اخبار استانی

ولادت در خراسان جنوبی بیش از ۶ درصد کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از کاهش ۶.۱ درصدی ولادت در سه ماهه نخست امسال در استان خبر داد. مهرآور گفت: در این مدت هزار و ۸۸۳ نوزاد پسر و هزار و ۷۸۷ نوزاد دختر در استان متولد شدند که نسبت جنسیتی تولد پسران به دختران به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۵ پسر ثبت شده است.

توسعه آبیاری نوین از اولویت‌های خراسان جنوبی است

ایرنا- استاندار گفت: براساس مفاد سند سازگاری با کم‌آبی، یکی از کارهایی که به طور جدی باید در استان دنبال شود، توسعه روش‌های نوین آبیاری است.ملانوری در آیین بهره‌برداری از پروژه ۸۴ هکتاری آبیاری کم‌فشار در روستای شاهرخت شهرستان زیرکوه افزود: خراسان جنوبی اولین استانی است که سند سازگاری با کم‌آبی را تدوین کرده و به تایید وزارت نیرو رسانده است. وی بیان کرد: ایجاد و توسعه روش‌های نوین آبیاری باعث مدیریت منابع آبی، کمتر تخلیه شدن سفره‌های زیرزمینی و درست مصرف کردن آب در راستای تولید بهتر می‌شود. استاندار خراسان جنوبی گفت: در قالب این روش‌ها، افزایش تولید در سطح را شاهد هستیم که اقدام بسیار مبارکی است. وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی و دیگر حوزه‌های متولی باید در زمینه مدیریت کشاورزی همت کنند تا بهترین و با کیفیت‌ترین تولید رقم بخورد و تلاش جهاد کشاورزی بر این باشد که کل استان را زیر پوشش روش‌های نوین آبیاری قرار دهد. ملانوری با اشاره به اقداماتی که در راستای توسعه خدمات به مرزنشینان در شهرستان‌های مرزی انجام شده است، گفت: هدف اصلی ما توسعه خدمات به مرزنشینان است و بر این باوریم که افزایش امکانات و تجهیزات به تامین امنیت در مرز کمک می‌کند. وی افزود: سطح رفاهی که در مناطق مرزی ایجاد می‌شود باید به همان اندازه باشد که مرزنشینان به کشور خدمت می‌دهند.همزمان با سفر استاندار به زیرکوه کتابخانه عمومی مشارکتی روستای بهمن‌آباد زیرکوه نیز افتتاح شد. این کتابخانه با زیربنای ۱۲۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع احداث شده و کل اعتبار هزینه شده برای احداث آن ۹۰۰ میلیون تومان است که از این مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان توسط خیّر تامین شده است. اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی برای تجهیز کتابخانه روستای بهمن‌آباد ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده و جمعیت زیر پوشش این کتابخانه با ۳ هزار جلد موجود ۲ هزار نفر است. آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها با همراهی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس، معاون عمرانی استانداری و تعدادی از مسئولان استانی  شهرستان برگزار شد. استاندار در سفر به زیرکوه که پس از سفر به قاینات انجام شد، با هدف گفت و گوی رودرو و اطلاع از مسایل و مشکلات مردم در شهر آبیز حضور یافت.

ارزآوری ۲۰۰ هزار دلاری صادرات محصولات لبنی برای استان

ایسنا-  رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات محصولات لبنی از خراسان جنوبی سال گذشته ۲۰۰ هزار دلار ارزآوری داشت. بهشتی راد اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳۴۷ تن انواع محصولات لبنی از استان به خارج از کشور صادر شده که ارزآوری حدود ۲۰۰ هزار دلاری در پی داشته است. وی افزود: در این مدت روزانه به طور متوسط یک تن صادرات محصولات لبنی داشتیم که انواع پنیر عمده محصول لبنی صادر شده بوده است. وی با بیان اینکه تمامی محصولات لبنی از استان به افغانستان صادر شده است، گفت: شیر، خامه، ماست، پنیر، شیر خشک اطفال، شیر خشک صنعتی و مواد چربی بیش از یک درصد محصولات لبنی صادراتی از خراسان جنوبی بوده است. بهشتی راد با بیان اینکه رفع مشکل عدم توازن تجاری با افغانستان نیازمند برنامه ریزی و پیگیری‌های جدی است، یادآور شد: همچنین می‌طلبد بازگشایی بازارچه و پایانه مرزی یزدان از طریق رایزنی با طرف افغانستانی پیگیری شود. 

سقوط گمرک افغانستان در مرز ماهیرود خراسان جنوبی

خبرنگاران جوان- در پی تشدید درگیری‌های داخلی ، گمرک ابونصر فراهی افغانستان در مجاورت مرز ماهیرود خراسان جنوبی به کنترل نیرو‌های طالبان درآمد. به علت شدت گرفتن درگیری‌ها در اسلام قلعه و گمرک ابونصر فراهی افغانستان این دو گمرک به کنترل نیرو‌های طالبان درآمد. ایران و افغانستان دارای ۳ گمرک مرزی هستند که هم اکنون ۲ گمرک مرزی در کنترل طالبان است. خراسان جنوبی در بین استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی با ۳۳۱ مرز مشترک با افغانستان دارای بیشترین مرز مشترک با افغانستان است.  سید روح ا… لطیفی، سخنگوی گمرک ایران در این باره توضیح داد: از عصر پنجشنبه و متاثر از تحولات صورت گرفته در کشور افغانستان در اسلام قلعه ولایت هرات در نزدیکی مرز مقابل دوغارون خراسان رضوی و بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان در مقابل مرز ماهیرود در خراسان جنوبی روند تجارت کشور با افغانستان متوقف شد. او همچنین از تجار و بازرگانان درخواست کرده تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری به مرز‌های “دوغارون” و “ماهیرود” خودداری کنند. سخنگوی گمرک ایران گفته است که مرز میلک در استان سیستان و بلوچستان شامل این محدودیت نیست و فعال است.

تغییر ساعت کاری ادارات استاندر پی تعطیلی پنجشنبه ها

صداوسیما- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی از تغییر ساعت کاری ادارات در پی تعطیلی روز‌های پنجشنبه خبر داد. حسینی گفت: به استناد مصوبه هیئت وزیران و با توجه به تداوم گرمای هوا و ضرورت تأمین برق مورد نیاز بخش‌های ضروری کشور، تمام ادارات تا پایان مرداد سال جاری در روز‌های پنجشنبه تعطیل شد.وی تأکید کرد: بر اساس این مصوبه ساعت کاری ادارات استان از تاریخ ۱۹ تیر تا پایان مرداد تغییر می‌کند. معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی افزود: ساعت کاری ادارات در روز‌های شنبه تا چهارشنبه ۷ تا ۱۳ است. حسینی گفت: مراکز درمانی و نیز مراکز خدمات رسانی که مکلف به ارائه خدمات مناسب و شبانه روزی به مردم هستند، از این قاعده مستثنی هستند. وی تأکید کرد: مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌ها مکلفند به منظور کاهش مصرف برق، ضمن رعایت الگوی مصرف و سایر مقررات، نسبت به قطع تمامی سیستم‌های برقی، بعد از ساعت مذکور اقدام کنند. به گفته وی، شرکت توزیع نیروی برق نیز در صورت رعایت نکردن موارد فوق، موظف به قطع برق مشترکان خواهد بود. معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان اضطراری در این خصوص نیز مستثنی  است.

صدور مجوز بی‌نام برای ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری دراستان

مهر- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: مجوز بی‌نام برای ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی صادر شده تا کار سرمایه گذاران سرعت گیرد. عیسی جعفری گیو اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی به تبع کشور شروع کسب و کار با مشکل رو به رو بوده است که در این راستا ستاد توسعه خاوران راه‌اندازی شد.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در راستای این موضوع و تسهیل‌کار سرمایه‌گذار در ستاد توسعه خاوران اقدامات ارزشمندی انجام و طرح‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری شناسایی شد که در نهایت به ۱۰۱ طرح رسید.جعفری ادامه ‌داد: برای بسیاری از این طرح‌ها از اراضی ملی ۱۲۲ قطعه زمین اختصاص دادیم و بقیه نیز در شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی است. وی گفت: خوشبختانه برای ۴۰ طرح سرمایه‌گذاری مجوز بی‌نام صادر شده است و کار آن به اتمام رسیده است که از این تعداد ۱۰ طرح در حوزه صنعت، هفت طرح در حوزه کشاورزی، ۸ طرح در حوزه منطقه ویژه اقتصادی و پنج طرح نیز در حوزه شرکت‌های سهامی است.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی یادآورشد: ۱۷ طرح سرمایه‌گذاری نیز آماده مبادله تفاهم نامه است که از این تعداد ۱۰ طرح در حوزه صمت، یک طرح در حوزه حمل و نقل، سه طرح در حوزه گردشگری و سه طرح نیز در حوزه منطقه ویژه اقتصادی است. جعفری گیو گفت: ۳۷ طرح به فرمانداری‌ها برای جانمایی‌ها و … ارسال شده که باید تعیین تکلیف شود.

هشت میلیارد تومان کمک مومنانه در خراسان جنوبی توزیع شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌ جنوبی گفت: موکب‌های استان تاکنون هشت میلیارد تومان کمک مومنانه را جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع کردند. موسی جوینده در گردهمایی خادمان موکب‌های اربعین حسینی خراسان جنوبی که در محل مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد، افزود: مواکب خراسان جنوبی در ورود به کمک مومنانه واقعا خوب درخشیدند و در بسیاری از شهرها پیشگام بودند.

شناسایی ۳۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۸۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۸ بیمار جدید شامل ۹ بستری و ۲۹ مورد سرپایی، شناسایی شد. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۴ مورد از بیرجند، شهرستان های درمیان ، سرایان و قاینات هرکدام دو مورد ، شهرستان نهبندان ۷ مورد، شهرستان های زیرکوه و سربیشه هرکدام چهار مورد و شهرستان های خوسف، طبس و فردوس هرکدام یک مورد جدید از بیماری کرونا شناسایی شد.

مبادله تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در خراسان جنوبی

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در زمینه بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی استان خراسان جنوبی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان بین ستاد توسعه خاوران و بخش خصوصی به امضا رسید. دوره اجرای این تفاهم‌نامه که روز پنجشنبه در یازدهمین نشست ستاد توسعه خاوران به ریاست استاندار خراسان جنوبی مبادله شد، ۳۶ ماه و میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای آن ۵۰۰ میلیارد تومان است. با اجرای کامل این طرح در شهرستان‌های نهبندان، بشرویه، طبس، قاینات و خوسف زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود. استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد توسعه خاوران گفت: با تلاش همه کمیته‌های ذیل ستاد توسعه خاوران تاکنون ۴۰ مجوز بی‌نام در کمیته زیربنایی صادر شده و آماده تحویل به سرمایه‌گذار است.  ملانوری بیان کرد: تاکنون ۱۰۱ طرح با قابلیت سرمایه‌گذاری در استان احصا شده است که به طور کامل بر اطلس سرمایه‌گذاری نقطه‌گذاری می‌شود. وی گفت: هدف اصلی ما در ستاد توسعه خاوران، تسهیل و تسریع در امور و برداشتن دغدغه از مسیر سرمایه‌گذاران است. ملانوری بیان کرد: با توجه به اینکه همه دستگاه‌های متولی و حوزه‌های دخیل در ستاد توسعه دور یک میز گرد هم می‌آیند لذا اگر سرمایه‌گذار راسا منطقه‌ای را برای حضور و فعالیت تعیین کند، مجوزهای لازم را در کمتر از ۲ هفته دریافت می‌کند.

اعتبارات با نظر فرمانداران توزیع شود

استاندار همچنین در جلسه با فرمانداران شهرستان های خراسان جنوبی گفت: اعتبارات باید با نظر فرمانداران به عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان توزیع شود و مدیران کل باید در این زمینه تابع فرمانداران باشند. ملانوری اظهار کرد: نظر فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی از شاخص‌ها و موضوعات تاثیرگذار در توزیع اعتبارات است. وی افزود: فرمانداران باید در طول سال با مدیران کل در ارتباط باشند تا هماهنگی‌های لازم برای نحوه توزیع اعتبارات به درستی صورت گیرد. ملانوری در ادامه از پیگیری‌هایی که برای جذب نیروی مورد نیاز بخشداری‌های استان صورت گرفته است، سخن گفت و افزود: براساس موافقت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نیرو برای حضور در بخشداری‌ها جذب می‌شوند. وی گفت: برای این موضوع از ظرفیت دهیاران تحصیلکرده، جوان، موفق و باتجربه نیز می‌توان استفاده کرد. استاندار از دو سرفصل اعتباری ویژه گفت که در پیگیری‌های مرکز محقق شده است و افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۳ پروژه ورزشی با پیشرفت ۷۵ تا ۸۰ درصد در سطح استان داریم، طی دیداری با وزیر ورزش و جوانان مقرر شد، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یابد. وی بیان کرد: احتمال افزایش این مبلغ تا ۳۵ میلیارد تومان وجود دارد. عالی ترین مقام دولت در استان گفت: برای جبران خسارت سیل سال ۹۹ نیز مصوبه دولت را برای تامین مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اخذ کردیم و در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه، تخصیص صد درصدی آن را مطالبه کردیم که با نظر موافق دکتر نوبخت همراه شد.

خروج تخم مرغ تا تامین کامل نیاز مردم، ممنوع شد

صداوسیما- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی خروج تخم مرغ را تا زمان تامین کامل نیاز مردم استان ممنوع اعلام کرد. نسایی زهان گفت: تا زمانی که نیاز مردم استان به تخم مرغ برطرف نشود اجازه صادرات آن را نخواهیم داد. وی افزود: اگر این کالای ضروری در بازار نباشد یا با قیمت‌های متفاوتی عرضه شود، مردم با مشکل مواجه می‌شوند. دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: مدیران استانی در بحث نظارت‌ها ضعیف عمل کرده‌اند، خراسان جنوبی تولیدکننده مرغ و تخم مرغ است و جزو صادرکنندگان و ارسال کنندگان این محصولات هستیم و چالش عرضه و نوسانات قیمت در این استان جای تأسف دارد. وی تصریح کرد: مازاد تخم مرغ را می‌توان به استان‌های دیگر صادر کرد، ولی بنا بر آنچه تاکنون توسط مسئولان مورد تأکید قرار گرفته صادرات به دیگر استان‌ها بعد از رفع نیاز داخل است.

۹۰ کیلومتر از باند دوم محور قاین – بیرجند زیر بار ترافیک می‌رود

صداوسیما- نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان شهریور امسال حدود ۹۰ کیلومتر از باند دوم محور قاین – بیرجند زیر بار ترافیک می‌رود. اسحاقی افزود: به جز ۱۶ کیلومتر از این محور مابقی محور که حدود ۹۰ کیلومتر است تا پایان شهریور زیربار ترافیک خواهد رفت. وی ادامه داد: مقدمات این پروژه از سال ۸۴ کلید خورده که ۴۷ کیلومتر آن تا سال ۹۸ زیر بار ترافیک رفته و ۲۷ کیلومتر دیگر نیز در دو سال گذشته بهره برداری شده است. نماینده مجلس گفت: محور شرق که در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارد، بخش عمده‌ای از آن خراسان جنوبی را در برمی‌گیرد که علاوه بر ترافیک ترانزیتی، ترافیک محلی هم در آن بسیار بالا است. اسحاقی افزود: محور بیرجند – قاین مسیر اصلی تردد مسافران به مشهد مقدس است و پنج پیمانکار در این محور مشغول به کار هستند.

کم برخورداری مناطق مختلف در توزیع اعتبارات باید مد نظر باشد

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه خواستار در نظر گرفتن محرومیت ها در توزیع اعتبارات شهرستانی شد. نصیرایی با اشاره به طولانی شدن روند اجرای برخی طرح‌ها گفت: اجرای برخی طرح‌ها به دلیل عدم تامین مالی طولانی می‌شود که لازم است در توزیع اعتبارات شاخصه‌هایی همچون محرومیت و کم برخورداری منطقه و دوری از مرکز بیشتر در نظر گرفته شود.نصیرایی در رابطه با مشکلات حوزه بهداشت و درمان به خصوص مطالبه ام آر آی و اتوبوس آمبولانس افزود: تمامی شهرستان‌های حوزه انتخابیه حق دارند این امکانات درمانی را داشته باشند، اما در شرایط فعلی، چون زیرساخت دستگاه ام آر آی در شهرستان فردوس فراهم است، موضوع اتوبوس آمبولانس را هم با جدیت پیگیری می‌کنیم و امیدوارم تا کمتر از یک ماه دیگر در شهرستان مستقر شود.

پایبندی و همراهی مردم استان با سیاست های ستاد ملی و استانی کرونا

رئیس شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی بر پایبندی و همراهی مردم استان با سیاست های ستاد ملی و استانی کرونا تأکید کرد. خوش خبر خاطرنشان کرد: آنچه امروز شرایط استان ما را متفاوت تر کرده، پایبندی و همراهی مردم با دستورالعمل ها و سیاست های ستاد ملی و استانی کروناست. وی با بیان این که خوشبختانه شرایط استان در وضعیت با ثبات تری نسبت به سایر نقاط کشور قرار دارد، گفت: نگرانی هایی درخصوص استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد از حیث میزان آلودگی به ویروس کرونای هندی وجود دارد و باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود. وی از نگرانی های موجود درخصوص مرز و ورود و خروج اتباع افغانستانی نیز گفت و خاطرنشان کرد: طبق تصمیم گیری های انجام شده ، تمامی تجار و کارکنان پس از طی فرآیند و انجام تست آزمایش کرونا و احراز سلامت، در سطح محدود مجوز ورود دریافت می کنند.

منع سرو غذا در فضای بسته مراکز توزیع غذا از امروز

خبرنگاران جوان- رئیس اتحادیه اغذیه و چلو کباب بیرجند از ممنوع شدن سرو غذا در فضا‌های بسته مراکز توزیع غذا در خراسان جنوبی خبر داد. محمود آبادی گفت: با توجه به مصوبه جدید دولت مبنی بر بالا رفتن حساسیت‌ها در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از شنبه اغذیه‌ای ها، ساندویچی ها، جگرکی‌ها و مراکز توزیع غذا در خراسان جنوبی اجازه سرو غذا در سالن‌های مسقف را ندارند. وی افزود: از امروز این مشاغل می‌توانند به سرو غذا در فضای باز ادامه دهند و یا برای ارسال اغذیه به صورت بیرون بر، ثبت سفارش کنند. محمود آبادی ادامه داد: بازدید‌ها از روز شنبه برای رعایت این دستورالعمل‌ها شروع می‌شود و اولویت و حساسیت‌ها روی اغذیه‌ ای هایی است که بیشتر در اطراف پایانه‌های مسافربری و ایستگاه‌های مسافری است.

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه برای محرومیت زدایی نهبندان

تفاهم نامه سه جانبه برای محرومیت زدایی نهبندان با همکاری فرمانداری، هلال احمر استان و جهاد کشاورزی منعقد شد. این تفاهم نامه در خصوص بازسازی و احیای قنات ها، برگزاری نذر آب و کمک به مستمندان و بیماران شهرستان نهبندان منعقد شد. فرماندار نهبندان در این جلسه با اشاره به خشکسالی‌های بی سابقه در استان و شهرستان نهبندان گفت: امسال سال خاصی برای دامداران و کشاورزان است لذا باید به این قشر توجه بیشتری شود. بیکی با بیان اینکه وجود باد‌های ۱۲۰ روزه و اقلیم خشک نهبندان در کنار کاهش نزولات آسمانی خسارت‌های جدی به بخش کشاورزی و دامپروری وارد کرده است، افزود: امسال احیای قنات ها و تامین آب آشامیدنی از سیاست‌های کلی دولت است و ما در این راستا و برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

اعضای بدن کودک طبسی به چهار نفر زندگی بخشید

اهدای اعضای دختر هفت ساله مرگ مغزی شده ساکن طبس به چهار بیمار نیازمند عضو جانی دوباره بخشید. کودک مرگ مغزی “هستی همایون” که از بیمارستان امام رضا (ع)
بیرجند به مشهد معرفی شده بود، پس از مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.کلیه‌های این کودک مرگ مغزی برای پیوند به پسر نوجوان ۱۷ ساله ساکن شیراز و کبد زنده یاد هستی نیز برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینای شیراز ارسال شد. قرنیه‌های این کودک مرگ مغزی هم برای پیوند به بیماران نیازمند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

حوزه های علمیه ستون فقرات حکومت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: حوزه علمیه ستون فقرات حکومت اسلامی است و کار حوزه صرفا فراگیری علم نیست و علم را باید به داخل جامعه آورد. حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: حوزه علمیه در جامعه و نظام اسلامی پشتوانه امور است چون ما هر امر و موضوعی را که تصور کنیم باید حکم آن را از دین بگیریم و به همان نسبت باید همه عرصه‌ها از عالمان دینی پر باشد.

مرز ماهیرود تعطیل شد

مدیرکل گمرکات با اشاره به اینکه گمرک ابونصر فراهی به دست نیروهای طالبان افتاده است، گفت: با توجه به این موضوع در حال حاضر گمرک و بازارچه ماهیرود تعطیل است. رحیمی‌زاده اظهار کرد: گمرک ابونصر فراهی (گمرک هم مرز با ماهیرود در خراسان‌جنوبی) به دست نیروهای طالبان افتاد که این امر وقفه‌ای در حوزه تبادلات تجاری به وجود آورده است. مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: منطقه از قبل هم در دست نیروهای طالبان بود ولی گمرک که در اختیار نیروهای دولتی بود به دست طالبان افتاد و از این جهت فعلاً گمرک و بازارچه و مرز ماهیرود تعطیل است. رحیمی‌زاده با بیان اینکه این موضوع فقط برای مرز ما نیست بلکه مرز دوغارون در خراسان‌رضوی نیز به این دلیل تعطیل شده است، ادامه‌داد: البته امیدواریم این موضوع طولانی مدت نباشد و بنای ما نیز بر این است که در تجارت با کشور افغانستان وقفه‌ای حاصل نشود و فعالان اقتصادی ما بتوانند به کار خود ادامه دهند.

پیکر امام جمعه بجستان در بیرجند به خاک سپرده شد

ایرنا – پیکر حجت‌ الاسلام سید جواد عبدی امام جمعه فقید بجستان روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم، ائمه جمعه و جمعی از مسئولان در بیرجند تشییع و در بهشت متقین به خاک سپرده شد.  امام جمعه بجستان عصر چهارشنبه ۱۶ تیر ماه هنگام عزیمت از مشهد به بجستان در سانحه رانندگی در اتوبان مشهد به باغچه جان‌ باخت. مراسم تشییع و اقامه نماز
بر پیکر امام جمعه فقید بجستان پنجشنبه در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت