اخبار استانی

دستگیری سه متخلف شکار و صید در نهبندان

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان در دو عملیات جداگانه سه متخلف شکار و صید را در مناطق آزاد این شهرستان بازداشت کردند.رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: از متخلفان ۸ قطعه پرنده وحشی کشف شد.

خسارت ۸۲میلیاردی فرسایش بادی در استان

صدا و سیما- فرسایش بادی ، سالانه ۸۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان به منابع زیستی و اقتصادی خراسان جنوبی خسارت وارد می کند.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۷۶ هکتار از عرصه های استان تحت تاثیر فرسایش بادی هستند که بیشترین مناطق در شهرستان طبس با یک میلیون و ۶ هزار و ۹۲۲ هکتار است. نصرآبادی با اشاره به افزایش ۶۸ درصدی مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی در سال گذشته افزود: این پدیده شوم به منابع زیست انسانی، خطوط مواصلاتی، اراضی کشاورزی، منابع زیست محیطی، چاه‌ها و قنوات، تاسیسات صنعتی و ایستگاه‌های راه آهن خسارت وارد می کند. وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۷۴۱ هکتار کانون فرسایش بادی در استان گفت: بیشترین کانون های فرسایش بادی با ۳۰۱ هزار و ۸۱۳ هکتار در شهرستان بشرویه است. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در سال ۹۹ ۸۵۰ هکتار نهالکاری و هزار و ۴۰۰ هکتار مدیریت هرزآب و آبیاری و مراقبت سنواتی در ۷هزار و ۵۸۵ هکتار، اجرای سیستم چرایی و قرق ۲ هزار هکتار، ساماندهی و کنترل چرای دام در مراتع ممیزی شده در ۹ هزار هکتار و مالچ پاشی ۳۰۰ هکتار با هزینه ۴۳ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان در استان انجام شد.

حذف تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در مناطق عشایری

خبرنگاران جوان- مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از حذف تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در مناطق عشایری استان خبر داد. عصمتی پور، گفت: در جلسه‌ای که در محل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس خراسان جنوبی با حضور مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس استان و اسداللهی رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر استان برگزار شد، مشکلات موجود در فضا‌های آموزشی مناطق عشایری خراسان جنوبی مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: در این نشست قرار بر این شد با پیگیری‌های انجام شده، تمامی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در مناطق عشایری استان حذف و نسبت به ساخت مدارس جایگزین اقدام شود.
۸ زندانی جرایم غیر عمد خراسان جنوبی آزاد می‌شوند

مدیر نمایندگی ستاد دیه در خراسان جنوبی گفت: به مناسبت دهه ولایت در ستاد دیه استان ۸ زندانی جرایم غیر عمد با همکاری خیران در استان آزاد شده و به آغوش خانواده شان باز می‌گردند.حسین پور افزود: از میان این ۸ زندانی، ۷ زندانی آقا و یک زندانی خانم هستند که در حال بررسی پرونده‌ها و به اتمام رساندن روند اداری پرونده هایشان هستیم.

۱۶ میلیارد تومان در شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی هزینه شد

شبستان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزینه شده است. پارسا با اشاره به تأمین‌ ۱۶ لیتر بر ثانیه آب برای پنج شهرک‌ صنعتی استان، تصریح کرد: در این راستا اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان برای تأمین آب شهرک صنعتی بیرجند، فردوس، نهبندان، سربیشه و درمیان هزینه شده است.وی به تعهد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تامین ۲۵ میلیارد تومان برای احداث شبکه گازرسانی به فاز چهار شهرک صنعتی بیرجند، نهبندان، حاجی‌آباد زیرکوه، درمیان و سرایان اشاره کرد و افزود: مناقصه و انعقاد قرارداد با چهار پیمانکار انجام شده است و سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش پرداخت کرده ایم.مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی قول داد تعهد تأمین اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را تا شهریور ماه جذب و در استان هزینه کند.پارسا بیان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۱۹ میلیارد تومان در شهرک های صنعتی استان هزینه شده است.

افزایش ۳۰۵ درصدی برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی

خبرنگاران جوان- رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: در ۴ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی ۳۰۵ درصد افزایش داشته است.سرهنگ محمد پور گفت: در طی ۴ ماه اول امسال میزان وقوع جرایم سایبری در سطح استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد کاهش داشته است.او افزود: برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی در ۴ ماهه اول امسال در مقایسه با پارسال ۳۰۵ درصد افزایش داشته است.سرهنگ محمد پور با اشاره به این که در ۴ ماهه اول پارسال برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی ۲۳۰ میلیون تومان بوده است اظهار کرد: امسال برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی به ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه جرایم سایبری جرم اول مربوط به کلاهبرداری‌های رایانه‌ای است که ۵۳ درصد از مجموع جرایم سایبری استان را به خود اختصاص می‌دهد.او گفت: مجموع برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی، کلاهبرداری‌ها و جرایم مالی سایبری بیش از ۷۳ درصد از جرایم استان را به خود اختصاص می‌دهد.سرهنگ محمد پور بیان کرد: جرم دوم مربوط به برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی است که ۲۰ درصد از مجموع جرایم را به خود اختصاص می‌دهد.مال باختگان و قربانیان جرم می‌توانند در خرید‌های اینترنتی دقت لازم را داشته باشند تا حسابشان خالی نشود.

شناسایی ۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۷۰ تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۵۵ بیمار جدید شامل ۲۲ بستری و ۳۳ مورد سرپایی ، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۱ مورد از بیرجند، ۹ مورد ازقاینات، ۷ مورد از فردوس، ۶ مورد از بشرویه و از شهرستان‌های سرایان، نهبندان و طبس هرکدام ۴ مورد جدید شناسایی شد.

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در خراسان جنوبی امضا شد

ایرنا- تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی خراسان جنوبی با تولیدکننده کنسانتره سرب و روی کشور به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان منعقد شد. این تفاهم‌نامه روز دوشنبه در سیزدهمین نشست ستاد توسعه خاوران بین استاندار خراسان جنوبی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی امضا و مبادله شد. مدت اجرای این طرح که از ماه جاری کلید می‌خورد، ۳۶ ماه است و در قالب این تفاهم‌نامه زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۲۰۰ نفر به شکل غیرمستقیم فراهم می‌شود. شرکت کیمیای زنجان گستران از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ سرمایه‌گذاری زرین است که در شهرستان‌های قاینات، طبس، بشرویه و نهبندان فعالیت خواهد کرد و در حال حاضر به عنوان بزرگترین تولیدکننده کنسانتره سرب و روی کشور در استان‌های زنجان، قزوین، یزد، مرکزی، کرمان و سایر استان‌ها فعال است. ایجاد ارزش افزوده و تبدیل کردن خاک به محصولی که ارزش صادراتی دارد، از مهمترین اهداف این هلدینگ اقتصادی است.

نخستین پژوهشگاه زغال‌سنگ کشور در طبس راه‌اندازی می‌شود

استاندار خراسان جنوبی در نشست توسعه خاوران گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با هلدینگ سرمایه‌گذاری، نخستین پژوهشگاه زغال‌سنگ کشور در شهرستان طبس راه‌اندازی می‌شود. ملانوری افزود: این پژوهشگاه در زمینه انجام کارهای علمی پژوهشی و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی خلاق استان، نقش بسزایی خواهد داشت. وی بیان کرد: معدن یکی از بزرگترین ظرفیت‌های استان و به عنوان محوری‌ترین موضوع سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی مطرح می‌شود. استاندار خراسان جنوبی گفت: از بدو ورود به موضوع سرمایه‌گذاری بر ظرفیت‌های استان، به حوزه معدن توجه ویژه‌ای شده و همه هدف این است که با تسهیل در روند کار، سرمایه‌گذاری در این بخش را تسریع کنیم. استاندار خراسان جنوبی جلوگیری از خام‌فروشی را یکی دیگر از اهداف ستاد توسعه خاوران در راستای واگذاری معادن استان به سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: خارج شدن مواد معدنی به صورت خام و فرآوری نشده، لطمه و خسارت بزرگی به استان و کشور وارد می‌کند. وی به موضوع گردشگری اشاره و اضافه کرد: بنا به مصوبه ستاد توسعه خاوران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مکلف است اطلس گردشگری استان را تدوین کند.

تاکید استاندار بر استمرار فعالیت اصناف خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با رئیس و اعضای هئیت رئیسه اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: با توجه به جایگاه بازاریان در حوزه های مختلف، فعالیت اصناف و رونق بازار، برای ما بسیار مهم می باشد. ملانوری افزود: خیلی از امور به وضعیت بازار وابسته است و در حقیقت بازار، پشتوانه همه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می باشد. وی با اشاره به پیشینه فعالیتی بازار و نقش اصناف در دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و … تصریح نمود: بازار و اصناف از بخش هایی است که همواره، در هر دوره ای دلگرم کننده و حمایت کننده بوده و در شرایط موجود هم به لحاظ اشتغال و درآمدی که ایجاد می کند، نقش بسیار تعیین کننده ای دارد. ملانوری با تأکید بر این که اهمیت وجود بازاریان بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: باز بودن بازار و فعالیت اصناف، از هر جهت برای ما مهم است. وی با بیان این که طی ۱۷ ماه گذشته، دنیا با بحران جدی کرونا مواجه بوده که در یک دوره طولانی مستمر، همه حوزه ها را متأثر ساخته است، گفت: از ابتدا تاکنون هر تصمیمی که برای مدیریت این بیماری گرفته ایم، برخی مسائل از طریق این مصوبات حل شده اما در مقابل تبعاتی هم به همراه داشته است، به همین دلیل از آن به عنوان شمشیر دو لبه یاد می شود. استاندار افزود: مهمترین تجربه ۱۷ ماه گذشته این است که هر کس باید به سهم خود، ضوابط را رعایت کند و در مدیریت بیماری نقش ایفا نماید تا بتوانیم تبعات آن را کاهش دهیم. استاندار با تأکید بر این که من معتقدم بستن بازار و تعطیل کردن واحدهای صنفی نتیجه مطلوبی به همراه ندارد، گفت: تنها راه مقابله با بیماری این است که از مردم بخواهیم، خودشان با ضوابط و دستورالعمل ها همراهی کنند.

۶۰ فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خراسان جنوبی معرفی می‌شود

شبستان- مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: ۶۰ فرصت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خراسان جنوبی شناسایی و به منظور جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی می شوند. رمضانی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان اظهار کرد: در سال های اخیر فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری را در قالب کتابی منتشر کردیم. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به تهیه اطلس سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری و صنایع دستی استان، گفت: در این راستا تاکنون حدود ۶۰ فرصت سرمایه‌گذاری در شهرستان های مختلف شناسایی شده است که به منظور جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی می شوند. رمضانی در ادامه منطقه بنده دره بیرجند را یکی از فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دانست و بیان کرد: زیرساخت های مورد نیاز شامل آب، برق، فاضلاب و جاده دسترسی تأمین شده و تا سقف یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای استقرار امکاناتی شامل ایجاد رستوران، اقامتگاه موقت و فضای تفریحی وجود دارد. وی افزود: هتل کویر بیرجند با حجم سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال، منطقه گردشگری ازمیغان طبس با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال، مجموعه گردشگری سلامت در نمکزار بشرویه با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال، مجموعه آب ترش سربیشه با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد تومان، کمپ کویرنوردی دهسلم با حجم سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال، چشمه مرتضی علی روستای خرو در طبس با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰میلیارد ریال، مجتمع آب درمانی دیگ رستم، ژئوپارک کال جنی و کمپ کویرنوردی همت آّباد از دیگر فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان است.

محموله جدید واکسن کرونا وارد استان شد

صداوسیما- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان با بیان اینکه محموله جدید کرونا وارد استان شد، گفت: این محموله جدید شامل ۹ هزار و ۷۵۰ دُز واکسن سینوفارم چین و ۹ هزار و ۱۰۰ دُز واکسن آسترازنکا است. وی گفت: واکسن‌های سینوفارم این محموله برای گروه سنی ۴۸ سال به بالا و واکسن‌های آسترازنکا برای تزریق نوبت دوم افرادی است که نوبت اول را دریافت کرده اند و در این مرحله از فردا کارکنان حوزه بهداشت و درمان و دانشجویان رشته‌های پزشکی این واکسن را دریافت خواهند کرد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان همچنین گفت: پیش از این در مجموع ۱۱۸ هزار دُز واکسن کرونا به استان تحویل شده است.

پنجمین المپیاد ورزشی زندانیان خراسان جنوبی آغاز شد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: پنجمین المپیاد ورزشی زندانیان و مددجویان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در هفت زندان استان آغاز شد. روشان افزود: این دوره از مسابقات با شرکت بیش از ۸۰ درصد از زندانیان زن و مرد در ۲۱ رشته ورزشی و تا ۲۰ مرداد در تمام زندان‌های استان برگزار می‌شود. وی بیان کرد: زندانیان در رشته‌های ورزشی شامل بدمینتون، دارت، ورزش‌های زورخانه‌ای، ورزش‌های بومی محلی، طناب کشی، فوتبال دستی، والیبال، آمادگی جسمانی، کبدی و پینگ پنگ با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رکورد خراسان جنوبی‌ها در ثبت ازدواج‌ها

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه ازدواج رکورد شکست، گفت: در سه ماهه امسال، میانگین سن ازدواج مردان در خراسان جنوبی ۲۷ سال و بانوان ۲۱.۱ سال بوده است. مهرآور اظهار کرد: نرخ ازدواج پارسال در خراسان جنوبی ۸.۷ درصد بوده که این رقم در کشور ۶.۸ درصد است و از این نظر خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری است. وی با بیان اینکه نرخ ازدواج در سه ماهه نخست امسال در استان بیش از ۱۸ درصد افزایش یافت، افزود: در این مدت، ۲۱۹۴ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۴۷۳ واقعه در مناطق شهری و ۷۲۱ واقعه در مناطق روستایی است.

بهره برداری از ۴ پروژه کلاس درس در مساکن مهر خراسان جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از بهره برداری ۴ پروژه با همکاری اداره کل راه و شهر سازی با مبلغ ۳۳ میلیارد تومان در مساکن مهر خراسان جنوبی خبرداد. چاوشان با اشاره به بهره برداری از ۴ پروژه با همکاری اداره کل راه و شهر سازی با مبلغ ۳۳ میلیارد تومان در مساکن مهر استان گفت: مبلغ ۳۳ میلیارد تومان دریافتی ما برای انجام ۴ پروژه بود که ۱۱ میلیارد از آن سهم اداره کل راه و شهرسازی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت