اخبار استانی

تجلیل از جنگلبانان نمونه خراسان جنوبی

در پنجمین دوره گرامیداشت ملی جنگلبانان و جان نثاران منابع طبیعی کشور که از جنگلبان، جان نثاران منابع طبیعی در سطح کشور تجلیل شد.محمدعلی مصطفایی، عبدا… حیدری، حسین شاکری، نوراحمد احمد آبادی و روشندل از خراسان جنوبی در این مراسم تجلیل شدند.

مشکلات کارگری در طبس،مسئولین را به استان کشاند

ایرنا- معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی سفر رئیس جمهوری به شهرستان طبس و دستور ویژه آیت ا… رئیسی برای رسیدگی به وضعیت رفاهی و معیشتی کارگران معدن، به این شهرستان رفت تا روند تصمیمات و اقدامات در دست انجام را از نزدیک بررسی کند. رئیس جمهوری روز جمعه نوزدهم شهریور ماه در یک سفر سرزده و از پیش اعلام نشده وارد شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی شد و پس از سخنرانی در جمع مردم طبس، با بالگرد به معدن زغال‌سنگ پروده این شهرستان رفت. رئیسی در پاسخ به مطالبات کارگران معدن زغال‌سنگ گفت: از همین الان به مدت ۲۰ روز حداکثر به پیمانکاران وقت می‌دهم که وضعیت زندگی کارگران را در اینجا متحول کنند و اگر این اقدام را در این مدت انجام ندهند، اقدام لازم را انجام می‌دهم.وی تاکید کرد: نظام پیمانکاری باید کاملا متحول و به هیچ عنوان نباید حقوق کارگران ضایع شود. در پی این ضرب‌الاجل رئیس جمهوری، سه‌شنبه معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه برخی دیگر از مدیران این وزارتخانه به شهرستان طبس رفتند تا مطمئن شوند که دستور ویژه آیت ا… رئیسی عملی می‌شود. شاکرمی” از محل خوابگاه‌های کارگران برخی از معادن طبس که به صورت پیمانکاری برای شرکت‌های بزرگ‌تر فعالیت می‌کنند بازدید کرد از جمله شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد شرکت زغال‌سنگ پروده همچنین شرکت معدن جو طبس؛ همزمان مقادیری تجهیزات رفاهی از قبیل تشک نیز تحویل خوابگاه‌های معدنچیان این شرکت‌ها شد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بازدید ضمن شنیدن مشکلات و درد دل‌های کارگران معادن، کانکس‌ها را مکان مطلوبی برای اقامت کارگران ندانست و گفت: این کانکس‌ها باید با فضای بهتری جایگزین شود. وی پیمانکاران معدن را ملزم به بهبود فوری وضعیت رفاهی خوابگاه‌های کارگران دانست. شاکرمی همچنین با حضور در معدن زغال‌سنگ شرکت معدن جو، ضایعه درگذشت مرحوم علی مرادی از پرسنل این معدن که روز گذشته بر اثر سانحه در کارگاه استخراج زغال‌سنگ جان خود را از دست داد، به همکاران وی تسلیت گفت و بر افزایش ضریب ایمنی معادن زغال‌سنگ به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی تاکید کرد. در این بازدید “علی مظفری” مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، “کوروش یزدان” مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، “محمد محمدی” مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین اجتماعی کشور، “غلامرضا اشرفی” مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، “عباس جرجانی” مدیرکل صمت خراسان جنوبی، “علیرضا محمدی” مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان طبس نیز حضور داشتند

افزایش ۶۸ درصدی فروش اینترنتی در خراسان جنوبی

خبرنگاران- مدیر کل پست خراسان جنوبی از افزایش ۶۸ درصدی فروش اینترنتی فروشگاه‌های سطح استان از ابتدای سال خبر داد.الهامی مدیر کل پست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۸۷۹ مورد فروش اینترنتی از فروشگاه‌های اینترنتی استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است.او با بیان اینکه میزان خرید اینترنتی مردم استان از سایر مبادی کشور از ابتدای سال تا کنون ۳۷ هزار و ۷۰۰ مورد بوده است افزود: این میزان خرید اینترنتی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.الهامی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۲ فروشگاه اینترنتی در استان فعال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۴ درصد افزایش داشته است. مدیر کل پست خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۲ فروشگاه اینترنتی نیز تنها در حوزه محصولات کشاورزی استراتژیک استان فعال هستند. او با اشاره به اینکه به فروشگاه‌های اینترنتی فعال در حوزه مرسولات استراتژیک تخفیف در تعرفه اعمال می‌شود گفت:امسال خط پستی حمل و نقل مستقیم بین مشهد و بیرجند راه اندازی و جایگزین خطوط بیرجند-قاین، قاین-گناباد و گناباد- مشهد شده است.

ارائه بیش از هزار و ۱۰۰ خدمات مسکن به مددجویان

از ابتدای سال تاکنون کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی به هزار و ۱۵۲ مددجو خدمات مسکن ارائه کرده است.گل محمدی مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: تعمیرات، بازسازی، خرید، احداث، بهسازی، انشعاب و تسهیلات از جمله خدمات مسکن به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است.او افزود: کمیته امداد از ابتدای سال تاکنون هزار و ۱۵۲ خدمات مسکن به مددجویان ارائه کرده که قسمتی از آن آماده تحول است.گل محمدی ادامه داد: اگر خانواده‌ای از مددجویان براساس ضوابط بخشنامه، شرایط لازم ارائه خدمات مسکن را داشته باشد، کمیته امداد در این زمینه همکاری می کند.مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از سال ۹۸ ساخت ۵ هزار واحد مسکن در دستور کار کمیته امداد بوده است تصریح کرد: از ابتدای سال ساخت این تعداد واحد شروع شده که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.او بیان کرد: همچنین ۱۰ واحد مسکن در شهرستان سربیشه با مشارکت صندوق توسعه ملی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۸۱ واحد در شهرستان درمیان با مشارکت بنیاد مستضعفان و وام بنیاد مسکن در حال ساخت است.

افزایش ۳۷ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغالزا دراستان

صداوسیما- پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در خراسان جنوبی از آغاز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد افزایش یافت.مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گفت: از آغاز سال جاری تا ۲۲ شهریور ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به هزار و ۱۵۵ فقره طرح اشتغالزا در استان پرداخت شد.زنگنه افزود : این تسهیلات در قالب تفاهم نامه‌های مختلف با ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، صمت، بنیاد برکت و بنیاد علوی به کسب و کار‌های خرد و کوچک، طرح‌های اشتغال روستایی، حوزه کشاورزی، دامپروری کاشت گیاهان دارویی و زعفران پرداخت شد.وی با بیان اینکه این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد و بازپرداخت ۴ تا ۶ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود، افزود: سقف این تسهیلات با توجه به طرح ارائه شده، از ۲۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان متفاوت است.مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گفت: برای این تسهیلات ۳ تا ۶ ماه دوره تنفس نیز تعیین شده است.

محکومیت ۴ میلیارد ریالی نانوا‌های متخلف در خراسان جنوبی

نانوا‌های متخلف از آغاز سال جاری تاکنون به پرداخت ۴ میلیارد و ۱۷۹ میلیون و ۷۵۶ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت : از آغاز سال جاری تا امروز ۲۸۳ پرونده از نانوایی‌های متخلف تشکیل شده که از این تعداد ۱۳۹ پرونده تخلف بهداشتی و ۱۳۹ پرونده صنفی به دلیل تخلفات کالا و خدمات از جمله توزیع آرد خارج از شبکه، رعایت نکردن زمان تعطیل و بازبودن نانوایی و سایر تخلفات تشکیل شده است.

تأمین آب پایدار در مناطق محروم

فارس- مراسم اجرای طرح نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان با حضور مشاور و نمانیده رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد. معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر کشور از تأمین آب پایدار مناطق محروم و مرزی در قالب طرح ملی «نذر آب» خبر داد.رحمانی در مراسم رونمایی از کمک‌های معیشتی دومین کاروان «نذر آب۴» در شهرستان نهبندان، اظهار داشت: آموزش همه مردم در امور مختلف امدادی برای پیشگیری از مشکلات بسیار مهم و ضروری است. وی با بیان اینکه در واقع حدودی از تغییرات آب و هوایی و خشکسالی‌های امروز ساخته دست بشر است، افزود: اگر در سالیان قبل آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای توسط کشورها جدی گرفته می‌شد امروز شاهد این تغییرات آب و هوایی نبودیم. معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نذر آب پایدار را مد نظر گرفته است، گفت: تمام خیرین کشور باید به سمت تأمین آب پایدار در مناطق مختلف و نیازمند حرکت کنند. رحمانی با بیان اینکه نذر آب پایدار اقدامی زیرساختی و باعث تثبیت جمعیت در مناطق خصوصا مناطق مرزی است، عنوان کرد: توسعه زیرساختی در مناطق محروم گامی ماندگار است که باید بیشتر مورد توجه خیرین قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه انتقال آب خلیج‌فارس به کویر مرکزی اگر انجام شود بسیار تأثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگ در دراز مدت و طرح نذر آب در کوتاه مدت می‌تواند بر خشکسالی‌های اخیر اثرگذار باشد. موسوی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان نیز در این مراسم گفت: در طی اجرای طرح ملی «نذر آب ۴» در شهرستان نهبندان حدود ۲۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.وی بیان داشت: امروز جمعیت هلال‌احمر به کمک نیروهای داوطلب و خیرین به کمک مردم و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم درگیر خشکسالی آمده است.مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان با اشاره به نصب و راه‌اندازی دو دستگاه تصفیه آب در روستاهای مهل‌آباد و رومه شهرستان نهبندان طی اجرای طرح «نذر آب ۴»، افزود: اجرای یک خط لوله به طول یک هزار و ۲۰۰ متر، توزیع ۱۷ هزار آب معدنی و هشت تانکر آبرسان از دیگر خدمات ارائه شده در این طرح است.موسوی با بیان اینکه ۳۰۰ بسته معیشتی، ۵۰۰ دست لباس و ۱۵۰ بسته لوازم‌التحریر نیز در مناطق محروم شهرستان نهبندان توزیع شده است، گفت: در مجموع نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ارائه این خدمات هزینه شده است.

مشکل اساسی خراسان جنوبی تنش آبی است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز بیان کرد: کاروان «نذر آب ۴» با مشارکت جمعیت هلال احمر استان های زنجان و چهار محال بختیاری برای تامین آب وارد مناطق محروم نهبندان شدند. رضایی ادامه داد: طرح نذر آب در راستای ارتقای سطح سلامت، رفع مشکلات زیستی خانوارها و تامین آب شرب پایدار در مناطق متاثر از خشکسالی شهرستان نهبندان اجرا می شود. فرماندار نهبندان نیز گفت: شهرستان نهبندان ۱۷ درصد مساحت استان، ۲۶ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۵۲ هزار نفر جمعیت دارد، یکی از نکات مهم این است که ۶۰ درصد جمعیت نهنبدان در نقاط روستایی ساکن هستند که وجود ۲۸۷ نقطه روستایی و پراکندگی بالا و جمعیت پایین سبب افزایش هزینه های خدمت رسانی شده است. بیکی از مجموعه هلال احمر که در توانمندی شهرستان کمک می کنند قدردانی کرد و افزود: اجرای طرح نذر آب در شهرستان، از سوی خیرین استان های زنجان و چهارمحال و بختیاری نشان دهنده یک کار بشر دوستانه است لذا بهترین دارایی مجموعه هلال احمر، نیروی انسانی و اعتماد مردم است که جای قدردانی دارد. گفتنی است نصب و راه اندازی دو دستگاه تصفیه آب پنج هزار لیتری، توزیع اقلام معیشتی، بهداشتی و لوازم التحریر و لوله کشی آب پایدار در روستای درشکفت از توابع بخش سرداران شهرستان نهبندان با همکاری جمعیت هلال احمر استان زنجان و چهار محال و بختیاری انجام شد.

تسهیلات کفاف کار در گلخانه‌ را نمی‌دهد

ایسنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در زمینه تسهیلات گلخانه‌ها با مشکل مواجه هستیم و با اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بابت ۵۰ درصد اعتبار ملی صندوق‌های توسعه کشاورزی منعقد شد، اما هنوز اعتبارات به استان‌ها ابلاغ نشده است. قوسی گفت: سال گذشته در زمینه نهضت گلخانه‌ای برای ۱۸ هکتار تسهیلات پرداخت شد و در سال جاری ۳.۳ هکتار اجرا شده و آماده بهره‌برداری است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: از محل اعتبارات سال ۹۸-۹۹ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۹ در نظر گرفته شده است و متقاضیانی که در مجتمع‌های گلخانه‌ای واحدهای خود را به بهره‌برداری برسانند تا پنج درصد سود تسهیلات به آنها تخفیف داده خواهد شد؛ به این معنا که تسهیلات با سود ۱۲.۵ درصدی که برای گلخانه‌ها پرداخت می‌شود را حداکثر تا پنج درصد تعیین کرده‌ایم. قوسی افزود: برای شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه و درمیان پنج درصد، گلخانه محمدیه خوسف و یک مجتمع گلخانه در قاین سه درصد و بقیه شهرستان‌ها تا چهار درصد سود در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: تفاوت در نظر گرفته شده بین شهرستان‌ها برای ایجاد انگیزه به منظور سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌ای است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمینه اعتبارات نهضت گلخانه‌ای در سال گذشته محدودیت تسهیلات در سراسر کشور را داشتیم که امسال نیز این محدودیت وجود دارد. قوسی بیان کرد: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای مناطق کمتر توسعه‌یافته ۹ استان کشور در نظر گرفته شد که خراسان جنوبی بیش از ۳۰ درصد اعتبار را جذب کرد.

اجباری شدن بیمه طیور در واحدهای پرورش مرغ تخم گذار و گوشتی استان

بازار- مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: بیمه طیور برای واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار و گوشتی در خراسان‌جنوبی الزامی است. اصغرزاده اظهارکرد: در حال حاضر برای تأمین واکسن آنفولانزای پرندگان در خراسان‌جنوبی هیچ مشکلی وجود ندارد و ۹۵ درصد واحدهای طیور در استان نیز واکسیناسیون را انجام داده‌اند. مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای طیور که از واکسیناسیون امتناع می‌کردند را به دستگاه قضایی معرفی کرده‌ایم، بیان‌کرد: ما در موضوع سلامت مردم تعارفی با هیچ کس نداریم و البته متولیان واحدهای طیور نیز همکاری بسیاری خوبی داشتند. اصغرزاده با بیان اینکه واکسیناسیون سایر واحدهای طیور در سال جاری نیز انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی موضوع واکسیناسیون طیور در قبال آنفولانزا و همچنین بیمه آنان اجباری شده است چون به واسطه مسائل سال گذشته ما در بین استان‌های دارای خطر زیاد هستیم. وی اظهارکرد: تمام ممیزهای بهداشتی که برای همه واحدهای طیور در نظر گرفته‌ایم در نهایت به نفع خود متولیان واحدها است و علاوه بر تأمین سلامت مردم موجب کاهش و یا جبران خسارت‌های احتمالی به آنان می‌شود. مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه موضوع بیمه طیور را به ویژه برای واحدهای مرغ تخم‌گذار به صورت جدی‌تری مد نظر داریم چرا که مرغ گوشتی نهایت دو ماه نگه داشته می شود ولی مرغ تخم‌گذار مدت زیادی در واحد نگه داشته می‌شود. اصغرزاده با اشاره به اینکه در حوزه دامپروری در خراسان‌جنوبی اتفاقات بسیار خوبی چون راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی خوسف رخ خواهد داد، یادآور شد: در مورد صادرات محصولات دامی نیز تابع دستورالعمل‌های کشوری و وزارت جهاد کشاورزی هستیم. وی گفت: در حال حاضر به واسطه نیاز داخل صادرات مرغ، تخم مرغ و خوراک دام ممنوع است و مازاد نیاز خراسان‌جنوبی به سایر استان‌ها می‌رود.

شناسایی ۲۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : دیروز ۲۷۸ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۹۵ بیمار جدید شامل ۲۵ بستری و ۷۰ مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود همچنین از ۷۲۹ تست سریع کرونا ۱۲۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد. وی ادامه داد: ۲ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۱۱۰ نفر رسید.

۱۲ بافت ناکارآمد شهری در بیرجند تعیین تکلیف شد

ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: ۱۲ بافت ناکارآمد شهری و جرم‌خیز در شهر بیرجند، تعیین تکلیف و نسبت به تخریب آنها تصمیم‌گیری شد. وحدانی‌نیا روز چهارشنبه در حاشیه بازدید مسئولان استانی و شهری از بافت‌های ناکارآمد شهر بیرجند افزود: برخی از این بافت‌ها مربوط به بخش دولتی است که در همین بازدید هماهنگی‌های لازم برای تخریب یا ساماندهی آنها صورت گرفت. وی گفت: در ارتباط با بافت‌های با مالکیت شخصی نیز طبق دستور معاون دادستان بیرجند آخرین اخطار ارسال می‌شود و پس از ۴۸ ساعت شهرداری نسبت به تخریب بنا اقدام خواهد کرد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: بافت‌های ناکارآمد که به پاتوق معتادان تبدیل شده، وضعیتی نا بهنجار را برای شهر بیرجند ایجاد کرده است و غیر از مصرف مواد مخدر انواع فساد در این بافت‌ها انجام می‌شود. وی با بیان اینکه این روند زیبنده استان و شهر فرهنگی ما نیست افزود: اولویت بر محصور شدن این مکان‌ها است نه تخریب اما بخش دولتی و خصوصی در این زمینه باید همکاری لازم را داشته باشند. وحدانی‌نیا گفت: در صورتی که این مکان‌ها ساماندهی نشود تا مهلت مقرر که از ۱۰ روز تا یک ماه برای سازمان‌های دولتی و ۴۸ ساعت پس از آخرین اخطار به مالکان خصوصی اعلام شد، شهرداری بیرجند نسبت به تخریب بنا اقدام می‌کند و هزینه‌های مورد نظر هم اخذ خواهد شد.

حداکثر ظرف یکماه ساماندهی می شوند

سرپرست شهرداری بیرجند هم گفت: تمامی موارد بازدید شده حداکثر تا یک ماه دیگر ساماندهی می‌شود و این روند با کمک دستگاه قضا تا پایان شناسایی و تعیین تکلیف این مکان‌ها ادامه خواهد داشت. علی عدل افزود: وجود بافت‌های ناکارآمد از منظر شهری به صلاح نیست و باید کمک کنیم که وجود این خانه‌ها به پاتوق معتادان مواد مخدر و بزهکاران تبدیل نشود. وی تصریح کرد: شهرداری نسبت به تخریب بافت‌های ناکارآمد با حکم دستگاه قضا آمادگی کامل دارد و در یک ماه آینده پاتوق‌هایی که امروز بازدید شد، تخریب می‌شود. جمعی از مسئولان قضایی، اجرایی و شهری در راستای پیگیری بند اول از مصوبات اولین جلسه کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری استان، از برخی اماکن و منازل که دچار فرسودگی یا تخریب شده و محلی برای تجمع افراد بزهکار و معتاد است، بازدید کردند. وضعیت نامناسب این مکان‌ها که گویا هنوز تعیین تکلیف نشده بود، نارضایتی اهالی و ساکنان محله‌ها را در پی داشته است. در این بازدید علاوه بر معاون دادگستری خراسان جنوبی، معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند، مدیران شهرداری، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، فرمانداری بیرجند و خبرنگاران نیز حضور داشتند.

تاکید نماینده استان بر سرعت بخشی در ساخت بیمارستان خوسف

صداوسیما- نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بر سرعت بخشی در ساخت بیمارستان خوسف تاکید کرد. خسروی با معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و در خصوص تسریع و سرعت بخشی در ساخت بیمارستان خوسف گفتگو کرد. در این دیدار مدیران وزارت بهداشت و بنیاد برکت و معاون دانشگاه علوم پزشکی حضور داشتند و آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و اعتبارات مورد نیاز بیمارستان خوسف مورد بررسی قرار گرفت. نماینده مردم بیرجند ، درمیان و خوسف با اشاره به طولانی شدن روند ساخت بیمارستان خوسف، افزود: حدود ۱۰ سال است از احداث این بیمارستان می‌گذرد، اما همچنان خاک می‌خورد، علوم پزشکی و فرمانداری پیگیری کنند تا هرچه زودتر پروژه به سرانجام برسد. خسروی گفت : فرماندار پیمانکار و علوم پزشکی را وادار به کار کنند تا زودتر به اتمام برسد. وی با اشاره به اینکه اعتباری در بودجه امسال مجلس در اختیار نماینده گذاشته شد که ۱۵ میلیارد تومان است و فقط باید در پروژه‌هایی که ردیف ملی دارند هزینه شود، گفت: مسکن و شهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی دو دستگاهی هستند که ردیف ملی دارند و از این طریق مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای بخش درمان و یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به بخش بنیاد مسکن خوسف اختصاص یافته است.

۱۰ میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان جنوبی حد نگاری شد

مهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون برای ۱۰ میلیون هکتار از مساحت استان عملیات کاداستر (حدنگاری) انجام شده است. نصرآبادی اظهار کرد: مساحت کل استان ۱۵ هزار و ۷۹ هکتار است که از این مساحت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هکتار مربوط به اراضی ملی است. وی افزود: از سال ۹۳ تاکنون طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح ۱۰ میلیون هکتار به اجرا درآمده است. وی اضافه کرد: ۴ میلیون و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان هنوز حد نگاری نشده است. نصرآبادی با اشاره به ضرورت انجام حدنگاری اراضی ملی و تاکید سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: حدنگاری باقیمانده اراضی ملی استان تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد. نصرآبادی اجرای تعامل، همگرایی و اقدامات مشترک میان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان متولی اراضی ملی و دولتی، سازمان امور اراضی متولی اراضی کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان متولی مالکیت در کشور را از دلایل جهش در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی دانست. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: تعامل این سه سازمان منجر به تدوین یک دستورالعمل سه جانبه کاداستر اراضی ملی، دولتی و کشاورزی شد که به امضای رؤسای سه سازمان رسید و به استان‌ها ابلاغ شد و در نتیجه همه سه دستگاه در سطح استان‌ها با هم تعامل کردند. وی درباره هزینه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی اظهار داشت: به طور متوسط هر هکتار کاداستر اراضی ملی و دولتی بین ۴ تا ۹ میلیون تومان هزینه دارد وی ادامه داد: تاکنون در شهرستان‌های نهبندان، بیرجند، زیرکوه و درمیان عملیات حدنگاری اراضی ملی انجام شده است. به گفته وی قرارداد انجام عملیات حدنگاری برای اراضی ملی باقیمانده با مشارکت شرکت‌های مشاور تا پایان ماه جاری منعقد می‌شود.

دانشجو معلمان در مدارس شهرستان بیرجند به‌کارگیری می‌شوند

ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از به‌کارگیری حق‌التدریس دانشجو معلمان سال‌های سوم و چهارم در مدارس مرکز استان خبر داد. واقعی اظهار داشت: به استناد مصوبه شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و پیرو تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اداره کل آموزش و پرورش استان، از بین دانشجو معلمان متقاضی در مدارس مرکز استان (شهرستان بیرجند) به شکل حق‌التدریس تا ۱۲ ساعت در هفته استفاده می‌شود. وی افزود: داوطلبان در تمامی رشته‌های دبیری و آموزگاری که در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند، می‌توانند برای به‌کارگیری حداکثر تا پایان وقت اداری یکشنبه (بیست و هشتم شهریور) با همراه داشتن فرم تاییدیه انتخاب واحد و برنامه کلاسی دانشگاه، به دانشگاه فرهنگیان مراجعه و تقاضای خود را ارائه کنند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: فهرست دانشجویان متقاضی از طریق دانشگاه به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند برای به‌کارگیری ارسال می‌شود و حق‌الزحمه قانونی به میزان ۱۲ ساعت در هفته و مازاد بر حقوق قانونی دانشجویی به نیروهای به‌کارگیری شده پرداخت خواهد شد. وی با اشاره به ارائه گواهی همکاری در پایان دوره گفت: برخورداری از امتیاز خاص در سازماندهی درون شهرستان در زمان شروع به کار رسمی و دریافت تقدیرنامه از مدیرکل آموزش و پرورش بخش دیگری از امتیازات جذب‌شدگان به شمار می‌رود. واقعی اوایل شهریور امسال گفت: کمبود معلم در این استان برای سال تحصیلی جاری از راه‌های مختلف مانند جذب دانشجو معلمان و به‌کارگیری و ماندگاری بازنشستگان تامین می‌شود. وی اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی شیب بازنشستگی بسیار تند بوده و همین مسئله موجب کمبود معلم در استان شده است.

۴۶۹ دستگاه ماینر در ۶۷ نقطه خراسان جنوبی جمع‌آوری شد

ایرنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: از شروع طرح برخورد با استخراج غیرمجاز رمز ارز در سال گذشته تاکنون ۴۶۹ دستگاه ماینر در ۶۷ نقطه این استان کشف و جمع‌آوری شده است.مهدی دادگر افزود: این دستگاه‌ها با بهره‌گیری از گزارش‌های مردمی کشف شده است و مردم باید از مصرف بالای دستگاه‌های استخراج رمز ارز و اثرات منفی آن بر بار شبکه آگاه شوند.وی با قدردانی از همکاری مردم و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در کشف رمز ارزهای غیرمجاز و همکاری با این شرکت گفت: توان مجموع دستگاه‌های ماینر کشف شده در استان هزار و ۳۰ کیلووات معادل مصرف برق حدود هزار و ۷۰۰ خانوار است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از تشدید برخورد با فعالیت‌های این نوع دستگاه‌ها خبر داد و افزود: خاطیان با همکاری قوه قضائیه به مجازات خواهند رسید.وی به مصرف بالای دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال اشاره کرد و گفت: توان مصرفی یک دستگاه ماینر ۲ تا سه کیلوواتی معادل توان مصرفی ۱۵ دستگاه یخچال یا پنج کولر آبی است. دادگر افزود: دستگاه‌های تولید رمز ارز موسوم به ماینر به دلیل مصرف بالای برق باعث ایجاد اختلال در سیستم برق شهری می‌شوند.وی گفت: برای استخراج یک عدد بیت کوین به طور متوسط به بیش از ۳۰۰ مگاوات برق نیاز است که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در شبانه‌روز است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی اظهار داشت: با تقویت و توسعه راه‌های کشف و ابتکار عمل در شناسایی ماینرهای غیرمجاز میزان کشفیات در حال افزایش است.وی گفت: مردم می‌توانند موارد مشکوک به استفاده از رمز ارز غیرمجاز را به شماره ۶-۳۲۴۰۰۵۸۵-۰۵۶ اطلاع دهند و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد می‌کند و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

دولت ها باید خودشان را با ملت های عدالتخواه تطبیق دهند

نماینده ولی فقیه در استان گفت: عدالت خواهی امروز مهم ترین مسئله جهان در میان همه ملت ها است و دولت ها باید خودشان را با ملت هایی که موضع عدالت دارند تطبیق دهند. حجت الاسلام عبادی افزود: در هر جایی باید به توجه به اقتضای آن چه که تشخیص داده شود نوع کمک به انسان ها و ملت ها صورت گیرد، ما پشتیبان ملت ها هستیم، دولت ها باید خودشان را با ملت ها وفق بدهند و ملت ها خودشان را بر اساس عدالت وفق دهند.

۵۶۸ کیلومتر راه‌های استان دوبانده نیست

تسنیم- معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶۸ کیلومتر باقی مانده راه‌های استان دوبانده نیست، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۵۰ کیلومتر باند دوم از محورهای استان زیر بار ترافیک رفته است. مودی گفت: در سال‌های گذشته طبق هدف گذاری‌هایی که داشتیم برخی نقاط گلوگاه‌ها در ورودی شهرها را شناسایی کردیم تا طی برنامه دو ساله ۲۵۰ کیلومتر دوبانده شوند. وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۷ کیلومتر زیر بار ترافیک است افزود: از ۲۵۰ کیلومتر هدف گذاری شده پیش بینی می‌شود ۱۱۳ کیلومتر تا پایان سال زیر بار ترافیک برود که در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مودی با بیان اینکه ۵۵۰ کیلومتر باند دوم با دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد در دست اجرا است افزود: تلاش داریم عمده محورهای پر ترافیک را با اجرای این پروژه‌ها زیر بار ترافیک ببریم.

انهدام ۳۸۰ میلیون تومان کالای قاچاق در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان جنوبی اظهار کرد: انواع کالاهای قاچاق در خراسان‌جنوبی منهدم شد. شیخ‌زاده گفت: در سومین مرحله انهدام کالای قاچاق در خراسان ‌جنوبی انواع ماسک تقلبی، مواد خوراکی، نوشابه و قرص و داروهای تقلبی و دخانیات و سیگار که به ‌سلامت و امنیت مردم ضرر می‌رساند، منهدم و از ورود آنان به بازار مصرف و فروش جلوگیری شد. وی افزود: ارزش کالاهای منهدم‌ شده ۳۸۰ میلیون تومان و پرونده‌های آنها مربوط به قبل ‌از سال ۱۴۰۰ است که امروز منهدم شد.

پیش بینی تولید ۲۲۰۳۰ تن زرشک در خراسان جنوبی

پیش بینی می‌شود ۲۲ هزار و ۳۰ تن زرشک بی دانه خشک از قطب تولید این محصول در جهان برداشت شود. مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سطح زیرکاشت زرشک در استان را ۱۸ هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود ۲۲ هزار و ۳۰ تن زرشک خشک معادل ۱۱۰ هزار تن زرشک‌تر برداشت شود. رضایی تعداد بهره برداران تولید زرشک در استان را ۳۸ هزار خانوار اعلام کرد و افزود: بیشترین سطح زیرکاشت زرشک استان به شهرستان قاین با ۶ هزارهکتار سطح زیر کاشت اختصاص دارد. وی گفت : برداشت زرشک از اواخر مهر آغاز می‌شود و تا نیمه آذر ادامه دارد.

ممنوعیت تردد شبانه کامیون و تریلی در محور‌های مواصلاتی طبس

رئیس پلیس راه استان گفت: با توجه به افزایش تصادفات منجر به فوت ناوگان باربری در ۴۸ ساعت گذشته در محور‌های مواصلاتی شهرستان طبس، که ۱۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند؛ از امروز به مدت ۱۰ روز طرح ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین از ساعت ۲۴ تا ۵ صبح اجرایی شد. رضایی با بیان این که این محدودیت تردد به استثنای کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی است، افزود: در کنار تلاش پلیس ضروریست رانندگان به قوانین و مقررات پایبند بوده و پلیس را در تأمین ایمنی سفر، افزایش آرامش تردد و تسهیل در عبور و مرور یاری دهند. آخرین تصادف مرگبار این محور، مربوط به سحرگاه خونین ۲۳ شهریور است که برخورد سواری پژو ۲۰۶ با تریلی در کیلومتر ۸۵ محور طبس به یزد ۵ کشته برجای گذاشت.

عشایر استان ۲۳۰ هزار رأس مازاد و قابل فروش دارند

مدیر کل امور عشایری شهرستان در جلسه شورای عشایری شهرستان قاینات با بیان اینکه عشایر استان ۲۳۰ هزار راس مازاد و قابل فروش دارند، گفت: گوشت تولیدی عشایر بدلیل تغذیه صحیح و استفاده از داروهای گیاهی و علوفه مناطق کوهستانی صدرصد ارگانیک است و از کیفیت بسیارخوبی برخوردار می‌باشد. عصمتی‌پورافزود: روزانه ۶۰۰ رأس دام مازاد عشایر از طریق کشارگاه مرکز استان وانتقال زنده به استان یزد خریداری‌ می‌شود. وی با تشکر از توجه استاندار محترم در سفرچند ماه گذشته به روستاهای عشایری قاین در خصوص موافقت با ایجاد کشتارگاه با مقیاس کوچک افزود: تسهیلات خوبی برای این منظور درنظرگرفته شده و هر روستا و منطقه عشایری که آماده ایجاد اینگونه کشتارگاه‌ها باشند در اولویت قرار خواهند داشت.

تسطیح بیش از ۸۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی بیرجند

بیش از ۸۵۰ کیلومتر راه‌های خاکی حوزه استحفاظی شهرستان بیرجند از ابتدای سال تاکنون تسطیح و موج تراشی شده است. رئیس اداره راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند گفت: طول راه‌های خاکی و شوسه روستایی شهرستان بیرجند بیش از ۶۵۰ کیلومتر از راه‌های خاکی استان را به خود اختصاص داده است. پیشاوری افزود : با توجه به اینکه اکثر راه‌های خاکی از داخل رودخانه‌ها و مسیر‌های صعب العبور کوهستانی عبور می کنند و هرساله نیازمند چند مرحله تسطیح و مرمت هستند که از ابتدای سال تا کنون بیش از ۸۵۰ کیلومتر از این مسیر‌ها توسط راهداران شهرستان بیرجند برای آسایش و رفاه کاربران این راه‌ها تسطیح و موج تراشی شده است.

دستگیری قاتل متواری در شهرستان «نهبندان»

فارس- رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی از شناسایی و دستگیری قاتل فراری که در شهر مشهد استان خراسان‌رضوی مرتکب قتل شده بوددر شهرستان نهبندان خبر داد. حسینی اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی اخباری دریافت کردند که فردی پس از ارتکاب قتل در شهرستان مشهد به سمت شهرهای شرقی و جنوبی کشور متواری شده که موضوع به صورت ویژه توسط مأموران پلیس پیگیری شد. وی افزود: مأموران پلیس خراسان‌جنوبی خودروی قاتل را که در محور نهبندان به شوسف در حال حرکت بود شناسایی و با اقدامات پلیسی آن را متوقف و قاتل فراری را دستگیر کردند. رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده به اتهام قتل عمدی در شهرستان مشهد تحت تعقیب قضایی بود که با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت