آرزوی قطع مصرف مواد مخدر

از اصول اولیه بهبود در انجمن معتادان گمنام، “بی نام و نشان بودن آنها” است. گمنامی باعث می شود که اعضای انجمن بدون ترس و در نظر گرفتن موانع قانونی و اجتماعی در جلسات همدلی انجمن شرکت کنند. در ضمن گمنامی باعث می شود افراد حاضر در انجمن با هم هیچ احساس تفاوتی از نظر تحصیلات، دارایی و شرایط اجتماعی احساس نکنند و هیچ عضوی از این انجمن ها نسبت به دیگری برتر یا بدتر نباشد. همدیگر را دوست دارند و افراد را فقط نام کوچک شان صدا می زنند و شعارشان این است: ما با کمک هم پاک شدیم و با کمک هم پاک می مانیم و بهبودی پیدا می کنیم. روی تاریخ پاک شدنشان دقت فراوان دارند. در اعلام پاکی سال، ماه و روز را دقیق بیان می کنند چون برای پاک شدن و پاک ماندن رنج کشیدند.

صدای لرزان و مستاصل پدر دارای فرزند معتاد

محمد، یکی از اعضای انجمن معتادان گمنام خراسان جنوبی سخن اش را با یک خاطره شروع می کند: طی تماس یک پدر دارای فرزند معتاد با انجمن صدای لرزان و مستاصل پدر نشان از وخامت اوضاع داشت. صدایی پر از نگرانی و استیصال که گواه عشق پدر به فرزند در آن موج میزد و همچنین نشان دهنده این واقعیت بود که با تمام عشقی که این پدر به فرزند دارد نمی تواند برایش کاری انجام دهد. با اینکه برای رهایی فرزند هر کاری که از عهده پدر برمی آمده انجام داده است بلکه مصرف موادمخدر را رها کند و اما نتیجه ای نگرفته است. این پدر نگران جگر گوشه و خانواده اش می گفت: هر وقت از خانه خارج می شوم نگران امنیت جانی همسر و فرزندان دیگرم هستم. آنها با عدم کنترل رفتار خشونت آمیز این فرزندم مواجه هستند.از طرفی او جگر گوشه من است وقتی او را بد حال و خمار می بینم عذاب می کشم.

۱۲ قدم برای پیشگیری یا جلوگیری از عود اعتیاد

این عضو انجمن معتادان گمنام خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتیاد از جنبه های جسمی، روحی و روانی انسان را درگیر می کند، ادامه داد: انجمن برای پیشگیری یا جلوگیری از تشدید اعتیاد از طریق روح و روان و با استفاده از ۱۲ قدم اقدام می کند. وی با اشاره به اینکه تنها چیزی که برای عضویت در انجمن نیاز است «آرزوی قطع مصرف مواد مخدر» است؛ بیان می کند: عضویت در انجمن معتادان گمنام رایگان است و این گروه هیچ گونه حق عضویتی ندارد. او یادآور می شود: امروز که سن اعتیاد متاسفانه به سنین پایین رسیده نمی توان راحت از کنار این معضل اجتماعی گذشت و باید فکری اساسی برای فرزندانمان کنیم. وی با بیان اینکه اعتیاد تجربه تلخی است که خیلی از اعضای ما داشته اند و برایشان دردی کاملا آشناست، می افزاید: التماس های عزیزانمان درد دیگر ماست چرا که برایشان قابل باور نیست که ما بیماریم و نمی توانیم در برابر وسوسه مصرف مواد مخدر مقابله کنیم.

اولین جلسه انجمن معتادان گمنام خراسان جنوبی مهر ۸۲

این جوان همشهری با بیان اینکه اولین جلسه انجمن خراسان جنوبی در مهر ماه سال ۱۳۸۲ توسط دو نفر از اعضا که این برنامه را در تهران تجربه کرده بودند و یکی از دوستانمان در بیرجند برگزار شد، یادآور می شود: آنها پیام امید را به گوش همه رساندند که هر معتاد می تواند از طریق اصول انجمن معتادان گمنام بهبودی را تجربه کند. وی تاکید می کند: اگر فرد معتاد این اصول را به اجرا گذارد می تواند به عنوان یک عضو مفید و مسئول در جامعه بدون مصرف مواد مخدر زندگی کند. وی خاطرنشان می کند: هم اکنون بعد از گذشت حدود ۱۸ سال موفقیت های چشمگیری به دست آورده ایم که این لطف خداوند مهربان است و در بیشتر جای جای این استان جلسات به صورت روزانه برگزار می شود و هر روز شاهد ورود تازه واردانی هستیم که به جمع ما اضافه می شوند.

می توانیم پاک بمانیم …

وی در پاسخ این سوال که در جلسات انجمن از چه موضوعاتی صحبت می شود، عنوان می کند: ما با در میان گذاشتن تجربیات و آموزش ها به کمک دیگر همنوعان خود می رویم و این آزادی از طریق اقدام وعمل قدم های دوازده گانه به وجود می آید. وی خاطرنشان می کند: پس از به اجرا گذاشتن دوازده قدم از طرف عضو قدیمی تر و تجربه آنها به عضو تازه وارد پیشنهاد می شود که با اجرای قدم ها و به دست آوردن ایمان می تواند به رساندن پیام این برنامه و نجات زندگی دیگران کمک کنند. محمد با اشاره به اینکه در انجمن معتادان گمنام تجسسی در فامیل ، شغل، نژاد، مذهب و جنسیت افراد نمی شود، ادامه می دهد: تنها پرسش این است که ما چگونه می توانیم به شما کمک کنیم و اعضای ما در گمنامی می توانند با امنیت تمام در بین ما از نعمت پاکی و بهبودی بهره مند شوند.

تمامی هزینه انجمن توسط
اعضا پرداخت می شود

یکی دیگر از اعضای انجمن معتادان گمنام با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل این انجمن در استان مسئولان حمایت های خود را اعلام کردند، می افزاید: تمام این حمایت ها معنوی بوده و بر طبق قوانین انجمن نمی توان هیچ گونه کمک مالی را از جایی قبول کرد و تا به امروز هیچ کمک مالی از هیچ موسسه نهاد و سازمانی دریافت نکرده ایم و تمامی هزینه های انجمن توسط اعضا پرداخت می شود. رضا بیان می کند: تنها یک خواهش از مسئولان داریم که با توجه به نیاز اعضا برای شرکت در جلسات گروهی و در اختیار گذاشتن تجربیات خود برای دیگر اعضا مکان هایی را در اختیار انجمن قرار دهند.

ما را به چوب اعتیاد گذشته نزنید

وی با بیان اینکه همانطور که به دیگر سازمان های مردم نهاد اجازه استفاده از اماکن برای جلسات آنها داده می شود این حق را به ما هم بدهند، ابراز تاسف می کند: اما مسئولان برای انجمن معتادان گمنام نگاه سختگیرانه دارند و در این خصوص همکاری لازم را ندارند انگار اعتیاد بین عموم اجتماع فرق می گذارد، ما را به چوب اعتیاد گذشته نزنید! این عضو انجمن معتادان گمنام می گوید: هر معتادی که مایل به شرکت در جلسات ما باشد تنها شرط حضورش تمایل داشتن فرد است و نیازی به گفتن نامش هم حتی نیست، عضویت در انجمن کاملاً رایگان است.رضا با اشاره به اینکه به جرات می توان گفت شرکت در جلسات انجمن از موثرترین راه های کمک به افراد معتاد است که ما بر آن مدعی هستیم، خاطر نشان می کند: ادعای ما پاکی تک تک اعضای ما می باشد که هر کدام از آنها معجزاتی از توانایی خالق متعال هستند.

خط مشی ما بر اساس جاذبه است

رضا با بیان اینکه اساس خط مشی ما جاذبه است، ما هیچ تبلیغات محیطی و رسانه‌ای نداریم بلکه اعتقاد به جاذبه فردی داریم، ادامه می دهد: بالای ۹۰ درصد ورودی ها از خانواده‌ها و همکاران است و تا زمانی که اصول انجمن را به شخصیت افراد ترجیح دهیم می‌توانیم با سلامت به راهمان ادامه دهیم . وی تاکید می کند: قدرتمند این برنامه را ادامه خواهیم داد و این پیام را به همدردان خود می دهیم که به جمع ما بپیوند و عضو مسئول وسازنده اجتماع خود باشند. وی عنوان می کند: مسئول محترمی که درد اعتیاد را در جامعه مشاهده می کنید به انجمن معتادان گمنام فرصتی بدهید تا به صورت رایگان در اجتماع فعالیت های موثر و قوی خود را ادامه دهد و مکان هایی را برای برگزاری جلسات در اختیار ما قراردهید. وی یادآور می شود: شماره تلفن های ماندگار انجمن معتادان گمنام ۰۹۱۵۶۰۳۰۷۴۸ و ۹۱۵۶۰۳۰۷۴۷ می باشد و سایت http://na-iran.org نیز در خدمت کسانی است که می خواهند اطلاعات بیشتری درباره انجمن بگیرند. صباغی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت