اخبار استانی

افزایش ۲۲درصدی صادرات کالا از خراسان جنوبی

ارزش کالا‌های صادراتی از خراسان جنوبی در هشت ماه گذشته ۲۲درصد افزایش یافت. مدیرکل گمرکات استان گفت: در این مدت ۵۱۲میلیون و ۶۴۱هزار و ۴۸۹دلار کالا از استان صادر شد که ۸۰میلیون و ۲۷۰هزار و ۹۰۲دلار کالا‌های تولیدی استان و ۴۳میلیون و ۲۳۷هزار و ۵۸۷دلار کالا‌های اظهار شده از سایر گمرکات کشور بود.

بهره‌مندی ۶۳ درصد روستاهای خراسان‌جنوبی از طرح هادی

صداوسیما- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: وی با بیان اینکه تاکنون از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ۵۸۵ روستا اجرای طرح هادی روستایی آغاز ، تکمیل شده یا نیمه تمام و یا در حال اجرا است، افزود: در ۶۳.۷ درصد روستا‌های استان طرح هادی اجرا شده که این شاخص در کشور ۵۴ درصد است. حامد تنها اعتبار هزینه شده در این زمینه را ۱۸۹ میلیارد تومان اعلام کرد. وی با بیان اینکه تاکنون در ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی روستایی تهیه شده است، افزود: در ۱۶۷ روستای استان (از تهیه طرح هادی آن روستا، بیش از ۱۰ سال گذشته) بازنگری طرح هادی انجام شده است. به گفته وی از ۱۹۳ روستای زیر ۲۰ خانوار استان نیز (که جزو تهعدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیست) تعیین محدوده انجام شده است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اعتبار هزینه شده برای تهیه طرح در این روستا‌ها تاکنون را ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. وی با اشاره به اینکه در سال جاری در تهیه طرح هادی روستایی چهار میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان اعتبار ملی مصوب داریم، گفت: از محل اعتبارات استانی هم ۳۵ میلیارد و ۶۱۸ میلیون تومان اعتبار مصوب داریم. تنها همچنین در زمینه تخصیص قیر رایگان هم، گفت: برای اجرای طرح ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارملی داریم که تخصیص اعتبار ملی ۵۲ درصد معادل ۱۸ میلیارد تومان و در اعتبارات استانی از ۱۱ میلیارد تومان مصوب ۴ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

امواج دکل های مخابراتی بسیار کمتر از حد استاندارد است

امتحانی- طی روزهای گذشته در فضای رسانه ای استان نقل قول و اظهاراتی از سوی متولیان شهری مبنی بر تششعات دکل های ارتباطی برسلامت مردم منتشر شده است که مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی در این ارتباط اظهار داشت:باتوسعه شهرها و توسعه کاربری های مبتنی بر فناوری اطلاعات و پاسخ به نیازهای کاربران و شهروندان خصوصا در ایام شیوع ویروس کرونا و همچنین باهدف توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات ضرورت توسعه زیر ساخت های ارتباطی با تکنولوژی روز اهمیتی دوچندان پیدا می کند و اپراتور های همراه همواره درتلاشند با ایجاد سایت های جدید تلفن همراه نیازهای ارتباطی شهروندان را مرتفع کند . بهی گفت: براساس قانون ناظر بر عملکرد اپراتورها در کیفیت ارتباطات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که در همکاری با دفتر حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی شدت و توان تششعات دکل‌های ارتباطی اپراتور های همراه را نیز به طور مستمر و دوره ای مورد پایش قرار داده و در صورتی که شدت تششعات یک دکل ارتباطی بیشتر از حد مجاز طبق استاندارها باشد از ادامه فعالیت آن دکل ارتباطی جلوگیری به عمل خواهد آمد . مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی با تاکید بر پایش های دوره ای ‌‌مستمر انجام شده توسط سازمان تنظیم مقررات تصریح کرد: تاکنون هیچ موردی از تخطی از حد استاندارد در دکل های اپراتورهای تلفن همراه در استان گزارش نشده است و میزان شدت امواج این دکل ها بسیار کمتر از حد استاندارد است. بهی با اشاره به اینکه براساس استانداردهای علمی و‌فنی موجود و پیرو پایش های مستمر جای هیچگونه نگرانی برای شهروندان گرامی در خصوص تششعات دکل های ارتباطی اپراتورهای همراه وجود ندارد تاکید کرد: لازم است در یک همکاری و همراهی همه جانبه بااپراتورها در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی لازم زمینه ایجاد شهرهای هوشمند که یکی از ارکان مهم توسعه و مدیریت شهری است را محقق کنیم.

کاهش ۳۹ درصدی ذخایر سدهای استان

مهر- مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۱۹ درصد از حجم سدهای خراسان‌ جنوبی آب دارد، گفت:حجم آب پشت سدهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش یافته است. سروری اظهار کرد: حجم کل سدهای مخزنی خراسان‌جنوبی ۵۸.۵ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر تنها ۱۱.۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان داریم. مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در واقع تنها حدود ۱۹ درصد از حجم سدهای خراسان‌جنوبی آب دارد، بیان‌کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۳۹ درصد کاهش داشته است. سروری گفت: از ابتدای پاییز در خراسان‌جنوبی سیلاب خاصی نداشته‌ایم و از این جهت بارندگی‌ها تأثیر چندانی بر وضعیت سدها نگذاشته است.

پروازهای فرودگاه بیرجند روی باند ثبات می نشینند؟

خبرنگاران جوان- یک ماهی می شود که لغو پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند موجب نارضایتی مسافرین شده است. از آغاز امسال بیش از ۶۰ پرواز در استان لغو شده است که فاصله طولانی خراسان جنوبی از مرکز کشور و نبود برخی از امکانات در حوزه‌های مختلف از جمله دلایلی است که مردم را به استفاده از خطوط هواپیمایی نیازمند کرده است؛ موضوعی که باید متولیان بیشتر به آن توجه کنند. طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه زمستانی که رسیده بود شنبه و دوشنبه پرواز تهران و یکشنبه و چهارشنبه پرواز مشهد نداشتیم. او افزود: با توجه به قولی که داده بودیم و با پیگیری‌های استاندار، مدیر شرکت هواپیمایی ایران ایر برای چهارشنبه پرواز مشهد را برقرار کرد و برای یکشنبه منتظر هماهنگی و تأمین ناوگان هستیم. طهماسبی ادامه داد: در خصوص پرواز‌های تهران پیرو جلسه‌ای که با استاندار در تهران با شرکت هواپیمایی پارت ایر داشتیم دو پرواز دیگر برای شنبه و دوشنبه اضافه کردیم که بر این اساس پرواز‌های شنبه تا چهارشنبه صبح و بعدازظهر انجام می‌شود و جمعه نیز یک پرواز داریم. مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در خصوص پرواز‌های پنجشنبه اظهار کرد: ایران ایرتور این پرواز‌ها را انجام می‌داد، اما اخیرا طی نامه‌ای اعلام کرده است که به منظور چک هواپیما که در تهران انجام می‌شود پرواز‌ها به مدت یک ماه لغو است که به دنبال جایگزینی آن هستیم. او تصریح کرد: با یکی از شرکت‌های هواپیمایی در تهران هماهنگی‌هایی درباره فرودگاه طبس و بیرجند برای مسیر‌های زاهدان، مشهد و تهران انجام شد.طهماسبی بیان کرد: تلاش ما بر این است که تعداد شرکت‌های هواپیمایی که در استان فعالیت دارند را افزایش دهیم تا ارائه خدمات به دلایل فنی قطع نشود.

دستگیری ۲۰ سارق در بیرجند

خبرنگاران جوان- سرپرست پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ۲۰ سارق در بیرجند دستگیر شدند. سرهنگ بازدیدی سرپرست پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی، ۲۰ سارق را در بیرجند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند. او افزود: متهمان در بازجویی پلیسی به ۸۵ فقره سرقت خود اعتراف کردند و همچنین یک خودرو و یک موتورسیکلت سرقتی از سارقان دستگیر شده کشف شد که پس از سیر مراحل قانونی به مالکان آن ها بازگردانده شد. سرهنگ بازدیدی با بیان اینکه مأموران در این طرح ۲۰ متهم دستگیر کردند که به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: پلیس با اجرای طرح‌های مختلف در سطح استان به دنبال امنیت پایدار بیشتر برای شهروندان است و مشارکت اجتماعی، توجه و کاربردی کردن هشدار‌های انتظامی و آموزش‌های همگانی ضامن پایداری و ثبات امنیت و پیشگیری از سرقت است.

روکش ماسه آسفالت ۵/۵ کیلومتر از محور‌های روستایی بشرویه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بشرویه گفت: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی شهرستان بشرویه و به منظور رفاه حال کاربران جاده ای ، روکش آسفالت محور غنی آباد – نیگنان و همچنین محور روستایی کرند جمعا به طول ۵/۵ کیلومتر در حال اجرا است.خیری افزود : این پروژه بصورت امانی و در مدت زمان ۱۰ روز از ابتدای آذرماه ۱۴۰۰ اجرایی شد که برای اجرای این عملیات پنج میلیارد ریال از اعتبارات ملی و داخلی هزینه شده است .

چالش جدی کمبود پزشک متخصص

فارس- مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: براساس پیگیری‌های صورت گرفته و امکان فعالیت پزشکان متخصص زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی بحث ارائه خدمات تخصصی به مراجعان مراکز تأمین اجتماعی بهبود می‌یابد. فیروزی مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی در رابطه با مشکل مردم در امر نوبت‌گیری از پزشکان در مراکز درمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: مشکل اصلی در این زمینه بحث عرضه و تقاضا بوده با توجه به اینکه تعرفه‌های درمانی گران شده و هزینه مردم بالا رفته تقاضا برای مراجعه به پزشکان تأمین اجتماعی افزایش یافته است.وی تصریح کرد: متأسفانه خلاء قانونی در بحث کمبود پزشک در مراکز تأمین اجتماعی وجود داشته و این موضوع به نمایندگان مردم استان نیز اعلام شده است. مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی براساس قانون ارجاع درمان تولید می‌کند و در عین حال قانون‌گذار هیچ جایگاهی برای تأمین نیروی پزشک متخصص این سازمان پیش بینی نکرده است، افزود: در برنامه پنج ساله توسعه قرار بود این مشکل برطرف گردد که متأسفانه تبصیره س ذیل ماده ۷۴ قانون که برای این موضوع تعبیه شده بود تبصره ضعیفی بوده که به صورت سلیقه‌ای اجرا شده است. فیروزی ادامه داد: موضوع کمبود پزشک متخصص در مراکز تأمین اجتماعی را از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیر هستیم و امیدواریم با طرح مدیریتی این مشکل حل و فصل شود. وی یادآور شد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته و امکان فعالیت پزشکان متخصص زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی بحث ارائه خدمات تخصصی به مراجعان مراکز تأمین اجتماعی بهبود می‌یابد. مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی در راستای کمبود پزشک متخصص و نوبت‌دهی کم به مراجعان دندانپزشکان اضافه کرد: در تمامی مراکز تأمین اجتماعی استان به سبب محرومیت استان سه پزشک متخصص فعالیت دارند و مابقی پزشکان در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان، پزشکان عمومی و داندانپزشک هستند.

کمبود دندانپزشک نداریم

فیروزی با بیان اینکه خوشبختانه با کمبود داندانپزشک در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان مواجه نیستیم، گفت: اما متخصص در شهرستان‌های استان وجود ندارد که با دانشگاه علوم پزشکی در این راستا مکاتبه شده و منتظر هستیم اقدامات مؤثری انجام گیرد که در این رابطه از مقامات معاونت اجتماعی استانداری نیز کمک گرفته شده است. وی ادامه داد: در این زمینه توافق در سطح وزارت خانه‌ای فی ما بین معاون وزیر بهداشت و معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی صورت پذیرفته و در استان نیز در راستای همین توافق نامه با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند توافقی به امضاء رسیده است. مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی به مشکلاتی که این سازمان با بیمه سلامت دارد اشاره داشت و یادآور شد: بیمه شدگان تأمین اجتماعی از تعرفه دو برابری بیمه سلامت خارج خواهند شد که در این رابطه در حال مذاکره با میانجی‌گری مقامات استانداری هستیم تا موضوع حل و فصل شود. فیروزی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی طبق قانون و براساس نظام سطح بندی در شهرستان‌هایی که دارای جمعیت ۲۰ هزار نفر باشد مرکز سطح یک خود را راه‌اندازی و به تدریج با افزایش بیمه شدگان سطح را بالا می‌برد، اضافه کرد: در سطح استان تمام شهرستان‌هایی که از این شرایط برخوردار هستند دارای مرکز تأمین اجتماعی هستند.

راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی در شمال شهر

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی مراکز درمان تأمین اجتماعی در شهرهایی مانند بشرویه طرحی تهیه شده که با تجمیع بیمه شدگان منطقه به صورت دیدگاه منطقه‌ای ایجاد این مرکز به سازمان پیشنهاد داده و مسئولان مربوطه را در این رابطه متقاعد سازیم. مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی در شمال شهر بیرجند از برکات سفر مدیریت سازمان به استان بوده است، تصریح کرد: در این سفر از سوی مدیر سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد گردید چنانچه استان زمین مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهد این سازمان در این منطقه درمانگاهی ایجاد نماید. فیروزی در راستای دغدغه مردم که برخی از پزشکان متخصص در بیرجند سنوگرافی و برخی از آزمایشاتی که در مراکز تأمین اجتماعی گرفته می شود را قبول نمی‌کنند، گفت: این اطمینان را به شهروندان بیرجندی می‌دهیم که در حال حاضر خدمات پاراکلینک اعم از آزمایشگاه و خدمات تصویربرداری همه با دستگاه هایی که به شکل پکیج بوده و عامل خطای انسانی در آنها بسیار کاهش یافته و نظیر بیرونی و حتی در منطقه مورد مشابه‌ای ندارند انجام می‌گیرد. وی ادامه داد: این موضوع بیش از اینکه جنبه فنی داشته باشد، جنبه تبلیغاتی داشته که برخی از شرکت‌ها با سازمان تأمین اجتماعی در رقابت هستند. مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در صورت هر گونه اشکال کیفی در ارائه خدمات تأمین اجتماعی این مشکل را اعلام تا مورد پیگیری قرار گیرد.

کرونا جان دو نفر دیگر را گرفت

دو نفر دیگر در خراسان جنوبی قربانی کرونا شدند و تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان به هزار و ۲۳۱ نفر رسید. شریف زاده دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته ۹۱۴ آزمایش کرونا در استان انجام شد و ۱۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد. وی افزود: در حال حاضر ۱۸۷ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که حال ۳ نفر وخیم است.

به دنبال تحولی انقلابی هستم

اعتمادیان-مراسم تکریم و معارفه استانداران خراسان جنوبی در فرهنگسرای بیرجند روز گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان ارشد نظامی، مدیران کل استان، مسئولان شهرستان های استان و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد. وزیر کشور در این مراسم به بصیرت مردم خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این استان با همه محدودیت های جغرافیای می تواند در حوزه کسب و کار الگو باشد، در این راستا در تعاملات مرزی با ملت افغانستان باید بتوانیم مرزها را از نظر اقتصادی توسعه دهیم. وحیدی گفت: جذب سرمایه گذاری در مناطق مرزی امکان پذیر است و می تواند این جذب سرمایه گذاری صادرات محور باشد. وزیر کشور با اشاره به اینکه کار بخش خصوصی کاری مجاهدانه است و باید گرامی داشته شوند، افزود: دست سرمایه گذاران بخش خصوصی در خراسان جنوبی را می بوسیم و عزم دولت بر رفع سریع موانع در این زمینه است. وزیر کشور خدمت به مردم را توفیقی دانست که به سادگی فراهم نمی شود و گفت: امیدواریم آقای قناعت به عنوان استاندار جدید خراسان جنوبی فعالیت های انجام شده را با قدرت جلو ببرد. وحیدی گفت: انسان می تواند در محضر مردم شهیدپرور ایران بزرگ خدمتی داشته باشد و استانداران نیز از چنین نعمتی برخوردار می شوند و از خدمات ۱۳ ماهه آقای ملانوری استاندار قدیم خراسان جنوبی تقدیر می کنم.

باید شاخصه‌های توسعه را ارتقا دهیم

استاندار جدید خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: طی دو سه هفته آینده زرشک موجود در سردخانه ها و مانده روی دست کشاورزان را به قیمت مطلوب به فروش می رسانیم. جواد قناعت اظهار کرد: دل بستن به نظام سلطه و بی توجهی به فرمایشات رهبری در گذشته، مردم را در شرایط سختی قرار داده است. وی با بیان اینکه امروز باید شاخصه‌های توسعه را ارتقا دهیم، بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه ما است و باید فاصله بین واقعیت‌ها و بایدها را کاهش دهیم. استاندار با بیان اینکه برنامه دولت تحول انقلابی در بخش‌های مختلف است، گفت: تحول باید مستند بر بیانیه گام دوم انقلاب باشد. قناعت با بیان اینکه تحول به معنای افزایش اعتماد عمومی و مردمی بودن و توزیع عادلانه امکانات است، افزود: مردم تضاد در حرف و عمل مسئولان را نمی‌پذیرند. عالی ترین مقام دولت در استان با بیان اینکه طهارت و انضباط مالی از شروط مسئولیت در نظام اسلامی است، اظهار کرد: فساد ستیزی و کارسازی در بین جوانان متعهد و با سواد استان از دیگر مؤلفه‌های تحول است. وی با اشاره به پیش قدم بودن خراسان جنوبی در انتخابات اخیر گفت: علی رغم ظرفیت‌های مطلوب خراسان جنوبی از نظر شاخصه‌های رشد اقتصادی در وضعیت خوبی نیست. استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون زمان حرکت و تحول است، یادآور شد: ما در زرشک رتبه اول را داریم ولی مردم در زمینه قیمت این محصول و زرشک مانده در انبارها دغدغه دارند که باید به آن توجه کرد. قناعت گفت: طی دو سه هفته آینده زرشک موجود در سردخانه‌ها و مانده روی دست مردم را به قیمت مطلوب به فروش می‌رسانیم. وی با انتقاد از خام فروشی سنگ‌های قیمتی و فرآوری نشدن زعفران گفت: باید بازگشایی و استفاده از ظرفیت مرز را مد نظر قرار دهیم. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ابر چالش استان خشکسالی است، اظهار کرد: در این زمینه همه استان باید دیده شود.

محرومیت زیبنده خراسان جنوبی نیست

استاندار سابق خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه های مختلف، گفت: این استان بسیار بیش از این جای پیشرفت دارد و زیبنده نیست که از این استان به عنوان محروم یاد شود. ملانوری با اشاره به همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: از ابتدای حضور در این استان برنامه داشتیم و برنامه ها و پروژه های قبلی را هم دنبال کردیم. وی با اشاره به تشکیل ستاد توسعه خاوران و صدور مجوزهای بی نام سرمایه گذاری در استان، گفت: تاکنون ۲۵ تفاهم نامه سرمایه گذاری با مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان در ستاد توسعه خاوران منعقد شده است. وی با تأکید بر اهمیت برنامه محوری برای توسعه استان، افزود: پروژه ها و برنامه های قبل از مسئولیتم در خراسان جنوبی، تعطیل نشد و پیگیری کردیم.

از تمام افکار و ظرفیت‌های استان برای حل مشکلات استفاده شود

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: باید از همه افکار و ظرفیت های استان برای حل مشکلات استفاده شود و در این راستا نمایندگان مجلس خراسان جنوبی نیز در کنار استاندار خواهند بود. نصیرایی اظهار کرد: با شناختی که از استاندار جدید خراسان جوبی دارم، او انسانی خوش فکر و بی حاشیه و نسبت به ارزش های نظام مستحکم و بدون تعارف است که با همه ظرفیت ها می تواند کار کند. رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با خرسندی از شکل گیری اتحاد در بین قوای سه گانه کشور، بیان کرد: امیدواریم در خراسان جنوبی نیز این اتحاد همگانی شکل بگیرد و امیدواریم آقای ملانوری نیز در منصب مناسب و شایسته‌ای به کار گرفته شوند.

ستاد توسعه خاوران به فعالیت‌های اقتصادی خراسان جنوبی نظم داد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم بیان کرد: ستاد توسعه خاوران نظم خاصی به فعالیت‌های اقتصادی خراسان جنوبی داد و تلاش شد تا پیگیری‌های ویژه‌مختلف در قالب این ستاد صورت گیرد. خوش خبر اظهار کرد: برطرف کردن موانع تولیدی از دیگر موضوعاتی بود که باید پیگیری می‌شد و تمام جلسات تنظیم بازار، رفع موانع تولید و حضور و بازدید از واحدهای تولیدی از معادن و سایر ظرفیت‌های استان در قالب ستاد توسعه خاوران شکل گرفت.

آمادگی کامل بخش خصوصی برای تجهیز خطوط هوایی ویژه استان

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاره به اینکه برای توسعه این استان باید به موضوع مهم توسعه و تجهیز خطوط هوایی توجه شود،‌ گفت: بخش خصوصی برای تجهیز خطوط هوایی ویژه خراسان جنوبی آمادگی دارد. صفدری زاده با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان با وجود اراده مردم و بخش خصوصی بهره گرفت، تصریح کرد: از وزیر کشور درخواست داریم تا استانداری خراسان جنوبی را به استانداری ویژه ارتقاء دهند در این صورت است که می‌توانیم شاهد پیشرفت همه جانبه و بهتر استان باشیم. وی بیان کرد: لازم است همچنین ماه‌های گذشته زمینه حضور همه سرمایه گذاران بومی و غیربومی در استان فراهم شود تا شاهد رونق اقتصادی هر چه بیشتر خراسان جنوبی باشیم.

تفویض اختیارات بیشتر به استانداران، رویکرد دولت سیزدهم

وزیر کشور گفت: رویکرد دولت سیزدهم، تفویض اختیارات بیشتر به استانداران در راستای حکمرانی بهتر در سطح ملی و استانی است. وحیدی در بدو ورود به استان گفت: در برنامه ۱۴۰۱ هم پیش‌بینی‌هایی شده که استانداران با اختیارات بیشتر و با منابع مالی بهتر و داشتن یک صندوق توسعه و پیشرفت استانی بهتر بتوانند مسائل استان‌ها را سر و سامان دهند و مبتنی بر اقتضائات استانی تصمیم‌گیری‌ها سریعتر و قوی‌تر انجام شود.وی ادامه داد: بازارچه‌های مرزی برای توسعه اقتصاد استان‌های مرزی حائز اهمیت است لذا نگاه دولت بر فعال‌سازی هرچه بیشتر آنهاست.

تامین زمین برای ۷هزار نفر در طرح اقدام ملی

زمین مورد نیاز برای هفت هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن خراسان جنوبی تامین شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان در اتمام و اختتامیه مسکن مهر در کشور بود گفت: درطرح اقدام ملی مسکن نیز خراسان جنوبی رتبه ۵در سطح کشوررادارد. داعی افزود: در برنامه نهضت ملی مسکن که مورد تاکید دولت و وزارت راه وشهرسازی است، سهمیه خراسان جنوبی حدود ۴۰هزار واحد است که از این تعداد حدود ۲۲هزار واحد سهمیه مسکن شهری و ۱۸هزار واحد روستایی است و تا امروز ۲۷هزار و ۵۰۰نفر در این طرح تقاضا محور ثبت نام کرده اند. به گفته وی این درحالی است که در کشور حدود ۳۰درصد شهر‌ها سامانه ثبت نام باز است که در خراسان جنوبی از ۳۰شهر برای ۲۵شهر یعنی بیش از ۷۰درصد شهر‌های استان امکان ثبت نام وجود دارد که نشان از عزم مجموعه راه و شهرسازی استان دارد.

تشویق و اقناع سازی؛ مهم‌ترین رویکرد رسانه‌ای در زمان کرونا

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: یکی از موارد مهم رسانه‌ای در حوزه کرونا، تشویق مردم به واکسن و پاسخگویی به برخی شبهات در فضای مجازی در مورد اهمیت و کارایی آن است. نبی‌زاده اظهار کرد: درخواست ما این است که رسانه‌ها به صورت جدی به مسئله رعایت پروتکل‌ها و ضرورت تزریق واکسن بپردازند و از رسوخ شایعات در جامعه جلوگیری کنند.

طلب ۵۴ میلیارد تومانی شهرداری فردوس از دستگاه های دولتی

شهردار فردوس گفت: شهرداری فردوس از سال های متمادی ۵۴ میلیارد تومان بابت عوارض و ساخت و سازها از دستگاه های دولتی طلب دارد که قادر به وصول آن نیستیم. حسین اکبری اظهارکرد: شهرداری فردوس همچنین سه میلیارد تومان بدهی به مردم و دستگاه‌های دولتی و شرکت‌ها دارد و به همین مقدار نیز بابت عوارض از مردم طلبکار است. شهردار فردوس به محدوده ۱۳۰۰ هکتاری شهر فردوس اشاره و گفت: یک چهارم این محدوده متأسفانه زمین‌های خالی و رها شده می‌باشد که با توجه به مالکیت شخصی اغلب این زمین‌ها، دست شهرداری را برای هر گونه ساخت و ساز و یا واگذاری بسته است و از طرف دیگر مجوز افزایش محدوده شهری به ما داده نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت