بسته موفقیت

همواره استرس خود را مدیریت کنید

بین فعالیتهای اجتماعی و زندگی تحصیلی خود تعادل برقرار کنید. سعی کنید مسئولیتهایی که بر عهده می گیرید متناسب با توانایی و ظرفیت تان باشد تا بتوانید به خوبی از پس کارها برآیید. وقتی با مشکلی مواجه شدید بر روی حمایت خانواده و دوستان نزدیک حساب کنید و سعی نکنید مشکلات را به تنهایی حل کنید. مدیریت استرس را بیاموزید و اجازه ندهید استرس بر شما غلبه کند.برای آرامش بیشتر، به ارتباط معنوی روی بیارید. ارتباطات معنوی به معنای یاری جستن از قدرت بی نهایت خداوند است.انسان با دعا کردن و راز و نیاز با خداوند آرامش می یابد و از امید و احساس قدرت سر شار می شود.

همین امروز کِیف زندگی را کنید… !

گاهی مشکل از طرز فکرهای ماست که باعث می شود حسرت گذشته را بخوریم و به فکرآینده باشیم و از زندگی فعلی‌مان لذت نبریم. فکر می‌کنیم داشتن زندگی شاد و بی دغدغه با پول جبران شدنیست! مشغول کار می‌شویم تا پول لازم برای مخارج زندگی را تهیه کنیم. از تفریح و استراحت و باهم بودن می زنیم تا مقدمات زندگی فراهم شود بعد در کنار هم زندگی کنیم اما کم کم یادمان می رود هدفمان چه بوده! شب ها تا دیر وقت سر کار می مانیم و روزها چنان درگیر کار می شویم که فرصت یک تلفن زدن را هم پیدا نمی کنیم. زندگی تمام می شود و ما هنوز زندگی نکرده ایم. همیشه فکرمان درگیر نداشته هایمان است و در حسرت گذشته ای به سر می بریم که حالا نیست! و در فکر آینده ای هستیم که در دست ما نیست! اگر تنها کمی به داشته هایمان فکر کنیم و از همان حال لذت ببریم آن زمان زندگی کرده ایم . به پدر و مادری که هستند و در آینده ممکن است دیگر نباشند، به سلامتی که خیلی ها در حسرتش هستندو ممکن است یک روز آن سلامتی هم از ما گرفته شود، به همسر خوب و مهربانی که در کنارتان است. همین امروز کِیف زندگی را کنید… از الآن کافه های زندگیتان را بروید،لباس های زیبایتان را برای کسانی که دوستشان دارید بپوشید،به کسانی که دوستشان دارید هر روز بگویید که چقدر دوستش دارید.
ما فقط یک بار به دنیا می‌آیم و یک بار زندگی می‌کنیم…شاید فردایی وجود‌ نداشته باشد…پس همین حالا از زندگی لذت ببریم. تا در آینده حسرت گذشته از دست رفته را نخوریم.‌‌‌‌

چگونه باهوش تر شوید؟

متخصصین روانشناسی بر این باورند برای بهبود عملکرد مغز و تقویت بهره هوشی پیشنهادات بسیار راحتی وجود دارد که کمک به افزایش بهره هوشی می کند:
دانشجوی زندگی باشید! انسان تک بعدی نیست و فقط به چند بعد سلامت ، ثروت و شادی خلاصه نمیشود. برای بالا بردن هوش کلامی باید در مورد مسایل گوناگون مطالعه کرد و دایره لغات را گسترش داد. مطالعه در مورد تاریخ ، روانشناسی ، علوم زیستی ، علوم طبیعی ، هنر ، زبان ، ریاضی و موسیقی کمک به گسترش تفکر می کند. انواع بازیهای ذهنی و فکری میتواند باعث تقویت هوش سیال ، بهبود عملکرد حافظه و افزایش قدرت تمرکز میشود. اگر تنها برای مدتی این کار را تکرار کنید به زودی نتیجه ان را می بینید. سودوکو ، حل جدول ، حل معما از بهترین گزینه های بازی های تمرینی ذهن است. یادگیری سازهای مختلف میتواند به هماهنگی بدنی شما کمک کند و هوش عملی شما را بالا ببرد. اینکار علاوه بر تقویت هوش عملی می تواند به هوش انتزاعی شما نیز کمک کند . هم چنین موسیقی در هر سبکی کمک به افزایش هوش شنیداری شما می کند.اگر هنگام کار وفعالیت روزانه خود به موسیقی گوش دهید کمک بسیار زیادی به تقویت تمرکز شما و هوش شنیداری تان میکند.
هر چقدر می توانید یاداشت کنید ! برای شروع می توانید با یاددتشت روزانه خاطرات خود شروع کنید . می توانید هر مطلب ساده ایی را به جای ذخیره در تلفن همراه در دفتر یادداشت بنویسید.سعی کنید با دست مخالف یادداشت کنید و نیمکره غالب مغز را به چالش بکشید و از نیمکره مخالف مغز نیز بیشتر کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت