اخبار استانی

بهره مندی ۱۱۳ روستای مرزی خراسان جنوبی از گاز طبیعی

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی از گازرسانی به ۱۱۳ روستای مرزی استان تا پایان امسال خبر داد.هاشمی بودجه مورد نیاز برای گازرسانی به این روستاهای مرزی را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

۴۰ اتوبوس ناوگان حمل و نقل شهری نوسازی می‌شود

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از شروع عملیات نوسازی ۴۰ اتوبوس حمل و نقل درون شهری در این شهرستان خبر داد.غلامپور گفت: برنامه داریم تا پایان سال، ۴۰ اتوبوس حمل و نقل درون شهری را نوسازی کنیم که تاکنون کار نوسازی ۳ اتوبوس تمام شده و در مرحله رنگ آمیزی است.

۱۱۰ پروژه مدرسه سازی در شهرستان بیرجند در حال اجرا است

مهر- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۱۱۰ پروژه مدرسه سازی در بیرجند در حال اجرا است، گفت: ۳۱ پروژه مربوط به روستاهای اطراف شهر بیرجند است.چاوشان اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان بیرجند اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ۱۱۰ پروژه دارد که از این تعداد ۳۱ کلاس درس مربوط به روستاهای اطراف بیرجند است.مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما در شمال شهر بیرجند با مشکل کمبود کلاس درس رو به رو هستیم که در این زمینه نیز پروژه‌هایی در دست اجرا است، بیان‌کرد: ۶ پروژه در شمال شهر بیرجند در حال اجرا است.چاوشان ادامه‌داد: پروژه برکت شهید بصیری پور ۱۲ کلاس درس، پروژه دکتر گنجی یک ۶ کلاس درس، پروژه قلم چی ۱۲ کلاس درس، پروژه تکتم ۶ کلاس درس، پروژه دکتر گنجی دو نیز ۶ کلاس و پروژه کانون نیز چهار کلاس درس دارد.وی با اشاره به اینکه در مجموع برای پروژه‌های مدرسه‌سازی شمال شهر بیرجند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، یادآور شد: تا مهرماه به جز پروژه تکتم و کانون بقیه کلاس‌های درس برای استفاده دانش آموزان عزیز تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود.مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: برای پروژه برکت شهید بصیری پور ۱۰ میلیارد تومان، تکتم چهار میلیارد تومان، پروژه گنجی یک نیز ۳.۵ میلیارد تومان، پروژه قلم چی هشت میلیارد تومان، پروژه کانون ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و پروژه گنجی دو نیز پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

کاهش ۲۰ درصدی فروش میوه در بیرجند

خبرنگاران جوان- رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند از کاهش ۲۰ درصدی فروش میوه در سه ماهه نخست امسال خبر داد. حیدری گفت: فروش میوه در میدان میوه و تره بار بیرجند در سه ماهه‌ اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش داشته است. او با اشاره به این که میوه‌های سردرختی افزایش قیمت داشته است افزود: محصولات باغی مانند سیب، گلابی، هلو، آلو زرد، شلیل، هندوانه، خربزه، گیلاس، آلبالو نسبت به مدت مشابه پارسال حداقل ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است. حیدری اظهار کرد: بیشتر میوه‌های بیرجند از مراکز میوه و تره بار شیراز، اصفهان، مشهد و کرمان تهیه می‌شود. حیدری رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند گفت: میوه‌هایی که افزایش قیمت نداشته و تقریبا مشابه قیمت پارسال است، شامل انگور، خیار سبز و گوجه فرنگی است. او با اشاره به این که قیمت انگور پارسال حدود ۱۲ هزار تومان، گوجه فرنگی حدود ۵ هزار تومان و خیار سبز حدود ۸ هزار تومان بوده است، افزود: این میوه‌ها امسال نیز با همین قیمت در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد. حیدری اظهار کرد: افزایش کیفیت میوه ها، افزایش کرایه‌های حمل و نقل و کاهش تولید میوه‌های سر درختی باعث شده قیمت میوه‌ها افزایش داشته باشد.

ابلاغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای قنوات خراسان جنوبی

۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیا و مرمت قنات های خراسان جنوبی در سال جاری مصوب شد.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این اعتبار از محل اعتبارات ملی برای جاری شدن آب در قنات های آسیب دیده از سیلاب‌ها و قنات های نیازمند لایروبی و مرمت در استان مصوب شده است. محمدی با بیان اینکه مرمت قتات ها علاوه بر تخصیص اعتبار ملی نیازمند مشارکت مالکان و بهره برداران است، افزود: در مرمت قنات‌ها ۸۵ درصد هزینه مرمت کمک بلاعوض دولت و ۱۵ درصد مشارکت بهره برداران و مالکان است. به گفته وی به زودی سهمیه شهرستان‌ها از اعتبار ابلاغ شده با توجه به تعداد قنات ها شاخص افراد بهره‌ مند از قنات ها و درصد پیشرفت فیزیکی قنات ها در دست اجرا اعلام می‌شود.وی گفت: از محل اعتبارات پارسال ۹۴ رشته قنات با هزینه ۱۴ میلیارد تومان در خراسان جنوبی مرمت و احیا شد. به گفته وی در این قنات ها ۲۴ کیلومتر فعالیت عمرانی از جمله کول گذاری، لایروبی و روکش سیمانی انجام شد. خراسان جنوبی با ۶ هزار و ۹۴۷ رشته قنات رتبه اول کشور به لحاظ تعداد قنات ها را به خود اختصاص داده است.

برگزاری مراسم و تجمع در اماکن گردشگری خراسان جنوبی ممنوع است

ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری هر گونه مراسم و تجمع در تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری و تاریخی استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.حسن رمضانی افزود: تمامی موزه‌های استان نیز در شهرهای قرمز و نارنجی همچنان تعطیل است و هیچ فردی اجازه ورود به این اماکن را ندارد. وی با تاکید بر اینکه اجازه تجمع در این مکان‌ها داده نمی‌شود اظهار داشت: این محدودیت‌ها تا اطلاع ثانوی در استان اعمال می‌شود تا شاهد کاهش انتشار ویروس کرونا باشیم. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از مردم درخواست کرد به دلیل شرایط خاص استان و قرار گرفتن در معرض خطر گسترش ویروس دلتا، از رفتن به امکان گردشگری و شلوغ خودداری کنند. وی گفت: پذیرش تورها نیز ممنوع است و در صورت تخطی دفاتر گردشگری از این موضوع برخورد قانونی انجام خواهد شد.

پایانه گمرک یزدان برای خرده‌فروشی بازگشایی شود

مهر- نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: در راستای کمک به مردم افغانستان شایسته است که پایانه گمرک یزدان برای خرده فروشی بازگشایی شود. اسحاقی ادامه‌داد: نظر من بر این است که بازگشایی پایانه گمرک یزدان برای خرده‌فروشی در کاهش دغدغه‌ها و کمک به مردم کشور همسایه بسیار تأثیرگذار خواهد بود. وی با اشاره به اینکه در گذشته پیرامون موضوع بازگشایی پایانه گمرک مرزی یزدان تلاش‌هایی صورت گرفته و برای موافقت نهایی به کمیسیون مشترک ایران و افغانستان واگذار شده است، افزود: شایسته است تا آن زمان و در شرایط فعلی برای خرده‌فروشی این بازگشایی صورت گیرد. نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موافقت‌های این اقدام از برخی نهادهای ذی صلاح اخذ شده است، گفت: امید است استاندار محترم خراسان‌جنوبی موافقت نهایی جهت بازگشایی برای خرده فروشی را هر چه سریع‌تر انجام دهند. اسحاقی یادآور شد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده مرزبانی و گمرک نیز از آمادگی خاصی برای این بازگشایی برخوردار هستند.

واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال ساکن خراسان جنوبی

صداوسیما- امکان ثبت نام تزریق واکسن کرونا در سامانه salamat.gov.ir برای افراد بالای ۵۰ سال ساکن خراسان جنوبی فراهم شده است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان گفت: بر اساس واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال ساکن خراسان جنوبی دستورالعمل وزارت بهداشت، افراد ۵۰ تا ۶۰ سال ساکن استان‌ که دارای پرونده در پایگاه‌های بهداشت هستند می‌توانند هم‌اکنون برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.شریف زاده افزود: اگر فردی دارای پرونده سلامت نیست می‌تواند به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی مراجعه و تشکیل پرونده دهد و پس از آن برای تزریق واکسن ثبت‌نام کند، این اقدام بدین منظور است که افراد از سایر استان‌ها به این استان برای واکسیناسیون سرازیر نشوند. وی گفت: دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در استان افزود: افراد ۶۰ سال به بالا (متولدان ۱۳۴۰ و قبل از آن) در همه‌ استان‌های کشور می‌توانند از طریق salamat.gov.ir برای تزریق واکسن ثبت‌نام کنند و برای این کار نیازی به داشتن پرونده در پایگاه‌های بهداشتی نیست.
رزمایش «مؤمنانه» موجب شکست دشمن در جبهه‌های مختلف شد

حجت الاسلام عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت رزمایش مؤمنانه و خواب و خیال‌های واهی دشمنان، گفت: اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه و ارائه خدمات انسانی موجب شد دشمن در جبهه بهداشت و درمان، عرصه سیاسی و محاصره اقتصادی ملت ایران شکست بخورد.

امنیت کامل در مرزهای مشترک ایران و افغانستان حاکم است

فرمانده قرارگاه عملیاتی آجا در شمال شرق کشور از امنیت کامل در مرزهای مشترک ایران و افغانستان خبر داد. امیر آذریاندر در بازدید از پایگاه‌های مرزی مستقر در مرز یزدان گفت: به ملت ایران اسلامی اعلام می‌کنم که نیروهای مسلح اعم از ارتش و نیروهای مرزبانی به عنوان امنیت سازان مرزهای جمهوری اسلامی ایران به صورت شبانه‌روزی در مرزهای شرقی کشور مستقر و تمام حرکات دشمن و گروه‌های معاند در آن سوی مرزها را رصد می‌کنند.

فرآوری محصولات حلقه مفقوده در توسعه خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان جنوبی در حوزه کشاورزی و معدنی گفت: فرآوری، حلقه مفقوده در توسعه استان است که در حوزه سرمایه گذاری مورد توجه قرار گرفته است. عابدی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های زیاد به خصوص در محصولات استراتژیک داریم که باید برای فرآوری آنها برنامه‌ریزی شود.

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاره ای تمدید شد

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به استناد مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری تا پایان مردادماه تمدید شد. مسیحی افزود: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هر نوع تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا روز یکشنبه ۳۱ مردادماه سال جاری به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IRارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

ساماندهی فضای مجازی و حمایت از پیام رسان های داخلی

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: طرح ساماندهی فضای مجازی اصلا به دنبال جرم‌انگاری برای کاربران ایرانی نیست. نصیرایی افزود: در کشور ما تا صحبت از ساماندهی فضای مجازی می‌شود ، دست‌ها و زبان‌هایی در پشت پرده شروع به هوچی‌گری می‌کنند و این را مطرح می‌کنند که مجلس به دنبال فیلترینگ و بستن همه پیام‌رسان‌ها است و فضای مسمومی را در کشور ایجاد می‌کنند. وی گفت: طرح ساماندهی فضای مجازی اصلا به دنبال جرم‌انگاری برای کاربران ایرانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت