اخبار استانی

امدادرسانی به هزار و ۲۰۰ حادثه دیده در خراسان جنوبی

رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:طی ۳ ماهه نخست امسال هلال احمر به بیش از هزار و ۲۰۰ حادثه دیده امدادرسانی کرده است. او افزود: از مجموع این حوادث، ۱۸۷ مورد جاده‌ای، ۴۸ مورد شهری، ۱۵ مورد سیل و آبگرفتگی، دو مورد غرق شدگی، دو مورد صنعتی و کارگاهی، پنج مورد حادثه کوهستان و هشت مورد حضوری بوده است.


خسارت وزش باد شدید در خراسان جنوبی


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: وزش باد شدید و توفان همراه با گرد و خاک در سه روز اخیر به برخی زیرساخت‌های استان به ویژه بخش کشاورزی و خطوط انتقال برق خسارت وارد کرد. میرجلیلی افزود: سرعت وزش باد شدید و توفان در برخی مناطق تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید و به زیرساخت‌های ۱۱ گلخانه استان خسارت وارد شد. وی بیان کرد: این پدیده سبب واژگونی ۱۸ اصله درخت و هفت تیر شبکه توزیع و انتقال برق در استان شد که موارد مربوط به قطعی برق در اسرع وقت پیگیری و رفع شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: بیشترین میزان خسارت‌های ناشی از وزش باد شدید در شهرستان‌های مرزی به ویژه نهبندان و سربیشه رخ داده است.


ارسال مرغ به دیگر استان ها منوط به تامین نیاز استان


دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: ارسال مرغ مازاد خراسان‌جنوبی به سیستان و بلوچستان قانونی است ولی باید نیاز مردم داخل استان تأمین شود. نسائی افزود: تولیدکنندگان گوشت مرغ در خراسان‌جنوبی بخش خصوصی بوده و سرمایه از خودشان هست و باید شرایط را به گونه‌ای تدبیرکنیم که هم تولیدکننده ضرر نکند و هم مرغ با قیمت مناسب به راحتی به دست مردم برسد. وی ادامه داد: نظارت بر بازار باید قوی‌تر انجام شود و در این راستا ما به عنوان دادستان مرکز استان خراسان جنوبی با دستگاه‌های ذی‌ربط چون جهاد کشاورزی، سازمان صمت و تعزیرات همکاری لازم را خواهیم داشت.


تکمیل پیست دوچرخه سواری تریال بیرجند


رئیس هیئت ورزشی استان از آماده سازی پیست تریال خراسان جنوبی برای میزبانی مسابقات آسیایی و کشوری ۱۴۰۰ خبر داد. علوی افزود:پیست دوچرخه سواری تریال در شهر بیرجند و با نام شهید حججی است. وی ادامه داد: این پیست با همکاری شهرداری بیرجند، اداره ورزش و جوانان و هیئت دوچرخه سواری شهرستان بیرجند و با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیون تومان بهسازی و آماده میزبانی مسابقات کشوری و آسیایی در سال ۱۴۰۰ است.


امکان برش سنگ‌های معدنی در نهبندان فراهم می‌شود


امکان برش سنگ‌های معدنی و گرانیتی در نهبندان با راه‌اندازی مجدد واحد سنگ‌بری در این شهرستان به‌زودی فراهم می‌شود.فرماندار نهبندان گفت: سنگ‌های گرانیتی و معدنی این شهرستان با تعطیلی واحد برش سنگ، به اصفهان حمل می‌شد. بیکی افزود: این واحد سنگ‌بری که به دلیل تملک در بانک تعطیل شده بود، توسط متقاضی جدید خریداری شد و سرمایه‌گذار جدید حدود ۲ ماه است که کار بازسازی و راه‌‎اندازی تجهیزات را انجام می‌دهد.وی بیان کرد: براساس قول سرمایه‌گذار این واحد از هفته آینده واحد مدار تولید می‌شود و با راه اندازی مجدد این واحد برای ۳۵ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.


درد کشنده ورشکستگی و التیام اندک تسهیلات


ایسنا- رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب به اصناف به معنای ورشکستگی بسیاری از آنان بوده است، تصریح کرد: سال گذشته ارائه تسهیلات با سود ۱۲ درصد از سوی دولت مطرح شد که سود زیادی داشت و نتوانست مرهمی بر زخم اصناف باشد چراکه بسیاری استفاده نکردند. کرونا آمد و زندگی آرام اصناف را طوفانی کرد. بازارها تعطیل شد و تعطیلی‌های مستمر و عدم خرید کالا توسط مردم، تولید را با مشکل مواجه ساخت. در واقع کرونا بیش از همه کمر اصناف را شکست و دردی را وارد کرد که شاید به این زودی‌ها التیام نیابد.

قوانینی که حمایت کننده نیستند

رضا علیزاده، رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اصناف خراسان جنوبی بسیار در دوران کرونا با جامعه و دولت همکاری کردند. وی افزود: با اینکه صاحبان اصناف دچار ضرر و زیان‌های گسترده مالی شدند، اما حاضر نشدند کاری انجام دهند که به ضرر سلامت جامعه باشد و این امر بسیار مهمی است که باید غنیمت شمرده شود. رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب به اصناف به معنای ورشکستگی بسیاری از آنان بوده است، تصریح کرد: سال گذشته ارائه تسهیلات با سود ۱۲ درصد از سوی دولت مطرح شد که سود زیادی داشت و نتوانست مرهمی بر زخم اصناف باشد چراکه بسیاری استفاده نکردند. علیزاده با بیان اینکه پیشنهاد ما ارائه تسهیلات با سود کم و شرایط بهتر بود که هنوز محقق نشده است، افزود: صاحبان تالارهای پذیرایی بیشترین خسارت را در زمان کرونا بر اثر تعطیلی‌های متعدد متحمل شدند که امیدواریم با رعایت شرایط بازگشایی تالارها دیگر شاهد تعطیلی آن‌ها نباشیم. رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی بیان کرد: جلساتی ویژه رسیدگی به شرایط اصناف استان با حضور استاندار تشکیل شد و تصمیماتی اخد شد که امیدواریم با اجرایی کردن دقیق آن برای وضعیت نامساعدی اصناف مرهمی باشد. علیزاده ادامه داد: یکی از این تصمیمات این بود که ۳۵۰ زن سرپرست خانوار که متولی یک صنف هستند برای دریافت وام معرفی شوند که در حال انجام است. رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی افزود: حقیقت این است که اصناف باز هم نیازمند مساعدت‌های بیشتر هستند تا بتواند آن میزان از خسارت را اندکی بپوشاند و از طرفی قوانین حمایتگر نیز باید متناسب با اصناف هر منطقه و کاملا بومی سازی شوند.


پنجمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران برگزار می شود


صباغی – پنجمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران ۲ و ۳ تیر به میزبانی دانشگاه بیرجند به صورت مجازی برگزار می‌شود. دبیر پنجمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران ضمن مروری بر تاریخچه برگزاری این گنگره در شهرهای مشهد، اصفهان، اهواز و ارومیه گفت: پنجمین کنگره در دانشگاه بیرجند با توجه به امکانات این دانشگاه با هدف مدیریت بحران آب و نقش آن در توسعه شرق کشور برگزار می شود. شهیدی با اشاره به موقعیت استراتژیک استان، نگهداشت مرز و لزوم و توجه به حفظ و اهمیت مقوله آب در خراسان جنوبی، افزود: خراسان جنوبی تاثیرپذیرترین استان از تغییرات اقلیمی و خشکسالی های اخیر در کشور است که این موضوع بر لزوم توجه به مدیریت منابع آبی در استان تاکید می کند. دبیر پنجمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران با بیان اینکه صدور مجوز حفر چاه آب در مناطق ممنوعه استان، نبود الگوی کشت متناسب با منابع آبی خراسان جنوبی، از مهمترین مشکلات حوزه آب است، ادامه داد: پایین بودن راندمان آبیاری و از همه مهم تر فرونشست زمین در پی کاهش سفره آب منطقه از دیگر چالش های حوزه مدیریت آب در کشور بالاخص در خراسان جنوبی می باشد. وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این کنگره نتایج و راهکارهای علمی و اجرائی برای مدیریت آب شرق کشور ارائه گردد. دبیر علمی کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران نیز با اشاره اینکه این همایش ۲ و ۳ تیر ۱۴۰۰ برگزار می شود، افزود: ۱۲۵ مقاله در چهار محور منابع آب و بحران، آب و کشاورزی، آب، مدیریت و توسعه و آب، اقتصاد و جامعه به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.دکتر عباس خاشعی‌ یادآور شد: ۱۱۳ مقاله به صورت پوستر و ۴ مقاله به صورت سخنرانی مورد پذیرش قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه نشست انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی، فرصت‌ها و چالش‌ها، نشست خشکسالی و تغییر اقلیم و پیامدهای آن بر توسعه شرق کشور و نشست بررسی وضعیت منابع آب خراسان جنوبی چالش‌ها و راهکارها از مهم‌ترین برنامه‌های این کنگره عنوان کرد و ادامه داد: سخنرانی دکتر محمدعلی بهدانی، عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با موضوع دانش بومی استفاده از آب در کشاورزی با نگاه ویژه به تولید زعفران در خراسان جنوبی از برنامه های ویژه افتتاحیه این همایش خواهد بود.


کرونا و دو قربانی دیگر در خراسان جنوبی

ویروس منحوس کرونا در شبانه روز گذشته، ۲ قربانی دیگر در خراسان جنوبی گرفت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در استان با ثبت ۲ فوت جدید در شبانه روز گذشته به ۹۱۶ نفر افزایش یافت. مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته همچنین ۳۶ بیمار جدید کرونا در تست‌های مولکولی و ۳۹ بیمار جدید در تست‌های سریع خراسان جنوبی شناسایی شدند.
صدور انقلاب اسلامی معطل برپایی عدالت است

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه صدور انقلاب اسلامی معطل برپایی عدالت است، گفت: مکتب های شرق و غرب به بُن بست رسیده اند و اگر این الگو را درست نشان دهید خودشان به سمت آن می آیند. حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه صدور انقلاب اسلامی معطل برپایی عدالت است، گفت: مکتب های شرق و غرب به بُن بست رسیده اند و اگر این الگو را درست نشان دهید خودشان به سمت آن می آیند.

ورود اولین محموله واکسن کرونای ایرانی به خراسان جنوبی

اولین محموله واکسن کوو ایران برکت ساخته شده به دست پژوهشگران داخل کشور وارد
خراسان جنوبی شد. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس استان گفت:محموله واکسن کوو ایران برکت به همراه بیش از ۱۱ هزار دز واکسن نوبت دوم سینوفارم وارد استان می‌شود و از فردا در شهرستان‌ها توزیع می‌شود. وی افزود: واکسن سینوفارم به سالمندان و کادر درمانی که نوبت اول واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند تزریق می‌شود که زمان تزریق به واجدان دریافت واکسن، اطلاع رسانی خواهد شد.

افزایش ۶ درصدی حوادث جاده‌ای

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از کاهش ۲۴ درصدی حوادث طی سه ماهه نخست در استان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد حوادث مربوط به حوادث جاده‌ای بوده که ۶ درصد افزایش داشته است. رضایی افزود: از مجموع ۲۶۷ حادثه به وقوع پیوسته در استان ۱۸۷ مورد حوادث جاده‌ای، ۴۸ مورد شهری، ۱۵ مورد سیل و آبگرفتگی، دو مورد غرق شدگی، دو مورد صنعتی و کارگاهی، هشت مورد حضوری و پنج حادثه کوهستان بوده است.

پرداخت ۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به اصناف

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری های شخص استاندار، این تسهیلات کم بهره پرداخت می شود. عابدی خاطر نشان کرد: اتاق اصناف باید ضمن انجام پیگیری های لازم به منظور جذب این اعتبار، برای بهره بردای اصناف واجد شرایط اطلاع رسانی نماید. وی تصریح کرد: این تسهیلات از طریق صندوق کار آفرینی امید پرداخت می شود.


دستگاه ایکس‌ری مرز ماهیرود امسال راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: برای تامین و راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری (تونل تصویربرداری) در مرز ماهیرود امسال قراردادی با بخش خصوصی منعقد شد که براساس آن تا ۱۰ ماه دیگر باید این دستگاه نصب و راه‌اندازی شود. رحیمی‌زاده افزود: قرارداد نصب این دستگاه با یک شرکت خصوصی در سال جاری منعقد شد و برنامه ریزی ما این است که طی ۱۰ ماه شاهد بهره‌برداری دستگاه ایکس‌ری در مرز ماهیرود باشیم.

فرار از خدمت سربازی در خراسان جنوبی کاهش یافت

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه فرار از خدمت با ۶۲ درصد در صدر جرایم نیروهای مسلح است، با اجرای طرح “بازگشت به سنگر” در خراسان جنوبی روند کاهشی چشمگیری به خود گرفته است. محمدپور افزود: درصد بالایی از این جرم مربوط به سربازان و نیروهای وظیفه است و دلیل اصلی آن نظام اجباری وظیفه است که با افزایش حقوق سربازان و رسیدگی به معیشت آنان به نظر می‌رسد که جرم فرار از خدمت همچنان کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت