اجتماعی و اقتصادی

بازپرداخت وام نهضت ملی مسکن پلکانی می‌شود

در حالی وزیر راه از برنامه‌ریزی برای پلکانی شدن بازپرداخت وام نهضت ملی مسکن خبر داده که سود وام ۴۵۰ میلیونی در بازپرداخت ۲۰ ساله حدود ۱.۵ میلیارد تومان خواهد بود. هفته گذشته نیز معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی کشور در تاریخ انقلاب است که مبلغ و سود تسهیلات در آن ثابت نبوده و مبتنی بر نیاز و توان خانوار تعیین می‌شود، گفته بود: میزان تسهیلات از ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان و نرخ بهره از ۵ تا ۱۸ درصد متغیر است که یارانه نرخ بهره به همه اقشار به یک میزان پرداخت نمی‌شود. اگر قرار باشد وام ۴۵۰ میلیون تومانی با نرخ بهره ۵ درصدی به متقاضیان نهضت ملی مسکن پرداخت شود، مبلغ قسط ماهانه این وام در سال اول ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان است. این مبلغ در دوره پنجم (سال ۵) به ۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان افزایش می‌یابد و در سال دهم به ۳ میلیون و ۲۷ هزار تومان می‌رسد. در سال پانزدهم میزان اقساط ماهانه به ۳ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان و در سال بیستم میزان اقساط به ۴ میلیون و ۶۹ هزار تومان افزایش خواهد یافت. در مجموع کل پرداخت و سود این تسهیلات به ترتیب ۷۴۸ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان و ۲۹۸ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان است. اما اگر این وام با سود ۱۸ درصد به متقاضیان نهضت ملی مسکن پرداخت شود میزان اقساط ماهانه در دوره اول (سال نخست) ۶ میلیون و ۱۹ هزار تومان و در سال پنجم ۶ میلیون و ۷۷۵ هزارتومان خواهد بود. در سال دهم از دوره بازپرداخت ۲۰ ساله مبلغ قسط ۷ میلیون و ۸۵۴ هزار تومان است. در ۱۲ ماه سال پانزدهم اقساط ماهانه وام ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن ۹ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان خواهد بود. در نهایت در سال بیستم مبلغ اقساط به ۱۰ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان افزایش می‌یابد.

آزادسازی ارز ترجیحی بخش دارو در دولت مطرح نیست

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: آزادسازی ارز ترجیحی بخش دارو در دولت مطرح نیست و پس از تصویب بودجه در مجلس در مورد یارانه دارو تصمیم گیری می‌شود. هاشمی با اشاره به فضاسازی برخی رسانه‌های بیگانه در مورد اظهارات مشاور رییس سازمان غذا و دارو در خصوص حذف ارز ترجیحی دارو در لایحه بودجه سال آینده، گفت: متاسفانه این رسانه اقدام به تحریف خبر نموده و صحبت‌های ایشان مبنی بر انتقال یارانه ارز ترجیحی دارو به بیمه‌ها و یارانه سلامت در بودجه سال آینده را با عنوان حذف ارز ترجیحی تحریف نموده‌اند.

امسال ۶۰ هزار کلاس اولی از تحصیل بازماندند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در اولین آمار احصا شده مشخص شده، امسال ۶۰ هزار کلاس اولی از تحصیل بازماندند که  علت مهم آن به دلایل شرایط اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها است.

گردش “اُمیکرون” در کل کشور

عضو کیمته علمی کشوری مقابله با کرونا، با تاکید بر لزوم افزایش تست‌های روزانه تشخیص کرونا در کشور، گفت: نمی‌توانیم بگوییم تنها موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور همین تعداد مواردی است که تایید شده، ۱۰۰ درصد تعداد موارد اُمیکرون بیش از این است. طبرسی افزود: اینکه بگوییم تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و قطعا تعداد موارد بیماری در کشور بیش از این است و در کل کشور هم پخش شده است.

افزایش تعرفه برق پر مصرف‌ها از اول بهمن ماه

رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه ۷۵ درصد مشترکان زیر الگو مصرف منطقه قرار دارند و تنها ۲۵ درصد که حدود هفت میلیون مشترک را شامل می‌شود جز مشترکان پر مصرف هستند، گفت: البته در مناطق مختلف پراکندگی‌ها متفاوت است، در مجموع این دسته از مشترکان که بیش از حد مصرف منطقه مصرف دارند شامل حال این طرح خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت