اخبار استانی

تقدیر از کتابخوان های برتر در خراسان جنوبی

اعضای برتر کتابخوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی معرفی شدند. حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، ۲۰ نفر از برترین اعضای کتابخوان معرفی و تقدیر شدند.

جواد قناعت نهمین استاندار خراسان جنوبی

ایرنا- جواد قناعت در جلسه هیئت وزیران به عنوان نهمین استاندار خراسان جنوبی رای اعتماد گرفت و سکاندار این استان مرزی شد. در جلسه روز گذشته هیئت دولت که به ریاست آیت ا… سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری برگزار شد، هیئت وزیران پس از بررسی سوابق و برنامه‌های جواد قناعت، به وی به عنوان استاندار خراسان جنوبی رأی اعتماد دادند. قناعت متولد سال ۱۳۴۴ و اهل آمل مازندران است که در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ استاندار گلستان بود. نهمین استاندار خراسان جنوبی دارای مدرک دکترای شیمی آلی، کارشناسی ارشد شیمی تجزیه و کارشناسی شیمی محض است. وی طی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مازندران را برعهده داشت و رئیس بنیاد مستضعفان در سال ۱۳۹۸ طی حکمی «جواد قناعت» را به عنوان معاون امور توسعه مدیریت و منابع این بنیاد منصوب کرد. قناعت از سال ۱۳۹۸ تاکنون به عنوان معاون امور توسعه مدیریت و منابع بنیاد مستضعفان فعالیت داشته است. وی کارشناسی ارشد شیمی تجزیه را از دانشگاه مازندران اخذ کرد و با شرکت و قبولی در آزمون دکترای شیمی، موفق به دریافت مدرک تحصیلی دکترای شیمی آلی شد که همچنان تدریس در دانشگاه را ادامه داده است. اولین استاندار خراسان جنوبی در دولت سیزدهم با ۲۴ ماه سابقه حضور در جبهه، جانباز ۳۵ درصد است و مسئولیت‌هایی همچون مسئول حراست مجتمع فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، مدیر اداری ـ مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، مسئول گزینش دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، عضو سابق ستاد برگزاری نمازجمعه شهرستان آمل (واحد سیاسی)، فرمانده پایگاه مقاومت حر بن‌ ریاحی آمل و مسئول برگزاری دوره‌های دانشجویی آموزش مبانی اسلامی را در سالیان گذشته برعهده داشته است. پس از تقسیم استان خراسان و تشکیل استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در سال ۱۳۸۳ تاکنون به ترتیب ابراهیم رضایی بابادی، سید صولت مرتضوی، قهرمان رشید، وجه‌ ا… خدمتگزار، سید علی‌اکبر پرویزی، محمدمهدی مروج الشریعه، محمدصادق معتمدیان و حمید ملانوری، استانداران خراسان جنوبی بودند و از این تعداد پنج استاندار در دولت‌های یازدهم و دوازدهم منصوب شدند.

بخش خصوصی زباله گردهای بیرجند را ساماندهی خواهد کرد

خبرنگاران جوان- معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند از واگذاری امور مربوط به ساماندهی زباله گرد‌های بیرجند به شرکت‌های خصوصی در آینده‌ای نزدیک خبر داد. محمدزاده گفت: طرحی آزمایشی برای ساماندهی زباله گرد‌ها در دو مدت زمان ۶ ماهه و یک ساله داشته ایم که در این مدت به زباله گرد‌هایی که گاری دستی دارند اجازه داده شد تا نسبت به جمع آوری و تفکیک اولیه زباله در مبدأ اقدام کنند. وی افزود: بعد از اتمام دوره آزمایشی به این نتیجه رسیدیم که ساماندهی زباله گرد‌های شهر را به شرکت خصوصی واگذار کنیم تا از این افراد استفاده کنند و کار تفکیک در مبدأ به وسیله این شرکت‌ها انجام شود. محمد زاده ادامه داد: یکی از الزامات بخش خصوصی برای ادامه‌ کارشان همین ساماندهی زباله گرد‌ها است. معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر در شهر بیرجند چند شرکت خصوصی جمع آوری زباله وجود دارد که در حال ارزیابی آن ها هستیم تا در نهایت یک تا دو شرکت مشخص شوند و ساماندهی زباله گرد‌ها به آن‌ها واگذار شود. محمدزاده معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: می‌توان گفت اگر تفکیک زباله در خانه و به وسیله شهروندان صورت بگیرد درصد بسیار بالایی از زباله گرد‌ها کم می‌شوند و زباله خشک چندانی در سطل‌های زباله درون شهر وجود نخواهد داشت. وی افزود: اگر مردم زباله های‌تر و خشک خود را تفکیک کرده و با مراکزی که شهرداری برای جمع آوری زباله‌های خشک مشخص می‌کند، تماس بگیرند دیگر زباله گردی نخواهیم داشت. محمد زاده ادامه داد: عملی شدن تفکیک زباله در منازل نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارد تا مردم آگاه شوند که بهترین راه برای کم شدن زباله گرد‌ها همین تفکیک زباله هایشان در منزل است.

تمدید مهلت نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۵ آذر

مهلت نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۵ آذر در برخی از شهر‌های خراسان جنوبی تمدید شد. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه ثبت نام این طرح توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام می شود، گفت: آخرین مهلت ثبت نام در طرح ملی مسکن پایان آبان اعلام شده بود که تا ۱۵ آذر تمدید شد. تنها افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

سال خوب ورزش استان

صباغی – کسب مدال به ورزشکاران انگیزه و انرژی مضاعف می دهد. علیرغم مشکلات و چالش ها ورزشکاران خراسان جنوبی برای کسب افتخار برای کشورشان در میادین جهانی؛ آسیایی؛ بین المللی و منطقه خوب ظاهر شده و موفقیت های زیادی را کسب کردند. به گفته مدیرکل ورزش و جوانان ورزشکاران خراسان جنوبی ورزشکاران استان علیرغم کمبود امکانات طی سال های گذشته خوب درخشیده اند و حتی در بازه کرونایی هم در میادین مختلف حضور پررنگی داشته اند. گرچه برخی از مسئولان هیئت ها و ورزشکاران استان معتقدند بودجه هایی که صرف ورزش می شود کافی نبوده و با آن نباید انتظار مدال آوری داشت.

امید به بازگشت دوران افتخار کشتی استان

رئیس هیئت کشتی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار آوا با اشاره به افتخارات کسب شده کشتی استان طی سال های گذشته، یادآور شد: در سال ۹۸ تیم خراسان جنوبی در مسابقات انتخابی جام پهلوان تختی توانست در جمع ۱۰ تیم برتر کشور قرار گیرد. عباس سروری با بیان اینکه ورزشکاران استان با تلاش و انگیزه این موفقیت را کسب کرده اند، ادامه داد: اما امروز شاهد بی انگیزه شدن آنها هستیم که امیدواریم با حمایت و نگاه ویژه مسئولان حال ورزش استان خوب شود. وی با بیان اینکه این نتیجه برای اولین بار در تاریخ کشتی استان رقم خورد، افزود: این نتیجه موید این مطلب است که با حمایت ورزش استان نه فقط در استان بلکه در کشور و جهان مطرح خواهد شد. رئیس هیئت کشتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه بودجه و امکانات برای ورزش استان کفاف نمی کند، تاکید کرد: رسیدن ورزش استان به جایگاه گذشته و کسب افتخارات بیشتر نیازمند هزینه و اعتبار است.

مدیران ارشد پای کار نیستند!

رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی استان هم گفت: تا زمانی که وضعیت بودجه هیئت های ورزشی ناکافی باشد نباید هیچ انتظاری برای مدال آوری داشت. سامان اکبر پور با اشاره به اینکه در دیگر استان ها از مدیر ارشد استان تا ادارات همه پای کار هستند، خاطرنشان کرد: ولی در این استان برای واریز فقط ده میلیون تومان صدها بار باید به اداره ورزش وجوانان مراجعه کنید. وی با بیان اینکه برای حمل و نقل خودروی ورزشکاران تا مکان شروع مسابقه هزینه های زیادی را متقبل می شویم، یادآور می شود: این درحالی است که خودروی ورزشکاران سایر استان ها با تریلی و با امنیت کامل به محل مسابقه می رسد. اکبرپور ادامه داد: ورزش اتومبیل رانی بسیار هزینه بر است و قطعا اگر می خواهیم در این ورزش به مدال برسیم باید بودجه آن افزایش پیدا کند.

کسب ۸۱ مدال در ۸ ماهه سال جاری

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ورزشکاران خراسان جنوبی تنها در ۸ ماهه اول سال ۱۴۰۰ در مسابقات مختلف ملی و جهانی ۸۱ مدال رنگارنگ را کسب کردند. حسن عزیزی یادآور شد: با وجود همه محدودیت‌ها از جمله شیوع ویروس کرونا در سال گذشته در ورزش قهرمانی توفیقات خوبی را به دست آوردیم. وی با اشاره به پویش «ورزش در خانه» خاطر نشان کرد: سال گذشته توانستیم رتبه دوم کشوری را کسب کنیم. وی افزود: در این زمینه جزو استان‌های برتر در ترویج ورزش همگانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی قرار گرفتیم. وی گفت: سال گذشته هفت میلیارد تومان به حساب هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌) استان واریز شد.مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این اعتبار نسبت به سال ۹۸ حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: این افزایش به واسطه توجه ویژه وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی بعد از سفرهای استانی بوده است.

کسب مدال برنز جهانی توسط بانوی هم استانی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به، مدال برنز مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا توسط بانوی ورزشکار هم استانی، گفت: در پی درخشش آرزو حسینی ورزشکار رشته‌ مچ اندازی استان در مسابقات قهرمانی کشور، او به اردوی تیم ملی اعزامی به مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا دعوت شد. وی با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد مدال های کسب شده در استان ۲۲۹ مدال بوده است، عنوان کرد: اما در بازه سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سالن ها و مسابقات ورزشی این مدل ها به ۹۱ مدال کاهش یافت. عزیزی خاطر نشان کرد: از فروردین تا آبان ۱۴۰۰ مدال های کشوری ورزشکاران استان در بخش آقایان شامل ۶ مدل طلا، ۸ مدال نقره و ۳۸ مدال برنز بوده است. وی تعداد مدال های کسب شده بانوان استان در بازه ۸ ماهه اول سال ۱۴۰۰ را ۶ مدال طلا، ۷ مدال نقره و ۱۵ مدال برنز عنوان کرد و خاطر نشان کرد: علیرغم وجود بیماری کرونا و تعطیلی مسابقات توانسته ایم مدال های در خور استان کسب کنیم.

یک نقره و یک طلا ره آورد ورزشکاران در مسابقات جهانی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تعداد مدال های بین المللی کسب شده در ۸ ماه اول سال را یک مدال نقره و یک مدال طلا عنوان کرد و یادآور شد: خانم ها حسینی و خدمتی بانوان ورزشکار ما در عرصه بین المللی خوش درخشیدند. وی اظهار کرد: همچنین از فروردین تا آبان ۱۴۰۰ تعداد ورزشکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی در بخش خواهران ۹ نفر و در بخش آقایان ۲۶ ورزشکار بوده که این نیز افتخار دیگر برای استان است. وی خراسان جنوبی را استانی بسیار با ظرفیت و مستعد در زمینه ورزش معرفی کرد و افزود: ۳۵۰ هیئت ورزشی شهرستانی و ۴۹ هیئت ورزشی استانی داریم. وی عنوان کرد: با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبارات ملی و مبلغی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات استانی راه طولانی برای رسیدن به موقعیت سایر استان ها داریم. عزیزی تاکید کرد: قطعا ورزشکاران استان با مشکلاتی روبرو هستند که با همفکری و گفتگو می توان این چالش ها را برطرف کرد.

گرفتار شدن ۱۶۵ نفر در دام کرونا

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: روز گذشته ۲۹۱ آزمایش ملکولی و ۵۸۱تست سریع تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۶۵بیمار کرونایی جدید شناسایی شدند. شریف زاده افزود:در شبانه روز گذشته یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان ثبت شد.

فرمانده کل سپاه: بسیج و ملت از هم جدا نیستند

ایرنا- همایش بزرگ بسیجیان خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته بسیج با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استانی برگزار شد. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج و ملت از هم جدا نیستند و بسیج خنثی‌گر و در هم شکننده همه توطئه‌های بزرگ است. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز چهارشنبه در نمایش اقتدار بسیجیان استان خراسان جنوبی که به مناسبت هفته بسیج در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار شد، افزود: بسیج از ملت جدا نیست و ملت هم از بسیج جدا نیست. وی گفت: بسیج متن ملت است و ملت زمینه‌ای است که درخشش و زیبایی تصویر بسیج در آن دیده می‌شود و این راز شکست‌ناپذیری بسیج و مردم شریف و عزیز ایران در صحنه‌های سخت و خطرناک است. فرمانده کل سپاه با یادآوری این نکته که ما از یک جنگ سخت و خطرناک گذشتیم عنوان کرد: عبور از جنگ تحمیلی فقط به دلیل این جوشش و این حرکت پرخروش دریای بی‌انتهای بسیج بود. وی افزود: بسیج یک دریای زلال و بیکرانه است که پایان ندارد همانگونه که پیشوای بزرگ انقلاب رهبر عزیزمان فرمودند گلستانی زیبا و بی‌انتها از رویش‌های دل‌انگیزی است که هر روز بر این جیش الهی افزوده می‌شود. سردار سلامی گفت: شما می‌دانید که بسیج چه گوهر ناب و چه دُر خالصی است برای این ملت و بسیار مسرور و شاکرم در این روز زیبا و دل‌انگیز در پی نزول رحمت الهی این توفیق را یافته‌ام در جمع بسیجیان خراسان جنوبی، مردمان با وفا، مرزداران مومن، با غیرت و ولایتمدار، مردمان دیار مومنان، سرزمین عالمان بزرگ، سرزمین اندیشمندان، دانشمندان جاودان و مردمان صبور و سختکوش و مجاهد، سرزمینی با شهدایی که ستارگان درخشان بر آسمان افتخارات ایران بلکه جهان اسلام هستند باشم. وی ادامه داد: شهدایی همچون کاوه، سرداران شهید همچون ناصری، رحیمی، آهنی، آخوندی و پارسا و هزاران شهید پرافتخار و جاودان دیگری که عطر و رایحه دلنواز وجودشان همیشه طراوت معنوی و شادابی ملکوتی برای مردمان این استان به همراه آورده است. فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: خرسندم از اینکه در جمع مسئولان این استان به‌ویژه روحانی وارسته، عالم جلیل‌القدر، نمونه مجسم تقوای الهی، شخصیت ولایی، مجاهد الهی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بیرجند حضرت آیت ا… عبادی همچنین سایر علمای عزیز، فرماندهان نظامی و انتظانی، مسئولان محترم، مردم شریف، خانواده‌های شهدا که نور چشم و چشم چراغ امت اسلام هستند و به ویژه خواهران و برادران مومن فداکار و بلند همت، صاحبان اراده‌های بزرگ و عاشق شهادت در عرصه جهاد هستم.

قرائت پیام رهبری به مناسبت هفته بسیج

سردار سلامی در ابتدای سخنانش متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته بسیج را هم قرائت کرد. در این پیام آمده است: هفته بسیج بر همگان مبارک باد بویژه بر رویش‌های تازه و با طراوت بسیجی که همچنان مانند نسل پیش از خود، فرزندان محبوب امام راحل عظیم الشان‌اند. عزیزان، قدردان جایگاه خود باشید و بدانید که با همت بلند و در پرتو خردمندی و درست‌اندیشی و با اعتماد و توکل بر خداوند دانا و توانا می‌توانید در همه مسائل عمومی کشور و ملت اثربخش و مشکل‌گشا باشید، این تجربه چند دهه ملت ایران است.

حاکمیت امنیت ثمره وجود بسیج است

استاندار خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: حاکمیت امنیت ثمره وجود بسیج است و امروز علیرغم جنگ‌افروزی دشمنان در اطراف کشور اقتداری حاکم است که کسی جرات نمی‌کند چشم چپ به این آب و خاک داشته باشد. ملانوری افزود: بسیج از نعمت‌های انقلاب اسلامی و از ثمرات بزرگ رهبری دینی و الهی در ایران است. وی گفت: بسیج نهال مقدسی است که به‌دست معمار بزرگ انقلاب اسلامی غرس شد تا اردوگاه بزرگی به وسعت جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد و به همه ممالک اسلامی صادر شود. ملانوری اظهار داشت: صدور انقلاب هدف بزرگ امام خمینی(ره) بود که به‌وسیله بسیجیان به سراسر جهان صادر شد که این مهم چه خوب محقق شده و امروز حضور مقتدرانه بسیج را در صحنه‌های مختلف شاهد هستیم. ملانوری گفت: مردمان خراسان جنوبی نه فقط در دوران دفاع مقدس و انقلاب و رویدادهای مختلف حضوری پرصلابت و انقلابی داشتند و ۲ هزار شهید را تقدیم کردند بلکه امروز رتبه‌های اول را در بسیاری از مسائل دارند.

نمایش اقتدار بسیجیان خراسان جنوبی با حضور ۸۲ گردان

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: نمایش اقتدار بسیجیان استان در هفته بسیج امسال با حضور ۸۲ گردان برگزار شد. سردار قاسمی افزود: بسیجیان حاضر در خلق این اقتدار از گردان‌های امام علی (ع)، امام حسین (ع)، بیت‌المقدس، کوثر و فاتحین هستند. وی گفت: به نمایندگی از ۲۷۳ هزار بسیجی خراسان جنوبی، مسئولان و مردم استان حضور سردار سلامی را در این همایش بزرگ گرامی می‌داریم و آمادگی خود را در جهت حفظ آرمان‌های امام راحل، منویات فرمانده معظم کل قوا و دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی: آزمون‌های رانندگی بازنگری شود

ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید در آزمون‌های اخذ گواهینامه رانندگی تجدید نظر شود زیرا این آزمون‌ها سال‌هاست که بدون تغییر در حال برگزاری است. فرهادی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل استان خراسان جنوبی افزود: استان باید در این زمینه پیشنهادی را به کشور ارائه دهد تا آموزش‌ها درست و اصولی انجام شود.وی گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت آموزش و پرورش، فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی را در فرزندانمان نهادینه کنیم. معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی خوب است اما زمانی می‌تواند موثر واقع شود که مستمر و دنباله‌دار باشد لذا باید از دوران کودکی به این مهم همت گمارد، اگرچه این موضوع زمان‌بر است اما آثار موثرتری را به دنبال خواهد داشت. وی به مقایسه هزینه اخذ گواهینامه در ایران با کشورهای پیشرو جهان در این زمینه اشاره کرد و گفت: افراد متقاضی دریافت گواهینامه در کشورهای پیشرفته باید حداقل سه تا چهار ماه وقت بگذارند تا آموزش‌های رانندگی در سرما، یخبندان، خیابان و جاده را فرا بگیرند. فرهادی بیان کرد: این فرآیند نشان می‌دهد که ما در بحث‌های آموزشی بسیار غفلت کرده‌ایم که نتیجه آن افزایشی شدن آمار تصادفات و فوتی‌ها در کشور است. وی درخصوص تصادفات ناشی از برخورد شتر گفت: پلیس راه در بسیاری مواقع در محورهای محل تردد شتر به رانندگان تذکر می‌دهد که اقدام ارزشمند و خوبی است و اطلاع‌رسانی به‌ویژه به مسافرانی که وارد استان می‌شوند، می‌تواند تصادفات ناشی از برخورد با شتر را کاهش دهد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آمار بالای تصادفات در محورهای فرعی و راه‌های روستایی افزود: در زمان اجرای طرح هادی در روستاها، علائم ورودی و خروجی به محورهای مواصلاتی باید نصب شود. وی تصریح کرد: در محل‌هایی که از طرح هادی برخوردار نیستند باید به کمک دهیاری‌ها و از محل ماده ۲۳ جرایم اجرا شود. فرهادی گفت: در مواقع بحرانی همچون وقوع سیل و بارش برف نیز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید تجهیزات خود را آماده داشته باشند تا در صورت نیاز در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گیرد.

اعتبارات کم پاسخگوی زیرساخت های مرز نیست

ایرنا- استاندار خراسان جنوبی نگاه ملی به مرز را خواستار شد و گفت: اعتبارات اندک استانی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها و تامین زیرساخت‌های مرز باشد. ملانوری روز چهارشنبه در ششمین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که همزمان با کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: مرز، پنجره بسیار بزرگی برای ایجاد نشاط و روشنایی در سایر محورهای توسعه‌ای است و فرصت مرز باید به عنوان یکی از بزرگترین پیشران‌های توسعه‌ای مغتنم شمرده شود. وی با اشاره به همجواری چهار شهرستان این استان با مرز افغانستان تصریح کرد: جمعیت ساکن در مرز باید حفظ شود چون استقرار مرزنشینان، امنیت‌آور است. استاندار گفت: این امنیت نه تنها برای استان بلکه برای کل کشور انتفاع به همراه دارد لذا باید به مرز نگاه ملی شود. ملانوری به اقداماتی اشاره کرد که طی یک سال گذشته در زمینه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در مرزها و محورهای مرزی استان انجام شده است و افزود: با این وجود در تامین زیرساخت‌ها با مشکلات اساسی مواجه هستیم و تا رسیدن به وضع استاندارد فاصله داریم. وی بیان کرد: با وجود همه کاستی‌ها، به جهت هم‌افزایی دستگاه‌ها در زمینه مبادلات مرزی در ماهیرود رشد قابل توجهی داشته‌ایم. استاندار خراسان جنوبی گفت: با نگاه ویژه مدیران استان، تعصبی که نسبت به فعالیت در مرزها وجود دارد و نیز تقویت روحیه مطالبه‌گری در مرزنشینان، علیرغم حوادثی که در افغانستان رخ داد، مرز ماهیرود حتی برای یک ساعت تعطیل نشد و خرده‌فروشی در مرز یزدان نیز امسال آغاز شد.

وصال مادر به فرزند شهیدش بعد از ۳۳ سال دوری

شهید اصغر رستمی جزو چهار شهیدی است که چند روز گذشته خبر تعیین هویت این شهید والا مقام در خراسان جنوبی منتشر شد. خانواده شهید اصغر رستمی شاپورآبادی از شهدای گمنام خراسان جنوبی که به تازگی احراز هویت شده؛ روز گذشته مهمان مردم شهرستان زیرکوه بودند این شهیدسال۸۵به عنوان شهید گمنام در شهرستان زیرکوه به خاک سپرده شده است. شهید اصغر رستمی شاپورآبادی متولد آذر ۱۳۴۵ شاپورآباد برخوار در استان اصفهان است که ۲۱ تیر ۶۷ در نهر عنبر دهلران در سن ۲۲ سالگی به فیض شهادت نائل آمد. مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: پیکر پاک و مطهر این شهید مدت‌ها در منطقه عملیاتی برجای ماند و پس از تفحص به عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۸۵ در حاجی‌آباد زیرکوه به خاک سپرده شد.

بی توجهی به هویت فرهنگی در ساخت و سازهای اداری

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از بی توجهی به هویت فرهنگی در ساخت و سازهای اداری انتقاد کرد و گفت: برای ۶۰ هکتار بافت تاریخی بیرجند طرح تفصیلی ویژه‌ای تهیه شده است. رمضانی اظهار کرد: بیرجند با دارا بودن ۶۰ هکتار بافت تاریخی ارزشمند چیزی از دیگر شهرهای کشور در این زمینه کم نداریم اما نباید همه اقدامات برای احیا آن توسط میراث فرهنگی با منابع اندک باشد. وی ادامه داد: با تعامل همه دستگاه‌ها اتفاقات خوبی در این خصوص می‌تواند بیفتد همان طوری که در یکی از محورهای مهم بیرجند این کار اجرایی شد. رمضانی عنوان کرد: در بناهای سال‌های اخیر هم یک بنا که بیانگر هویت فرهنگی و معماری گذشته باشد، نداریم و در ساختمان‌های اداری با پول بیت‌المال ساخت و سازهای بی هویتی انجام شده و معماری بی هویت سبب به وجود آمدن افراد بی هویتی می‌شود.

گرد و غبار نفس دو شهرستان خراسان جنوبی را تنگ کرد

خبرنگاران جوان- تعداد روز‌های با کیفیت هوای نامطلوب در شهرستان‌های سرایان و نهبندان نسبت به پارسال بیشتر شده است.هاشم آبادی رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: شهرستان بیرجند تا آبان ۹۹ یک ایستگاه کیفیت هوا داشت که امسال به دو ایستگاه افزایش پیدا کرده است. وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون کیفیت هوای ۱۱ روز در حاجی آباد زیرکوه نامطلوب بوده است افزود: حاجی آباد زیرکوه نیز پارسال ایستگاه کیفیت هوا نداشت، اما امسال یک ایستگاه دارد. هاشم آبادی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ روز در بیرجند، ۳۰ روز در سرایان و ۳۹ روز در نهبندان کیفیت هوای نامطلوبی داشته اند که بطورکلی امسال تعداد روز‌های ناسالم شهرستان‌های سرایان و نهبندان نسبت به پارسال بیشتر بوده است. رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: وجود گرد و غبار، علت ثبت شاخص کیفیت هوای ناطلوب در این شهرستان‌ها بوده است.

صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی را جدی بگیرید

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: برای پایداری و استمرار گازرسانی لازم است مشترکان استان صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی را جدی بگیرند. هاشمی گفت: اولویت شرکت گاز تامین گاز مشترکان خانگی است و در صورتی که با افزایش مصرف مواجه شویم ضمن مشکل در تامین گاز پایدار برای بخش خانگی مجبور به قطع گاز واحدهای صنعتی و تولیدی خواهیم شد. وی با تاکید بر صرفه جویی گاز در ادارات افزود: هم اکنون نیز رعایت بخشنامه دولت در خصوص صرفه جویی در ادارات استان از سوی بازرسان شرکت گاز در وقت اداری و بعد از وقت اداری مورد پایش قرار گرفته است و در صورت مشاهده رعایت نکردن مفاد بخشنامه، پس از ارائه اخطار کتبی مجبور به قطع گاز ادارات و سازمان های مربوطه هستیم. هاشمی افزود: از ابتدای آذر ، قبض مشترکان پر مصرف یا بد مصرف خانگی توسط شرکت ملی گاز ایران به نحوی محاسبه می شود که مبالغ قبوض مشترکان پر مصرف بسیار بالا خواهد بود و ما وظیفه داریم این موضوع را به اطلاع مردم استان برسانیم.

قول مدیرعامل شرکت سیمان باقران برای تامین تجهیزات مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست

حقانی- مدیرعامل شرکت سیمان قاین در بازدید از مرکز نگهداری سالمندان گرامی و مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست قاین، گفت: شأن و منزلت این عزیزان در همه شرایط باید رعایت شود ؛ چراکه این افراد ب گردن همه ما حق بزرگی دارند. محمد خلقی افزود: احترام به سالمندان عزیز بر همگان واجب است و همه ما باید در جهت رفع مشکلات و تنگناهای موجود در مراکز نگهداری سالمندان تلاش نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت