اخبار استانی

زلزله «خور» هیچ گونه خسارتی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه زلزله ای که روز گذشته درحوالی خور رخ داد هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

تداوم توفان و گرد و غبار تا پایان هفته

ایرنا – رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با افزایش اختلاف فشاری در سطح زمین و تشدید سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه شاهد توفان و گرد و خاک در استان تا پایان هفته جاری خواهیم بود.جواد نخعی افزود: وزش شدید تا خیلی شدید باد همراه با خیزش گرد و خاک، آسمان غبارآلود، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا از مخاطرات این وضعیت جوی تا عصر جمعه خواهد بود.وی بیان کرد: وزش باد شدید در مرز شرقی و نواحی جنوبی استان سبب وقوع توفان گرد و خاک می‌شود و با شدت گرفتن باد احتمال خسارت در مناطق شرقی دور از انتظار نیست.رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: احتمال خسارت به برخی سازه‌ها، آسیب به نهال‌های جوان، شکسته شدن درختان و اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.وی توصیه کرد که در این مدت افراد به ویژه گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان در خانه بمانند و مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. نخعی افزود: روند تغییرات دمایی امروز افزایشی است اما پنجشنبه و جمعه هوا خنک‌تر خواهد شد.وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در روزهای اخیر هم در خراسان جنوبی پدیده غالب بوده است و سبب شد روز گذشته شاخص کیفیت هوا در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، زیرکوه و سرایان در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار بگیرد.

پیش ثبت نام زیارت اربعین فعلا متوقف شده است

مهر- مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: پیش ثبت نام اربعین که ازپانزدهم قرار بود انجام شود بر اساس اعلام ستاد اربعین فعلا متوقف شده است.بوالفضل نوفرستی اظهار کرد: پیش ثبت‌نام زیارت اربعین مانند تمام کشور در خراسان جنوبی که از پانزدهم شهریورماه ساعت ۹ صبح قرار بود آغاز شود بنا بر اعلام ستاد اربعین فعلاً متوقف شده است.وی بیان کرد: دولت عراق سهمیه سی هزار نفری برای جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مراسم اربعین و صرفاً تعیین مرز هوایی را اعلام کرده است لذا برای آگاهی از جزئیات و شرایط مدنظر کشور عراق و نحوه اعزام زائران ثبت نام فعلاً متوقف شده است.مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: افراد علاقمند برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حتماً باید دو دوز واکسن کرونا را زده و بیماری زمینه‌ای نیز نداشته باشند.نوفرستی گفت: همچنین افرادی که بخواهند برای زیارت عزام شوند باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از اعزام تست pcr منفی را نیز ارائه دهند چرا که در هنگام خروج این تست منفی را از آنان خواهند خواست.وی در زمینه میزان سهمیه برای اعزام به زیارت در ایام اربعین و یا الزام به اعزام هوایی زائران بیان‌کرد: در مورد میزان سهمیه و یا شیوه اعزام همه چیز تابع ضوابط دو کشور است و هنوز چیزی به صورت رسمی به ما اعلام نشده است.مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: در مورد حذف ویزا در سفر اربعین نیز هنوز چیزی قطعی نشده است.

اجرای کشت‌های جایگزین در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی

صداو سیما- در سال زرارعی جاری در سطحی معادل هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی کشت‌های جایگزین اجرا شد.مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در این سطح نسبت به جایگزینی کشت محصولات علوفه‌ای پر بازده با سایر محصولات اقدام شده است.حسینی افزود: ‎این سطح مربوط به محصولاتی از جمله سورگوم علوفه‌ای و دانه‌ای، چغندر علوفه‌ای، ارزن علوفه‌ای و دانه‌ای است.به گفته وی در خراسان جنوبی، کاشت محصول آب بر و حساس به تنش‌های خشکی و شوری توصیه نمی‌ شود.مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: کاشت محصولات علوفه‌ای کم آب بر و مقاوم به تنش‌های شوری و خشکی و سازگار با شرایط اقلیمی نظیر سورگوم، چغندر علوفه‌ای و ارزن توصیه می‌ شود. وی افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به کشت‌هایی اقدام کنند که علاوه بر سازگاری با شرایط اقلیمی و وضعیت کمی و کیفی منابع آبی و رعایت اصول کشاورزی پایدار به منظور تداوم فرآیند تولید، دارای حداکثر راندمان تولید و کارآیی مصرف نهاده‌ها بوده و از نظر نیاز جامعه و بازار مصرف از مقبولیت برخوردار باشد.

تفکیک مکانیزه طلای کثیف در شهرداری بیرجند

طرح تفکیک مکانیزه زباله در مقصد از پایان شهریور در شهرداری بیرجند آغاز می‌شود. معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: خط پردازش ۱۵۰ تنی تفکیک زباله تا پایان شهریور به بهره برداری می‌رسد و تفکیک زباله در سایت پسماند شهرداری بیرجند به صورت مکانیزه انجام خواهد شد. محمدزاده افزود: برای اجری این طرح جمعا ۱۲ میلیارد تومان هزینه شد. وی گفت: اجرای این طرح باعث برگشت زباله تفکیک شده به چرخه تولید، رعایت بیشتر مسائل بهداشتی و کاهش هزینه‌های دفن زباله می‌شود.

خرمای نهبندان در نبود سردخانه به‌صورت فله‌ عرضه می‌شود

ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان گفت: با توجه به نبود سردخانه و صنایع بسته‌بندی در این شهرستان خرماکاران ناچارند هنگام برداشت محصول خود را فله‌ای عرضه کنند. حیدرپور افزود: نبود سردخانه و صنایع بسته‌بندی مشکل اصلی نخل‌داران شهرستان نهبندان است که باعث شده عایدی چندانی از دسترنج خود نداشته باشند. وی گفت: سطح زیرکشت خرما در نهبندان ۳۶۵ هکتار است که از این مقدار ۲۵۰ هکتار بارور است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از این سطح ۶۷۵ تن محصول خرما برداشت شود. مدیر جهاد کشاورزی نهبندان اظهار داشت: در سال جاری برداشت خرما حدود ۲۰ درصد کاهش دارد که علت اصلی آن وقوع توفان شدید در خرداد و مرداد ماه است. وی افزود: بیشتر نخلستان‌های نهبندان در روستاهای «دهسلم»، «بندان» و «چاهداشی» وجود دارد و ۳۵۰ بهره‌بردار در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند.

ثبت بیش از ۱۵۰ مورد بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از ثبت بیش از ۱۵۰ مورد بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی از ابتدای سال در استان خبر داد. مروی مقدم گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ مورد بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی به منظور نظارت بر تولیدات مشمول استاندارد اجباری و ارتقای سلامت و ایمنی مصرف کنندگان به ثبت رسیده است. او افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون کارشناسان اداره کل استاندارد خراسان جنوبی، ۳۰۱ مورد نمونه برداری از واحد‌های تولیدی استان انجام داده اند.

آیا می‌توان واکسنی جایگزین واکسن روسی کرد؟

ایسنا- رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: اکنون وزارت بهداشت اعلام کرده یک سری واکسن‌ها را می‌توان به صورت جایگزین به جای دوزدوم واکسن روسی تزریق کرد که البته هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده و به محض ابلاغ و مشخص شدن نوع واکسن جایگزین، تزریق به افراد واجد شرایط انجام خواهد گرفت. مسعود ضیایی اظهار کرد: ممکن است به علت خستگی از ویروس کرونا رفت و آمدها و حضور در کافه‌ها و رستوران‌ها بیشتر شود، اما باید دانست بهترین راه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ادامه دادن همین سبک زندگی است.رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی بیان کرد: افراد برای رفتن به رستوران بهتر است قاشق و چنگال به صورت شخصی همراه داشته باشند و یا در صورت استفاده از قاشق و چنگال رستوران از ضدعفونی شدن آن اطمینان حاصل کنند؛ با فاصله بسیار از هم نشسته و پس از صرف غذا سریعا محل را ترک کنند. ضیائی با بیان اینکه اگر غذا سرد باشد و یا دست آلوده باشد، می‌تواند منتقل‌کننده ویروس باشد، تصریح کرد: بهتر است تا زمانی که ۷۰ درصد جامعه واکسینه نشده‌اند، آزادی‌های رفت و آمدی زیادی در مکان‌های عمومی نداشته باشیم.وی با بیان اینکه اگر فاصله بین دو دوز واکسن به شش ماه برسد هیچ اثر مطلوبی در بدن نخواهد داشت، افزود: در مورد واکسیناسیون باید بگوییم اکنون شتاب بیشتری گرفته و تصمیم گیری‌ برای واردات واکسن و یا زمان تخصیص به استان‌ها و یا مقدار آن بر عهده معاونت بهداشت و ستاد ملی کرونا است.این متخصص عفونی بیان کرد: به طور مثال دوز واکسن اسپوتنیک روسی به هزار نفر در خراسان جنوبی تزریق شد، اما به دلیل بسته بودن امکان واردات این واکسن دیگر وارد نشده و دوز دوم موجود نیست. ضیایی افزود: اکنون وزارت بهداشت اعلام کرده یک سری واکسن‌ها را می‌توان به صورت جایگزین به جای دوز دوم واکسن روسی تزریق کرد که البته هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده و به محض ابلاغ و مشخص شدن نوع واکسن جایگزین، تزریق به افراد واجد شرایط انجام خواهد گرفت.

سایه کمبود ۴۸۰ کلاس درس بر ماه مهر خراسان جنوبی

شبستان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از کمبود ۴۸۰ کلاس درس در استان خبر داد و گفت: عمده مشکل کمبود فضای آموزشی خراسان جنوبی مربوط به مساکن مهر به خصوص در مرکز استان است. چاوشان در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه فی ما بین سازمان توسعه و تجهیز مدارس و سازمان بسیج سازندگی استان با هدف ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه ساز در جهت رفع کمبود های زیرساختی فضاهای آموزشی و پرورشی مناطق محروم اظهار کرد: در راستای کاهش نیازهای آموزش و پرورش در بحث تجهیز و احداث مدارس تکلیف داریم که از کلیه ظرفیت های در استان استفاده کنیم که گروه های جهادی نیز جزو همین ظرفیت ها محسوب می شود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه امسال با تشکیل گروه های جهادی تخصصی سرعت مرمت و احداث فضای های آموزش نسبت به قبل بیشتر خواهد شد، افزود: از ابتدای سال ۹۹ در بحث حذف مدارس کانکسی و غیراستاندار ۳۳ مدرسه با ۵۸ کلاس درس را در دستور کار قرار دادیم که تاکنون ۹۰ درصد این فضاهای آموزشی با همکاری گروه های جهادی حذف و فضای استاندارد جایگزین شد. چاوشان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با دارا بودن سرانه فضای آموزشی حدود ۷ مترمربع در رتبه پنجم میزان سرانه کشور و بالاتر از میانگین فضای آموزشی کشور یعنی ۵.۳ قرار دارد، تصریح کرد: استاندارد فضای آموزشی در کشور نیز ۸.۲ مترمربع به ازای هر دانش آموز است. وی با بیان سرانه پایین فضای آموزشی در مساکن مهر استان، ادامه داد: مهمترین مشکل ما در زمینه کمبود فضاهای آموزشی در مساکن مهر به خصوص مرکز استان یا سرانه حدود چهار مترمربع به ازای هر دانش آموز است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی از کمبود ۴۸۰ کلاس درس در سطح استان خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک خیران و ظرفیت های استانی بتوانیم هر چه سریعتر این کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم.

شکست خوردن ۳ نفر دیگر در جنگ با کرونا

در شبانه روز گذشته ۳ مورد فوت جدید ناشی از ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ثبت شد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۲۱۴ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که ۷۹ بیمار جدید شناسایی شدند.وی افزود: از ۶۳۲ تست سریع کرونا نیز ۱۴۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.مهدی زاده ادامه داد: در این مدت، ۳ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی فوت کردند.

فعال کردن ظرفیت‌های راکد خراسان جنوبی در اولویت است

ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: به جهت اهمیت موضوع، فعال کردن ظرفیت‌های راکد و نیمه‌فعال در اولویت اقدامات استان است و از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می‌توان برای بهره‌برداری هرچه بهتر و بیشتر از منابع خراسان جنوبی استفاده کرد.حمید ملانوری روز دوشنبه در دیدار مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی افزود: در راستای توسعه استان؛ برنامه‌ها، سیاست‌ها و اقدامات گسترده‌ای در دستور کار است اما فعال کردن پروژه‌ها و ظرفیت‌های نیمه‌فعال را به طور ویژه دیده‌ایم.وی با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی در خراسان جنوبی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ظرفیت بسیار بزرگی است و جای فعالیت حوزه‌هایی مثل این ستاد، استان‌هایی مانند خراسان جنوبی است.استاندار خراسان جنوبی معدن و ذخایر معدنی را از مزایای بسیار ارزشمند این استان نام برد و گفت: در حال حاضر ۲۳۰ معدن دارای پروانه غیرفعال در خراسان جنوبی داریم که برای فعال کردن آنها، در ستاد توسعه خاوران تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است.وی تاکید کرد: ستاد اجرایی هم می‌تواند به این موضوع ورود کرده و در زمینه خرید پهنه یا مشارکت در فعالیت در این معادن، سرمایه‌گذاری کند.ملانوری با اشاره به طرح‌های اشتغالزای در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان اظهار داشت: طرح استان بدون بیکار که از ناحیه خراسان جنوبی ارائه شده و مورد تایید ستاد اجرایی قرار گرفته، طرح بسیار خوبی است.وی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای تحقق این طرح و سرعت بخشیدن به روند اجرای آن، موضوع از طریق ستاد توسعه خاوران پیگیری شود.استاندار خراسان جنوبی از اهمیت پروژه هاب شتر گفت و ضمن تشکر از اقدامات ستاد اجرایی در این زمینه افزود: برای حضور دکتر مخبر به منظور افتتاح این پروژه، چند مرتبه برنامه‌ریزی شد ولی به دلایل متعدد از جمله شیوع کرونا و قرمز شدن شهرها تا این لحظه عملی نشده است.وی بیان کرد: همچنان مترصد فرصت مناسبی برای حضور معاون اول رئیس جمهوری و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان هستیم.مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی نیز به تشریح اقدامات این حوزه در استان پرداخت و گفت: ستاد اجرایی در راستای توانمندسازی اقتصادی و انجام امور زیربنایی، فرهنگی و سلامت استان تاکنون بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ طرح با حجم سرمایه‌گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در ۱۱ شهرستان استان اجرایی کرده است.سید مجتبی موسوی افزود: در زمینه عمرانی نیز تا الان ۲۶۶ پروژه در حوزه‌های آبرسانی، مدارس، مخابرات و سایر حوزه‌ها عملیاتی شده که بیش از ۷۵ درصد آنها انجام شده است.ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) علاوه بر انجام امور زیربنایی و عام‌المنفعه در استان خراسان جنوبی براساس تفاهم‌نامه با استانداری، معین محرومیت‌زدایی و توسعه شهرستان نهبندان است.

مهرواره اوج با محوریت مساجد در خراسان جنوبی آغاز شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی گفت: مهرواره اوج با محوریت مساجد در راستای توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای سنت حسنه مواسات و همدلی، در این استان آغاز شده است. رضایی در نشست خبری اظهار داشت: در ماه‌های گذشته جشنواره مهرواره همدل را با شعار مسجد محله‌محور و محله مسجدمحور برگزار کردیم که نتایج بسیار خوبی از آن به دست آمد. وی با بیان اینکه در این جشنواره دو هزار مسئله محلات توسط فعالان مساجد استان شناسایی شد افزود: مهرواره اوج استمرار سنت حسنه کمک‌های مواسات و همدلی به نیازمندان است و از ۳۰ مرداد همزمان با روز جهانی مساجد در استان آغاز شده و تا ۲۳ آبان نیز ادامه دارد. مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای لبیک به فرامین رهبری مبنی بر استمرار کمک‌های مواسات و همدلی برای کمک به نیازمندان طرح مهرواره اوج را در سطح کشور آغاز کرده است. وی هدف از برگزاری مهرواره اوج را ارتقای خدمت‌رسانی مساجد به عموم مردم ذکر کرد و ادامه داد: جلب مشارکت مردم، شناسایی روش‌های حل مسئله و شناسایی امامان جماعت فعال از آثار مثبت این مهرواره است. رضایی گفت: براساس طرح مهرواره اوج روحانیون و امامان جماعت مساجد استان مسائل و مشکلات محلات خود را رصد و با جذب خیران و افراد توانمند نسبت به کمک به نیازمندان محلات اقدام می‌کنند. وی با اشاره به اینکه این مهرواره در مساجد اهل سنت و شیعه استان برگزار می‌شود، یادآور شد: تاکنون در خراسان‌ جنوبی ۷۸۳ مسجد و امام جماعت به اوج‌گیری نهضت مواسات لبیک گفته‌اند.

خودکفایی ایران اسلامی با تکیه بر نخبگان

صدا و سیما- فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی گفت: ایران اسلامی با تکیه بر نخبگان خود می‌تواند خودکفا باشد. سردار قاسمی در مراسم معارفه مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا با اشاره به موانع پیش روی نخبگان و عدم حمایت از آن‌ها گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا موانع را از پیش پای نخبگان و مخترعان کشور برداریم تا هر چه زودتر انتظار رهبری در زمینه شبکه تولید علم با راهبرد عالمانه محقق شود. وی با اشاره به استعداد‌های بسیاری که در کشور وجود دارد، افزود: بسیج علمی، پژوهشی سپاه هم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا زمینه شکوفایی این استعداد‌ها فراهم شود و ابتکارات و خلاقیت‌ها به مرحله تولید برسند. فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اساس اسلام بر علم است و در این راه شهدای بسیاری هم تقدیم کرده ایم، گفت: همانطور که امروز ایران اسلامی در حوزه‌هایی همچون پهپاد و سایبری تواسنته در جهان زبانزد باشد، باید تلاش کنیم تا در همه حوزه‌ها خودکفا شویم. در این مراسم سرهنگ فرخنده به عنوان مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا معرفی و از خدمات سرهنگ عظیمی فر قدردانی شد.

رسیدگی به مشکلات مردم در مرکز سامد

با حضور استاندار خراسان جنوبی در مرکز سامد، به مشکلات مردم رسیدگی شد. ملانوری با حضور در مرکز ارتباط مردم و دولت (سامد) استان، به بررسی مشکلات مردم پرداخت. در این فرصت دو ساعته، مشکلات، درخواست‌ها و مطالبات مردم نقاط مختلف استان به صورت حضوری و تلفنی پاسخ داده شد. موضوعاتی در زمینه های وضعیت راه ها، کمبود آب، زیرساخت های روستایی، کمک معیشت، تسهیلات اشتغال و… در این فرصت مطرح شد که به پاسخ رسید.

تکلیف سازمان همیاری شهرداری‌ها، سرمایه گذاری برای اشتغالزایی

سرمایه گذاری‌های سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی باید در راستای اشتغالزایی و ایجاد کار باشد. استاندار در دیدار مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها عضو سازمان هستند، زمینه فعالیت و پویایی برای این مجموعه فراهم است. ملانوری با اشاره به اینکه ورود سازمان همیاری به پروژه‌های عمرانی خوب است، تأکید کرد: سازمان همیاری باید خود را تقویت کند تا بتواند پروژه‌های بزرگی همچون راهسازی را متقبل شود.

قیمت روی داروها نمایشی است؟

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مورد بحث قیمت گذاری برای داروها، کمیسیونی در وزارت بهداشت متشکل از سازمان حمایت از مصرف کننده، واحد‌های تولید کننده و وزارت بهداشت تشکیل می‌شود که در آنجا قیمت نهایی تعیین و به صورت نرخ نامه به داروخانه‌ها ابلاغ می‌شود. آهنی افزود: بنا به دلایلی از جمله گرانی، تحریم و قیمت بالای دلار، ملاک قیمت فروش دارو برای داروخانه‌ها قیمت روی جلد نیست بلکه قیمتی است که سایت سازمان غذا و دارو به صورت روزانه منتشر می‌کند. وی تصریح کرد: هم استانی‌ها می توانند هرگونه شکایت دارویی اعم از گران فروشی، کمبود و دیگر مشکلات مربوط به دارو را از طریق شماره ۱۹۰ گزارش دهند.

شناسایی بیش از ۳ هزار مکان برای اجرای طرح نیروگاه خورشیدی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از شناسایی ۳ هزار و ۸۱۶ مکان برای اجرای طرح نیروگاه خورشیدی از پارسال تاکنون خبر داد. سلم آبادی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۸۱۶ مکان برای اجرای طرح نیروگاه خورشیدی در استان شناسایی شده است گفت: از این تعداد هزار و ۱۷۵ مکان دارای فضای مناسب برای احداث نیروگاه خورشیدی است. وی افزود: هدف از اجرای این طرح کمک به وضعیت اقتصادی و معیشت خانواده‌های مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان است.

شرط رسیدن به تمدن اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، شرط رسیدن به تمدن اسلامی را مجهز شدن مادران به تعلیم و تربیت اسلامی دانست. حجت الاسلام عبادی در دیدار استادان مدرسه علمیه نرجس بیرجند گفت: بر خلاف تفکر غلط غرب ، تمدن در تکامل انسان بودن است نه در تکنیک داشتن و تمدن صحیح در خانواده و با تربیت اسلامی مادران به دست می‌آید. وی از فرصت تعلیم و تربیت که در اختیار بانوان قرار داده شده به عنوان نعمتی بزرگ برای آن‌ها یاد کرد و افزود: مدارس علمیه از مراکز مهم برای در اختیار قراردادن الگو‌های تعلیم و تربیت به بانوان و مادران است.

اجرای طرح ایران یاران جوان در خراسان جنوبی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح ایران یاران جوان در استان خبر داد. موهبتی گفت: طرح ایران یاران جوان با هدف مهار ویروس کرونا و شتاب بخشی به امر واکسیناسیون عمومی در استان اجرایی می‌شود. او بیان کرد: طی یک هفته گذشته ۳۱۸ دوز واکسن توسط اعضای جوانان هلال احمر در دو مرکز شهرستان‌های خوسف و قاین تزریق شده است.

نیاز ۲۳ میلیارد تومانی برای تکمیل فاز یک باغ موزه دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل فاز یک باغ موزه دفاع مقدس استان، ۲۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. سرهنگ فلاحی در خصوص آخرین وضعیت احداث باغ موزه دفاع مقدس استان و با اشاره به اجرای کلیات این طرح، بیان کرد: فاز یک این طرح آماده شده و باید به مناقصه گذاشته شود. وی عنوان کرد: ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی و ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان اعتبار استانی به طرح احداث باغ موزه دفاع مقدس استان اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت