اجتماعی و اقتصادی

مجلس رسمی شدن برگ سبز خودرو را کلید زد

رویداد ۲۴ نوشت: اختلافات مطرح‌شده در محافل حقوقی و قضائی در خصوص مرجع دارای صلاحیت برای صدور سند رسمی خودرو، مجلس را بر آن داشت تا با یک طرح دوفوریتی به این اختلافات پایان دهد. بر این اساس معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را به‌منظور تعیین مرجع صدور سند رسمی خودرو و نیز با هدف “رسمی شدن برگ سبز خودرو” و با امضای ۳۴ نماینده به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کرد.

هشدار سازمان جهانی بهداشت: خطر اومیکرون بسیار زیاد است

سازمان جهانی بهداشت در به ‌روزرسانی گزارش اپیدمیولوژیک هفتگی بیماری کووید-۱۹  منتشر شد، خطرات مربوط به سویه اُمیکرون را در حد “بسیار زیاد” طبقه‌بندی کرده است.  در گزارش سازمان جهانی بهداشت همچنین آمده است: آفریقای جنوبی کشوری که برای اولین بار سویه اُمیکرون را شناسایی کرد، شاهد کاهش تعداد موارد ابتلا به این سویه است و احتمالا نشان می دهد که این افزایش فعلا به پایان رسیده است.

هشدار پلیس راهور؛ قید مسافرت جاده‌ای را بزنید

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از پیش بینی بارش شدید برف و باران در جاده های کشور طی تعطیلات آخر هفته خبر داد. شیرانی با بیان اینکه شرایط متفاوتی در این چند روز در جاده های کشور ایجاد خواهد شد، گفت: این بارندگی ها به صورت برف و باران باعث افزایش خطر  لغزندگی و یخ زدگی در جاده ها نیز خواهد شد و خطراتی چون انحراف از جاده و واژگونی نیز در این وضعیت بیشتر می شود.

پیش‌بینی مهم از قیمت مسکن تا پایان سال

کارشناس بازار مسکن با اشاره به اظهار نظرات برخی مبنی بر جهش قیمت مسکن در انتهای سال، گفت: شکاف بین قدرت خرید مردم و قیمت مسکن هنوز به درجه‌ای نرسیده که ما جهش قیمت داشته باشیم. زهتابیان با اشاره به اظهار نظر برخی در خصوص جهش در بازار مسکن تا پایان سال، افزود: بعید به نظر می رسد که تا پایان سال زمینه جهش قیمت مسکن در کشور ایجاد شود.

افزایش ۶۲ درصدی مالیات در بودجه ۱۴۰۱

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش۶۲ درصدی مالیات در بودجه ۱۴۰۱ گفت: دولت برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان مبلغ ۲۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده است.  توانگر افزود: مبنای دولت برای افزایش ۶۲ درصدی مالیات نسبت به سال گذشته، افزایش پایه‌های مالیاتی، جلوگیری از فرار و اجتناب مالیاتی و موارد دیگر است.

نماینده مجلس: مردم نگران نباشند؛ بنزین گران نمی‌شود

اردکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره انتشار شایعه‌ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین در کشور با تاکید بر اینکه طرح این موضوعات به دلیل وجود التهاب در جامعه است، گفت که مردم نگران نباشند، هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته‌های پزشکی تصویب شد

نماینده مجلس از تصویب افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته‌های پزشکی طی چهار سال متوالی خبر داد. حسن شجاعی گفت: بعد از پیگیری‌های کمیسیون اصل نود ، افزایش ظرفیت پزشکی به مدت ۴ سال و به اندازه ۲۰ درصد سالیانه تصویب شد. به این ترتیب در سال ۱۴۱۱ به سرانه بیش از ۲۰ پزشک به ازای ۱۰هزار نفر جمعیت خواهیم رسید.

پیش‌بینی مهم؛ سکه بعد از مذاکرات ارزان می‌شود؟

فعال اقتصادی درباره اثر مذاکرات در بازار طلا و سکه گفت: اگر اخبار سیاسی و اقتصادی خاصی منتشر نشود، با توجه به نبود تقاضا در بازار مصنوعات طلا، احتمال دارد قیمت‌ها تا حدودی روند کاهشی داشته باشند. بذرافشان  توضیح داد: فعالان بازار طلا و ارز منتظر مشخص شدن قیمت‌ها هستند و در چند روز گذشته تقاضا در بازار مصنوعات طلا بسیار کم شده است. به گفته این فعال صنفی، در صورت منتشر شدن نتیجه مثبت از مذاکرات در بازارهای ارز و طلا اثرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت