بسته موفقیت

استرستان را بشناسید

شناخت عوامل استرس زا همیشه اولین گام است. بسیاری از مردم را می بینم که در استرس غرق هستند، اما نمی دانند چرا؟ درباره عوامل استرس زای زندگیتان فکر کنید. پول؟ کار؟ سلامتی ؟ از چیزهایی که در مواجه با آن ها عصبی می شوید دوری کنید. بعضی از افراد معتقدند که یادادشت کارهای روزانه به سازماندهی افکار کمک می کند و با دیدن الگوها درمی یابیم که چگونه در رخدادهای زندگی واکنش نشان دهیم. خواه آن ها را یادداشت کنید، خواه درباره آنچه مضطربتان می کند تفکر کنید، برای کنترل استرس ابتدا باید آنها را بشناسید. کنترل استرس بخشی از یک زندگی با قلب سالم است بهترین روش برای مقابله با آن از یک راه حل صحیح است.

خیلی حواس‌پرت هستم

برای بسیاری از ما، شروع یک پروژه بزرگ چالش سختی است. معمولا مشغول کارهای کوچک‌تری می‌شویم که ما را از وظیفه اصلی دور می‌کند. پاسخ به ایمیل‌ها، زنگ زدن به دوستان، بررسی آنلاین اخبار و موارد دیگر باعث می‌شوند که از مسیر درست فاصله بگیریم. مشغول بودن همان مثمر ثمر بودن نیست. وقتی‌ که خودتان را در انجام کار بزرگی ناتوان می‌بینید، کمی صبر کنید و تصور این را بکنید که در صورت امتناع از انجام آن چه اتفاقی خواهد افتاد. حواس‌ پرتی باعث می‌شود تا توجه شما نسبت به عواقب کار دور شود و حسی به آن نداشته‌ باشید. به خودتان یاد‌آوری کنید که اگر در خیال‌پردازی‌ها باقی بمانید چه اتفاقی رخ می‌دهد. این روش خوبی است که حواس‌پرتی را کمتر می‌کند و تمرکز شما را بالا می‌برد.
وظایفی که بسیار آسان هستند می‌توانند به طرز شگفت‌آوری برای ما خطرناک باشند، زیرا وقتی که آن را کنار می‌گذارید، تخمین زمانی که برای تکمیل آن نیاز است کار ساده‌ای است، اما سرانجام هنگامی که به سراغش‌ می‌روید، متوجه می‌شوید که وقت کافی برای انجام (یا حداقل تکمیل) آن وجود ندارد. اگر کاری بیش از حد آسان به نظر می‌رسد، تصویر بزرگتری از آن را در ذهن خود تجسم کنید، چراکه بدین وسیله امور پیش پا افتاده به یک کار اصلی و جزئی از وظایف مهم شما تبدیل می‌شود.

مثبت اندیشی و تاثیر شگرف آن در موفقیت

اعمال از افکار سرچشمه می‌گیرد. برای موفق بودن، افکاری که در ذهن می‎پرورانید را را درست و با دقت انتخاب کنید. افکاری که شما درباره خودتان، توانایی‌هایتان، دستاوردهای مالی‌تان (یا شکست‌های مالی‌‌تان) دارید و همچنین تصوری که در ذهن‌‌تان نسبت به توانایی‌تان برای رسیدن به موفقیت دارید، در نهایت در زندگی‌تان عملی خواهند شد. با این معادله نگرش خود را ارزیابی کنید: نگرش=حرکت. این معادله بیان می‌کند که نگرش آن چیزی است که حرکت رو به جلو یا رو به عقب شما را تعیین می‌کند. بنابراین باتوجه به اینکه در زندگی‌تان چگونه حرکت می‌کنید، می‌توانید نگرش‌تان را ارزیابی کنید. در دنیای کسب‌و‌کاری که هر شخص برای ساختن منابع، استعدادها، امور مالی، فناوری و غیره تلاش می‌کند، موفقیت یک شخص به دلیل مصمم بودن و انعطاف‌پذیری اوست. در کسب‌و‌کار، نگرش همه چیز است. اگر باور داشته باشید که می‌توانید موفق شوید، حتما خواهید توانست. نگرش شما درباره‌ی موفقیت، در واقع پیشگویی شماست. پس برنده بودن را انتخاب کنید.
شما باید یاد بگیرید که خودتان را برای یک وضعیت ذهنی مثبت آماده کنید. افکاری که از ایمان و عقیده و قدرت درونی‌تان سرچشمه می‌گیرد را جایگزین افکار ترس‌آور و ناامیدکننده‌ی تان کنید. برای این کار باید تمرکز خود را بر توانایی‌هایتان بگذارید. این کار باعث می‌شود که از حرکت باز نایستید و به تلاش ادامه بدهید. در جست‌وجوی چیزهایی باشید که به شما انگیزه‌ی تلاش و کوشش می‌دهد. فکر کنید که در گذشته چه چیزهایی به شما انگیزه داده است تا تغییری در زندگی‌تان ایجاد کنید و به دنبال اهداف‌تان بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت