نام کاربری :
کلمه عبور :

کد امنیتی :

« عضویت رایگان در سایت »

« رمز خود را فراموش کردم ام »

« حساب من غیر فعال است »

« نمیتوانم به سیستم وارد شوم »

 

 

 

 


پنجشنبه 31 مرداد 1398
ش ی د س چ پ ج
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
20. ذي‌الحجه 1440
2019 Aug 22

 

 

 

مشاهده کامل خبر
بخش دولتی در حمایت از پروازها لنگ می زند      

 بخش دولتی در حمایت از پروازها لنگ می زند

 فرودگاه بیرجند در کاهش تأخیر پرواز، رکورد دار شد
علاوه بر هزینه‌های عمرانی، برای خرید هواپیما در بیرجند باید هزینه کرد. مدیر فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی گفت: تا موضوع حمایت بخش دولتی از پروازهای چارتری مطرح می شود سازمان ها می‌گویند ما حمایت می‌کنیم اما وقتی پای بخش اقتصادی و حمایت به میان می‌آید لنگ می‌زنند.
هادی سلامی، مدیر فرودگاه‌های استان در گفتگو با خاورستان، با بیان اینکه 57 درصد مسافران پروازهای کرمان کیش را مردم خراسان‌جنوبی تشکیل می‌دهند، می گوید: پرواز کرمان به کیش به دلیل نزدیک شدن به مسیر از مشهد و بیرجند ارزان تر است و این باعث می‌شود که مردم استان، برای رفتن به کیش فرودگاه کرمان را ترجیح دهند. وی ادامه می دهد: این آمار از شرکت‌های چارترکننده‌ پرواز کرمان کیش گرفته شده است که مسافران خراسان‌جنوبی را به کیش منتقل می کنند. به گفته وی این 57 درصد، 90 نفر از مردم خراسان جنوبی هستند و این پروازها هفته ای دوبار، با ظرفیت 160 نفر، مسافران را جابه جا می‌کنند. سلامی با تأکید بر اینکه ظرفیت راه اندازی پرواز کرمان کیش برای خراسان جنوبی وجود دارد، تصریح می کند: این استان می تواند با پرواز100 نفره و هفته ای دو پرواز، 200 نفر را به کیش از استان جابه جا کند.
وی می افزاید: پرواز بیرجند کیش در ایام عید جوابگواست اما امکان دارد فصل گرما این پروازها افت داشته باشد و قطعاً چارترکننده ای که می خواهد پرواز را اجاره کند باید از قبل بسنجد که این پروازها در طول سال صرفه اقتصادی داشته باشد.

زیرساخت اصلی فرودگاه بیرجند برای پرواز بیرجند- کیش آماده است

مدیر فرودگاه‌های استان تأکید می کند: زیرساخت‌های اصلی فرودگاه بیرجند از قبیل دستگاه های ناوبری، چراغ، باند پرواز و غیره برای پرواز بیرجند کیش آماده است.

خراسان‌جنوبی چارتر کننده پروازی نداردقدرت ریسک در استان پایین است

سلامی با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌های اصلی معمولاً وظیفه ای بین بخش دولتی و خصوصی است، ادامه می دهد: در پروازهای سایر شهرستان‌ها مانند مشهد بالای 80 درصد پروازها چارتر می‌شود اما خراسان‌جنوبی چارتر کننده پرواز ندارد و این باعث کاهش پرواز در استان می است. وی با تأکید بر اینکه برای بهره‌مندی از این ظرفیت، باید چارتر کننده ای خطر کند و پروازهای شرکت های هواپیمایی را اجاره کند، می گوید: متأسفانه خطر پذیری در خراسان‌جنوبی کم است که باید در ابتدای این مسیر بخش دولتی، تسهیلاتی در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و چارترکننده از این حیث حمایت شود.

پرواز دولتی برای استان جاذبه ندارد

مدیر فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی اضافه می کند: بیشتر پروازهای ما دولتی است و پرواز دولتی، جاذبه های بخش هواپیمایی نیست بلکه جاذبه های بخش هواپیمایی، گردشگری است که باید چارترکننده پروازها را اجاره کند و گردشگران از طریق حمل و نقل هوایی جابه جا شوند. سلامی به دلایل رشد نکردن پروازهای بیرجند اشاره و می گوید: علتی که پرواز بیرجند رشد نکرده این است که مثلاً شرکت ایران ایر که بخش دولتی است برای جبران کمبود ناوگان خود، یکی از پروازهای روزهای هفته را لغو می کند و بعد از مدتی پروازها کم می شود.
وی ادامه می دهد: علاوه بر این، تحریم ها و مشکلات کمبود قطعات که گریبان گیر بخش دولتی است باعث می شود به مرور زمان پروازها کاهش یابد.

شرکت ماهان، گاهی به خاطر تعهد به استان خدمات می دهد

مدیر فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی افرود: شرکت ماهان نیز به سود می اندیشد و می‌خواهد جایی برود که سود داشته باشد؛ گاهی این شرکت به خاطر تعهدی که به خراسان‌جنوبی دارد خدمات می دهد و بعد از تعهد اگر جاذبه نداشته باشد و کسی پرواز آن را چارتر نکند پرواز را برمی دارد. سلامی تأکید کرد: اگر فردی در بیرجند پروازها را چارتر کند علاوه بر رونقی که در پروازها ایجاد می شود شرکت های هواپیمایی نیز تخفیفاتی به چارت کننده‌ها حتی در حد 50 درصد می دهند که این برای چارت‌کننده نیز صرفه اقتصادی دارد.

رشد نکردن پرواز در بیرجند به دلیل نبود پرواز چارتری است

وی تصریح می کند: چارتر کننده پروازی، یک تجارتی است که در بیرجند جا نیفتاده است و دلیل عمده رشد نکردن پرواز هم پروازهای چارتری است.
مدیر فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی توضیح داد: اگر پروازی یک زمان خاصی، چارتر شود بعد از مدتی آن پرواز خواهان پیدا می کند و اگر چارتر کننده دیگر خواهان چارت کردن پرواز نباشد برای شرکت هواپیمایی نیز این پرواز خواهان دارد.

جاذبه کافی برای ورود در پروازهای شرکت ماهان استان وجود ندارد

سلامی یادآورشد: طی دیداری که با مسئولان شرکت ماهان، آژانس، بخش های دولتی، دانشگاه‌ها و نهادهایی که نیاز به پرواز دارند داشتیم به این نتیجه رسیدیم که شرکت ماهان جاذبه کافی برای ورود به این پرواز در استان را هنوز به دست نیاورده است.
سلامی ادامه می دهد: برای رفع این مشکل، شرکت ماهان خواهان این بود بخش دولتی کمک کند یا بخش دولتی از بخش خصوصی حمایت کند که پروازها چارتر شود که اگر این شرایط فراهم نشود ماهان خطر پرشدن پروازها را نمی‌پذیرد.

بخش دولتی در حمایت از پروازها لنگ می زند

مدیر فرودگاه‌های استان بیان می کند: هر وقت  موضوع حمایت بخش دولتی از پروازهای چارتری مطرح شد سازمان ها می‌گویند ما حمایت می‌کنیم اما وقتی بحث بخش اقتصادی و حمایت به میان می‌آید لنگ می‌زنند.
سلامی تأکید می کند: اگر حمایت های بخش های دولتی را نادیده بگیریم استانداری نیز می‌تواند با حمایت از بخش خصوصی، چارتر پرواز را بپذیرد و بعد سازمان ها از طریق اتوماسیون ادارات، پرواز خریداری کنند.
وی به کاهش تأخیر پروازهای بیرجند اشاره و خاطرنشان می کند: تأخیرات پروازها از یک سال گذشته تاکنون به تعداد انگشتان یک دست رسیده است. مدیر فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی توضیح می دهد: بیشتر تأخیرها به‌دلیل تغییرات آب و هوایی و مسایل فنی از قبیل کمبود قطعات است که با تدبیرها این به حداقل رسیده است.

کاهش 70 درصدی تأخیر پرواز در بیرجند


سلامی تصریح می کند: فرودگاه  بیرجند  نسبت به فرودگاه های دیگر کشور کمترین تأخیر را در یک سال گذشته داشته است و رکورد یک، در کم شدن تأخیرها را دارد که بالغ بر 70، 80 درصد تأخیرات کاهش یافته است. به گفته وی فرودگاه بیرجند ظرفیت راه اندازی پرواز مشهد، بیرجند، زاهدان و چابهار را به دلیل تجارت در این مسیر دارد و این کشش در این مسیر وجود دارد که هفته ای یک پرواز برقرار شود. وی با بیان اینکه داشتن هواپیما با ظرفیت بالا فرهنگ غلطی است که در بین مردم باب شده است، می افزاید: در خراسان‌جنوبی هواپیمای با ظرفیت بالا مانند 160 نفر به دلیل استهلاک و هزینه های پروازی صرفه اقتصادی ندارد، این استان باید هواپیمای زیر 100 نفر، 40 و  50نفره داشته باشد.
سلامی توضیح می دهد: روزانه حدود 10 اتوبوس به زاهدان و 40 اتوبوس به مشهد می رود که اگر تنها در 40 اتوبوس سفر، 5 درصد تمایل به سفر با هواپیما را داشته باشند، 40 نفر می خواهند با هواپیما سفر کنند که اگر هواپیمایی با این ظرفیت وجود داشته باشد پروازها سریع انجام شده و معطلی پرواز نخواهیم داشت.

در کنار هزینه‌های عمرانی برای خرید هواپیما در بیرجند باید هزینه کرد

سلامی تصریح می کند: اگر در کنار بودجه‌هایی که برای طرح های عمرانی هزینه می شود برای خرید هواپیمایی مستقل و به نام خراسان‌جنوبی برای استان هزینه شود می توان از خیلی از ظرفیت های مغفول مانده پروازی بهره گرفت. وی می افزاید: خرید هواپیما30 ، 40 میلیارد تومان هزینه دارد و در شهرهایی مانند خرم آباد این هواپیما خریداری شده و اکنون پروازهای آن سه برابر خراسان جنوبی است. وی با اشاره به اینکه من بارها در جلسات مختلف بر این موضوع تأکید کرده ام، می گوید: اکنون پرواز هواپیماهای 160 نفره با فشار انجام می شود که  با این ظرفیت پروازی امکان کم شدن پروازها وجود دارد. به گفته وی اکنون در فرودگاه بیرجند با کنسل شده پرواز حج عمره، عتبات عالیت از بعد ماه رمضان هفته ای یک پرواز خواهد داشت و پروازهای داخلی این فرودگاه نیز به تهران و مشهد است.


گروه خبری : گزارش اجتماعی
منبع :
آخرین ویرایش : 1394/04/24 -- 19:41:10
نویسنده : واحد تحریریه
تعداد بازدید : 926

نسخه امروز آوا

آرشیو روزنامه آوای خراسان جنوبی

نسخه امروز آوا

نسخه امروز آوا

 


نیازمندی ها رایگان

برای درج نیازمندی و آگهی های خود  کافی است درخواست خود را به شماره پیام کوتاه
3000272424

اس ام اس بزنید

 

 

روزنامه صبج استان خراسان جنوبی - آوای خراسان جنوبی


مدیریت و امور پشتیبانی : گروه نرم افزاری راک

RaakCMS

بانک ایمیلفروشگاه اینترنتی زیباسرا