۵۸ بازارچه صنایع دستی و سوغات در نوروز برپا می شود

کاری – معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان‌کرد: در استان ۵۸ بازارچه صنایع دستی و سوغات با ۵۸۳ غرفه فروش در ایام نوروز برپا می‌شود. مرتضی عربی، روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه از ۱۷ اسفند ماه تا ۲۶ اسفند، تعداد ۶۶ هزار و ۳۲۶ نفر اقامت در خراسان جنوبی ثبت شده است، اضافه کرد: افزایش ماندگاری مسافر و زائر از مهمترین هدف و سیاست ستاد اجرایی خدمات سفر در خراسان جنوبی است. عربی با تأکید بر اینکه این بازارچه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب فعال خواهند بود، یادآور شد: در شهر بیرجند این بازارچه‌ها در باغ و عمارت اکبریه، فرهنگ سرای بیرجند، سرای تاریخی امینی، باغ و عمارت رحیم آباد و بافت تاریخی شهر برگزار می‌شود.

۳۱ کمپ اسکان موقت در خراسان جنوبی برای ایام نوروز
وی با بیان اینکه در نوروز ۳۱ کمپ اسکان موقت را در خراسان جنوبی فعال است، افزود: ۹۷ جایگاه سوخت، ۳۳ مجتمع بین راهی و ۴۱ راهدارخانه در ایام نوروز به شهروندان خراسان جنوبی و گردشگران خدمت رسانی خواهند کرد.معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از تاریخ ۱۷ اسفندماه سال جاری تا ۲۶ اسفند تعداد ۶۶ هزار و ۳۲۶ نفر اقامت ثبت شده است، بیان کرد: در همین بازه ۳۲۷ هزار و ۴۶۳ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی داشته‌ایم. عربی ادامه داد: با سرمایه گذار باغ و عمارت شوکت آباد رایزنی‌هایی انجام شده و این مجموعه برای بازدید در ایام نوروز دایر است. معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خوشبختانه ارگ بهارستان در نوروز سال ۱۴۰۲ برای بازدید گردشگران آماده خواهد بود، بیان‌کرد: از بین باغ‌های تاریخی خراسان جنوبی باغ اکبریه، باغ و عمارت رحیم آباد، باغ بهلگرد، باغ شوکت آباد و باغ گلشن طبس در نوروز آتی امکان بازدید را دارند. وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، ادامه داد: کمپین ۶۰۳۰ تعریف شد و در ۳۰ کیلومتری شهرها سیاه چادرهایی را راه اندازی خواهیم کرد.

۱۳۵ راهنمای گردشگری در ایام نوروز فعالیت دارند
معاون گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ۱۵۰ اثر قابل بازدید گردشگری و تاریخی خراسان جنوبی هدف گذاری شده است، بیان کرد: در این اماکن تعداد ۱۳۵ راهنمای گردشگری با پوشاک همسان آماده راهنمای بازدیدکنندگان و مسافران هستند. عربی اضافه کرد: ۱۸ موزه استان نیز برای بازدید گردشگران در ایام نوروز آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت