نام کاربری :
کلمه عبور :

کد امنیتی :

« عضویت رایگان در سایت »

« رمز خود را فراموش کردم ام »

« حساب من غیر فعال است »

« نمیتوانم به سیستم وارد شوم »

 

 

 

 


دوشنبه 29 آبان 1396
ش ی د س چ پ ج
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
01. ربيع‌الاول 1439
2017 Nov 20

 

 

 

مشاهده کامل خبر
یادداشت(ترافیک ؛ نگرانی یا سهل انگاری؟! )      

 جاده ها شلوغند و شهر، شلوغ تر. تلفات در این روزها کمی بیشتر شده و نگرانی ها هر روز زیادتر. آنچنان که هفته گذشته بعضی از دوستان دست به قلم بردند و در برخی سایت ها و نشریات از مسئولان خواستند چاره ای بیندیشند.  راستی مگر کسی خودش را در قبال چنین مسائلی مسئول هم می داند؟ یا اصلاً مسئول محترمی نگران هم می شود که به دلیل سهل انگاری های او، خانواده ای بی عزیز شود و داستان شیرین خانواده ای دیگر، ناتمام؟. قصه پر غصه جاده های استان بماند به آن دنیا که یقه برخی از مقامات را هم خدا خواهد گرفت و هم خلق خدا! اما سخن این است که نمی دانم چرا برای همین شهر، برای بیرجند با همه ترافیک بالا و حجم انبوه خودروهایی که همه هم می بینند و به عینه لمس می کنند کسی چاره ای نمی اندیشد؟. چرا همیشه سعی می کنیم تلفات جاده ای (یا این روزها افزایش تصادفات و تلفات داخل شهری) را صرفاً به گردن تخلف رانندگان خاطی بیندازیم؟ ما مردم نسبت به فرهنگ ترافیک به نوبه خودمان و حداقل به همان اندازه ای که برخی از شما مسئولان محترم رعایت می فرمایید، مبالات داریم؛ اما جواب هزاران ساعت وقت های تلف شده عمرمان در خیابان ها و در لابلای حجم انبوه خودروها را هم شما خواهید داد؟. در تمام کشورهای دنیا اولویت طرح های ترافیکی عابران پیاده هستند. اینجا  اولویت چندمند؟ از چند تقاطع غیرهمسطح برای روان شدن بار ترافیکی بیرجند استفاده شده است؟. چند پل عابر پیاده واقعاً مورد استفاده شهروندان است .چرا علیرغم بی فایده بودن و تجربه شدن در تمام دنیا باز هم به تعریض خیابانها تأکید می شود؟ شورای فنی که با تخصص در خصوص طرح های ترافیکی قبل از اجرا نظر بدهد و بازوی مشورتی شورای شهر یا شهردار بیرجند باشد کجاست؟ پارکینگ های غیرحاشیه ای چه سودی برای شهرداری یا هر ارگان دیگری دارند که اصرار بر ابقا و ایجاد آنهاست؟ چرا نمی خواهیم باور کنیم حجم بالایی از ترافیک بیرجند به دلیل عدم وجود جای توقف در خیابانها، وجود همزمان دهها دستگاه اتوبوس شرکت واحد و عبور 40 درصد اتوبوسهای شهری بیرجند از دو خیابان جمهوری اسلامی و آیت ا... طالقانی است؟.  حلقه مفقوده تعامل مناسب بین شهرداری و نیروی انتظامی برای اجرای موفق طرح های ترافیکی کجا نایاب شده است؟ آیا واقعاً نمی توان تمرکز ترافیکی  شهر را به منطقه دیگری از بیرجند کشاند؟ آیا با ایجاد شهرک های جدید در اطراف بیرجند، الزامات ترافیکی آنها هم مورد تصویب قرار گرفته است؟ آیا شهرداری محترم نمی تواند به پیوست مجوزهای پر سود ایجاد پاساژهای مختلف، طرح الزام آنها به ایجاد حداقل فضایی برای 70 درصد خودروهای مراجعه کننده را هم ارائه نماید؟ محیط زیست و چشم اندازهای شهری چرا در محاق اجرای المان ها و طرح های ترافیکی غیرتخصصی گم می شوند و کسی هم لب فرو نمی آورد؟ کجای دنیا و در حالیکه بر اساس استانداردهای ترافیکی در محل تقاطع ها باید حجم خودروهای عبوری به سرعت بعد از چراغ های قرمز و در کمترین زمان تخلیه شوند، سرعت گیر نصب می کنند؟ یا در وسط بزرگراه از کاهنده های سرعت استفاده می کنند؟ آیا اهل فن می بینند و سکوت را ترجیح می دهند یا متولیان گرامی، به اهلش اجازه دخالت نداده اند؟ آیا گرفتار رودربایستی های سیاسی و اجتماعی شده ایم؟ یا شاید قرار است به جای اجرای طرح های تشویقی باز از مجرای افزایش جریمه ها برایمان فرهنگ سازی کنند؟ تا چه وقتی منطق و وجدان در زیر چرخ های خودروی بزرگ بی خیالی های برخی از مسئولان و سکوت برخی از مطلعین له خواهد شد؟.



 


گروه خبری : اخبار استان
منبع :
آخرین ویرایش : 1394/12/19 -- 21:06:06
نویسنده : واحد تحریریه
تعداد بازدید : 347

نسخه امروز آوا

آرشیو روزنامه آوای خراسان جنوبی

نسخه امروز آوا

نسخه امروز آوا

 


نیازمندی ها رایگان

برای درج نیازمندی و آگهی های خود  کافی است درخواست خود را به شماره پیام کوتاه
3000272424

اس ام اس بزنید

 

 

روزنامه صبج استان خراسان جنوبی - آوای خراسان جنوبی


مدیریت و امور پشتیبانی : گروه نرم افزاری راک

RaakCMS

بانک ایمیلفروشگاه اینترنتی زیباسرا