اخبار استانی

۳۰۹ خانوار تحت پوشش بهزیستی خانه دار شدند

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۹ خانوار تحت پوشش بهزیستی با کمک های بلاعوض خانه دار شده اند.

تحقق انتقال آب دریا به کویر

مهر- معاون وزیر نیرو از تصویب طرح آبرسانی از دریای عمان به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خبر داد و گفت: پیمانکار این طرح در اواخر سال گذشته مشخص شده است و اکنون این پروژه در فاز دوم مطالعات قرار دارد و بزودی نیز وارد مرحله اجرا می شود. خامسی درباره جزئیات اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به استان های هدف، اظهار کرد: در جلسه کمیسیون عمران مجلس مسئله انتقال آب دریا و نمک زدایی آب برای استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی مطرح شد و این طرح مورد تصویب قرار گرفت. وی افزود: فراخوان این طرح در سال گذشته اعلام و طی آن از بین ۱۶ سرمایه گذار متقاضی یک شرکت انتخاب شد، این شرکت مراحل مطالعاتی را آغاز کرده و فاز دوم مطالعات در حال انجام است، مجوز های لازم برای این طرح نیز اخذ شده و اکنون این شرکت در حال دریافت مجوز نهایی محیط زیست است. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه آبگیر این طرح در چابهار تحویل پیمانکار شده است، گفت: این پروژه از چابهار آغاز می شود، از زاهدان عبور می کند به نهبندان، سربیشه و نهایتا از طریق تربت حیدریه به مشهد می رسد. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه این طرح در فاز اول ۲۸۰ میلیون متر مکعب آب شیرین را برای این استان ها منتقل خواهد کرد، گفت: شرکت پیمانکار با مشارکت شرکت های بزرگ این آب را برای بخش شرب و به ویژه صنعت منتقل خواهد کرد.

سه تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در شهرستان خوسف به امضا رسید

فرماندار خوسف گفت: سه تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان به مبلغ ۴۸۵ میلیارد ریال منعقد شد. محمدعلی آخوندی روز یکشنبه در نشست ستاد توسعه خاوران شهرستان خوسف افزود: این ستاد می‌تواند در راستای جذب، حمایت، توسعه و تسریع در سرمایه‌گذاری نقش ویژه‌ای ایفا کند. وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با جدیت بیشتر نسبت به پیگیری مصوبات ستاد توسعه اقدام کنند. فرماندار خوسف اظهار داشت: نقش ستاد توسعه خاوران در زمینه شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، جذب سرمایه‌گذاران و تکمیل زیرساخت‌های توسعه‌ای بسیار پررنگ است و تاکنون ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری بی‌نام تدوین و سه طرح تایید و مابقی نیز استعلامات مربوطه به ادارات ارجاع شده است.

اجرای طرح امامزادگان باقریه نیازمند بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: مسئولان و مردم برای ساخت و تکمیل پروژه آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند که بزرگترین مکان برای مراسمات مذهبی است پای کار بیایند و از کمک به این مکان مقدس دریغ نکنند؛ طرح جامع این مکان حداقل بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. بخشی پور افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ وقف جدید به ارزش ۱۲۶ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده است‌. وی با بیان اینکه ۲۰۱ عنوان برنامه در ایام دهه وقف استان پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون توزیع ۷ هزار و ۴۸۱ بسته معیشتی در مناسبت‌های مختلف، ۹۴ میلیون تومان کمک به مراکز درمانی از محل نیات موقوفات، ۶۲۰ پَک مهر تحصیلی و توزیع ۳ هزار و ۳۶۰ بسته های بهداشتی انجام شده است.

ولادت در خراسان جنوبی ۳.۴ درصد کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماه نخست امسال هفت هزار و ۵۱۰ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۴ درصد کاهش دارد.مهرآور افزود: از این تعداد پنج هزار و ۲۶ واقعه ولادت در مناطق شهری و ۲ هزار و ۴۸۴ واقعه ولادت در مناطق روستایی ثبت شد. وی بیان کرد: از ابتدای امسال نسبت جنسی نوزادن ۱۰۷ بوده یعنی به ازای تولد هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۷ نوزاد پسر متولد شده است.

دو خانواده دیگر در خراسان جنوبی داغدار از کرونا

دو مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۱۵۵ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۲۸ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۵۸ بیمار جدید شامل ۱۵ بستری و ۴۳ مورد سرپایی، شناسایی شدند.مهدی زاده افزود: در حال حاضر ۱۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۳ نفر کرونا مثبتند.

معدن؛ ظرفیتی ناشناخته در خراسان جنوبی

ایرنا- استاندار ذخایر معدنی خراسان جنوبی را بی‌نظیر خواند و گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از معادن استان ناشناخته مانده و غیرفعال هستند و فقط بخش کوچک و اندکی در حال بهره‌برداری است. ملانوری در دیدار با رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در تهران با بیان اینکه در همان بخش اندک هم استفاده حداکثری از ذخایر صورت نمی‌گیرد تصریح کرد: ذخایر معدنی استان اغلب به صورت خام به فروش می‌رسند و نتوانسته‌ اشتغال مناسب و درآمد خوبی برای مردم به همراه داشته باشد. وی تاکید کرد: همه هدف ما از فعال کردن معادن و بهره‌برداری از ذخایر معدنی این است که مردم طعم شیرین استفاده از این منابع خدادادی را بچشند و توسعه استان را شاهد باشند. ملانوری گفت: توسعه استان را بر مبنای فعال‌سازی معادن پایه‌ریزی کرده‌ایم و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، فرمانداری‌ها و حوزه‌های اقتصادی مختلف بسیج شده‌اند تا بخش معدن را فعال کنیم. ملانوری با بیان اینکه خراسان جنوبی، استانی پرظرفیت است که متاسفانه هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است، مهمترین علت در این نبود توسعه‌یافتگی را ضعف اطلاع‌رسانی عنوان کرد و گفت: نبود اطلاع رسانی درست سبب شده خیلی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی، حتی برای مردم استان، ناشناخته بماند. استاندار خراسان جنوبی از اجرای طرح تکمیل اطلاعات مربوط به اکتشافات ژئوفیزیک هوایی در منطقه شاهرخت – بیرجند خبر داد و گفت: توسعه استان را بر مبنای فعال‌سازی معادن پایه‌ریزی کرده‌ایم.عالی ترین مقام دولت در استان از این طرح به عنوان یک انقلاب معدنی یاد کرد و افزود: شروع به کار اکیپ ۱۸۰ نفره کارشناسان زبده کشور برای پیمایش منطقه شاهرخت – بیرجند که اطلاعات ژئوفیزیک هوایی را تکمیل می‌کند، دانسته‌های ما را در زمینه ذخایر معدنی استان ارتقا می‌بخشد. وی گفت: فرصت حضور این کارشناسان و مطالعات در محل، اردوی علمی خوبی هم برای نخبگان، دانشجویان، دانش‌آموزان و حتی عموم مردم است.

شروط بازگشایی تالارهای پذیرایی

ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تالارهای پذیرایی پس از پایان ماه صفر با یک چهارم ظرفیت مجاز به فعالیت هستند و رعایت تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده توسط دانشگاه علوم پزشکی در این مورد الزامی است. دهقانی اظهار داشت: پذیرایی در مکان‌های مسقف با یک چهارم ظرفیت و تایید ناظران بهداشتی، انجام شود. وی افزود: همچنین به منظور نظارت بر اجرای این مصوبه و پروتکل‌های ابلاغ شده یک تیم سه نفره شامل کارشناسان بهداشت، ماموران اماکن نیروی انتظامی و نماینده دستگاه صادر کننده مجوز مکان (اداره کل صمت/ اداره کل میراث فرهنگی) با محوریت دانشگاه علوم پزشکی، تشکیل می‌شود و در تمامی مراحل برگزاری مراسم، بر اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی نظارت خواهند داشت. دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا تصریح کرد: در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های ابلاغ شده، با هماهنگی مقام قضایی نسبت به پلمپ مکان با قید فوریت اقدام خواهد شد. وی درخصوص فعالیت رستوران‌ها گفت: فعالیت رستوران‌ها با حداکثر یک سوم ظرفیت به‌صورت پذیرایی حضوری در تمامی رنگ‌بندی‌ها با رعایت همه پروتکل‌های ابلاغ شده از جمله فاصله‌گذاری، استفاده عمومی از ماسک، رعایت بهداشت فردی متصدیان، تهویه مناسب و بهداشت محیط مکان کسب ادامه یابد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: فعالیت اماکن ورزشی به استثنای استخرهای سرپوشیده و پارک‌های آبی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده و تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی از سرگرفته شود و بازدید و نظارت بر اماکن عمومی و اصناف، ادارات و مراسم مذهبی درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده همچنان با قوت ادامه یابد و با متخلفین برابر مقررات برخورد قانونی صورت گیرد.

قرنطینه؛ در انتظار زائران اربعین

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: با توجه به بازگشت زائران اربعین به استان توصیه می‌شود قرنطینه خانگی را رعایت کنند. شریف‌زاده افزود: طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا زائران پس از بازگشت از زیارت عتبات عالیات (مراسم اربعین) به منظور خودمراقبتی، یک هفته در قرنطینه خانگی باشند و با توجه به اهمیت سلامت جامعه و جلوگیری از هرگونه شیوع ویروس کرونا این دستورالعمل را رعایت کنند. وی گفت: کسانی که تست کرونای آنان پس از ورود به کشور در مرز و فرودگاه‌ها مثبت اعلام شده است نیز به مدت ۱۴ روز باید قرنطینه باشند و افراد در صورت بروز علائم بیماری، به موقع به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: زائرانی که در حال حاضر هیچ گونه علائمی ندارند ممکن است در دوره کمون (نهفتگی) بیماری باشند که باید تا مطمئن شدن از سلامت، رعایت همه‌جانبه نکات بهداشتی را در دستور کار قرار دهند. وی افزود: ۶۱۰ زائر معرفی شده در خراسان جنوبی قبل از تشرف به عتبات عالیات آزمایش پی سی آر دادند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: واکسن کووبرکت نوبت اول برای افراد بالای ۴۰ سال در مرکز تجمیعی غدیر بیرجند تزریق می‌شود.

افزایش ۲۲ درصدی سرقت های خرد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای مقابله با سرقت، قرارگاه مقابله با سرقت در استانداری تشکیل شده است، افزود: باید همه دستگاه‌های دخیل همکاری بیشتر داشته باشند و این مطالبه گری در حال انجام است و ۸۰۰ طرح پیشگیری از سرقت در استان اجرا کردیم. فرشید افزود: از سال گذشته تا کنون در سرقت با افزایش ۲۲ درصدی روبه رو بودیم که بیشتر در سرقت خرد است که بیشتر به دلیل سهل انگاری است. وی افزود: بیش از ۷۰ درصد سرقت‌ها را کشف کردیم و تلاش خود را افزایش دادیم در سرقت‌ها، سرقت از منزل ۱۰ درصد، سرقت از مغازه یک درصد، سرقت خودرو دو درصد و سرقت موتور ۴ درصد، سرقت اماکن ۳۰ درصد، سه درصد سرقت احشام و محتویات داخل خودرو ، عمده سرقت‌های خرد است که مجموع سرقت های استان را شامل می‌شودکه نیاز به همکاری بیشتر دارد.

اجرایی شدن کامل طرح تفکیک مکانیزه زباله تا آبان ماه

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با اشاره به برگزاری جلسه با پیمانکار و مشاور برای اجرایی شدن زودتر طرح تفکیک مکانیزه زباله در مقصد، افزود: در این حوزه بین پیمانکار و مشاور اختلاف‌نظر وجود دارد و امیدواریم تا نیمه اول آبان ماه استارت کار زده شود. محمدزاده اظهار کرد: طرح تفکیک مکانیزه زباله در مقصد که قرار بود از شهریورماه اجرایی شود، هنوز به اجرایی شدن نرسیده، اما تلاش‌ها برای اجرایی شدن با تمام پیگیری‌ها در حال انجام است.

اینترنت شاد امسال هم رایگان است

امتحانی- اینترنت رایگان شرکت مخابرات ایران برای سامانه شاد با هدف تسهیل در دسترسی دانش آموزان در سراسر کشور ارائه می‌شود. آذری نصرآباد افزود: شرکت مخابرات ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود نسبت به ارتقای ظرفیت‌های زیرساختی لازم برای توسعه آموزش برخط سامانه شاد وزارت آموزش و پرورش اقدام کرده است تا در شرایط کرونایی که مدارس همچنان تعطیل است به نظام آموزشی کشور کمک کند. وی اظهار داشت: استفاده از سامانه شاد بر بستر اینترنت شرکت مخابرات ایران رایگان شد تا بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی با کیفیتی مطلوب پاسخگوی نیاز‌های دانش آموزان و معلمان عزیز باشد.

پرداخت ۵۰ درصد مطالبات خرید دام عشایر خراسان جنوبی

۵۰ درصد مطالبات خرید دام مازاد عشایر خراسان جنوبی پرداخت شد. مدیر شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۱۵ هزار و ۴۰۰ رأس دام تاکنون از عشایر خراسان جنوبی خریداری شده که مابقی مطالبات طی هفته آینده به عشایر پرداخت می‌شود. روشن با بیان اینکه خرید دام در هر منطقه عشایری توسط اداره عشایر به این شرکت اعلام می‌شود، افزود: بیشترین دام خریداری شده از عشایر در این مدت، به شهرستان طبس اختصاص دارد. وی قیمت خرید هرکیلوگرم دام زنده عشایر را ۳۲ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

کشاورزان مراقب باشند سرما در راه است

دمای هوا از هفته آینده در خراسان جنوبی کاهش می یابد؛ کشاورزان تمهیدات لازم را بیاندیشند. کارشناس هواشناسی گفت:مطابق با نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تا روز پنجشنبه هفته جاری شرایط جوی نسبتاً پایدار و یکنواخت خواهد بود.لطفی افزود:در این مدت روند تغییرات دما به‌طور نسبی افزایشی است، اما با نفوذ سامانه پرفشار جوی از پایان هفته کاهش تدریجی دمای هوا آغاز می شود و تا هفته آینده ادامه خواهد یافت به‌طوری‌که کمینه‌ی دمای هوا در مناطق سردسیر صفر درجه سلسیوس و کمتر از آن قابل‌پیش‌بینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت