اخبار استانی

توزیع ۴۵۰ بسته کیف و لوازم التحریربین دانش آموزان محروم

۴۵۰ بسته کیف و نوشت افزار در آستانه سال تحصیلی جدید بین دانش آموزان مناطق محروم خراسان جنوبی توزیع شد. مدیر کل آموزش و پرورش استان از توزیع ۴۵۰ کیف و نوشت افزار بین دانش آموزان محروم با مشارکت بانک ملت خبر داد. واقعی ارزش بسته‌های اهدایی کیف و نوشت افزار اهدایی بانک ملت را بیش از ۱۱۲ میلیون تومان اعلام کرد.

فرمانداران خراسان جنوبی ملزم به نظارت بر تحقق اشتغال هستند

ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان ‌جنوبی گفت: مقرر شد فرمانداران به عنوان ناظران ویژه بر روند اجرای طرح‌های اشتغال در شهرستان‌ها و موارد اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی نظارت کنند. مشیرالحق عابدی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی اظهار داشت: بنا به تاکیدات استاندار در مورد نظارت بر نحوه تحقق اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی مقرر شد فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت بر انجام و صحت موارد اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی نظارت کنند. وی تصریح کرد: نباید از نظارت بر روند طرح‌های اشتغال اجرا شده در استان برای جلوگیری از هدررفت منابع غافل شویم از این رو باید نظارت‌ها با جدیت دنبال شود و دستگاه‌های اجرایی استان بعد از اطمینان از اشتغال ایجاد شده آن را در سامانه رصد ثبت کنند. معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خراسان جنوبی در اجرای طرح مشاغل خانگی جزو استان‌های برتر معرفی شد که جای تشکر دارد و در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری هم در خراسان جنوبی کار بزرگی انجام شده است. وی افزود: سهمیه استان خراسان جنوبی از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۳۷۱ میلیارد تومان بوده که با پرداخت ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات از این محل تحقق ۱۱۰ درصدی داشته است. وی گفت: تعهد اشتغال سال گذشته دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۱۵۷ نفر بوده که ۸۷.۲ درصد آن محقق شده و نشان‌دهنده تلاش بی‌وقفه دستگاه‌های اجرایی است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال جاری تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان ۱۱ هزار و ۳۶۱ نفر است که نسبت به تعهد سال گذشته که ۱۷ هزار و ۱۵۷ بود، کاهش چشمگیری دارد و علت باید ریشه‌یابی شود. وی از اجرای ۲۳ پروژه اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: ۱۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است که دستگاه‌های اجرایی باید با جذب اعتبارات به خصوص اعتبارات ملی اهتمام جدی در تکمیل آنها داشته باشند و مقرر شد دستگاه‌های موفق و غیرموفق در این زمینه در شورای برنامه‌ریزی استان معرفی شوند. عابدی گفت: دستگاه‌های اجرایی اطلاعات مورد نیاز را برای درج در اطلس سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی در اختیار اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قرار دهند و دستگاه‌های اجرایی اگر به مدت ۱۰ روز اطلاعات لازم را برای انعکاس در اطلس سرمایه‌گذاری استان ارائه ندهند، از اطلاعات قبلی ارائه شده توسط دستگاه‌ها استفاده شود و این اطلاعات مورد تایید است.

کاهش ۷۰ درصدی مصرف لوازم التحریر در بیرجند

خبرنگاران جوان- رئیس اتحادیه لوازم التحریر و کتاب فروشان بیرجند گفت: مصرف لوازم التحریر با همه گیری ویروس کرونا ۷۰ درصد کاهش یافته است. راستگو مقدم گفت: فعالیت مدارس به صورت مجازی در دو سال گذشته بر بازار لوازم التحریر تأثیر به سزایی داشته است به طوری که استفاده از لوازم التحریر ۷۰ درصد کاهش یافته است. او افزود: امسال قیمت لوازم التحریر ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته، اما خرید و فروش لوازم التحریر کاهش داشته است.راستگو مقدم بیان کرد: اگر وضعیت بازار لوازم التحریر به همین روال ادامه پیدا کند ۳۰ درصد واحد‌های این صنف ریزش پیدا می‌کنند و تعطیل خواهند شد. رئیس اتحادیه لوازم التحریر و کتاب فروشان بیرجند اظهار کرد: بیشتر فروشندگان لوازم مورد نیاز مغازه خود را از شهر‌هایی مثل تهران و مشهد تهیه می‌کنند و امسال حتی خود فروشندگان اصلی با ما تماس می‌گیرند تا لوازمشان را به فروش برسانند، اما بازار لوازم التحریر به قدری راکد است که نیاز به خرید جدید نیست. او تصریح کرد: فروش لوازم التحریر بسیار کاهش یافته به طوری که درآمد حاصل شده جوابگوی چک ها، هزینه‌ها، بیمه و قبوض برق و آب نیست.

آخر شهریور، آخرین مهلت نام نویسی دریافت تسهیلات کرونا

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: متقاضیان واجد شرایط دریافت وام کرونا، تا آخر شهریور ماه فرصت دارند تا برای نام نویسی تسهیلات به سامانه کارا مراجعه کنند و ۱۰ موسسه و بانک عامل نیز پرداخت تسهیلات را انجام می‌دهند. اشرفی افزود: تا پایان آبان ماه به هر متقاضی واجد شرایط بین ۶ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

لزوم توجه بیشتر دولت سیزدهم به مرز خراسان جنوبی

صداوسیما- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی به سبب مرز مشترک با کشور افغانستان می طلبد دولت به لحاظ اختصاص بودجه و ایجاد زیرساخت های مرزی توجه ویژه ای به این استان داشته باشد. خسروی با اشاره به مشکلات استان در زمینه راه و بسترهای حمل و نقل افزود: یکی از مهمترین طرح‌های زیربنایی که پس از سال‌ها انتظار در خراسان جنوبی عملیاتی شد، پروژه احداث راه‌آهن بیرجند-یونسی گناباد است که تاکنون عملیات زیرسازی آن ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و می طلبد موضوع تامین اعتبار این پروژه برای شتاب‌بخشی به روند اجرای کار مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد. وی با بیان اینکه جاده بیرجند-قاین یکی از پرحادثه‌ ترین محورهای مواصلاتی خراسان‌جنوبی است، گفت: حدود ۱۰ سال از زمان آغاز عملیات اجرایی دوبانده سازی این جاده می‌گذرد اما هنوز این عملیات به پایان نرسیده است. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: مطالعات جاده بیرجند-گزیک و درمیان، اختصاص ردیف بودجه ملی به طرح فاضلاب شهرستان شهرستان خوسف، راه اندازی صنایع تکمیلی و توجه بیشتر به سرمایه گذاری دولتی در این استان با رئیس جمهور و هیئت وزیران مطرح خواهد شد.

واحدهای تولیدی خراسان جنوبی ظرفیت اشتغال پنهان دارند

ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: واحدهای کوچک و متوسط در استان خراسان جنوبی ظرفیت اشتغال پنهان خالی دارند و نیازمند تامین سرمایه در گردش هستند. احتشام افزود: بسیاری از واحدهای استان دچار چنین معضلی هستند و بانک‌های تخصصی هم توان تامین سرمایه در گردش آنها را ندارند. وی اظهار داشت: از دولت سیزدهم انتظار داریم منابع بانک‌های تخصصی استان مانند بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی و بانک صنعت و معدن افزایش یابد تا بتوان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین کرد. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: در زمینه مالیات نیز رقم بالایی از واحدهای تولیدی دریافت می‌شود از طرفی طبق قانونی که در گذشته وضع شده باید شهرک‌های صنعتی بیرجند و قاینات معافیت مالیاتی داشته باشد لذا این مهم از خواسته‌های تولیدکنندگان است. وی افزود: با توجه به قابلیت‌های زیادی که در حوزه معدنی خراسان جنوبی وجود دارد انتظار داریم شرکت‌های سرمایه‌گذاری دولتی در حوزه فرآوری مواد معدنی ورود کنند و آنچنان که باید امکانات بالقوه حوزه معدنی استان را به فعلیت نرسانده‌ایم که در این بخش باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد. احتشام بیان کرد: در صورتی که شرکت‌های سرمایه‌گذاری دولتی از قبیل شستا در این زمینه بیشتر ورود کنند زمینه اشتغال بیشتر و توسعه بهتر استان خراسان جنوبی فراهم خواهد شد. وی گفت: باید به تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی که به معنای واقعی در محرومیت‌زدایی مشارکت داشته و صادقانه در این شرایط سخت کار می‌کنند، توجه بیشتری شود. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: بیشتر بازار هدف تولیدات خراسان جنوبی در حوزه صادرات، کشور افغانستان است که از دولت انتظار داریم برگشت ارز حاصل از صادرات برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان تسهیل شود چون الان بیشتر به صورت ریالی انجام می‌شود. وی تصریح کرد: باید به صادرات محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله زرشک، زعفران و عناب به معنای واقعی کمک شود و یکسری واحدهای فرآوری در این خصوص در استان ایجاد شده که نیاز به حمایت دارند. احتشام گفت: کمک به معرفی و تبلیغات محصولات تولیدی استان از دیگر انتظارات است چراکه واحدهای کوچک توان معرفی محصولات خود را با توجه به بالا بودن هزینه تبلیغات ندارند. وی افزود: شاهد باز شدن بازارچه‌های مرزی استان هستیم که باید تدابیری اندیشیده شود این بازگشایی پایدار باشد و حجم وسیعی از محصولات در این بازارها مبادله شود.

نقره و برنز سوغات دو بدنساز خراسان جنوبی

خبرنگاران جوان- دو ورزشکار خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بدنسازی موفق به کسب مدال نقره و برنز شدند.کهنسال رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خراسان جنوبی گفت: هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بدنسازی و پرورش اندام به میزبانی استان تهران در حال برگزاری است. او افزود: در این مسابقات امید محمودی و محتشم خزیمه دو ورزشکار استان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را در دسته پیشکسوتان به خود اختصاص دادند. کهنسال ادامه داد: تیم بدنسازی و پرورش اندام استان از چهارشنبه ۱۷ شهریور به تهران اعزام شده و مسابقات از دسته‌ وزن کشی شروع، پنجشنبه در دسته بادی کلاسیک ادامه داشته و بعد از ظهر شنبه ۲۰ شهریور در دسته فیزیک به پایان می‌رسد. رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام خراسان جنوبی تصریح کرد: روز شنبه آقایان سیروسی و دیانتی در دسته فیزیک با حریفان خود به رقابت می‌پردازند. او بیان کرد: به طور کلی ۵ ورزشکار استان در این مسابقات حضور دارند و من نیز به عنوان مربی همراه تیم هستم. کهنسال عنوان کرد: چندین سال است این مسابقات برگزار نشده و برگزاری آن در امسال اهمیت بالایی برای استان و هیئت داشته و ورزشکاران با سابقه و توانمندی از استان در این مسابقات شرکت کرده اند.

تحقق ۶۵ درصدی نسخه‌پیچی الکترونیکی در خراسان جنوبی

ایسنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۰ توانستیم در بخش سرپایی نسخه‌پیچی الکترونیکی را به صورت ۶۵ درصد محقق کنیم. اربابی عنوان کرد: ضروری است بیمه شدگانی که اعتبار پوشش بیمه‌ای آنان در حال اتمام است نسبت به تمدید پوشش بیمه خود اقدام کنند تا از بروز مشکلات احتمالی در زمان دریافت خدمات در مانی و بیمه‌ای جلوگیری شود. وی افزود: اعتبار پوشش بیمه‌ای بخشی از بیمه شدگان در صندوق‌های بیمه‌ای روستائیان و عشایر و سلامت همگانی که بدلیل شیوع بیماری کرونا در ماه‌های گذشته به صورت سیستمی و متمرکز از سوی ستاد سازمان تا تاریخ سی و یکم شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شده بود، در حال اتمام است. وی تصریح کرد: ضروری است این بیمه شدگان در مهلت باقیمانده نسبت به تمدید پوشش بیمه خود اقدام کنند تا از بروز مشکلات احتمالی در زمان دریافت خدمات در مانی و بیمه‌ای جلوگیری شود. مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: این بیمه شدگان برای تمدید پوشش بیمه‌ای خود می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی در سطح استان و یا از طریق سامانه های خدمات غیر حضوری به آدرس‌های: http://www.bimehsalamatiranian.ir و https://eservices.ihio.gov.ir/esc اقدام کنند. اربابی با بیان اینکه موفق شده‌ایم تاکنون ۵۰ هزار مورد همپوشانی را رفع کنیم، تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما صیانت از منابعی است که در بیمه سلامت در اختیار داریم چرا که در حقیقت این منابع مال مردم این سرزمین است. مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی بیان ‌کرد: در مطب پزشکان نیز ۸۵ درصد استفاده از نسخه الکترونیکی را داشته‌ایم، اما در ۱۵ درصد به دلایلی چون نداشتن موبایل توسط مراجعین و.. همچنان نسخه کاغذی را داریم. مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال حدود ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیکی در سامانه در خراسان‌جنوبی ثبت شده است، اظهار کرد: عملکرد این سامانه با شفافیت بخشیدن به بخش درمان و دقت در رعایت پروتکل‌های مرتبط با آن موجب صرفه‌جویی ۴ میلیارد تومانی در هزینه‌ها شده است. وی گفت: در بخش سرپایی کلیه مطالبات ما تا پایان تیرماه پرداخت شده است و مطالبه مردادماه را نیز طی روزهای آتی پرداخت خواهیم کرد و در بخش بستری نیز کلیه مطالبات بیمارستان‌های دولتی را تا پایان خردادماه پرداخت کرده‌ایم.

شناسایی ۲۶۳ نفر مبتلای گرفتار در دام کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۳۷۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۲۴ بیمار جدید شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: همچنین از ۵۹۱ تست سریع کرونا ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد. ویادامه داد : در شبانه روز گذشته یک مورد فوت ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شد.

تسریع در اجرای طرح های توسعه ای زغال‌سنگ طبس

وزیر صمت از تسریع در اجرای طرح‌های توسعه‌ای زغال‌سنگ در طبس خبر داد و گفت: ذخایر زغال‌سنگ طبس بخش عمده‌ای از نیاز کشور را تأمین می‌کند. فاطمی امین اظهار کرد: فاطمی امین با بیان اینکه مباحث اقتصادی و اشتغال در اولویت کار دولت سیزدهم است، ادامه داد: رئیس جمهور صحبت‌های کارگران را شنیدند و برای نکات و مشکلاتی که کارگران مطرح کردند، دستور ویژه دادند.

وزیر راه و شهرسازی: مردم نگران تامین مسکن نباشند

وزیر راه و شهرسازی گفت: با ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور، مردم دغدغه‌ای در خصوص تامین مسکن خود نداشته باشند. رستم قاسمی در حاشیه دیدار رئیس جمهوری با مردم طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) در پاسخ به ذغدغه و درخواست آنان برای ساخت و تامین مسکن اظهار داشت: تمام افراد که مسکن اولی هستند و بند جیم آنان قرمز نشده، نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

رئیس جمهور به داد زرشک کاران خراسان جنوبی برسد

نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس گفت: از رئیس جمهور استدعا دارم به داد کشاورزان استان برسد، تا بتوانند از محصول خود بهره ببرند؛ امروز کشاورز ما هیچ انگیزه ای برای برداشت محصول زرشک ندارد چون محصول سال قبل در انبارها و بارگاه ها دپو شده است.

توجه به تامین آب برای بخش‌های کشاورزی، شرب، صنعت و معدن استان

نماینده مردم طبس ، فردوس وبشرویه در مجلس با بیان اینکه یکی از مهم ترین اولویت ها برای استان خراسان جنوبی آب است افزود : تامین آب برای بخش‌های کشاورزی، شرب، صنعت و معدن استان باید مورد توجه قرار گیرد.

ابلاغ برنامه صنعت مقابله با ریزگردها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: هفته گذشته با تلاش‌های ستاد ملی گرد و غبار در سازمان محیط زیست برنامه‌ای تحت عنوان صنعت مقابله با ریزگرد‌ها به استان ابلاغ شد که در آن برای دستگاه‌های متولی برنامه‌ای ۱۰ ساله تعیین شده است.

فرمانداران خراسان جنوبی ملزم به نظارت بر تحقق اشتغال هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان ‌جنوبی گفت: بنا به تاکیدات استاندار در مورد نظارت بر نحوه تحقق اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی مقرر شد فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت بر انجام و صحت موارد اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی نظارت کنند. وی تصریح کرد: نباید از نظارت بر روند طرح‌های اشتغال اجرا شده در استان برای جلوگیری از هدررفت منابع غافل شویم از این رو باید نظارت‌ها با جدیت دنبال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت