اجتماعی و اقتصادی

ممنوعیت اخذ سود از دیرکرد وامها
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به دنبال تدابیری برای اجرای کامل ابلاغیه ممنوعیت قطعی اخذ سود از جرائم دیرکرد تسهیلات است. قمری وفا در صفحه شخصی خود در صفحه اجتماعی تویتر نوشت: در سال‌های اخیر مراجع عظام تقلید همواره در دیدارها با مسئولان نظام بانکی دولت قبل خواستار لغو اخذ سود از دیرکرد اقساط وام‌ها می‌شدند و آن را جایز نمی‌دانستند. اکنون در دولت سیزدهم با توجه ویژه بانک مرکزی به حفظ احکام شرعی در مسائل نظام بانکی، قرار است این خواسته دیرینه مراجع عظام اجرایی شد

   
حداقل حقوق دریافتی در سال آینده

زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق درخصوص حقوق دریافتی، حداقل حقوق پیشنهادی دولت در لایحه بودجه از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت که بر این اساس کف حقوق افزایش حدود ۲۴ درصدی نسبت به مبلغ پیشنهادی دولت در لایحه داشته است.



 
تاریخ ثبت نام کنکور سراسری اعلام شد
آزمون کنکور سراسری کشور در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه در پنج گروه علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان و هنر از تاریخ ۸ تیر تا ۱۱ تیر برگزار خواهد شد.زمان توزیع کارت آزمون سراسری و توضیحات تکمیلی در زمینه ثبت‌نام داوطلبان، بعدا توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

 پایان کرونا نزدیک است
سازمان جهانی بهداشت از آغاز مرحله جدید همه گیری ویروس کرونا با سویه اومیکرون در اروپا خبر داد که می‌تواند تئوری نزدیک بودن پایان این همه‌گیری را تایید کند. کلوگ مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت  به خبرگزاری فرانسه گفت: این مساله که  ویروس کرونا در منطقه اروپا به پایان همه گیری نزدیک می‌شود را میتوان پذیرفت

یارانهها در سال آینده افزایش خواهد یافت

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی از افزایش یارانه نقدی خانوار در سال آینده خبر داد. زارع افزود: کمیسیون تلفیق قصد دارد تمام یارانه های موجود از جمله یارانه معیشتی را ادغام کرده و در قالب های نقدی و غیرنقدی به مردم پرداخت شود. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: حتماً افزایشی در یارانه ها برای سال آینده نسبت به سال گذشته و امسال خواهیم داشت اما هنوز ساز و کار در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار نگرفته است که در اولین فرصت نیز اعضای کمیسیون تلفیق خواهند پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت