رئیس جمهور: برخی فکر می کنند تضعیف دولت تضعیف نظام نیست

رئیس جمهور در دیدار اصحاب رسانه اظهار کرد: مهم این است که راستگویی را ترویج کنیم، ذهن مردم را مشوش نکنیم و امید آفرین باشیم و در میان مردم دلهره و اضطراب ایجاد نکنیم. روحانی تضعیف دولت را تضعیف نظام دانست و افزود: یکی از خطاهای راهبردی این است که برخی فکر می کنند تضعیف دولت تضعیف نظام نیست. رئیس جمهور با بیان اینکه نقد و انتقاد نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه مفید و سازنده است، گفت: انتقاد دلسوزانه و نصیحت خیرخواهانه بسیار خوب است البته نه آنکه نقد فقط منحصر به دولت باشد.

رضایی باید ریشه‌ فساد را خشکاندکه سلطان‌سازی تمام شود

دبیر تشخیص مصلحت نظام، در واکنش به صدور حکم اعدام برای سلطان خودرو نوشت: باید ریشه‌های فساد را خشکاند که سلطان‌سازی پایان پیدا کند. محسن رضایی در توئیترش نوشت: سلطان خودرو و سکه و … نتیجه بی‌عرضگی، بی‌نظمی، تبانی و دیگر ریشه‌های فساد است. باید ریشه‌های فساد را خشکاند که سلطان‌سازی پایان پیدا کند. “‏باید تحقیق شود چگونه فردی به همراه نزدیکانش از طریق پیش خرید صاحب ۶۷۰۰ خودرو می شود اما بسیاری از جوانان و نیازمندان، به دشواری امکان ثبت نام اینترنتی خودرو پیدا می کنند. بنابراین لازم است به جز فرد تبهکار شبکه این اخلال‌ها در نظام اقتصادی ریشه یابی و بدون هیچ ملاحظه ای مجازات شوند.”

اولویت مجلس یازدهم به روایت قالیباف

منتخب تهران در مجلس گفت: یکی از راهبردهای اساسی ما در مجلس یازدهم فهم مشترک میان ۲۹۰‌ نماینده مجلس از موضوعات و مسائل کشور و پس از آن، پیدا کردن اولویتی مشترک است. قالیباف خاطرنشان کرد: بنابراین باید به جایی برسیم که بدانیم اولویت مشترک ما چیست. وقتی امروز همه می گوییم اولویت اول ما اقتصاد است و درست هم هست، ولی اگر ما روش مشخصی برای حل آن بین ۲۹۰ نفر نماینده مجلس نداشته باشیم به نظر من، سال های خودمان را از دست می دهیم و به نتیجه ای نخواهیم رسید.

هوک: ایران باید بین مذاکره با ترامپ یا فروپاشی اقتصادی یکی را انتخاب کند

برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شده سران ایران یا باید با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مذاکره کنند و یا شاهد فروپاشی اقتصاد خود باشند. به نوشته نیویورک‌تایمز هوک گفت: «فشار علیه ایران کارساز است. بیش از سه سال است که ما از طریق بازداری و دیپلماسی ایران را مهار کرده و با آن مقابله کرده‌ایم.» این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «رژیم به خاطر تحریم‌های ما در هم شکسته است. سران ایران امروز در برابر یک انتخاب قرار گرفته‌اند: یا باید با رئیس‌جمهور ترامپ مذاکره کنند یا شاهد فروپاشی اقتصادی باشند.»

اسرائیل: آغاز عقب نشینی ایران از سوریه

رویترز خبر داد: “نفتالی بنیت” وزیر دفاع اسرائیل در پایان دوره وزارت خود گفت: ایران خارج کردن نیروهایش از سوریه را آغاز کرده است. رویتزر در این باره نوشت که او هیچ دلیلی برای ثبات سخنان خود ارائه نکرد. وزیر دفاع اسرائیل همچنین از جانشین خود خواست فشارها علیه ایران را ادامه دهد زیرا در غیر این صورت به گفته وی “اوضاع تغییر” می کند.او ادامه داد: “ایران به میزان زیادی از فعالیت نیروهایش در سوریه کم می کند، ایران تخلیه برخی پایگاه ها را آغاز کرده است”

این ایران نیست که ما را اداره می‌کند

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب ا… لبنان با اشاره به اتهاماتی که در خصوص ایران به حزب ا… زده می‌شود، گفت: همه دنیا می‌داند که ما آنچه برای کشورمان مناسب است انجام می‌دهیم و ایران نیست که ما را اداره می‌کند. حالا اگر با اسرائیل مبارزه کردیم و ایران هم بهره برد، نوش جانش. اگر می‌خواهیم که کشورمان مستقل باشد و آمریکا هم عصبانی است، این افتخاری برای ماست».

آمریکا: اگر ۱۰۰ متر از ما در خاورمیانه فاصله نگیرید، تهدید تلقی می شوید

نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین هشدار داد: کشتی ها یا از ناوهای جنگی آمریکا ۱۰۰ متر فاصله بگیرند یا با ریسک شناسایی شدن «به عنوان تهدیدی که می‌تواند اقدام دفاعی قانونی در پی داشته باشد»، مواجه شوند. آسوشیتدپرس هم می‌گوید، اقدامات دفاعی به طور معمول شامل دور کردن کشتی از شناور مورد نظر، آژیر هشدار، شلیک منور و در نهایت شلیک اخطار است تا شناور نزدیک مجبور به تغییر مسیر شود. اما این اقدام نیروهای آمریکا برای مشخص کردن فاصله، رویکرد تازه‌ای است.

روحانی : آرزوی من است روابط ما با مجلس آینده نزدیک‌تر باشد

رئیس جمهور با اشاره به اتمام دوره مجلس دهم، اظهار کرد: دولت و مجلس دهم در روز‌هایی کاملا در کنار هم بودند، اما معتقدم بیش از این می‌توانستیم به هم کمک کنیم. لوایح مهم دولت و لوایح بودجه با کم و زیاد در مجلس تصویب شد. روحانی با تشکر از مجلس دهم به خاطر حمایت از دولت تاکید کرد: می‌توانستیم تفاهم بیشتری با مجلس داشته باشیم که این امیدواری را به مجلس بعدی می‌گذارم. ما با مجلس دهم می‌توانستیم همکاری بیشتری داشته باشیم. ما سه سال است یک لایحه دو فوریتی به مجلس داده‌ایم، اما به جایی نرسیده‌ایم. به هر حال ما مجری قانون اساسی هستیم و دولت و مجلس در اجرای آن باید دقیق باشند. آرزوی من این است که ارتباط دولت با مجلس یازدهم نزدیک‌تر باشد. زیرا این به نفع مردم است. امسال سال سختی است. هم به دلیل تحریم‌ها و هم کرونا و مردم دوست دارند منتخبان آن‌ها در دولت و مجلس شورای اسلامی مشکلات آن‌ها را حل کند. وی گفت: اینکه مجلس از چه جناحی تشکیل شده، از فرعیات بوده و مهم نیست. بار سنگین مسئولین، همه جناح بندی‌ها در مجلس را می‌زداید، در دولت هم همین طور است. ما کار و فعالیت مجلس یازدهم را به فال نیک می‌گیریم و اعلام می‌کنیم در چهارچوب قانون اساسی در کنار مجلس خواهیم بود. ما معتقدیم باید برای حل مشکلات مردم دست به دست هم دهیم. زیرا مردم همین را از ما می‌خواهند.

جریانی برای نه به قالیباف یا آری به حاجی بابایی نداریم

منتخب مجلس یازدهم رقابتی نبودن انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس را غیرقابل پذیرش دانست و گفت: پیشنهاد ما این است که وقتی ما ۱۲ نفر برای هیئت‌رئیسه می‌خواهیم فراکسیون در یک لیست، ۲۴ نفر در صحن مجلس معرفی کند و هر نماینده‌ای به هر کس خواست، جلوی چشم مردم رای بدهد. حاجی‌بابایی در خصوص نقش اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم نیز گفت: تعداد اصلاح طلبان مجلس شاید به ۲۰ نفر هم نرسد و بقیه مستقلین هستند و اکثر مستقلان هم از جنس نیروهای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند. وی به جلسات خود با دیگر نامزدهای ریاست مجلس اشاره کرد و گفت: قرار ما این شد که من، آقایان نیکزاد، میرسلیم، حسینی، قالیباف و دیگران که کاندیدای ریاست مجلس هستند و کاندیداهای نایب رئیسی و کمیسیون‌ها هر کدام رای آورد در مسئولیت قرار گیرد و احترام همه نیروها را حفظ کنیم. حاجی‌بابایی در پاسخ به سوالی درباره تشکیل جلساتی بین نامزدهای ریاست مجلس برای «نه» گفتن به قالیباف و انتخاب نامزد ریاست بین خودشان نیز گفت: بعضی جاها صحبت از این می‌شود که «نه» به این کاندیدا یا «نه» به آن کاندیدا؛ از نگاه من «نه» به هیچ کس وجود ندارد و «آری» وجود دارد و «آری» به حاج بابایی و آری به هر شخص دیگری که نامزد ریاست مجلس است.

آنچه گفته شد، توهین به شورای نگهبان بود؛ احکام قضایی پشت پرده مجلس را رو کرد

روابط عمومی شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای نسبت به اظهارات اخیر رئیس مجلس انتقاد و اظهار کرد: بی اطلاعی لاریجانی درباره انتشار مشروح مذاکرات شورای نگهبان “تعجب آور” است. در بخشی از این بیانیه آمده است : آنچه در هفته‌‌های اخیر از تریبون مقدس خانه ملت نسبت به نهاد صیانت کننده از موازین مقدس شرع و قانون اساسی روا داشته شد، اولاً هتک حیثیت و اعتبار مجلس و ثانیاً خلاف اخلاق و قانون و حتی در مواردی متضمن توهین بود که متأسفانه با سکوت و بی‌اعتنایی رئیس جلسه به اعمال آیین نامه داخلی مجلس همراه شد. تصویب طرح‌هایی که با نص صریح قانون اساسی مغایرت داشت و به ضرر نظام انتخاباتی بود نیز دور از شان قوه قانونگذار بود. در ادامه تاکید شده است: اکثریت نمایندگان محترم مجلس دهم خدمتگزار و سالم بودند اما لغزش و خطای جمع محدودی، خدمات سایر نمایندگان را زیر سوال برد و به مشارکت لطمه‌ زد. احکام صادره قضایی در روزهای اخیر در رابطه با برخی نمایندگان، نمایانگر برخی واقعیت‌های پشت پرده مجلس دهم بود و همچنان معتقدیم اگر در طول دوره نمایندگی، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به وظایف نظارتی خویش دقیق‌تر عمل می‌کرد، هرگز شاهد وقایع تلخ و برخی لغزش‌ها و رفتارهای نادرست نمی‌بودیم که منجر به رد صلاحیت تعدادی از نمایندگان شود. این بیانیه می افزاید: شورای نگهبان در انتخابات اخیر نشان داد در بررسی صلاحیت داوطلبان با احدی تعارف ندارد و از حقوق ملت شریف ایران و مُرّ قانون کوتاه نمی‌آید و هجمه‌ها و اهانت‌ها نمی‌تواند این نهاد را از صیانت و پاسداری از قانون عقب نشاند.

تکرار «فساد فساد» علیه نمایندگان همان «بگم بگم» سابق است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در چهل سال گذشته هیچ یک از مجالس تا این اندازه آماج توهین واقع نشد نه تنها از سوی دشمنان بلکه از سوی کسانی که انتظار می رفت مجلس را پاس بدارند این به معنای این نیست که مجلس دهم ضعف نداشته و نباید انتقاد کرد اما این مجلس مظلوم واقع شد. لاریجانی گفت : در هر مرحله‌ای که نیاز به عمل انقلابی بود به اتفاق نمایندگان وارد صحنه شدند و عمده تلاش‌ها برای رفع مشکلات مردم بود. اما برخی سیاسیون برای رقابت‌های خرد انتخاباتی، بی انصافی را به نهایت رساندند و هر چه دل شان خواست گفتند و قلم راندند. وی اظهار کرد : چرا مدتی است که به تخریب وجهه مجلس تلاش می‌شود؟ این هم مصاحبه و تکرار فساد علیه نمایندگان چیزی جز همان ورژن بگم بگم سابق را به ذهن متبادر نمی‌کند. وی به تصویب قانون تجارت در این مجلس اشاره کرد و گفت: برخی رسانه‌ها و افراد می‌گویند مجلس دهم بی عرضه است، این اظهارات جفاست به این مجلس، از زمان دولت آقای خاتمی تا امروز، لایحه تجارت در مجلس مانده بود و بالاخره مجلس دهم جرأت کرد که این قانون را تصویب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت