اخبار استانی

کلنگ زنی پروژه فروسیلیس در دهه فجر

امتحانی- رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت :در دهه فجر  پروژه تولید فروسیلیس  با سرمایه گذاری نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی استان خراسان جنوبی کلنگ زنی میشود. صفدری زاده در بازدید مدیر عامل بانک تجارت استان از این سازمان با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی با توجه به گرایشهای صنعتی،تجاری،خدماتی، وحمایتی تلاش کرده تا به میزان سرمایه گذاریهای متقاضیان برای حضور در عرصه فضای کسب وکار تلاش کند. وی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی را به عنوان یکی از موتورهای محرک در استان دانست که متناسب با فضای اقتصادی حاکم تلاش میکند تا بهترین دستاورد را برای جامعه پیرامونی خود داشته باشد افزود: منطقه ویژه اقتصادی تلاش دارد تا در خدمت توسعه صادرات کالاهای ایرانی به کشور افغانستان باشد.وی این را هم تاکید کرد که هدف ما به عنوان سرمایه گذار در خراسان جنوبی این است که استان از نظر توسعه تجاری بتواند جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد وبرخود وظیفه میدانیم که در منطقه ویژه اقتصادی استان برای واحدهایی که قصد دارند در این منطقه کار کنند بستر لازم را تامین کنیم. رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با تاکید براینکه در حال حاضر هیچ محدودیتی برای ورود سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی نداریم ادامه داد:معتقدیم اگر صحبتهای مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد اجرایی شود هیچ جایی برای تحریم ومشکلات اقتصادی باقی نمی ماند. صفدری زاده با اشاره به کلنگ زنی  پروژه تولید فروسیلیس در بهمن ماه  در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ادامه داد:  در دهه فجر پروژه تولید فروسیلیس با سرمایه گذاری نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی میشود . وی خراسان جنوبی را عسلویه معدنی ایران دانست واظهار داشت: معدن وتجارت دو بازوی محور توسعه در خراسان جنوبی است واز آن جایی که معدن پتانسیل نسبی و خوبی برای استان است جریان توسعه استان خراسان جنوبی از دو بخش معدن وتجارت میگذرد ونگاهها باید به سمت وسوی تولید ومعدن بیشتر گرایش یابد.

افزایش ۵۵ درصدی کشفیات قاچاق سوخت در خراسان جنوبی

صداوسیما- رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: در زمینه پیشگیری ، مقابله و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در استان مرزی خراسان جنوبی ۵۵ درصد افزایش کشفیات قاچاق سوخت در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشتیم که با همکاری دستگاه‌های عضو قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است. سرهنگ جواد بخشی افزود: مجموع فرآورده‌های نفتی کشف شده سال گذشته ۳۴۵ هزار و ۷۳۳ لیتر بود که این کشفیات از ابتدای امسال ۵۳۴ هزار و ۴۲۶ لیتر بوده است. وی با اشاره به اینکه کشفیات این فرآورده‌ها شامل نفتِ گاز، نفت سفید، روغن موتور و سایر مشتقات نفتی است گفت: ارزش ریالی این کشفیات با مبلغ بیش از ۸۴ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال ۶۹ درصد افزایش در مقایسه با سال قبل را نشان می‌دهد. رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همچنین گفت: تعداد پرونده‌های امسال با کاهش ۳۶ درصدی و تعداد متهمان دستگیر شده که اغلب سابقه دار بوده اند کاهش ۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد که پرونده هایشان به تعزیرات حکومتی و دادگستری ارسال شده و جرایم بازدارنده‌ای در پی داشته است. سرهنگ بخشی استفاده‌ی از خودرو‌های شوتی، ناوگان حمل و نقل، خودرو‌های تیز رو، مَشک‌ها و ذخیره گاه‌های اطراف شهر را به عنوان شگرد‌های متهمان قاچاق سوخت یاد کرد.وی همچنین گفت: تحرک قاچاقچیان سوخت معمولا در محور‌های شرق استان در مسیر بیرجند به استان سیستان و بلوچستان و عمده توقیف‌های انجام شده برای پیشگیری و مقابله در ایستگاه‌های بازرسی و انتظامی شهرستان نهبندان بوده است.

تجلیل از پیشکسوت صنعت تایر در همایش ملی لاستیک ایران

در پانزدهمین همایش ملی لاستیک ایران از مهندس زینلی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت کویرتایر به عنوان پیشکسوت وفرهیخته صنعت تایر کشور تجلیل شد در این همایش که مدیران و فعالان صنعت تایر کشور حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر و تندیس پانزدهمین همایش و پنجمین نمایشگاه بین المللی زنجیره ارزش صنایع لاستیک از بیش از سه دهه تلاش ارزشمند و شایسته آقای مهندس سیدمحمد حسین زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایر قدردانی شد. در این لوح تقدیر که به امضای دبیر انجمن صنفی صنعت تایر ومدیرعامل شرکت مهندسی وتحقیقات صنایع لاستیک رسیده آمده است: فعالیت های چشمگیر،کوشش پیگیر همراه با صداقت واهتمام در جهت رفع مشکلات ومسائل صنعت تایر کشورنشان از حسن تدبیر، برنامه ریزی منسجم ، سازماندهی موثر ومدیریت ارزشمند جناب عالی است، بدینوسیله از تلاش مجدانه شما در جهت شکوفایی صنعت تایر ونیل به اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تقدیر وتشکر می گردد. دربخش دیگری از این قدردانی آمده است:برگزار کنندگان پانزدهمین همایش ملی لاستیک ایران وپنجمین نمایشگاه بین المللی زنجیره ارزش صنایع لاستیک فرصت را مغتنم می دانند تا به پاس زحمات حضرت عالی درراه رسیدن به خودکفایی میهن اسلامی واشتغال زایی برای متخصصین ایرانی در عرصه این صنعت و به منظور تجلیل وسپاسگزاری از تلاش چند ده ساله شما ،این لوح پیشکش حضور پر لطفتان می شود. موفقیت روز افزون جناب عالی را در عرصه تولید وصنعت از خدای متعال مسالت داریم.

لزوم تسهیل فرایند اخذ وثایق طرح ها توسط بانک ها و مؤسسات عامل

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر لزوم تسهیل فرآیند اخذ وثایق طرح ها توسط بانک ها و مؤسسات عامل تأکید کرد. موهبتی با تأکید بر این مطلب در  پنجمین جلسه کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: بر اساس بیانات و تأکیدات رئیس جمهور، بانک ها و مؤسسات عامل می بایست فرآیند اخذ وثایق طرح ها را تسهیل  نمایند. وی تصریح نمود: این تأکید در راستای سرعت بخشیدن به روند کار سرمایه گذاری ها و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران است. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز در ادامه به ارائه گزارش جامعی از وضعیت طرح های مصوب کمیته استانی به تفکیک بانک های عامل گفت. جعفری، مانده اعتبارات دستگاه های اجرایی از محل بند الف تبصره ۱۸ را نیز تشریح نمود. مذاکرات و بررسی های اعضای حاضر در جلسه درخصوص طرح های ارائه شده به تصویب ۸۲ طرح اشتغالزا در بخش های گردشگری و کشاورزی استان انجامید. در این جلسه تعداد ۲۲ طرح گردشگری در حوزه اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی به مبلغ ۴۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و نیز  ۶۰ طرح متقاضی تسهیلات در حوزه سازمان جهاد کشاورزی به مبلغ ۷۳۷ میلیارد و ۳۶۴ میلیون ریال به تصویب رسید و مقرر شد جهت معرفی طرح ها به بانک یا مؤسسه عامل اقدامات لازم به عمل آید.

۳۱ هزار مسکن روستایی کم‌دوام در استان وجود دارد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار مسکن روستایی کم‌دوام در روستاهای این استان وجود دارد که نیازمند بازسازی است. قاسم تنها افزود:  اکنون شاخص مقاوم‌سازی روستاها در استان خراسان جنوبی بیش از ۵۳ درصد و فراتر از متوسط کشوری است.

حجم و تعداد پروازها در شأن مردم استان نیست

یعقوبی- استاندار خراسان جنوبی گفت:  با توجه به سابقه فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند ، حجم و تعداد پروازها در شأن مردم استان نیست. قناعت با بیان این مطلب در جلسه بررسی مسایل و مشکلات فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند و راهکارهای افزایش پروازها گفت: یکی از شاخص های مدنظر شرکت های هواپیمایی، استقبال مردم و میزان مسافر است که به این لحاظ ما در استان مشکلی نداریم و پروازها همواره متقاضی و مسافر لازم را دارند. وی از رایزنی های صورت گرفته برای افزایش پروازها گفت و افزود: انتظاری که از شرکت هواپیمایی ایران ایر داریم این است که دو فرودگاه استان را ویژه ببیند و در ارائه خدمات بر دیگر شرکت ها پیشی بگیرد. استاندار ، فرودگاه را از عوامل و زیرساخت های توسعه برشمرد و گفت: فرودگاه ، تعداد پروازها و شرکت های هواپیمایی طرف قرارداد از مؤلفه های اصلی و تأثیر گذار در توسعه هستند. قناعت افزود: از مهمترین سؤالات سرمایه گذاران وجود فرودگاه ، فاصله آن با مرکز استان ، تعداد پروازها و شرکت های طرف قرارداد است که در تصمیم نهایی آنها برای حضور و سرمایه گذاری بسیار تأثیر دارد. وی گفت: فرودگاه ، پیشانی و نشان دهنده امکانات استان است بنابراین هرچه عظیم تر و با تعداد پرواز بیشتر باشد به نفع ماست. قناعت با اشاره به فضاهایی که در فرودگاه مورد بازدید قرار گرفته بود، گفت: شرایط ترمینال ویژه تشریفاتی ( پاویون) که مخصوص دیدارهای تشریفاتی است و برای استقبال از سفرا و سران کشورهای همسایه ما و همجوار با دریای خزر کاربرد دارد ، از موضوعات بسیار مهم است. وی با تأکید بر شیک و به روز بودن فضای پاویون تاکید کرد : با تأمین و تزریق اعتبار لازم طی دو مرحله، پاویون را کامل می کنیم. استاندار گفت: برای تکمیل طرح توسعه ترمینال هم پیگیری ها و رایزنی های لازم صورت خواهد گرفت تا در آینده نزدیک، شاهد بهره برداری از این مجموعه باشیم. وی موضوع اصلی در بحث فرودگاه را افزایش تعداد پروازها عنوان کرد و افزود: شرکت هایی که پروازهای بیشتری داشته باشند، از خدمات بهتری در استان برخوردار خواهند شد. استاندار گفت: موضوع اصلی در بحث پروازها، استقرار شبانه هواپیما در استان است که این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد. قناعت به ظرفیت فرودگاه طبس اشاره کرد و افزود: فرودگاه طبس برای تأمین روشنایی، اصلاح برج مراقبت و افزایش تعداد پروازها، نگاه ویژه ای را می طلبد.  استاندار خراسان جنوبی گفت: با تصمیماتی که اتخاذ شده، ساختمان پاویون و طرح توسعه‌ ترمینال فرودگاه بیرجند نیمه اول سال آینده تکمیل می‌شود.

نیاز ۱۵ میلیاردی طرح پاوین فرودگاه استان

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این بازدید گفت: یکی از مواردی که در خراسان جنوبی کمبود داشتیم، پاویون فرودگاه بیرجند بود برای اینکه مسوولان کشوری که به استان سفر می‌کنند، جلساتی را با مدیران و خبرنگاران برگزار کنند از طرفی ورود و خروج هم با انضباط مشخصی انجام شود. وحید داعی افزود: ساخت پاویون فرودگاه بیرجند شامل ۲ بخش ساختمان اصلی و محوطه‌سازی در دستور کار قرار گرفت که ساختمان اصلی با زیربنای ۶۰۰ مترمربع تکمیل و امسال بهره‌برداری شده و شامل سالن تشریفات یک و دو، اتاق استراحت، امور اداری، حفاظت، نمازخانه، اتاق خبرنگاران و تاسیسات بوده و بخش دوم شامل محوطه‌سازی، مسیر دسترسی و پد بالگرد، دیوارکشی، نگهبانی و ساختمان‌های الحاقی است. وی گفت: تاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و همین عدد نیز برای تکمیل آن نیاز است

 راه‌اندازی ایر تاکسی در فرودگاه بیرجند در دستور کار است

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی هم در این بازدید از رایزنی برای راه‌اندازی ایر تاکسی (تاکسی هوایی) در فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: برای افزایش پروازها در استان باید به سمت پرواز بومی برویم. طهماسبی افزود: در زمینه هوانوردی عمومی با تهران برای ایر تاکسی در حال رایزنی هستیم که از بیرجند به استان‌های مجاور پرواز هواپیما با ظرفیت خیلی کم را داشته باشیم. وی افزود: پروازهای خراسان جنوبی در سال جاری رشد محسوسی دارد اما رشد مسافر را در استان نداشته‌ایم که باعث کوچکتر شدن پروازها شده و به عنوان مثال پروازهای ۱۲۰ نفره گاهی به ۵۰ نفر کاهش یافته است. طهماسبی بیان کرد:  برای افزایش پروازها باید به سمت پرواز بومی برویم و در گذشته شرکت ایران کویر در استان فعال بود که به دلیل مشکلات مختلف در حال حاضر راکد است و اگر این شرکت‌ها را در استان فعال کنیم باعث رشد پروازها می‌شود.

سرما خوردن‌هایی که امیکرون از کار درآمدند

۷ مورد مبتلای جدید امیکرون در خراسان جنوبی با فرض سرماخوردگی آزمایش کرونا دادند که نتیجه آن‌ها مثبت شد. دبیرستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در ارتباط با مثبت بودن تست اومیکرون برخی از افراد، گفت:  ۶ مورد مبتلا به امیکرون در خانه تحت مراقب هستند و تنها یک بیمار به دلیل اینکه بیماری زمینه‌ای دارد در حال حاضر در بیمارستان بستری و حال عمومی او بسیار مساعد است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. شریف زاده با بیان اینکه تاکنون در مجموع ۷۷ آزمایش امیکرون در استان انجام شده است؛ عنوان کرد:  به دلیل گسترش فراوان سویه امیکرون  به نظر می‌رسد گردش امیکرون در استان اتفاق افتاده و افرادی که تاکنون دز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند هرچه زودتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که هیچ کدام از این موارد مبتلا به امیکرون سابقه تماس با فردی که از مسافرت برگشته باشد نداشته اند، ولی همچنان بررسی‌ها در حال انجام است. شریف زاده گفت: در این شرایط بهترین راه برای محافظت و مبتلا نشدن به سویه امیکرون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل مراحل واکسیناسیون است.

وظیفه شبکه تربیتی صالحین پرورش نیروی انسانی ماهر است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: شبکه تربیتی صالحین باید نیروی انسانی با مهارت را تربیت کند. حجت الاسلام عبادی ادر دیدار مسئول شبکه تربیتی صالحین معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فدائیان اسلام به ویژه شهید نواب صفوی گفت: تربیت نیروی انسانی اصولی‌ترین مسئله است.وی افزود: نیروی‌های آموزش دیده باید وارد صحنه‌ای شوند که مهارت پیدا کنند و آموزش به تنهایی کافی نیست و باید برای عرصه‌های مختلف نیرو‌های متناسب و متخصص تربیت شوند.

آبگیری ۳۹ درصد ظرفیت سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: مجموع ظرفیت سازه‌های آبخیزداری استان ۸۲ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۴۸۱ مترمکعب است که تاکنون ۳۹ درصد آن در پی بارندگی‌های اخیر آبگیری شده است. علیرضا نصرآبادی افزود: اوج بارندگی‌ها در سال آبی جاری مربوط به دی ماه بوده است و بارش‌های سیلابی اخیر که می‌توانست موجب خسارت گسترده شود، به برکت وجود ۲ هزار و ۱۷۶ سازه آبخیزداری در استان مهار شد. وی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در بارندگی‌ اخیر (۲۵ تا ۲۸ دی) ۱۵ میلیون و ۹۷۵ هزار مترمکعب روان‌آب وارد سازه‌های آبخیزداری استان خراسان جنوبی شد و حجم آبگیری سازه‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۳۲ میلیون و ۴۷۰ هزار مترمکعب رسید. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: همچنین در موج بارشی قبلی (۹ تا ۱۵ دی) ۱۶ میلیون و ۴۷۵ هزار مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیزداری مهار و ذخیره شد.

۳۱ روستای شهرستان بیرجند فاقد دهیاری

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری خراسان‌جنوبی در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان بیرجند گفت: یکی از وظایفی که بر عهده شوراهای اسلامی در روستاها است انتخاب دهیار است که در شهرستان بیرجند ۳۱ روستای فاقد دهیاری است.  خواجوی با بیان اینکه تعامل بین شورای اسلامی و دهیاران می‌تواند در رفع مسائل و مشکلات روستا بسیار مؤثر باشد گفت: درحال‌ حاضر ۱۷ دهیاری در شهرستان بیرجند درحال راه‌اندازی است. وی با اشاره به کمبود اعتبارات در روستا‌ها گفت: امسال ۱۱۱ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریال اعتبار برای دهیاری های شهرستان بیرجند اختصاص‌یافته است که با توجه به جمعیت روستا‌ها ناچیز است. 

ورود محموله جدید واکسن کرونا به خراسان جنوبی

محموله جدید بیش از ۱۳۴ هزار دُزی واکسن کرونا وارد استان شد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: این محموله امروز تحویل استان شد. شریف زاده افزود: محموله جدید شامل ۱۱۰ هزار دُز واکسن سینوفارم، ۱۴ هزار دُز واکسن برکت، ۸ هزار دُز واکسن آسترازنیکا و ۲۵۰۰ دُز واکسن پاستو کووک است.

وزش بادهای شدید و تشدید یخبندان در خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی برای خراسان جنوبی وزش بادهای شدید و تشدید یخبندان را پیش بینی کرد کارشناس هواشناسی گفت: مطابق با داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای و الگوی نقشه‌های پیش یابی، فعالیت توده هوای ناپایدار جوی طی امروز و امشب به صورت وزش باد‌های شدید تا خیلی شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، برخی نقاط کاهش دید افقی و بارش خفیف تا ملایم برف و باران قابل‌پیش‌بینی است. لطفی افزود:تشدید سرعت وزش باد در این مدت می‌تواند خسارت‌هایی را در استان به‌همراه داشته باشد.

۱۰ هزار روستای کشور با همکاری سپاه و دولت آبرسانی می‌شود

جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۱۰ هزار روستای کشور که مشکل آب شرب دارند، با همکاری دولت و سپاه آبرسانی می‌شود. سردار حسن حسن‌زاده امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: ۱۷ هزار روستا در کشور با مشکل کمبود و نبود آب شرب مواجه هستند که ابتدا آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در برنامه قرار دارد و ۴۹ روستا مربوط به خراسان جنوبی است. جانشین قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه و مسئول سازندگی نیروی زمینی سپاه ادامه داد: با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی کشور، سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در حوزه آب و راه این استان قدم‌های اساسی و بنیادی برداشته می‌شود. سردار حسن‌زاده افزود: هفته آینده در استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی رزمایش نیروی زمینی سپاه برگزار می‌شود. وی گفت: نیروهای سپاه و بسیج در خراسان رضوی قرارگاه شهید ماژانیان و شهید دشتی و در خراسان جنوبی حوزه قرارگاه شهید ناصری اقتدار و صلابت خود را به‌ویژه در منطقه زیرکوه، حاجی‌آباد و شاهرخت به نمایش می‌گذارند.

شناسایی ۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته ۹۸ بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی شناسایی شدند. دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان گفت: روز گذشته ۳۷۲ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۹۸ بیمار جدید شناسایی شد. شریف زاده افزود: از این تعداد ۴۱ مورد از بیرجند، ۲ مورد از بشرویه، ۱ مورد از خوسف، ۱ مورد زیرکوه، ۴ مورد سرایان، ۱۴ مورد از طبس، ۳۱ مورد از فردوس، ۲ مورد از قاینات، ۱ مورد از سربیشه و ۱ مورد از نهبندان شناسایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت