اخبار استانی

برخورد اتوبوس با کامیون کشنده در محور فردوس – بجستان

برخورد اتوبوس با کامیون کشنده در محور فردوس – بجستان یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت. رضایی رئیس پلیس راه استان اعلام کرد: این حادثه روز گذشته در محور فردوس به بجستان در کیلومتر ۳۰ گردنه افغو رخ داد.

۳ میلیارد تومان هزینه کرد اوقاف استان در محرم ۱۴۰۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم تاکنون سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان جهت اجرای نیات موقوفات هزینه شده است، گفت: مقام معظم رهبری حدود دو ماه پیش وقف پول را جایز شمردند که هر کسی با هر نیتی می تواند انجام دهد. حجت الاسلام بخشی پور بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم در سازمان اوقاف و امور خیریه بیشترین موقوفات با نیات ماه محرم به ثبت رسیده است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه سه هزار و ۸۶۴ موقوفه با نیت ماه محرم در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: ۶ هزار و ۴۲۰ نیت از دل این موقوفات برای ماه محرم تعبیه شده است. وی در ادامه بیان کرد: بیشترین نیت ماه محرم در شهرستان بیرجند با ۹۸۳ نیت و کمترین نیت در شهرستان خضری با تعداد ۱۰۸ نیت به ثبت رسیده است. بخشی پور با اشاره به اینکه طرح «بصیرت عاشورایی» در ۴۰ بقعه متبرکه استان طی دهه اول ماه محرم برگزار شد، گفت: ۳۱ مبلغ در اجرای این طرح حضور داشتند که ۱۵ نفر از این تعداد بومی بودند. وی در خصوص اجرای طرح «هر خانه یک روضه» طی دهه اول ماه محرم در استان بیان کرد: تامین مبلغان جهت اجرای طرح «هر خانه یک روضه» بر عهده سازمان اوقاف قرار داشت و در این راستا ۱۷۰ روضه خانگی در استان برگزار شد.

ثبت ۶۳ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان با اشاره به اینکه طرح «لبیک یا حسین» در ۱۴ بقعه متبرکه استان اجرایی شد، گفت: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۱۳ بقعه متبرکه استان، همایش احلی من العسل در ۱۵ بقعه متبرکه استان، برپایی نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در ۳۴ بقعه متبرکه استان، همایش رهروان زینبی در ۱۰ بقعه متبرکه استان و نمایشگاه شمیم حسینی از مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف خراسان جنوبی طی دهه اول ماه محرم بوده است. بخشی پور به طرح «شمیم حسینی» اشاره کرد و افزود: در قالب های مختلف به ۴۷ هیئت مذهبی از محل موقوفات با اعتباری بالغ بر ۱۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در راستای اجرای این طرح طی دهه اول ماه محرم کمک شد. وی در خصوص بحث توزیع غذای گرم در مساجد و بقاع متبرکه طی دهه اول ماه محرم گفت: در این راستا ۹۰ هزار و ۷۵۰ پرس غذای گرم از محل نیات موقوفات مرتبط و کمک خیرین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان توزیع شده است و ۲۲هزار و ۶۰۰ بطری آب معدنی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ عدد ماسک طی مراسمات دهه اول ماه محرم بین عزاداران حسینی توزیع شد.

توزیع چهار هزار بسته غذایی بین نیازمندان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: چهار هزار و ۴۰۰ بسته غذایی از محل نیات موقوفات مرتبط و مشارکت خیرین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان طی مراسمی فردا بین نیازمندان استان توزیع می شود. بخشی پور در ادامه عنوان کرد: در مجموع از ابتدای ماه محرم تاکنون سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان جهت اجرای نیات موقوفات هزینه شده است وی در خصوص وقف های جدید اظهار داشت: ۶۳ وقف جدید تاکنون در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون تومان به ثبت رسیده است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص وقف پول عنوان کرد: وقف پول را هر کس با هر نیتی می تواند انجام دهد و حدود دو ماه پیش مقام معظم رهبری وقف پول را جایز شمردند و اکنون در حال اجراشدن است.

امنیت پایدار در مرزهای استان

ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی گفت: امنیت در مرزهای کشور از جمله مرزهای خراسان جنوبی، کامل و پایدار است. سردار حسن اسداللهی روز شنبه در آیین معارفه فرمانده جدید مرکز آموزش مرزبانی محمدرسول ا… (ص) بیرجند افزود: عقبه امنیت باعث توسعه می‌شود و در خراسان جنوبی و سایر استان‌های مرزی در وضعیت پایدار و مناسب است. وی با بیان اینکه امنیت ضامن توسعه، اشتغال و اقتصاد پویاست گفت: به لطف خدا مردم نجیب و با ایمان استان خراسان جنوبی در کنار نیروهای مسلح، امنیت بسیار مطلوبی را با توجه به مرز مشترک با کشور افغانستان به ارمغان آورده‌اند. معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی ناجا افزود: نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران عقبه مردمی دارد و مردم آن را از بدنه خود می‌دانند لذا در سیل، زلزله، کرونا، همدلی مومنانه و مواسات، نیروهای مسلح هم پای کار هستند که نشان از مردمی بودن آنان است. در این آیین از خدمات و تلاش‌های فرمانده سابق این مرکز آموزشی مرحوم سرهنگ محمدحسین سورگی تجلیل و سردار علی محمد محمدی به عنوان فرمانده جدید مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول ا…(ص) بیرجند معرفی شد.

خدمات دندان پزشکی گروه جهادی به دو هزار زندانی

صداوسیما- گروه جهادی منتظران ظهور به دو هزار زندانی معادل ۷۰۰ میلیون تومان خدمات دندان پزشکی ارائه کرد. رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: گروه جهادی منتظران ظهور متشکل از ۲۰ نفر دندان پزشک و ۱۰ نفر دستیار از سه شنبه تا جمعه هفته گذشته در پنج زندان استان در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس طبس ونهبندان فعالیت کردند. هنری افزود:در این مدت ترمیم دندان برای ۲۵۰ مورد، عکسبرداری دیجیتال برای ۸۰ مورد، عصب کشی ۱۰۰ مورد، کشیدن دندان هزار و ۴۰۰ مورد و ویزیت رایگان هزار نفر انجام شد. وی گفت: همچنین سه نفر از زندانیان جرائم غیر عمد توسط گروه جهادی منتظران ظهور آزاد خواهند شد.

کورس بازار موبایل با دلار

تسنیم- بازار موبایل بعد از بازار خودرو و مسکن یکی از بازارهای بزرگی است که در فضای مجازی و فضای حقیقی جایگاه خود را پیدا کرده و وضعیت پر رونقی را دارد. هرچند این بازار از روزی که کرونا آمد در سراشیبی و سربلندی زیادی قرار گرفت و از آن جایی که بازار فروش موبایل از همان ابتدای کرونا پر رونق بود و قیمت‌ها هر روز روند افزایشی به خود گرفته بود اما چند وقتیست که بازار موبایل با دلار در رقابت است و گویا موبایل با دلار کورس گذاشته اند. در اوایل سال به دلیل گسترش بیماری کرونا، دورکاری و آموزش آنلاین در دستور کار کارمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان قرار گرفت به همین دلیل گوشی و تبلت به عنوان کالای ضروری معرفی شد. از سال گذشته هنگامی که مدارس در فضای مجازی برقرار شد و فضای شاد جایگزین کلاس‌های درس برای دانش آموزان شد در همان ابتدا قیمت موبایل هم روزهای صعودی را به خود گرفته بود و خانواده‌ها به ناچار مجبور به خرید گوشی بودند و قیمت‌ها روز به روز روند افزایشی را تجربه می‌کرد. در یک برهه ای دیگر از زمان قیمت‌ها در سراشیبی افتاد و بازار موبایل مشتری آنچنانی نداشت و تنها افرادی که نیاز ضروری داشتند برای خرید مراجعه می‌کردند. اما از چند وقت اخیر بار دیگر با افزایش قیمت دلار گوشی موبایل هم روند افزایشی به خود گرفته است و گویی با دلار در حال کورس گذاشتن است. در هفته‌های اخیر همزمان با بالا رفتن نرخ دلار، بهای گوشی‌های تلفن همراه نیز با نوسان قیمت مواجه شده و حالا به طور میانگین ۱۰ درصد رشد نرخ داشته است. رصد قیمت‌ها در بازار تلفن همراه حاکی از آن است که قیمت انواع تلفن از ۱۰ روز گذشته افزایشی بوده و تحولات بازار ارز و دلار تاثیر مستقیمی بر آن گذاشته است.

هرساله در ایام بازگشایی مدارس قیمت تلفن همراه هم روند صعودی به خود می‌گیرد

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: هرساله در ایام بازگشایی مدارس قیمت تلفن همراه هم روند صعودی به خود می‌گیرد و به نظر من اینکه می‌گویند به دلیل افزایش قیمت دلار هم قیمت موبایل رو به افزایش است واقعیت ندارد چرا که هرگاه خودشان می‌خواهند قیمت‌ها را بالا می‌برند. احمدی افزود: هرساله در ایام بازگشایی مدارس قیمت لوازم التحریر و مایحتاج دانش آموزان افزایشی می‌شود که قیمت موبایل هم یکی از آن دسته لوازمی است که در ایام بازگشایی مدارس قیمتش بالا می‌رود. یکی از فروشندگان موبایل هم به خبرنگار ما گفت: بازار موبایل این روزها روزهای ساکت و آرامی را پشت سر می‌گذارد و خریدار آن چنانی وجود ندارد چرا که قیمت‌ها بالا است و تنها نیازمند واقعی برای خرید مراجعه می‌کند.

شاید با کاهش قیمت دلار قیمت گوشی تلفن همراه هم کاهش یابد

وی پیش بینی کرد امید است با کاهش قیمت دلار قیمت گوشی تلفن همراه هم کاهش یابد چرا که در روزهایی که قیمت بالا است ماهم مشتری زیادی نداریم. رئیس اتحادیه موبایل فروشان بیرجند به خبرنگار ما گفت: قیمت تلفن همراه، رابطه نزدیکی با بهای دلار دارد و بررسی روند صعودی قیمت ارز بیانگر آن است که طی دو هفته اخیر تلفن همراه افزایش قیمت ۱۰ درصدی دارد. موسوی افزود: بیشتر گوشی‌ها وارداتی است و تولید داخل در بازار یا بسیار کم است یا استقبال زیادی از تولیدات داخل در حوزه گوشی همراه نیست و با افزایش قیمت دلار، نرخ گوشی تلفن همراه هم روند افزایشی به خود می گیرد. رئیس اتحادیه موبایل فروشان بیرجندادامه داد: هم اکنون شرایط بازار تلفن همراه معمولی است و خریدار برای نیاز واقعی خود مراجعه می کند به عبارتی بازار این روزهای این کالا در بیرجند نه خیلی راکد و نه خیلی فعال است. وی درباره عوامل تاثیرگذار دیگر هم گفت: عواملی همچون ایجاد تقاضای پیش‌بینی‌نشده به مناسبت بازگشایی مدارس و نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان به تلفن همراه و تبلت برای آموزش آنلاین، باعث شد که خرده‌فروشی بازار دچار شوک افزایش قیمت شود. وی تصریح کرد: در صورت کاهش قیمت ارز، بازار با اشباع گوشی رو به رو می شود و در نتیجه با شوک کاهش قیمت مواجه خواهیم شد.

شناسایی ۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته آزمایش ۳۶۳ تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۲۳ بیمار جدید شناسایی شدند همچنین از ۲۵۱ تست سریع کرونا ۵۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد. مهدی زاده افزوددر شبانه روز گذشته با ثبت دو مورد فوت جدید ناشی از کرونا تعداد فوتی‌های این بیماری به هزار و ۷۹ مورد رسید.

تحصیل بیش از ۱۷ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی

خبرنگاران جوان- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تحصیل بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در مدارس شبانه روزی در استان خبر داد. واقعی گفت: بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ دانش آموز دختر و پسر در ۱۴۴ مدرسه شبانه روزی استان تحصیل می‌کنند. او به اهمیت مدارس شبانه روزی برای پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: مدارس شبانه روزی به منظور ارتقای عدالت آموزشی با افزایش درصد پوشش تحصیلی دانش آموزان در مناطق روستایی، عشایری و محروم از اهمیت بالایی برخوردار است.واقعی ادامه داد: فراهم کردن امکانات برای حمایت از دانش آموزان نیازمند به منظور رشد استعداد‌ها و توانایی‌های دانش آموزان و ارتقای سطح کیفی آموزش، کاهش افت تحصیلی، استفاده بهینه از منابع انسانی، امکانات و اعتبارات آموزش و پرورش در مناطق کم جمعیت و محروم، فراهم کردن موقعیت‌های تربیتی مناسب با غنی سازی اوقات فراغت از دیگر مزایای مدارس شبانه روزی است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: ۷۰ مدرسه فردوس در آستانه سال تحصیلی جدید با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان توسط شورای پروژه مهر این شهرستان مرمت، بهسازی و زیبا سازی می‌شوند.

راه اندازی «ایکس ری» تا دی ماه در مرز ماهیرود

مهر- مدیر گمرک ماهیرود از «راه اندازی دستگاه ایکس ری» با اعتبار ۹۵ میلیارد تومانی در گمرک ماهیرود تا دی ماه سال جاری خبر داد. کیانی با بیان اینکه سال گذشته جهش خوبی نسبت به سال ۹۸ در حوزه تجارت داشته‌ایم، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ با توجه به بحران‌های سیاسی در افغانستان نیز آمار صادرات و ورادات بالا بوده است. وی با بیان اینکه هم اکنون با توجه به تحولات افغانستان اکثر تجار در بلاتکلیفی هستند، بیان کرد: در حوزه مصالح ساختمانی به عنوان مثال در حال حاضر فعالیت‌ها به صورت معلق است. وی با اشاره به قول مسئولان در زمینه راه اندازی دستگاه ایکس ری عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده قول راه اندازی این دستگاه تا دی ماه سال جاری داده شده است. مدیر گمرک ماهیرود هزینه راه اندازی دستگاه ایکس ری در مرز ماهیرود را ۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۲۳ میلیارد تومان نیز گمرک کشور برای زیر ساخت‌های مورد نیاز اختصاص داده است. کیانی ادامه داد: در سه فاز قرار است اعتبارات این پروژه تخصیص یابد که در فاز اول ۶.۵ میلیارد تومان ابلاغ و تخصیص داده شده و در حال اجرای کار هستیم. وی با بیان اینکه هیچ گونه خللی در تشریفات گمرکی ما انجام نشده است، تصریح کرد: قانونمند شدن مبادلات تجاری را در مرز ماهیرود حس می‌کنیم. کیانی تصریح کرد: تقاضا از سوی تجار افغانستان زیاد است و امیدواریم با سیاست راهبردی به دنبال افزایش سهم صادراتی در بازارهای افغانستان باشیم.

مسئولان باید از فرصت‌ها به درستی برای خدمت به مردم استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از فرصت‌های مسئولیت خود به درستی برای خدمت به مردم و انجام امور خیرخواهانه استفاده کنیم گفت: ذات شغل نیروی انتظامی عبادت است. حجت الاسلام عبادی در دیدار با مسئولان حفاظت اطلاعات یگان‌های تابعه نیروهای انتظامی استان با بیان اینکه حفاظت اطلاعات چشم تیز بین نظام اسلامی است اظهار داشت: حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی مسائل پشت پرده را کنترل و همواره از خطرهای بزرگ جلوگیری می‌کند.

۴ برابر شدن اعتبارات احیا و بازسازی قنوات خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال اعتبار احیا و بازسازی قنوات استان چهار برابر شده و از ۲۰ میلیارد تومان به ۸۴ میلیارد تومان افزایش یافته است. قوسی افزود: ۶۹۴۷ رشته قنات در خراسان جنوبی وجود دارد و حدود ۵۳۰۰ رشته قنات در سامانه قنوات ثبت شده است.وی گفت: طول قنوات استان حدود چهار هزار کیلومتر است که ۱۰۷۲ کیلومتر آن تاکنون مرمت شده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر ۱۰۰ درصد اعتبار اختصاص داده شده، تخصیص پیدا کند بیش از ۸۰ قنات دیگر استان مرمت خواهد شد. وی با بیان اینکه ۲۹۰۰ کیلومتر از قنوات استان نیازمند مرمت است، یادآور شد: در مجموع ۲۵ درصد قنوات خراسان جنوبی تاکنون مرمت و بازسازی شده است.

محکومیت مالک یک واحد مواد غذایی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار کرد: مالک یک واحد فروش مواد غذایی متهم به فروش روغن جامد خارج از شبکه در شهرستان زیرکوه به پرداخت جزای نقدی در حق دولت محکوم شد. حسین پور گفت: بر اساس گزارش ارسالی از اداره صمت شهرستان زیرکوه مبنی بر اینکه یک واحد صنفی فروش مواد غذایی تعداد ۵۵ حلب ۵ کیلو گرمی روغن جامد تنظیم بازار را خارج از شبکه قانونی فروخته و در تخلفی دیگر تعداد ۵۴۰ عدد روغن مایع ۳ لیتری را بالاتر از نرخ مصوب فروخته، پرونده‌ای تشکیل و در اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قاینات رسیدگی شد. عضو شورای قضائی خراسان جنوبی گفت: متهم در شعبه با توجه به تخلفات انتسابی به پرداخت ۳۴۱ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

فعالیت ۶۰ چاپخانه و ۳ لیتوگرافی در خراسان جنوبی

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از فعالیت ۶۰ چاپخانه و ۳ لیتوگرافی در استان خبر داد. رمضانی گفت: هم اکنون چاپخانه‌های استان با تجهیزات وامکانات به روز با کیفیت محصولات چاپی بالا، همتراز و همسطح با سایر استان‌ها فعالیت دارند. وی افزود: سفارشات کاری زیادی از استان‌ های دیگر بخصوص سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قزوین، البرز و… به چاپخانه‌های استان داده می‌شود و همچنین بسیاری از کار‌های چاپی استان از طریق گمرک مشهد به کشور افغانستان صادر می‌شوند. به گفته وی آگهی‌های تبلیغاتی برای چاپ در نشریات نیز خیلی کم شده است، به تبع آن سبب کاهش تیراژ نشریات و حتی تعطیلی برخی نشریات به دلیل افزایش هزینه‌ها شده که در نتیجه ضربه نهایی به چاپخانه‌ها وارد می‌شود.

راهیابی پهلوانان خراسان‌جنوبی به تیم ملی

در مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای بزرگسالان کشور پهلوانان خراسان‌جنوبی خوش درخشیدند. در این ماراتن ملی «امیرحسین کاردان‌مقدم و مرتضی حاجی‌آبادی» به عنوان ورزشکاران برتر انتخاب و به تیم ملی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ایران راه یافتند و «محمدرضا حسن‌پور» نیز در رشته مرشدی از خراسان‌جنوبی انتخاب و به اردوی تیم ملی دعوت شد.

ارزآوری ۲۷۴ هزار دلاری کرک و موی بز در خراسان جنوبی

صادرات کرک و موی بز در خراسان جنوبی از آغاز سال جاری ۲۷۴ هزار و ۲۰۸ دلار برای استان ارزآوری داشت. مدیرکل دامپزشکی استان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۴ تن کرک و موی بز به کشور‌های چین و افغانستان صادر شد. اصغرزاده افزود: صادرات مرغ و تخم مرغ به دلیل تامین نیاز کشور در سال جاری ممنوع بوده است. وی همچنین از ارسال یک میلیون و ۵۲ هزار و ۴۳۰ کیلوگرم تخم مرغ به سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: همچنین در این مدت ۳۳۲ هزار و ۶۹۵ قطعه مرغ زنده برای کشتار به استان‌ های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ارسال شده است.

پرداخت ۶میلیارد تومان تسهیلات به باشگاه های ورزشی

مدیرکل رورزش و جوانان استان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به باشگاه های ورزشی خراسان جنوبی پرداخت شده است. عزیزی در دیدار با فرماندار نهبندان، اظهار کرد: از تمامی کمبودهای حوزه ورزش نهنبدان عذرخواهی می کنم چراکه اگر مشکلاتی در حوزه ورزش نهبندان وجود دارد به دلایل مشکلات کشوری و بیماری کرونا است.

اولین بازارچه صنایع دستی نهبندان بزودی راه اندازی می شود

فرماندار نهبندان گفت: اولین بازارچه صنایع دستی شهرستان نهبندان در رشته های مختلف هنری بزودی برای عرضه و فروش محصولات راه اندازی می شود. بیکی در ستاد توسعه تعاون شهرستان نهبندان اظهار کرد: تعاونی ها پیش از این به عنوان تعاونی های مصرف و تعاونی های روستایی فعالیت داشتند، اما هدف تعاونی ها جمع آوری سرمایه خرد مردم و نقش آفرینی آحاد مردم در بخش های مختلف اقتصادی است که البته به طور کامل تحقق پیدا نکرده است. وی با اشاره به آمار تعاونی ها و سهم اشتغال آنها، گفت: این درصد هم زیاد محقق نشده است چرا که مقرر بود بر اساس پیش بینی های کشوری، ۲۵ درصد اشتغال کشور را شرکت تعاونی ها ایجاد کنند اما آمار ۸۵ تعاونی با چهار هزار و ۳۰۰ نفر عضو البته به جزء سهام عدالت، سایر تعاونی ها در بحث اشتغال عددی قابل قبولی محسوب نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت