کتاب بلندی های بادگیر
امیلی برونته

کتاب بلندی های بادگیر تنها رمان امیلی برونته است که شهرتی جهانی یافته‌ است. امیلی برونته خواهر کوچک‌تر شارلوت برونته و خواهر بزرگ‌تر ان برونته بود که آن‌ها نیز امروزه از بزرگ‌ترین نویسندگان کلاسیک جهان به حساب می‌آیند. کتاب بلندی‌ های بادگیر در سال ۱۸۴۷ منتشر شد، اما آن زمان با استقبال فوری خوانندگان روبه‌رو نشد. یک سال بعد، یعنی در سال ۱۸۴۸، امیلی برونته بر اثر بیماری سل از دنیا رفت. کتاب بلندی‌های بادگیر در کنار کتاب جین ایر اثر شارلوت برونته از قله‌های داستان‌نویسی است. بیش از ۱۵۰ سال است که خوانندگان بیشماری در نقاط مختلف دنیا آن را می‌خوانند، انواع نقدها درباره‌اش نوشته‌اند و آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی بر اساس آن ساخته‌اند. لندی‌های بادگیر یا به عنوانی دیگر «عشق هرگز نمی‌میرد» بارها به عنوان عاشقانه‌ترین رمان انگلیس برگزیده شده است. این کتاب که شرح دلدادگی کاترین و هتکلیف را بیان می‌کند، تصویری واضح، دلنشین و در عین حال تلخی از این دلباختگی و سنگ‌هایی‌ست که بر سر راه آن دو افتاده است. رمان روایتی است عاشقانه که با لحنی شاعرانه تعریف شده است و به وضوح اوج تاثیر رفتارهای خوش و رفتارهای بد را در طی زمان به تصویر می‌کشد. کتاب از ورود آقای لاکوود به عمارت وادرینگ‌هایست آغاز می‌گردد. او که برای اجاره عمارتی دیگر از متعلقات آقای هتکلیف به آن منطقه آمده، رسم ادب را بر این می‌داند که به عمارت صاحب‌خانه خود سری بزند. او طی این دیدار با شخصیت نچسب و نچندان دوست داشتنی صاحت‌خانه خود آشنا شده و بعد از خدمتگزار خانه خود، الن، جویای گذشته او و جویای سرگذشت فردی به نام کاترین ارنشاو می‌شود. روایت الن این چنین آغاز می‌گردد که، کاترین کودکی بود که پدرش هتکلیف را به خانه شان آورد. با ورود هتکلیف به امارت وادرینگ‌هایتس یا همان بلندی‌ های بادگیر، سرنوشت دو خاندان به طور کل تغییر یافت و وارد مسیری سرشار از ناخوشی شد. با ورود هتکلیف، هیندلی، فرزند ذکور و ارشد خانواده ارنشاو کمر بر تحقیر وی می‌بندد و ادامه ماجرا.

لطفا در محیط کار،کنار هم باشید

محل کار شما هر چقدر هم که مرتب و منظم باشد، مثل هر شرکت دیگری می تواند از تغییرات به جا و بهینه سود ببرد. با انجام این کارهای جزئی وکم هزینه می توانید محیط کارتان را در جهت بهتر دگرگون کنید و با یک کار تیمی خوب موفق شوید. نظر اعضای تیم تان را در مورد جوانب مختلف محیط کار و تصمیمات گوناگون مثل دکور شرکت بپرسید. حتما لازم نیست که کارکنان شما سقف را رنگ کنند. همین که صدای شان شنیده شود، باعث
می شود حس خوبی نسبت به محیط کار داشته باشند. در شرکت تان یک فضایی ایجاد کنید تا کارمندان بتوانند جمله ها یا تصاویر الهام بخش و مشوقانه را به آن بچسبانند. می توانید دور این بورد جمع شوید و با هم درباره ی محقق کردن و استفاده از این ایده ها و نقل قول ها بحث کنید.شما نمی توانید از یک طرف، کارمندان را مجبور کنید هر روز به مدت هشت ساعت به مانیتور خیره شوند و از طرف دیگر، انتظار داشته باشید که خلاق باشند. چند دست مبل و میزهای مجزا به کارمندان این فرصت را می دهد که کمی ریلکس شوند و ذهن شان بازتر شود. گیاهان چهر ه ی زیبا و فرح بخشی به اداره ی شما می بخشند. آنها در اتاق یک اداره حیات می دمند. تاکنون هزاران تحقیق انجام شده که در آن مزایای گیاهان برای محیط کار به طول و تفسیر توضیح داده شده که یکی از آنها افزایش ۱۵ درصدی بازدهی است.از گوگل همیشه به عنوان شرکتی یاد می شود که به سلامت و رفاه حال کارمندان اش اهمیت زیادی می دهد.هیچ احتیاجی نیست که اتاق استراحت را به تجهیزات کامل مجهز کنید، همین که در گوشه ای یک ابزار ورزشی باشد کافی است.

قلعه‌ی حسن بایخان شاهرخت

قلعه‌ی حسن بایخان در بخش مرکزی شهرستان زیرکوه و دهستان پترگان و در سه کیلومتری شمال روستای شاهرخت بر فراز قله ای مشرف به روستا و بارگاه امام زاده سعداله، واقع شده است.بنا بر روایات و منابع، این قلعه متعلق به قرن پنجم هجری و دوره اسماعیلیان است که به عنوان مقر اسماعیلیان محسوب می شده است. قلعه‌ی حسن بایخان در شاهراه هرات به قاین و بر فراز کوهی منفرد قرار گرفته و با توجه به این‌که دسترسی به قلعه از تمام قسمت‌های کوه امکان‌پذیر است و تقریبا در هیچ بخش کوه، عارضه یا پرتگاه وجود ندارد که جلوی مهاجمان را بتواند بگیرد، در تمام قسمت‌های قلعه از حصار و برج برای افزایش استحکام بنا استفاده شده است.سه آب‌انبار در قسمت‌های مختلف قلعه دیده می‌شوند؛ یک آب‌انبار به‌صورت دایره، یکی به‌صورت مستطیل و سومی به‌شکل سه دایره‌ی متقاطع است که در یک ردیف قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

کاری – درد بیمار بودن و همراه بیمار بودن خود به تنهایی می تواند یک

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت