اجتماعی و اقتصادی

آمار رسمی: مهاجرت ۲.۲ برابر شده است

خبر آنلاین نوشت: براساس منابع بین المللی (بانک جهانی) جمعیت مهاجر ایرانی در دنیا در سال ۱۹۹۰ میلادی، بالغ بر ۸۲۰ هزار نفر بوده است، که این رقم در سال ۲۰۲۰  میلادی به ۱.۸ میلیون نفر رسیده است، در واقع طی ۳۰ سال گذشته جمعیت مهاجران ایرانی ۲.۲ برابر شده است.

افزایش قیمت برق پرمصرف‌ها از اول بهمن

تسنیم نوشت: بر اساس قانون بودجه سال جاری و مصوبه هیئت وزیران در دی‌ماه امسال، از ابتدای بهمن ماه قیمت برق مشترکان پرمصرف، با تعرفه‌های جدید محاسبه می‌شود.

لیست خانه‌های خالی منتشر شد

خبر آنلاین نوشت: کلیه مالکان واحدهای مسکونی می¬ توانند جهت مشاهده وضعیت مشمولیت واحد یا واحدهای مسکونی خود و اطلاع از میزان مالیات متعلقه و پرداخت آن، به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی MY.TAX.GOV.IR مراجعه کنند و در صورت عدم پرداخت مالیات تعیین شده در مهلت مقرر، نسبت به صدور برگ مطالبه اقدام خواهد شد.

افزایش ۴۳ درصدی موارد اومیکرون در کشور

اومیکرون در حال تبدیل شدن به سویه غالب است و همانطور که اروپا و آمریکا درگیر آن شده‌اند، کشور ما نیز کم کم به سمت افزایش موارد اومیکرون می‌رود و این روند می‌تواند زنگ خطری برای پیک ششم باشد.  دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در این ارتباط گفت: در هفته اول نسبت ابتلاء به اومیکرون به ۸ درصد رسید، در هفته دوم این نسبت به ۱۸ درصد رسید، در هفته سوم حدود ۳۳ درصد شد و هفته گذشته نسبت ابتلاء به اومیکرون به ۴۳ درصد رسیده است.

وضعیت بازار گوشت بحرانی شد

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با بیان اینکه صادرات دام همچنان متوقف است، گفت:دولت به بهانه افزایش قیمت گوشت، صادرات دام را متوقف کرد، اما با گذشت دو هفته از این اتفاق، نرخ گوشت تغییری نکرده است. صدر دادرس با بیان اینکه متأسفانه گرفتار بوروکراسی‌های پیچیده اداری و مسائلی از این قبیل هستیم و عملاً هیچ کاری از پیش نمی‌رود، گفت: شاهد هستیم که قیمت گوشت نیز تغییری نکرده و تعادلی در بازار این کالا ایجاد نشده است.

ایران رتبه دوم جهان در تعداد کارتخوان‌ها

فرهیختگان نوشت: بررسی آمارهای تعداد POSهای ایران در مقایسه با برخی کشورهای منتخب جهان نتایج قابل‌تاملی را نشان می‌دهد. براساس آمارها، ایران با داشتن بیش از ۹.۸ میلیون دستگاه کارتخوان، پس از چین دوم بوده و آمریکا با ۶ میلیون دستگاه در رتبه سوم قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت