بخش‌های کرونایی بیرجند خلوت شد

متخصص بیماری‌های داخلی و رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: هم اکنون در این بیمارستان از دو بالی که بیمار عفونی بستری داشتیم به عنوان بیماران داخلی و مسمومیت استفاده می‌کنیم و دو بال از این تخت‌های ما خالی هستند. علیرضا محمودی راد، در خصوص اقدامات این بیمارستان در مواجهه با بیماری کرونا، به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: بیمارستان ولیعصر(عج) از بهمن ماه سال ۹۸ به عنوان مرکز کرونای شهرستان بیرجند و استان در نظر گرفته شد. به گزارش ایسنا، وی افزود: از همان ابتدا که مواردی از ابتلا و بیماری در استان قم گزارش شد، کمیته‌های کرونای دانشگاهی فعال و بیمارستان ولیعصر(عج) را به عنوان مرکز کرونای استان در نظر گرفتند؛  همچنین اورژانس بیمارستان را با ۴۰ تخت اولیه ایزوله و همزمان ۴۰ تخت بخش عفونی را برای کرونا جانمایی کردیم. متخصص بیماری‌های داخلی افزود: از اسفند ماه بیماران افزایش پیدا کردند و در فروردین ماه پیک داشتیم که به لطف خدا کاهش پیدا کرد و با توجه به تعداد کم بیمارانی که داشتیم و پیک بیماری که خیلی شدید نبود، اما ما آمادگی خود را برای پیک‌های بعدی حفظ و ارتقا دادیم و همزمان که ۴۰ تخت اورژانس و ۴۰ تخت بخش عفونی خدمات را ارائه می‌دادند، حدود ۸۰ تخت بخش داخلی را آماده و دو بال بخش اطفال را آماده داشتیم که جا به جا کنیم که عملا حدود ۱۲۰ تخت در طبقه پایین در کنار بخش عفونی آماده خدمت برای بیماران کرونا بود.

وی یادآور شد: همزمان بخش اورژانس بیمارستان را با شش تخت معمولی آماده داشتیم و یک بخش ویژه که در مجموع حدود ۱۸۰ تخت آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی بود که خوشبختانه تا خرداد ماه استفاده نشد، اما متاسفانه در پیک‌هایی که در خرداد و تیر ماه داشتیم و متعاقب آن در شهریور و مهر تعداد بیماران بستری بیمارستان به ۱۸۰ بیمار کرونایی رسید و بخش‌های ویژه را از شش تخت به ۱۲ تخت و نهایتا ۱۳ تخت دیگر اضافه شد و خدمات ویژه را در بخش کرونا انجام می‌دادیم. رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: این به این معنا بود که همزمان یک تخت ویژه ۶ تخته در اورژانس داشتیم و یک بخش ویژه ۶ تخته دیگر فعال کردیم؛ به دنبال آن با توجه به افزایش تعداد بیماران کرونایی و به تبع افزایش بیماران
بد حال و نیاز به مراقبت‌های ویژه، آی سی یوکه در طبقه پایین با ۱۳ تخت داشتیم، یک آی سی یو ۱۲ تخته در طبقه بالا غیر کرونایی جانمایی کردیم. محمودی راد ادامه داد: با حمایت ریاست دانشگاه و معاونت درمان و کمک‌های وزارت بهداشت و خیرین، آی سی یو ۱۲ تخته غیر کرونایی فعال و آی سی یو پایین با ۱۳ تخت به بیماران کرونا اختصاص پیدا کرد.

افزایش به کارگیری متخصصان و گسترش بخشهای کرونایی

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند در خصوص همکاری متخصصین داخلی با متخصصین عفونی گفت: همکاران متخصص عفونی، ویزیت بیماران کرونایی را بر عهده گرفتند و تازمانی که پیک اول را داشتیم و رد کردیم، بیماران ما به ۵۰ الی ۶۰ نفر رسیدند، اما بعد از آن با توجه به افزایش تعداد بیماران، به خصوص بیماران بدحال، همکاران متخصص داخلی وارد کارشدند و کمک همکاران متخصص عفونی بودند. محمودی راد ادامه داد: همچنین دانشگاه با برنامه ریزی‌هایی که انجام داد، دستیاران رشته‌های مختلف از قبیل جراحی، جراحی اعصاب، رادیولوژی و قلب در کنار دستیاران داخلی وارد عرصه کارزار کرونا شدند و در اورژانس و بخش کرونا به خدمت‌رسانی به بیماران کرونا پرداختند. وی افزود: به دنبال اتفاق افتادن پیک پاییزی و شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی، مجبور شدیم بخش‌های بیمارستان را گسترش دهیم؛ به این شکل که بخش چشم و گوش و حلق و بینی با همکاری ریاست دانشگاه،  معاونت درمان و رئیس بیمارستان رازی، به بیمارستان رازی منتقل شد. رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بیان کرد: بخش اطفال را از طبقه پایین به طبقه بالا جا به جا کردیم و طبقه بالا که بخش‌های غیر کرونایی بود ورودی و خروجی جدا و بدون هیچ‌گونه ارتباطی با بخش کرونا داشت. محمودی راد خاطرنشان کرد: در بخش ۱۲۰ بیمار به طور کامل بستری بودند و در اورژانس ۵۶ تخت بیمار کرونایی و ۱۲ تخت بستری کرونایی داشتیم و همینطور آی سی یو که جداگانه فعال کرده بودیم با ۱۳ تخت، آی سی یو ویژه بیماران کرونایی شد. وی یادآور شد: در مجموع ۲۵ تخت ویژه بیماران کرونایی فعال بودند و ۱۸۰ تخت معمولی بستری کرونایی فعال داشتیم که با همت مسئولین و کمک تمام وقت مردم، این پیک شکسته شد و آمار بسیار پایین آمد به طوری که هم اکنون ما از دو بالی که بیمار عفونی بستری داشتیم به عنوان بیماران داخلی و مسمومیت استفاده می‌کنیم و دو بال از این تخت‌های ما خالی هستند که امیدواریم با رعایتی که مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی می‌کنند، بتوانیم جلوی انتشار این بیماری را بگیریم و زندگی سالمی را به یکدیگر عرضه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت