اخبار استانی

۵فوتی و ۴ زخمی در محور قهستان به بیرجند

برخورد یک دستگاه پراید با بک دستگاه تویوتا ۵ کشته و ۴ زخمی برجای گذاشت. رئیس پلیس راه استان گفت: برخورد پراید با وانت تویوتا دو کابین در ساعت ۱۶:۲۷ در کیلومتر ۷ جاده فرعی قهستان به بیرجند متاسفانه ۵ نفر فوت ۴ نفر مجروح برجای گذاشت. سرهنگ رضایی علت حادثه را تجاوز به چپ راننده پراید اعلام کرد

آسمان هم  بر شهدای فاطمی گریست

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در روزهای بارانی استان ، پیکر دو شهید گمنام روز پنجشنبه ۱۶ دی در بیرجند تشییع شد. به گزارش ایسنا، پیکر چهار شهید گمنام یکشنبه ۱۲ دی‌ وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال مردم و مسوولان قرار گرفت. این شهدا پس از میزبانی مردم خراسان جنوبی، در شهرستان‌های مختلف استان تشییع شدند. امروز نیز پیکر ۲ شهید با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در بیرجند تشییع و در ۲ نقطه خاکسپاری شدند. حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه بر پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در بیرجند نماز خواند و پیکر شهدا بر دستان مردم در مسیر خیابان‌ شهدا تا میدان ابوذر این شهر تشییع شد. این شهدا پس از مراسم تحویل مسوولان پایگاه شکاری سرلشکر شهید حسینی ارتش و هوا فضای سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی شدند که در آیینی درون سازمانی در این مکان‌ها خاکسپاری شوند. این چهار شهید ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۴ ساله هستند که پیکر آنها در مناطق شلمچه، شرق دجله و فکه شناسایی شده‌اند و در عملیات‌های کربلای پنج، بدر و والفجر مقدماتی نیز به شهادت رسیده‌اند.

ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر؛ نیازمند برنامه جامع استانی

استاندار خراسان جنوبی گفت: ساماندهی متکدیان، در راه‌ماندگان و معتادان متجاهر استان نیاز به یک برنامه جامع و زیرساخت است که در این زمینه سازمان‌ها و نهادهای مسئول باید برنامه‌ریزی کنند. قناعت، در حاشیه بازدید از مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند افزود: زیرساخت‌های لازم در این زمینه باید فراهم و چند مرکز یا مجتمع بزرگ راه‌اندازی شود. به گزارش ایسنا، مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز گفت: با راه‌اندازی مجتمع شبانه‌روزی فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند از یک‌ماه گذشته تاکنون ۸۰ مددجو در این مرکز پذیرش شدند که ۳۰ نفر به‌طور ثابت خدمات دریافت می‌کنند. وی افزود: برای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و افراد آسیب‌پذیر جامعه که یکی از وظایف شهرداری است این مجتمع سال گذشته بازسازی و بهسازی شد.وی بیان کرد: مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری با هدف پاسخ به نیازهای پاسخ داده نشده افراد آسیب‌پذیر و بی‌خانمان شهر بیرجند راه‌اندازی شده است. شهردار بیرجند اظهار کرد: بسیاری از همشهریان ما، کسانی که به هر دلیلی از گردونه مهر خانواده جدا شده‌ و در مکان‌های نامناسبی گذر عمر می‌کردند می‌توانند به صورت شبانه‌روزی از خدمات این مجتمع استفاده کنند.وی ادامه داد: هر فردی اعم از زن یا مرد و افراد آسیب‌دیده احساس کند شب نیاز به سرپناه و محیط امن دارد در این مجتمع پذیرش می‌شود. بهترین با تاکید بر اینکه افراد پذیرش شده در این مکان میهمانان ویژه شهردار هستند تصریح کرد: هر فردی که جزو گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه باشد اینجا پذیرش و در حد امکان از این افراد پذیرایی می‌شود. وی تصریح کرد: در ابتدا از ابن بابت که زمینه تهیه ملزومات و امکانات مشکل داشته باشیم نگران بودیم اما در همین مدت کمتر از یک‌ماه خیرین به ویژه بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مرکز نیکوکاری رسانه یاران پای کار آمدند. شهردار بیرجند با اشاره به نیازهای مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند یادآور شد: در درجه اول توجه عاطفی به این گروه بسیار مهم است، باید درد دل این افراد را شنید، مصایب و مشکلاتی آنها را رصد و تا حد امکان رفع کرد. وی با تاکید بر اینکه باید نگاهمان را به این افراد عوض کنیم گفت: تامین کمک‌های مومنانه در خوراک و پوشاک و ایجاد اشتغال برای شکستن چرخه منحوس بیکاری و آسیب‌های اجتماعی از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه واقع شود؛ با اینکه شهرداری متولی ایجاد شغل نیست اما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در ایجاد درآمد پایدار برای این افراد سهیم باشیم تا این افراد مجدد وارد چرخه بیماری نشوند. علی ناصری، فرماندار بیرجند نیز گفت: مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند در ۲ طبقه با ظرفیت ۵۲ تخت امسال راه‌اندازی شده است. برگزاری مراسم وداع با شهید گمنام، روضه‌خوانی و طبخ و توزیع حلیم ویژه مددجویان این مرکز توسط مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران با همکاری «مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند» به‌مناسبت شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز از دیگر برنامه‌ها بود.

ایمیدور تعهدات جدیدی برای توسعه استان پذیرفت

پیگیری های استاندار خراسان‌جنوبی با همراهی مدیرانی استانی سبب شد تا ایمیدرو به عنوان سرمایه گذار پا در میدان راهسازی خراسان ‌جنوبی برای تکمیل باندهای دوم بگذارد. استاندار خراسان جنوبی با مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) دیدار کرد که این مجموعه، تعهدات جدیدی را در راستای توسعه استان پذیرفت. این دیدار با حضور سلمان اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، عباس جرجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و  وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی انجام شد. در این جلسه مقرر شد، ایمیدرو در کوتاه‌ترین فرصت، نسبت به تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام خود در استان اقدام کند. این مصوبه به منظور سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه‌های معطل مانده در فهرست تعهدات ایمیدرو قرار گرفت. اعزام گروهی از کارشناسان ایمیدرو به استان با هدف بررسی راهکارهای عملیاتی اجرای پروژه انتقال آب تصفیه‌خانه بیرجند به حوزه معدنی قلعه زری از دیگر مصوبات این جلسه بود که این اقدام در راستای تامین منابع آبی مورد نیاز معادن این حوزه صورت خواهد گرفت. تعیین بازه زمانی ۲ هفته‌ای به منظور تشکیل کارگروهی ویژه در این مجموعه و بررسی زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله آب، برق و غیره برای فعالیت‌های معدنی ایمیدرو در استان نیز مصوبه دیگری بود که در راستای توسعه سرمایه‌ گذاری‌های این هلدینگ در بهره‌برداری از معادن استان تعیین شد. در این جلسه با تعیین فرصت ۲ هفته‌ای، ایمیدرو مکلف شد در راستای اجرای مسوولیت‌های اجتماعی خود در استان، طرح‌ها و پروژه‌هایی را اعلام کند. این دیدار با هدف برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو و مشارکت این مجموعه در پروژه‌های اقتصادی استان صورت گرفت.

روند کند انتقال صنوف آلاینده؛ مشکل کمبود اعتبار است

ایسنا- مدیرعامل شرکت تعاونی ساماندهی صنوف آلاینده بیرجند گفت: در زمینه انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر در حوزه تامین زیرساخت‌ها و اعتبارسنجی برای آن مشکل داریم و همین امر روند را کند کرده است. محمدحسین دلیر در پاسخ به این سوال که تا پایان سال ۱۴۰۰ صنوف آلاینده به خارج از شهر منتقل خواهند شد، اظهار کرد: این امر بعید است چراکه اخیرا نزدیک به ۲۷ یا ۲۸ هکتار آزاد شده که ۱۵ هکتار برای شهرداری بوده که جدیدا برای انعقاد قرارداد دارند به شهرداری معرفی می‌شوند و پروانه ساختمانی ۱۰ هکتار نیز مربوط به مسکن و شهرسازی بوده که آن نیز هنوز ۳۰ هزار متر از آن مانده که فرآیند زمانی این‌ها طولانی است.وی با بیان اینکه مشکل وقفی بودن زمین‌ها و زیرساخت‌ها حل شد، بیان کرد: مشکل وقفی بودن این زمین‌ها حل شد، اما بحث زیرساخت‌هایش هنوز برای برق فشار ضعیف مشکل داریم و با اعتبارات شهرستانی هم این امر قابل تامین نیست.مدیرعامل شرکت تعاونی ساماندهی صنوف آلاینده بیرجند با اشاره به پیگیری‌های فرمانداری، ادامه داد: برق فشار متوسط این فضا کامل شده، اما مشکل برق فشار ضعیف باقی مانده؛ بناتبراین صنوفی که بیشترین سر و صدا را دارند و از نظر بهداشتی مشکل دارند باید در این مکان مستقر شوند.وی اظهار کرد: مشکل، مسئله تامین اعتبار است؛ زمانی که ۳۴ میلیارد تومان هزینه برای تامین برق می‌خواهیم و از اعتبارات شهرستانی قابل تامین نیست؛ این امر باید از طریق استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری شود که به نتیجه برسد.

توسعه سرمایه‌گذاری های هلدینگ صنعتی و معدنی زرین در استان

طی دیدار استاندار و مدیرعامل هلدینگ صنعتی و معدنی زرین در محل دفتر تهران درخصوص سرمایه گذاری های این مجموعه اقتصادی در استان بحث و تبادل نظر شد. با توجه به این که شرکت هلدینگ صنعتی و معدنی زرین در دیهوک، قاین، سربیشه و نهبندان در حال اکتشاف و پی جویی معدن می باشد، بر اساس مذاکرات این جلسه متعهد شد در هر محدوده ای که به ذخیره مناسب برسد، واحد فرآوری ایجاد نماید. حمایت از افراد یا شرکت هایی که در حوزه دانش بنیان فعالیت می کنند نیز از دیگر تعهدات این هلدینگ در پی این نشست بود. با عنایت به تعهد قبلی هلدینگ صنعتی و معدنی زرین مبنی بر راه اندازی پژوهشکده ذغال در طبس، مقرر شد با توجه به تأمین زمین مورد نیاز، مراحل واگذاری زمین به قید فوریت توسط حوزه‌های متولی طی شود. با توجه به حجم کار تعهد شده توسط این هلدینگ اقتصادی در استان، تأمین زیرساخت های مورد نیاز این مجموعه، بعد از  کارشناسی های لازم نیز از وعده های استاندار به جمیلی مدیر عامل هلدینگ صنعتی و معدنی زرین بود.

میزان واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی؛ بالاتر از میانگین کشوری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۱۲ سال در هر سه دوز در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری ثبت شد. مهدی زاده گفت: تاکنون ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که متوسط نرم کشوری در دوز اول ۸۹ درصد است. به گزارش ایسنا، وی افزود: واکسیناسیون دوز دوم واجدان شرایط در استان به ۸۰ درصد رسیده که این رقم در کشور ۷۸ درصد است. وی متوسط واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال استان در دوز سوم را ۱۴ درصد اعلام کرد که این رقم در کشور ۱۳ درصد ثبت شده است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۵۵۶ هزار و ۹۰۰ نفر در استان دوز اول واکسن کرونا، ۴۹۴ هزار و ۸۲۸ نفر دوز دوم و ۸۲ هزار و ۷۸ نفردوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

ذخیره سازی ۱۶ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از ذخیره ۱۶ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خبر داد .

نصرآبادی افزود: در بارندگی‌های اخیر ۱۶ میلیون و ۳۷۰ هزار متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان مدیریت شد. به گفته وی شهرستان نهبندان با ثبت ۸۳ میلیمتر بارندگی بیشترین حجم مدیریت رواناب را نیز با ۱۲ میلیون متر مکعب به خود اختصاص داده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرستان طبس و سربیشه حجم مدیریت رواناب ۵۰۰ هزار متر مکعب، فردوس ۱۰۰ هزار متر مکعب، درمیان ۲۵۰ هزار متر مکعب، قاین یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب، خوسف ۸۰۰ هزار متر مکعب و بیرجند یک میلیون متر مکعب بوده است. نصرآبادی از ساخت دو هزار و ۱۵۳ سازه آبخیزداری در استان خبر داد و گفت: امسال نیز ساخت ۲۰۰ سازه دیگر با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در دستور کار است که تعدادی از این سازه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت