اخبار استانی

چاپ ۲۲ عنوان کتاب در خراسان جنوبی

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از چاپ ۲۲ عنوان کتاب در سه ماهه ابتدای سال در استان خبر داد.رمضانی گفت:در سه ماهه ابتدای سال ۲۲ عنوان کتاب و ۱۸ هزار و ۷۰۰ نسخه چاپ شده است که کتب منتشر شده در زمینه‌هایی از جمله عمومی، مذهبی، دانشگاهی و ورزشی بوده است.


تحویل ماشین آلات عمرانی، خدماتی به دهیاری‌های استان

صداوسیما- ۴ دستگاه حمل زباله و یک دستگاه بیل بکهو تحویل دهیاری‌های خراسان جنوبی شد. با حضور معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور،۴ دستگاه حمل زباله و یک دستگاه بیل بکهو روزگذشته تحویل دهیاری‌های خراسان جنوبی شد. معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور گفت: از سال ۸۲ تاکنون ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌های خراسان جنوبی تحویل داده شده است. قربانی افزود: ۹۲۸ ماشین آتش نشانی برای کل کشور خریداری شده که یک ماشین آتش نشانی و یک دستگاه حمل زباله دیگر هم در روز‌های آینده برای خراسان جنوبی ارسال خواهد شد. وی گفت: اگر ماشین آلاتی در گذشته به استان واگذار شده، درصورت فرسوده شدن با فروش آن و جایگزین کردن ماشین‌های جدید از ظرفیت آن استفاده شود. معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور افزود: با توجه به اینکه ۹۰۰ دهیاری در استان خراسان جنوبی وجود دارد، با این ظرفیت موجود هر سه دهیاری می توانند از یک ماشین استفاده کنند. قربانی گفت: هزینه این ماشین آلات بیش از ۳ میلیارد تومان است که به صورت رایگان در اختیار دهیاری‌های دوحصاری، رقه، بارنجگان و بهمن آباد قرار گرفت.


اشتغال ۱۶۵ نفر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی

در سه ماه نخست امسال ۱۶۵ نفر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان وارد بازار کار شده اند.مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: در سه ماه گذشته معرق، چرم، پخت نان و پته دوزی، بیشترین اشتغالزایی را در بین رشته‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی بوده است.عرب افزود: در سه ماه نخست امسال از ۳۴۰ قبول شده نهایی در آزمون‌های سنجش مهارت، ۱۶۵ نفر وارد بازار کار شده اند که بیشترین آن با ۳۲ نفر مربوط به رشته‌های یاد شده است.


چتر «برکت» بر سر زوج‌های نابارور

فارس- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از آغاز امسال تاکنون برای ۲۲۰ زوج نابارور خراسان‌جنوبی تسهیلات درمانی پرداخت کرده است. موسوی اظهار داشت: در راستای تحقق سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تحکیم بنیان خانواده و پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری طرح «برکت خانواده» با هدف شناسایی، ساماندهی و ارائه خدمات کامل مالی و حمایتی در امور تشخیصی و درمانی زوج‌های نابارور مناطق روستایی در حال انجام است.وی با یادآوری اینکه طرح «برکت خانواده» از سال ۱۳۹۴ توسط شرکت خدمات بیمه برکت به اجرا درآمده است، بیان داشت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون برای ۲۲۰ زوج نابارور خراسان‌جنوبی تسهیلات درمانی پرداخت کرده است. مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی مطرح کرد: ثبت‌نام زوجین روستایی از سال ۱۳۹۷ به‌طور جدی در دستور کار این نهاد قرار گرفت که تاکنون ۵۰ زوج نابارور درمان شده‌اند.موسوی مطرح کرد: مشکل تأمین هزینه‌های هنگفت درمان ناباروری و پوشش ندادن این نوع خدمات توسط شرکت‌های بیمه‌ای، این طرح در دستور ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفته است.وی در تشریح خدمات ارائه شده رایگان به زوج‌های نابارور، مطرح کرد: انجام انواع خدمات تشخیصی و درمانی اعم از آزمایش‌های بالینی، تصویربرداری، IUI، IVF و ICSI و تأمین دارو‌های مورد نیاز، از جمله خدمات رایگان ارائه شده به معرفی‌شدگان است.مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه بیمه برکت علاوه بر هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور مناطق روستایی، هزینه‌های زایمان آن‌ها را نیز تأمین می‌کند، افزود: زوج‌های نابارور روستایی می‌توانند با مراجعه به سایت برکت خانواده از خدمات حمایتی درمان ناباوری طرح برکت خانواده استفاده کنند.موسوی اضافه کرد: نام‌نویسی زوجین به‌صورت اینترنتی از طریق وب سایت barakatkhanevade.ir انجام می‌شود و افراد متقاضی می‌توانند از طریق این وبسایت ثبت‌نام کرده و با بارگذاری مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام این طرح درخواست دهند.


۹۲۰ نفر در خراسان جنوبی قربانی کرونا

با ثبت یک مورد فوتی جدید ناشی از کرونا در استان تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۹۲۰ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : در شبانه روز گذشته ۱۳۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۳۸ بیمار جدیدشناسایی شدند. مهدی زاده افزود : از این تعداد ۱۹ مورد از بیرجند، ۵ مورد از نهبندان، ۶ مورد از سربیشه و ۲ مورد از بشرویه و ۲ مورد از فرودس شهرستان‌های درمیان، سرایان و طبس و قاین هر کدام یک مورد بودند.


خراسان جنوبی سرشار از منابع و ذخایر بی‌نظیر مدیریت نشده

اصغری مقدم -استاندار خراسان جنوبی در نشست با معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: استان خراسان جنوبی، استانی سرشار از منابع و ذخایر بی‌‌نظیری است که متأسفانه درست مدیریت نشده است.ملانوری اظهار کرد: در این استان در ستاد توسعه خاوران با شناسایی نقطه به نقطه مزیت‌ها و فرصت‌های استان، برای همه ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم. وی با بیان اینکه مدیریت درست منابع، راهکاری برای رسیدن به توسعه است، بیان کرد: گردشگری، مرز، کشاورزی، معدن و صنعت پیشران‌های توسعه ای استان هستند. استاندار خراسان جنوبی گفت: بخشی از این پتانسیل‌ها در مناطق روستایی واقع شده‌اند لذا بهره‌برداری درست از آنها می‌تواند به ماندگاری جمعیت در روستاها کمک کند. ملانوری ادامه داد: در طول ۴۰ سال گذشته، در راستای کمک به توسعه مناطق روستایی اقدامات بی‌سابقه‌ای انجام شده اما ما همچنان شاهد مهاجرت روستاییان به شهر هستیم که برنامه‌های ستاد توسعه خاوران با هدف ماندگاری جمعیت در روستاها و مناطق مرزی و نیز مهاجرت معکوس انجام می شود.

ضرورت کیفیت‌بخشی به آموزش در دانشگاه‌های فرهنگیان

استاندار خراسان جنوبی گفت: کیفیت‌بخشی به آموزش در دانشگاه‌های فرهنگیان استان از ضروریات امروز جامعه است. ملانوری در نشست کمیته استانی هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره اینکه تامین فضای مناسب برای آموزش از ضروریات این دانشگاه در استان است، گفت: در ارتباط با زمین ۱۰ هکتاری منصوب به دانشگاه فرهنگیان تا دو هفته دیگر جلسه کارشناسی با حضور راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، شهرداری، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش برگزار تا نسبت به مشکلات این حوزه تصمیم گیری شود. وی در خصوص افزایش سه رشته دیگر به دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه افزودن این رشته‌ها با توجه به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات توجیه پذیر نیست گفت: در صورت تامین زیرساخت‌های مناسب با افزودن یک رشته در حال حاضر موافقت خواهد شد. عالی ترین مقام دولت در استان در ارتباط با افزایش دانشگاه‌های شهرستانی که طبس اعلام نیاز کرده است، گفت: باید کیفیت بخشی را در نظر گرفت زیرا دانش آموختگان این دانشگاه باید دانشی تخصصی فرا بگیرند و آن را در فرهنگ دینی، انقلابی و ارزشی ملت گسترش دهند. استاندار خراسان جنوبی در زمینه توسعه مراکز گفت:اگر آموزش عالی در مرکز استان به عنوان یک قطب آموزشی تقویت شود بهتر است. رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ نیروی آموزشی در این دانشگاه مورد نیاز است ، گفت: با توجه به بازنشسته شدن ۸۰ درصد از نیروی آموزشی تا ۱۴۰۳ شاهد سونامی کمبود نیرو خواهیم بود. مهدیزاده افزود: این وضعیت در ارتباط با نیروهای اداری هم صدق می‌کند و تا این مدت شاهد بازنشستگی ۶۰ درصدی نیروهای اداری هم خواهیم بود که اگر الان فکری نشود با مشکلات عدیده‌ای روبه رو خواهیم بود. وی در خصوص زمین ۱۰ هکتاری دانشگاه فرهنگیان که پس از سال‌ها محقق شده گفت: شهرداری بیرجند برای تغییر کاربری هزار متر چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از ما خواسته که با توجه به اهمیت ساخت پروژه و احتمال از دست رفتن اعتبارات درخواست تعیین تکلیف داریم. در این نشست مقرر شد در ارتباط با پروژه ۱۰ هکتاری دانشگاه فرهنگیان در جلسه کارشناسی با حضور دستگاه‌های مربوط مشکلات مرتفع و در ارتباط با کمبود نیروی انسانی هم قرار شد به زودی جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش هماهنگی و برگزار شود.

سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در صنعت و معدن خراسان جنوبی

ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: اکنون ۲۳ طرح شاخص صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳ هزار و ۴۵ میلیارد تومان و اشتغال سه هزار و ۱۱۰ نفر در استان در دست ساخت یا آماده بهره‌برداری است. جرجانی افزود: در حال حاضر چهار طرح کنسانتره زغالسنگ و تولید کک با سرمایه گذاری هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۵۰۰ نفر در استان در حال احداث و آماده بهره‌برداری است. وی ادامه داد: همچنین سه طرح فرآوری منیزیت با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰۰ نفر و سه طرح استحصال طلا با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۸۰ نفر در حال احداث است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پنج طرح زنجیره ارزش افزوده فولاد و تولید گندله آهن در استان در دست احداث است اظهار داشت: این طرح‌ها با سرمایه گذاری هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال هزار و ۱۰۰ نفر در حال اجرا است و همچنین بخش احیای فولاد قاینات نیز آماده بهره‌برداری است. وی اضافه کرد: همچنین سه طرح جدید استیل کورد و ریسندگی و بافندگی با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۳۰ نفر و طرح تکمیل مطالعات اکتشافی در نوار مرز و مناطق حاصل از ژئوفیزیک هوایی توسط ایمیدرو و سازمان زمین شناسی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در استان در حال احداث است.جرجانی با اشاره به طرح توسعه کویر تایر تصریح کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون یورو ارزی و اشتغال ۱۰۰ نفر و طرح توسعه کاشی و سرامیک با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان و اشتغال ۳۵۰ نفر نیز از دیگر طرح‌های توسعه‌ای استان است. وی از اجرای دو طرح تولید کاغذ با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵۰ نفر در استان خبر داد و یادآور شد: همچنین مجموع سرمایه‌گذاری طرح‌ها و واحدها و مطالعات اکتشافی استان معادل ۲۳ طرح با سرمایه گذاری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال سه هزار و ۱۱۰ نفر است.

۱۹ واحد تولیدی خراسان جنوبی به چرخه تولید بازمی‌گردد

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این نشست خبری گفت: امسال برای بازگشت مجدد ۱۹ واحد تولیدی استان به چرخه تولید برنامه ریزی شده و سال گذشته نیز ۳۱ واحد به چرخه تولید بازگشت. حسن نژاد افزود: در حال حاضر ۵۳۷ واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۱۴ واحد تعطیل و نیمه تعطیل هستند. وی با بیان اینکه اولویت ما راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان است اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲۳ واحد صنعتی در استان فعال اما ۴۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل است. معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: از ۵۳۷ واحد صنعتی موجود در استان ۵۰۸ واحد کوچک، ۱۸ واحد متوسط و ۱۱ واحد صنعتی بزرگ هستند. وی ادامه داد: در این واحدها ۲۶ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته که زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر را نیز فراهم کرده است. حسن نژاد عنوان کرد: تایر، لوله‌های پلی اتیلن، سیمان، کنسانتره، کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی، بلوک‌های سبک گازی، کنسانتره مس، محصولات شوینده، خوراک دام و طیور، اکسید منیزیم و محصولات سرامیکی نسوز، کنسانتره زغالسنگ و پودرهای میکرونیزه معدنی از جمله مهمترین این واحدهای صنعتی استان هستند.

۸۵ درصد پهنه‌های معدنی خراسان جنوبی تعیین تکلیف شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز گفت: تاکنون ۸۵ درصد پهنه‌های معدنی استان تعیین تکلیف شده است و ۱۶ تیرماه جاری سه پهنه معدنی در استان آزادسازی و تا پایان سال تمامی پهنه‌ها تعیین تکلیف می‌شود. ایمان طلب افزود: در حال حاضر ۶۹۶ معدن با ذخیره قطعی ۶.۸ میلیارد تن و اشتغال ۱۳ هزار نفر در استان وجود دارد که سهم استان نسبت به کشور ۶ درصد تعداد معادن، ۱۱ درصد ذخیره قطعی و ۸.۵ درصد میزان اشتغال است. وی بیان کرد: زغالسنگ، خاک‌های صنعتی، بنتونیت، سنگ آهن، آندولوزیت، بازالت، سیلیس، پتاس، منیزیت، سنگ‌های تزیینی، کرومتی، دولومیت، ممریت، طلا، مس، فلورین و سرب و روی مهمترین مواد معدنی استان محسوب می‌شوند. معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: این استان از لحاظ معادن فعال و اشتغال در حوزه معادن رتبه چهارم و ذخیره مواد معدنی نیز رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است.


واریز بیش از ۴۶ میلیارد تومان به حساب مددجویان خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از واریز ۴۶ میلیارد و ۱۶۸ میلیون تومان کمک معیشتی به حساب مددجویان تحت پوشش استان از ابتدای سال خبر داد. سلم آبادی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۶ میلیارد و ۱۶۸ میلیون تومان کمک معیشتی به حساب مددجویان تحت پوشش کمیته امداد واریز شده است. وی افزود: تعداد افراد تحت حمایت کمک‌های معیشتی هر ماه متغیر است، اما تعداد خانواده‌های تحت حمایت در پایان هر ماه به طور متوسط تعداد ۳۱هزار و ۴۸ خانوار بوده است. سلم آبادی ادامه داد: به طور متوسط در پایان هر ماه به ۱۰۰ هزار و ۴۶۳ نفر کمک معیشتی تعلق می گیرد و سهم هر خانواده تقریبا ۴۹۳ هزار تومان بوده است.او با اشاره به اینکه تفاوت بین خانواده‌ها به خاطر تعداد افراد هر خانواده است افزود: به خانواده‌های تک نفره ماهیانه ۳۵۰هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰هزار تومان، چهار نفره ۹۰۰هزار تومان و پنج نفره به بالا ۱میلیون و۲۰۰ هزار تومان کمک معیشتی واریز می‌شود.


۱۵ تیرماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی

خبرنگاران جوان- مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: ۱۵ تیرماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی فصل بهار ۱۴۰۰ است .احسان مهر با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر از صاحبان مشاغل استان نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کرده اند گفت: این تعداد حدود ۸۰ درصد اشخاص حقیقی که بایستی اظهارنامه خود را حداکثر تا ۱۵ تیرماه امسال ارائه کنند، تشکیل می‌دهد.وی افزود: با توجه به اینکه ۱۵ تیرماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه ارزش افزوده فصل بهار ۱۴۰۰ نیز است از تمامی مودیان مالیاتی مشمول خواهشمندیم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و برخورداری از معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی در اسرع وقت نسبت به تکمیل و ارائه اظهارنامه خود از طریق سایت www.intamedia.ir اقدام کنند. وی تصریح کرد: مؤدیان مالیاتی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار ۱۴۰۰ را تا پایان مهلت مقرر ارائه نکنند، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی خواهند شد.

جابجایی بیش از ۱میلیون و ۴۰۸ هزار تن کالا از خراسان جنوبی

بیش از ۱ میلیون و ۴۰۸ هزار تن کالا از خراسان جنوبی به سایر نقاط کشور طی سه ماه ابتدایی امسال جابه جا شده است. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: تعداد بارنامه‌های مصرفی طی این مدت حدود ۸۵ هزار فقره بوده است. گرجی افزود: عمده کالای جابجا شده از استان سیمان، زغال سنگ، خاک معدنی، بنتونیت، سنگ سنگبری و انواع کاشی بوده است.

راه اندازی اولین سامانه الکترونیکی هوشمند در نیروی انتظامی استان

اولین سامانه الکترونیکی هوشمند در نیروی انتظامی خراسان جنوبی راه اندازی شد. رئیس کل دادگستری استان راه اندازی سامانه الکترونیکی هوشمند در کلانتری‌ها را تکمیل کننده پل ارتباطی بین دستگاه قضا و پلیس دانست و گفت: این سامانه با هدف افزایش دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده ها، کاهش رفت و آمد مردم و آسان شدن پیگیری پرونده‌ها برای مردم از طریق گوشی همراه و در منزل راه اندازی شده و به مرور در بیشتر کلانتری‌های استان راه اندازی می‌شود.

حل ۴۵ درصد دعاوی در شورای حل اختلاف بیرجند

مستشاد دادگاه انقلاب بیرجند و سرپرست سابق شورا‌های حل اختلاف بیرجند از حل ۴۵ درصد دعاوی شهرستان بیرجند در شورای حل اختلاف خبر داد. سیف زاده گفت: تقریبا نیمی از دعاوی در شهرستان بیرجند از طریق شورا‌های حل اختلاف حل می‌شوند و شورا‌ها در جهت سیاست‌های قوه قضائیه و استفاده از نهاد‌های مدنی صلح و سازش با هدف کاهش مراجعات مردم به محاکم و حل و فصل اختلافات که ماهیت قضایی ندارند یا از ماهیت کمتری برخوردار هستند، عمل می‌کنند.

مصرف بیش از ۷۰ میلیون لیتر بنزین در خراسان جنوبی

کارشناس جایگاه سی ان جی شرکت نفت خراسان جنوبی از مصرف ۷۰ میلیون و ۱۵۳ هزار لیتر بنزین در ۳ ماهه‌ی نخست امسال در استان خبر داد. اکبری با اشاره به اینکه در سه ماهه‌ی نخست امسال ۷۰ میلیون و ۱۵۳ هزار لیتر بنزین مصرف شده است گفت: مصرف بنزین در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مشکلات روستاها با تبعیت از امام روستا قابل حل است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در یک روستا امام جماعت، نماینده حکمرانی اسلامی است گفت: امام روستا علاوه بر ماموریت خود باید در امور اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، مدیریتی، محرومیت‌زدایی و سایر فعال باشد در این صورت خیلی از مشکلات حل می‌شود. سردار قاسمی افزود: هدف اصلی قرارگاه پیشرفت و آبادانی الگوسازی بود لذا برای ایجاد و تحقق جامعه کوچک روستایی به عنوان الگوی جامعه تراز انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کرد.

طرح پیشرفت و آبادانی در ۶ دهستان کلید خورد

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از آغاز طرح پیشرفت و آبادانی در ۶ دهستان استان خبر داد. هنری گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا (ع) استان در ۶ دهستان محروم پترگان زیرکوه، قهستان درمیان، منتظری طبس، درح سربیشه، شوسف و نهبندان با هدف توانمند سازی مردم منطقه آغاز به فعالیت کرده است.

۲۹ زندانی جرائم غیر عمد خراسان جنوبی آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی از آزادی ۲۹ زندانی جرائم غیر عمد استان با بدهی ۲۷۹ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد. حسین پور با بیان اینکه که این افراد شامل ۵ زندانی بدهی مالی، ۵ نفر مهریه بودند گفت: بدهی این زندانیان ۵۳ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال است. وی ادامه داد: شاکیان ۲۱ میلیارد و ۸۱۸ میلیون ریال از این مبلغ را بخشیدند. به گفته وی هم اکنون ۴۴ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند.
لزوم احصاء اولویت‌های استان از سوی ائمه جمعه و نخبگان

نماینده ولی فقیه در استان بر احصاء اولویت‌های استان از سوی ائمه جمعه و نخبگان در استقبال از دولت تحول خواه تاکید کرد. نماینده ولی فقیه در استان در نشست ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: در استقبال از دولت تحول خواه ایجاب می‌کند که مسائل مختلف استان جمع بندی و اولویت بندی شده تا در دولت جدید پیگیری شود. حجت الاسلام عبادی افزود : در نظام جمهوری اسلامی ایران، این مردم هستند که خدمتگزاران را تعیین می‌کنند و باید تمام نخبگان، دانشگاهیان ، جوان‌ها و مردم ، دولت‌شان را همراهی کنند.

سامانه الکترونیکی بنیاد مسکن درخراسان جنوبی فعال شد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی “راهبر” به منظور تسهیل دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی به بنیاد مسکن در استان راه‌اندازی شده است.
قاسم تنها افزود: فعالیت این سامانه گام بلند و خدمت بزرگی در جهت ارائه خدمات دولت الکترونیک است. وی اظهار داشت : همه خدماتی که قابلیت انجام غیرحضوری دارد و می توان به صورت الکترونیک آن را در مراکز خدمات الکترونیک روستاهای کشور ارائه کرد، در سامانه راهبر طراحی شده است.

انتصاب گلچین به سمت مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری

استاندار خراسان جنوبی طی حکمی محمد شریف گلچین را به سمت مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری منصوب کرد.در بخشی از این حکم آمده است: با توجه به پیشنهاد معاون محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و تجربیات و توان خدمتی جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری منصوب می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت