اخبار استانی

ایجاد ۱۹۶ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان جنوبی

۱۹۶ فرصت شغلی در سه ماه نخست امسال با پرداخت تسهیلات ا شتغالزایی برای نیازمندان خراسان جنوبی فراهم شد. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: این تعداد فرصت شغلی با پرداخت ۲ میلیارد و ۰۰ ۵ میلیون تومان تسهیلات به ۱۰۲ طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی در استان ایجاد شد.


شناسایی ۵۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۶۰آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۵۴بیمار جدید شامل ۲۲بستری و ۳۲مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۳مورد از بیرجند، ۱۱مورد از نهبندان، هشت مورد از قاینات، شهرستان‌های طبس و درمیان هر کدام ۴مورد، سربیشه دو مورد و شهرستان‌های زیرکوه و سرایان هرکدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.


افزایش ۵۴ درصدی مبتلایان به کرونا در استان

ایسنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تزریق واکسن به هیچ عنوان ۱۰۰ درصد ایمنی در خصوص ابتلای فرد به کرونا ایجاد نمی‌کند.دهقانی گفت: یکی از تصورات نادرست در جامعه این است که به دلیل شروع واکسیناسیون، فردی که واکسن زده نیازی به استفاده از ماسک یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد. وی افزود: زمانی این صحبت درست است که ما حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد کل جامعه را واکسینه کرده و بتوان بعضی از محدودیت‌ها را برداشت یا کم کرد. وی با بیان اینکه مطمئنا کسی که واکسن تزریق کرده هم می‌تواند به بیماری کرونا مبتلا شود، اظهار کرد: احتمال شدت بیماری در این افراد کمتر می‌شود، اما می‌تواند به راحتی ناقل بیماری باشد و اچنانچه این ویروس در مجاری تنفسی وجود داشته باشد به فرد دیگری آن را منتقل کند.

افزایش ۵۴ درصد تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه از ۱۱ تیرماه آمار‌ها روند افزایشی شیوع کرونا در استان را نشان می دهند افزود: در این مدت تعداد مبتلایان از ۱۴۹ نفر به ۲۳۰ نفر رسیده و با افزایش ۵۴ درصدی همراه بوده است. شریف زاده افزود: تعداد بستری‌ها نیز از ۵۰ نفر به ۹۳ نفر رسیده و با افزایش ۸۱ درصدی مواجه بوده است.وی با بیان اینکه موارد مثبت شناسایی شده توسط تست‌های مولکولی از ۲۷ نفر به ۶۱ نفر، افزایش ۱۲۶ درصدی در این مدت را نشان می‌دهد تصریح کرد: موارد شناسایی شده در تست‌های سریع افزایش ۱۶۵ درصدی داشته است. شریف زاده با بیان اینکه آمار‌ها نشان دهنده شروع پیک پنجم کرونا در استان هستند، گفت: شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قائن، طبس و سربیشه بیشترین موارد مثبت از این بیماری را به خود اختصاص داده اند. شریف زاده با رد شایعه مطرح شده در خصوص اینکه افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند، به نوع هندی مبتلا نمی‌شوند، بیان کرد: افرادی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده اند امکان ابتلای مجدد را دارند اما علائم این ویروس در افراد خفیف‌تر خواهد بود.

برپایی بیمارستان صحرایی ۷۰تختخوابی در نهبندان

فرماندار نهبندان از برپایی بیمارستان صحرایی ۷۰تختخوابی ویژه‌ی بستری و درمان بیماران کرونایی خبر داد. فرماندار نهبندان گفت: از فردا تیمی ۴۰نفره با استقرار این بیمارستان صحرایی ۲۴۰۰مترمربعی واقع در ضلع غربی و جنوبی بیمارستان نهبندان به بیماران کرونایی خدمت رسانی می‌کنند.بیکی افزود: این بیمارستان صحرایی مجهز به دستگاه اکسیژن ساز است. وی با اشاره به افزایش آمار‌های ابتلاء و بستری بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت: در روز‌های اخیر شمار بیمارانی که به بیمارستان برای بستری مراجعه می‌کنند افزایش یافته تا جایی که ۳۲نفر بستری هستند و اکنون بیمارستان نهبندان برای بیمار مبتلا به کرونا تخت خالی ندارد. بیکی افزود: افراد در صورت ابتلاء به کرونا باید در کوتاهترین زمان به مراکز درمانی مراجعه کنند تا کادر درمان نیز بتوانند اقدامات لازم را برای آنها انجام دهند.


طرح‌های نوآور بسته‌بندی عناب حمایت می‌شود

ایرنا- رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: بسته‌بندی عناب نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده محصول دارد و نوآوران در این عرصه حمایت می‌شوند. صادقی در رویداد استارتاپ مجازی نوآوری در بسته‌بندی عناب و فرآورده‌های عناب افزود: مقام معظم رهبری همواره بر نوآوری در تولید تاکید دارند و فرمودند، تولید علم فقط انتقال آن نیست نوآوری علمی در درجه اول اهمیت است که باید به فرهنگ تبدیل شود. وی گفت: اگر روزی عناب در کشور ناشناخته بود با اقداماتی که در پنج سال گذشته صورت گرفته به محصولی شناخته شده در کشور تبدیل شده و امروز عناب به سراسر کشور ارسال می‌شود. رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: با تشکیل مراکز رشد علمی، تحقیقات و فناوری و برگزاری رویدادهای متفاوت خوشبختانه نوآوری‌ها در حوزه‌های مختلف به فرهنگ تبدیل شده که امیدواریم شرایط برای عناب هم میسر شود. وی تصریح کرد: عناب، زرشک و زعفران خراسان جنوبی امروز به گوشه‌ای از فرهنگ این استان تبدیل شده است و فقط نمی‌توان به عنوان محصولات استراتژیک از آنها نام برد.


افزایش ۵۰ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری خراسان جنوبی

صداوسیما- متوفیان تصادفات درون شهری خراسان جنوبی در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافت. رئیس پلیس راهور استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ نفر در تصادفات درون شهری استان جان باختند که این رقم درمدت مشابه پارسال ۸ نفر بوده است. سرهنگ عباسی از افزایش ۱۸ درصدی تصادفات درون شهری(جرحی، فوتی و خسارتی) از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۳۶۲ فقره تصادفات درون شهری در معابر شهری استان در این مدت رخ داد که این رقم در مدت مشابه پارسال هزار و ۹۹۹ فقره بوده است. وی متوسط تصادفات روزانه را ۲۰ فقره اعلام کرد و گفت: در این مدت ۹۵ کودک در تصادفات درون شهری مجروح شدند که ۳۰ درصد متوفیان و ۱۲ درصد مجروحان تصادفات کودکان هستند. سرهنگ عباسی افزود: متاسفانه ۵۰۰ نفر از مجروحان تا ۳۵ سال سن دارند. رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: ۶۰ درصد مقصرین تصادفات افرادی با سن تا ۳۵ سال هستند. وی تصریح کرد: تخلفات حادثه‌ساز خط قرمز پلیس است و بدون اغماض برخورد لازم انجام خواهد شد.

احزاب برای حل مشکلات راهکارهای اجرایی ارائه دهند

حجت الاسلام عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: احزاب باید برای رفع مشکلات مختلف در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل دیگر با هم بنشینند، فکر کنند و از صاحب‌نظران نظرخواهی کنند و سپس راه‌حل پیدا و به مسئولین اجرایی ارائه دهند.

درخواست اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای بخش کشاورزی استان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی برای بخش کشاورزی در سال جاری درخواست شده است. اکبری اظهارکرد: برای جذب اعتبارات استانی نیز اولویت‌های بخش کشاورزی را تعیین کرده‌ایم.

تخصیص ۳۴ میلیارد تومان اعتبار ملی برای کشت گیاهان دارویی

فرجامی فرد مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی شامل ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای کشت گیاهان دارویی و ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار سرمایه درگردش برای تولید بذور گیاهی به استان ابلاغ شد.

۴۱۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان کشف شد

حسینی رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع برق خراسان جنوبی مجموع دستگاه‌های کشف شده غیر مجاز استخراج رمز ارز از ابتدای طرح شناسایی و مبارزه با ماینرهای غیر مجاز در استان را ۴۱۰ دستگاه عنوان کرد.

بستنی فروشی‌ها بیشترین پرونده گران فروشی در استان

بیشترین پرونده‌های گران فروشی در خراسان جنوبی به بستنی فروشی‌ها اختصاص دارد.مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: ۲۱۳ پرونده گران فروسی از ابتدای سال جاری تا ۲۰ تیر در استان تشکیل شد که از این تعداد ۱۸۷ پرونده تاکنون مختومه شده است.حسن پور افزود: متهمان این پرونده‌هان به پرداخت ۵ میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۶۳۷ هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.

ورود به بوستان‌ها از ساعت ۱۸ ممنوع است

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا ورود به بوستان‌های استان از ساعت ۱۸ ممنوع است. شریف زاده افزود: فعالیت تالار‌ها در شهرستان‌های با رنگ قرمز و نارنجی استان ممنوع است و ورود به بوستان‌های استان از ساعت ۱۸ ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت