخشی که حمایت از طبقه ضعیف جامعه را به دوش گرفته خوب عمل کرده است. آیت‌الله عبادی با تأکید بر ضرورت افزایش و ظرافت اطلاع رسانی ارائه خدمات کمیته امداد به مردم تصریح کرد: کار اصلی کمیته امداد مسائل فرهنگی است اما باید مقدمات آن فراهم باشد.

امام جمعه فردوس: مدیران شیرینی خدمت را به کام مردم تلخ نکنند

ایرنا – امام جمعه فردوس گفت: خدمت به بیمار و جامعه پزشکی نباید درگیر مشکلات و مسایل سیاسی شود و مدیران نباید شیرینی خدمت را به کام مردم تلخ کنند.حجت‌الاسلام محمد شاکری در آیین افتتاح کنارگذر جاده دسترسی بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس، با انتقاد از حضور نیافتن فرماندار و رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این مراسم افزود: به جد از استاندار و معاونین وی می‌خواهیم به این مسأله ورود کرده و هرچه سریع‌تر مشکل شبکه بهداشت و درمان را حل کنند.

ثبت ۱۰ هزار شکایت در سامانه ۱۲۴

مهر- معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح مردمی سازی وتوزیع عادلانه یارانه‌ها بیش از ۱۰ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۲۴ ثبت شده است. علی تهوری با بیان اینکه ۶۰ درصد از این تماس‌ها با راهنمایی کارشناسان مرتفع می‌شود، افزود: از ۱۰ هزار و ۲۸۷ تماس ۱۵۶ پرونده تخلف ثبت شده است. وی افزود: گران فروشی، عدم‌درج کالای اساسی و احتکار از مهمترین تخلف‌ها محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ همه روزه به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی است، گفت: از شهروندان خواستاریم هرگونه شکایت، انتقاد و پیشنهاد را از طریق این سامانه اطلاع دهند.

خراسان جنوبی در جایگاه دوم طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از کسب جایگاه دوم استان در ارزیابی‌های مربوط به نهضت ملی مسکن در اردیبهشت امسال خبر داد. داعی در نشست خبری گفت: تاکنون ۸ هزار و ۶۳۰ نفر در خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده اند. او گفت: مجموع افراد ثبت نام شده ۷۳ هزار و ۹۸۷ نفر، افراد در انتظار تأیید استعلام ۷ هزار و ۹۰۳ نفر و افراد رد درخواست شده ۳۳ هزار و ۴۷۰ نفر هستند.
داعی گفت: مراحل مختلف ساخت از فوندانسیون، سفت کاری و نازک کاری در حال انجام است و در برخی واحد‌ها تمام مراحل به اتمام رسیده است. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۲۸ شهر خراسان جنوبی طرح جامع مصوب دارند و بازنگری ۵ طرح در حال انجام است؛ همچنین ۲۵ شهر طرح تفصیلی دارند و ۳ شهر در حال بازنگری طرح تفصیلی است.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۴۸ تن برنج پاکستانی

فرمانده انتظامی استان از کشف ۴۸ تن برنج پاکستانی قاچاق در شهرستان فردوس خبر داد. سردار ناصر فرشید گفت: مأموران انتظامی فردوس، در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی، ۴۸ تن برنج پاکستانی قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف کردند. وی ارزش این کالا را بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت