اخبار استانی

افزایش ۶۳ درصدی فروش اینترنتی در خراسان جنوبی

مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: فروش اینترنتی از طریق فروشگاه‌های سطح استان از ابتدای امسال ۶۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است. الهامی بیان کرد: میزان خرید اینترنتی مردم استان از سایر مبادی کشور از ابتدای سال تاکنون ۵۷ هزار و ۵۷۳ مورد بوده است.

استاد داریوش ارجمند : نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) پاداش زندگی جوانی من بود

پیشکسوت بیرجندی تئاتر، سینما و تلویزیون با بیان “نقش مالک اشتر پاداش زندگی جوانی‌ام بود” گفت: باید فرهنگ گذشتگان را به فرزندان خود بیاموزیم. داریوش ارجمند در سفر به خراسان جنوبی با بیان “اجرای نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) به‌عنوان صداقت در کار هنرمندی من در دوران جوانی بود که توانستم آن را اجرا نمایم.” اظهار داشت: برای هنرمند تعریف بسیار بزرگی وجود دارد که لایق آن حافظ، سعدی و مولانا هستند و من کسی نیستم که به‌عنوان هنرمند شناخته شود و فقط کار هنری انجام می‌دهم.وی ادامه داد: وقتی پسر من به دنیا آمد پدرم اولین کلمه‌ای که به او یاد داد قبل از گفتن کلمات بابا و مامان کلمه آقا علی(ع) بود.استاد ارجمند، خانواده را مهمترین رکن جامعه دانست و افزود: متأسفانه این رکن در حال از هم پاشیده شدن است.وی با اشاره به زندانی بودن بشر ادامه داد: باید این حصارها شکسته شود و نسلی که متولد می‌شود باید از زندان خود آزاد شود چرا که اگر همه افراد را از زندان خودشان آزاد کنیم همه مشکلات مرتفع می‌شود.وی با بیان اینکه همه پیامبران بزرگ تاریخ از کویر برخاسته‌اند اضافه کرد: کویر مأمن ظهور پیامبران و گهواره تمدن است و ایران خاستگاه بشر اولیه است. ارجمند با تأکید به اینکه “باید فرهنگ گذشتگان را به فرزندان در شهرها و روستاها تزریق کنیم” گفت: همان‌طور که آمارها نشان می‌دهد بیشترین قبول‌شدگان در کنکورهای سراسری به‌دلایل مختلف از جمله کمتر بودن آلودگی، حاکم بودن نظام خانواده، حضور پدر و مادر کنار فرزند و رنج پدر و مادر پیش چشمان فرزندان از شهرهای کوچک بوده‌اند.این هنرمند اظهار داشت: همه آدم‌های فرهنگی در هر گوشه از این مملکت باید این فرهنگ اصیل ایرانی را احیا کنند و زنده نگه‌دارند و به این فرهنگ ببالند.

در معرفی ابن حسام کم کاری شده است

وی در جریان سفر به خوسف با انتقاد از اینکه در خصوص معرفی ابن‌حسام کوتاهی‌هایی شده است خاطرنشان کرد: لازم است جهت معرفی این شاعر مشهور همایش، بزرگداشتی برای معرفی او برگزار شود، چرا که این شاعر گرانقدر با این‌همه شعر که در مدح امام علی(ع) سروده است و در عالم به‌جز شهریار که سروده‌ای در وصف این امام بزرگ دارد شاعر دیگری شناخته نشده است. وی خراسان را خاستگاه خورشید دانست و ادامه داد: ابن‌حسام خوسفی شاعر بلندآوازه نیز در گوشه‌ای از استان خراسان بزرگ و در شهر خوسف ساکن بوده است که باید بیشتر از این او را معرفی کنیم. ارجمند، خوسف را مهد فرهنگ دانست و تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که افرادی که به خارج جهت تحصیل مهاجرت می‌کنند بعد فارغ‌التحصیلی به کشور بازگردند، همچنین عده‌ای از بزرگان این استان که هم‌دوره‌ای پدر من بوده‌اند همچون پروفسور گنجی پدر علم هواشناسی، دکتر بیرجندی و گنجی نقاش بزرگانی بوده‌اند که از بچگی در خانه پدر من رفت‌وآمد داشتند.ارجمند در این سفر برای علاقه مندان به ازیگری دوره آموزشی نیز برگزارنموده و با حضور در روزخانه ولیعصر (عج) حاجی آباد بیرجندبا ورزشکاران باستانی کار این زورخانه دیدار نمود.

تعیین و تکلیف کالاهای قاچاقی که در انبارها خاک می‌خورند

ایسنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۹ میلیارد تومان از این اموال فروخته شده و هنوز ۱۲ میلیارد تومان دیگر نیز وجود دارد، تصریح کرد: در شهرستان‌ها نیز باید کالاهایی که به عنوان قاچاق جمع آوری شده سریعا تعیین تکلیف شوند.نسایی زهان گفت: در خراسان جنوبی با بازدیدهای صورت گرفته پیگیری‌های لازم در خصوص وضعیت انبارهای اموال تملیکی انجام شده است. وی با بیان اینکه ماندن این کالاها به ضرر کشور و مردم است، افزود: این موضوع به صورت جدی در استان رصد می‌شود و نتیجه نهایی را به مردم اعلام خواهیم کرد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۹ میلیارد تومان از این اموال فروخته شده و هنوز ۱۲ میلیارد تومان دیگر نیز وجود دارد، تصریح کرد: در شهرستان‌ها نیز باید کالاهایی که به عنوان قاچاق جمع آوری شده سریعا تعیین تکلیف شوند. سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی نیز اعلام کرده است: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۶۲ پرونده قاچاق با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته در این سازمان ثبت شده که ۶۱۵ فقره از این تعداد در مسیر انجام قرار گرفته است. تعداد پرونده‌های متروکه در سال جاری دو پرونده بوده است که در مزایده به فروش می‌رسد و به این ترتیب تعداد کالاهای متروکه به صفر خواهد رسید.

نهبندان به اورژانس هوایی مجهز می‌شود

فارس- نماینده مردم نهبندان و سربیشه گفت: شهرستان نهبندان دارای اورژانس هوایی مستقل می‌شود. نخعی اظهار داشت: شهرستان نهبندان همانند بیرجند مرکز استان و طبس، دارای اورژانس هوایی مستقل می شود که به این منظور ۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. وی در سفر به شهرستان نهبندان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده، از تحقق مطالبات مردم این شهرستان در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی و فرهنگی خبر داد. نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس تصریح کرد: امسال سه اتفاق مهم در حوزه تقویت آموزش شهرستان نهبندان روی داد که می توان به اخذ مجوز راه اندازی دو دانشگاه دولتی فنی حرفه ای و دانشگاه سلامت و همچنین ارتقاء دپارتمان معدن اشاره کرد. وی با اشاره به بازنگری سند طرح توسعه‌ی نهبندان، ادامه داد: افزایش ضریب محرومیت نهبندان و ضریب جذب نیروی انسانی و همچنین تقویت بنیه‌های فضای شهری و طرح های عمرانی شهرداری و اخذ قیر رایگان در این سند دیده شده است که امید است شاخصه‌های توسعه ای شهر نهبندان افزایش یابد.

افزایش ظرفیت مسافری درناوگان برون شهری

ظرفیت پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل مسافری برون شهری اتوبوسی افزایش یافت. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در راستای اجرای نسخه جدید ابلاغی پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با کووید ۱۹ در پایانه‌های حمل و نقل عمومی برون شهری با رویکرد مدیریت طرح هوشمند محدودیت‌ها از ابتدای آذر امسال پذیرش مسافر در اتوبوس‌های بین شهری با اعمال ۸۰ درصد ظرفیت انجام می شود. مهدی گرجی افزود: به منظور نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و اخذ فروش بلیت از طریق سامانه‌های اینترنتی نظارت‌های لازم به صورت مدیریت هوشمند و از طریق سکوی مدیریت هوشمند بیماری‌های همه گیر (سامانه امید) انجام می‌شود. به گفته وی ارائه تست Pcr منفی ۷۲ ساعته معتبر و یا کارت واکسناسیون از شرایط پذیرش مسافرین در ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اتوبوسی با ۸۰ درصد ظرفیت است.

تولید حدود ۱۰ هزار تن محصولات پلیمری در خراسان جنوبی

حدود ده هزار تن محصولات پلیمری از ابتدای سال در خراسان جنوبی تولید شده است. معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: دو واحد تولید محصولات پلیمری در استان فعال است که یکی از آن‌ها در بیرجند و یکی در فردوس است.حسن نژاد افزود: محصولات تولید شده شامل قیر و امولوسیون و ایزوگام بود که ۹ هزار و ۲۰۷ تن آن در واحد تولیدی بیرجند و ۵۰۰ تن آن در واحد تولیدی فردوس تولید شد.

۱۲ سال گذشت، طرح جامع زعفران گل نداد

فارس- درحال حاضر ۱۲ سال از تدوین طرح جامع زعفران و ۱۰ سال هم از زمان تصویب آن در مجلس و دولت می گذرد اما تاکنون اقدام موثری برای اجرایی شدن آن انجام نشده است. در حالی که شورای ملی زعفران طرح جامع جهش تولید و صادارت زعفران ایران را در ۶ محور تهیه و تدوین کرد و برای تصویب به هیئت دولت فرستاد که در کمیسیون فرعی اقتصادی دولت وقت رد شد. سال ۸۸ طرحی با عنوان برنامه ملی زعفران در خطه زعفران‌خیز کشور یعنی خراسان‌جنوبی و رضوی تدوین و به دولت و مجلس فرستاده شد و در سال ۹۱ هم مصوب و مقرر شد ردیف بودجه‌ای برای آن در مجلس تعریف و اجرایی شود. طرحی که در آن مشارکت و اجماع آرای همه دست اندرکاران امر اعم از دولتی، خصوصی، تولیدی و صادراتی دیده شد و تدوین آن هم با مشارکت همه این بخش ها بود. به اذعان کارشناسان، این مصوبه طرحی جامع و دربرگیرنده همه ابعاد است که دست اندرکاران اجرای آن می توانند بیش از ۹۰ درصد مشکلات گریبانگیر این محصول راهبردی را برطرف کنند.

اهداف اقتصادی طرح جامع زعفران

متولیان امر ۹ هدف را مد نظر داشتند که افزایش میانگین عملکرد در واحد سطح از ۳.۵ به ۸.۵ کیلو گرم در هکتار، ارتقای کیفیت محصول، دستیابی به بازارهای جدید زعفران، بهره مندی از نتایج کاربردی طرح های تحقیقاتی در تنوع بخشی به فرآورده های این محصول، بازگشت هرچه بیشتر ارزش افزوده زعفران به کشور، ساختار غیر دولتی مناسب در امر سامان دهی امور تولید، فرآوری، بازاریابی و صادرات زعفران، اختصاص ردیف های تسهیلاتی و سرمایه در گردش، اصلاح و بهینه سازی استانداردهای موجود و ارتقای جایگاه زعفران ایران در سازمان استاندارد جهانی از جمله اهداف اجرایی شدن این طرح محسوب می شود. همچنین طرح جامع محصول زعفران ایران شامل ۶ طرح کلی در قالب ۱۱۲ پروژه است که این ۶ طرح شامل طرح بهبود تولید و ارتقای مهارت زعفرانکاران با ۲۶ پروژه، طرح بهبود فرآوری و بسته بندی زعفران با ۱۶ پروژه، طرح بهبود بازاریابی و تجارت خارجی زعفران با ۱۰ پروژه، طرح بهبود تحقیقات زعفران با ۲۹ پروژه، طرح بهبود ساختار و قوانین زعفران با ۱۰ پروژه و طرح بهبود تدوین استانداردهای زعفران با ۲۱ پروژه است. متولیان تدوین طرح جامع زعفران برای اجرای این طرح ها و پروژه های زیر مجموعه آن ۳ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد دادند که از این مبلغ سهم دولت هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال و معادل ۳۹.۷۱ درصد، سهم تسهیلات بانکی هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال و معادل ۴۱.۴۵ درصد و سهم آورده ۶۲۲ میلیارد ریال و معادل ۱۸.۸ درصد است. این طرح برای افق ده ساله تهیه شد که دارای دو برنامه ۵ ساله اول و دوم است. برنامه اول از ۸۹ تا ۹۳ و برنامه دوم از سال ۹۴ تا ۹۸ مدت زمان اجرای آن تعیین شده است.با این تفاسیر حدود سه سال از برنامه دوم طرح جامع زعفران هم براساس پیش بینی های انجام شده می گذرد اما هنوز از اجرای طرح خبری نیست.
اعتباری تخصیص نیافت تا اجرایی شود
آن طور که مهندس «محسن احتشام» عضو شورای ملی زعفران گفت: طرح جامع زعفران که سال ۸۸ در ۶ محور اساسی تهیه شد به واسطه پای کار نیامدن دولت های قبل هیچ اتفاقی برای آن نیفتاد یعنی اعتبار آن تامین نشد تا بخواهد عملی و اجرایی شود. وی با بیان این که تشکل هایی مانند شورای ملی زعفران به واسطه این که جزء بخش خصوصی هستند هیچ گونه نقش اجرایی و حاکمیتی ندارند، می افزاید: تشکل های بخش خصوصی فقط می توانند نقش مشاوره ای داشته باشند که شورای ملی زعفران در این زمینه با تدوین طرح جامع بهبود زعفران در سال ۸۸ و طرح جامع جهش تولید و صادرات زعفران در سال ۹۸ به وظیفه اش به خوبی عمل کرده است و اگر دولت های قبل هم به وظایفش عمل می کردند شاید شرایط این محصول استراتژیک و خاص ایران در جهان بهتر از این بود.

تهیه طرح جامع جهش تولید و صادارت سال ۹۸

به گفته وی طرح جامع جهش تولید و صادرات زعفران که سال ۹۸ هم تهیه و تدوین شد دارای ۶ محور اساسی در حوزه تولید و بازار یابی این تک محصول جهانی ایران بود که با ابراز تاسف این طرح هم در کمیسیون فرعی اقتصادی هیئت دولت قبل رد شد.وی ادامه می دهد: اگر این طرح رای می آورد به طور حتم می توانست مرهمی بر زخم زعفران زحمت کش که عایدی چندانی از این محصول نصیب آن ها نمی شود بود اما حامی نبودن دولت های قبل طی این مدت سبب شد تا ضربه اساسی به زعفران کاران که بیشتر زحمت را محتمل می شوند وارد شود.

آب از آب تکان نخورد

آن طور که عضو دیگر شورای ملی زعفران هم می گوید: بعد از گذشت ۱۲سال از زمان تهیه و ۱۰سال از موقع تصویب طرح جامع زعفران هیچ اتفاقی نیفتاده و آب هم از آب تکان نخورده است یعنی هنوز این طرح در همان نقطه تهیه و تصویب مانده و دولت های قبل هیچ قدمی برای اجرایی شدن آن برنداشته است. حسینی زرگل می افزاید: سوال دیگری که مطرح می شود این است که آیا بعد از گذشت ۸ سال نمی توان حامی مالی دیگری را وارد میدان کرد تا اجرای طرح جامع زعفران استارت بخورد و گامی موثر برای رونق این محصول مزیت دار و ویژه برداشته شود؟ عضو شورای ملی زعفران در پاسخ به پرسش مطرح شده این طور می گوید که بخش عمده ای از طرح جامع زعفران زیربنایی است و به همین دلیل اجرایی شدن آن هم به دولت برمی گردد. به عنوان مثال دولت باید زیرساخت لازم برای آزمایشگاه های کنترل کیفیت، انجام طرح تحقیقاتی، افزایش تولید در واحد سطح یا کاربرد زعفران در صنایع آرایشی یا نقش توسعه بازارهای فعلی در بازارهای هدف را فراهم کند. خیلی به ندرت اتفاق می افتد که حامی مالی داخلی و یا خارجی اجرای چنین طرحی را بر عهده بگیرد زیرا به فرض محال هم اگر چنین موضوعی اتفاق بیفتد با چه پشتوانه ای می تواند کار را عملیاتی کند بنابراین اجرایی شدن کارهای زیربنایی وظیفه دولت است.حسینی با بیان این که وظیفه دولت سرمایه گذاری در کارهای زیربنایی و اساسی است تا وقتی تولید به انبوه رسید تولید کننده نگران بازار نباشد می افزاید: نقش دولت ها خیلی تاثیرگذار است و این مربوط به ایران نیست بلکه در همه نقاط دنیا همین طور است.

افزایش قربانیان کرونا به ۱۲۲۱ نفر در خراسان جنوبی

با ثبت سه فوت جدید تعداد جان باختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۲۲۱ نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۳۰۴ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۷۸ بیمار جدید شامل ۲۱ بستری و ۵۷ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

خداحافظی خراسان جنوبی با مزایده های بنیاد

مهر- مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی از تعطیلی همه مزایده ها و شروع سرمایه گذاری بنیاد دراستان خبر داد و گفت: اراضی روستای موسویه به رایگان به مردم واگذار خواهد شد. بیجاری در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار کرد: با تغییر رویه بنیاد در دوره جدید همه مزایده های که هر ۳ ماه برگزار می شد را تعطیل کردیم و با برنامه ریزی انجام شده کار اجرای حدود ۸ پروژه سرمایه گذاری در استان شروع شده است که برای انجام آنها به همکاری شورا و شهرداری بیرجند نیاز داریم. وی اضافه کرد: این پروژه ها از محل زمین های فروخته شده بنیاد و انتقال آن به استان یا به شکل مشارکتی در زمین های بنیاد تامین اعتبار می شوند و اگر فردی برای سرمایه گذاری خود در خراسان جنوبی خواستار یکی از زمین های بنیاد در استان های دیگر باشد امکان انجام آن فراهم شده است. وی از اعلام آمادگی سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در زمینه رفع مشکل آب و راه آهن خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با تغییر نگاه بنیاد برای سرمایه گذاری در استان با همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات موجود در این خصوص بتوانیم خدمتی ویژه در این باره انجام دهیم.

واگذاری رایگان اراضی به مردم موسویه

مدیر کل بنیاد مستضعفان خراسان جنوبی اظهارداشت: با مصوبه ای که از تهران گرفته ایم همه اراضی بنیاد در روستای موسویه قاین رایگان به مردم داده می شود. وی اضافه کرد: یک مرکز تجاری، رفاهی و تفریحی بزرگ با همکاری شهرداری در بیرجند احداث خواهد شد تا مردم نیازهای خود را در استان تهیه کنند که طراحی آن در حال انجام است. بیجاری اضافه کرد: پروژه احداث مجتمع درمانی از صفر تا ۱۰۰ با سرمایه گذاری بنیاد که در بر گیرنده همه خدمات بهداشتی درمانی باشد از دیگر پروژه های است که برای انجام آن برنامه ریزی شده است.علیرضا محمودی راد رئیس شورای شهر بیرجند هم در این جلسه اظهار کرد: برگزاری مزایده های بنیاد در گذشته موجب افزایش قیمت زمین در بیرجند می شد و با هدف اشتغالزایی با همکاری بنیاد با شهرداری امیدواریم در بیرجند شاهد احداث مرکز تجاری بزرگی باشیم تا مردم بتوانند همه نیازهای خود را از آن خریداری کنند. همچنین مهدی بهترین شهردار بیرجند با اشاره به ضرورت هزینه شدن اموال بنیاد در استان اظهار کرد: با توجه به اهمیت تعامل شهرداری و بنیاد در ۲۰ روز گذشته ۳ بار با مسئولان بنیاد در استان دیدار داشته ایم که امیدواریم با انجام طرح های تهیه شده اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه گذاری بیفتد.

تحقق وعده رئیس جمهوری؛ اصلاح دستمزد معدنکاران طبس

ایرنا- بازدید رئیس جمهوری از معادن زغال‌سنگ ناحیه پروده طبس در سومین سفر استانی به مقصد خراسان جنوبی پنج مصوبه داشت که اصلاح دستمزد کارگران این معادن در لیست ارسالی به تامین اجتماعی از جمله این مصوبات است. مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی در این باره گفت: بازدید رئیس جمهوری از معادن زغال‌سنگ پروده طبس، ۲ مصوبه اصلاح دستمزدهای کارگران و چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت زیان‌آور داشت که با پیگیری‌های انجام شده دستمزدهای واقعی کارگران در لیست‌های ارسالی به تامین اجتماعی محاسبه و لحاظ شد و تفاوت سنوات قبل نیز در حال دریافت است. محمدی گفت: حقوق کارگران شرکت الماس مته زیر مجموعه معادن پروده طبس، معادل آنچه دریافت می‌کردند در لیست بیمه تامین اجتماعی درج نمی‌شد که مقرر شد پیمانکار حقوق و دستمزد واقعی کارگران را لحاظ کند و این مهم نیز محقق شد و لیست‌ها اصلاح و حقوق جدید جایگزین شد. وی تعداد کارگران مشمول اصلاح بیمه تامین اجتماعی این شرکت را ۶۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: کارفرمایان استان باید دستمزد واقعی کارگران زیر مجموعه را در بیمه تامین اجتماعی لحاظ کنند در غیر این صورت بدهی زیادی به این سازمان خواهند داشت که آنها را دچار مشکل می‌کند. محمدی با اشاره به پیشنهاد مشاغل سخت و زیان‌آور برای معدنکاران این مجموعه گفت: نامه‌ای در این زمینه به دست ما رسیده است و منتظر هستیم نسخه سیستم اصلاح شود تا ماهیانه بتوانیم چهار درصد را لحاظ کنیم. وی با اشاره به چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور هم اعلام کرد: براساس رأی دیوان عدالت اداری، دریافت ماهیانه این حق بیمه متوقف شده و تحقق شرایط اجرای مجدد آن منوط به صدور مجوز و ابطال رأی دیوان است.

روند افزایشی نگران کننده کرونا در دو شهرستان استان

ایرنا- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: به جز شهرستان‌های فردوس و طبس که روند شیوع کرونا در آنها افزایشی است، سایر شهرستان‌های استان روند ثابت رو به پایین دارند اما وضعیت در این مناطق هم شکننده است. شریف‌زاده اظهار داشت: رعایت همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون عمومی، مانع از ورود به پیک جدید بیماری می‌شود لذا ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب همچنان باید مدنظر همگان باشد. شریف‌زاده افزود: نظارت‌های بهداشتی با بازگشایی مدارس در استان بیانگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و ضد عفونی است اما ظرفیت حضور دانش‌آموزان در برخی مدارس بیشتر از آمار تعیین شده بوده که در حال پیگیری هستیم. وی از برگزاری مراسم جشن و عروسی در تالارها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم گلایه کرد و گفت: ادامه این روند بدون تردید افزایش موارد بیماری را به دنبال خواهد داشت.

تفکر بسیجی به سایر کشورها صادر شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تفکر بسیجی به عنوان یک حزب ثبت نشده صداقت خود برای انقلاب را به مردم و دنیا فهماند و به سایر کشورها صادر شده است. حجت الاسلام عبادی روز سه‌شنبه در دیدار جمعی از نمایندگان طلاب و دانشجویان بسیجی که به مناسبت هفته بسیج انجام شد، افزود: تفکر بسیجی از ایران صادر شده است و امروز ثمرات آن را در فلسطین، یمن، عراق و جاهای دیگر می‌بینیم. مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: ۴۰ نفر از طلاب استان به‌صورت سه شیفت در پنج پیک کرونا برای همکاری با کادر درمان در بیمارستان‌های ولیعصر (عج) بیرجند، طبس، فردوس و قاین حضور یافتند.

درخشش دانش آموز بیرجندی در المپیاد اقتصاد و مدیریت

دانش آموز بیرجندی در المپیاد اقتصاد و مدیریت موفق به کسب مدال نقره شد. مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: پس از کسب مدال برنز ادبی توسط دانش آموز مبینا زبرجد از شهرستان فردوس، دومین مدال المپیاد‌های علمی سال جاری به رنگ نقره توسط دانش آموز بیرجندی، دیگربار باعث افتخار استان شد. واقعی افزود: دانش مهسا یعقوبی از دبیرستان فرزانگان دوره دوم استعداد‌های درخشان بیرجند در المپیاد اقتصاد و مدیریت موفق به کسب رتبه دوم و مدال نقره شد.

معافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک تحصیلی دکترای پزشکی

مشمولان دارای مدرک تحصیلی دکترای پزشکی معافیت پزشکی دریافت می کنند. معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: براساس تبصره ۱ ماده ۴۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان پزشک اعم از عمومی، دندانپزشکان و پزشکان متخصص فقط در صورتی می‌توانند از معافیت دائم پزشکی بهره‌مند شوند که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، قادر به اشتغال به حرفه طبابت در نیرو‌های مسلح نباشند. حسینی بیان کرد: به درخواست پزشکی این دسته از مشمولان بعد از ترک تحصیل، انصراف و یا فراغت از تحصیل رسیدگی می‌شود.

تخصیص ۱.۴ میلیاردی برای تجهیزات گرمایشی مدارس

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از تخصیص یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تامین تجهیزات گرمایشی مدارس استان خبر داد. چاوشان اظهار کرد: زیر ساخت سیستم‌های گرمایشی ایمن برای همه مدارس و درس خراسان‌جنوبی فراهم شده است ولی در زمینه خرید و نصب تجهیزات هنوز برخی از کلاس‌های درس باقی مانده است. وی بیان‌کرد: طی هفته گذشته برای خرید تجهیزات اعتبار بسیار خوبی در حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت که یک گام بسیار مؤثر برای تسریع در این موضوع بود. چاوشان با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ کلاس درس در خراسان‌جنوبی منتظر نصب تجهیزات (چون بخاری و رادیاتور و …) هستند، یادآور شد: نصب تجهیزات این مدارس که بیشتر در مناطق روستایی هستند تا یک ماه الی ۴۵ روز آینده صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت