۱۱ فوتی بر اثر کرونا فقط طی ۲۴ ساعت درخراسان جنوبی

فوتیهای روزانهی کرونا در خراسان جنوبی، برای اولین بار دو رقمی شد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: متأسفانه در شبانه روز گذشته، ۱۱ نفر در استان در اثر کرونا فوت کردند که با فوت این افراد، تعداد کل فوتیهای کرونا در خراسان جنوبی به ۲۶۰ مورد رسید. بیشترین فوتیهای شبانه روز گذشته با ۵ مورد، مربوط به شهرستان بیرجند است. دکتر مهدی زاده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۲۲۲ مورد آزمایش کرونا در خراسان جنوبی از افراد مشکوک گرفته شد که از این تعداد ۱۵۶ مورد، مثبت بود. وی گفت: از ۱۵۶ مورد جدید شناسایی شده، ۵۹ نفر مربوط به شهرستان بیرجند، ۲۶ نفر طبس، ۲۶ نفر بشرویه، ۲۲ نفر قاین، ۱۰ نفر فردوس، ۶ نفر درمیان، ۴ نفر مربوط به سرایان، یک نفر نهبندان، یک نفر سربیشه و یک نفر هم مربوط به شهرستان خوسف است.هم اکنون نیز ۳۴۷ بیمار حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان جنوبی بستری اند که ۲۳۲ نفر آنان مبتلا به کرونایند و از این تعداد ۳۶ نفر در بخشهای آی سی یو نگهداری میشوند. ۸ نفر از بیماران کرونای بستری در آی سی یو نیز حالشان وخیم است.

بیماران کرونایی در سایر بیمارستانهای بیرجند پذیرش میشوند
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مراجعه بیماران تنفسی و کرونا مثبت به بیمارستانها به ویژه در شهرستان بیرجند، از اواخر هفته گذشته از ظرفیت سایر بیمارستانهای بیرجند از جمله بیمارستان رازی، بوعلی و از این هفته بیمارستان میلاد هم استفاده میشود تا بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش کنند. محمد دهقانی درباره افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا گفت: تعداد زیادی از تختهای آی سی یو پر شده که مطمئنا نیازمند همراهی مردم هستیم تا بتوانیم این پیک را نیز شکست دهیم.وی بیرجند افزود: یکی از علل افزایش شمار مرگ و میر، تاخیر در مراجعه به بیمارستانها است لذا کسانی که علائم خفیف دارند به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته که برای مدیریت بیماران کرونا در نظر گرفته شده است، مراجعه و کسانی که علائم شدید تنفسی دارند، حتما به بیمارستانها مراجعه کنند تا تاخیر در مراجعه به بیمارستان باعث بروز مشکلات جدی نشود و بیماران به مرحله غیرقابل برگشت نرسند.

مرکز فوریتهای بررسی مشکلات تولید و سرمایهگذاری در بیرجند افتتاح شد

مرکز شبانهروزی فوریتهای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرحهای سرمایهگذاری خراسان جنوبی روز دوشنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مسئولان در بیرجند افتتاح شد. به گزارش ایرنا، آیین راهاندازی این مرکز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری خراسان جنوبی و سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ساختمان شماره ۲ این سازمان برگزار شد.با توجه به راهاندازی این مرکز در استانهای کشور، خراسان جنوبی جزو استانهای پیشرو است که این مرکز را با حضور مدیران ارشد اقتصادی استان در بخشهای خصوصی و دولتی راهاندازی کرد. مقرر شد نمایندگان دستگاههای متولی به صورت ۲۴ ساعت به صورت حضوری یا برخط در مرکز شبانهروزی فوریتهای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرحهای سرمایهگذاری استان حضور داشته و پاسخگوی مشکلات سرمایهگذاران و واحدهای تولیدی استان باشند.

بیش از ۴۰۰ مصوبه رفع موانع تولید در خراسان جنوبی اجرا شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در آیین افتتاح این مرکز گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده که بیش از ۴۰۰ مصوبه داشته و نشان از اهتمام ویژه به این حوزه است. مشیرالحق عابدی افزود: از ابتدای تشکیل کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید در استان حدود چهار هزار مصوبه اجرایی و کاری برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایهگذاران داشتهایم، همچنین در سنوات گذشته رتبه برتر کشوری را در این حوزه کسب کردیم. وی عمده مشکلات سرمایهگذاران استان خراسان جنوبی را مربوط به مسائل بانکی دانست و گفت: اگر تسهیلاتی که به سرمایهگذاران پرداخت میشود با برنامهریزی هزینه شود و در راستای تامین واجبات درخواست تسهیلات بانکی با تضامین مشکلی نداشته باشد و در کوچکترین زمان تسهیلات را دریافت کنند به بازار تلاطم امروزی شاید برخورد نکنند.عابدی عنوان کرد: آنچه در اختیارات استان است دستگاههای عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نهایت همکاری را داشتهاند و امید است با ایجاد مرکز فوریتهای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایهگذاران، این همکاری بیشتر، بهتر و نتیجه در کمترین زمان ممکن به افراد اعلام شود. وی افزود: با افتتاح این مرکز شبانهروزی مشکلات سرمایهگذاران در استان، مشکلات طرحها و واحدهای تولیدی در کوتاهترین زمان رفع میشود. وی عنوان کرد: دستگاههای پیشران حوزه اقتصادی از جمله صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی باید نمایندگانی ثابت را در مرکز شبانهروزی فوریتهای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایهگذاری داشته باشند. عابدی گفت: این افراد از ساعت هشت تا ۲۰ به صورت فیزیکی حضور خواهند داشت و از ساعت ۲۰ تا هشت روز بعد به صورت آنلاین و برخط باید پاسخگوی مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایهگذاران باشند.

اعتراض دامداران با دامهایشان مقابل فرمانداری فردوس
سربازی – دامداران بزرگترین شرکت دامداری استان واقع در باغشهراسلامیه بالاخره از بی تفاوتی مسئولان ذیربط به وضعیت بحرانی دامداری، کاسه صبرشان لبریز شد و در حالی که دامهایشان سوار بر وانت بارهای مختلف بودند، مقابل فرمانداری فردوس اعتراض خود را اینگونه نشان دادند. به گزارش خبرنگار آوا، در این اجتماع که تعدادی زیادی از دامداران اسلامیه حضور داشتند مدیر عامل شرکت تعاونی دامداران اسلامیه گفت: در مجتمع دامداران اسلامیه ۲ هزار و ۳۰۰ رأس دام سنگین نگهداری می شود که فقط ماهیانه ۳۰۰ تن خوراک سهمیه داریم.

۴ کیلو خوراک سهم هر دام در روز

مرادی افزود: با یک محاسبه سرانگشتی سهم هر دام در روز ۴ کیلو خوراک می شود و سئوال ما از مسئولانی که دم از تولید و اقتصادی مقاومتی می زنند این است که آیا با ۴ کیلو خوراک می توان انتظار تولید شیر داشت.وی اضافه کرد: دام که گرانی علوفه و سهمیه متوجه نمی شود و دامداران مجبور هستند به قیمت آزاد خوراک خریداری کنند که در این صورت نه تنها هیچ فایده ای نصیب دامدار نمی شود بلکه روز به روز ضرر وزیان می دهد.حقیقی یکی از دامداران این شرکت نیزگفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو خوراک ۵۶۰۰ تومان و هر کیلو کاه ۱۷۰۰ تومان است در حالی که هر کیلو شیر را از ما به قیمت مصوب ۳۹۰۰ تومان می خرند و در چنین وضعیتی دامداری در حال اسلامیه که قطب تولید شیر استان است در حال نابودی است. وی تاکید کرد: برای هر واکسن که سه ماه یکبار برای هر دام سنگین استفاده می شود ۳۴ هزار تومان پول می دهیم و بسیاری از هزینه های جانبی دیگر که انگیزه دامداری را از ما گرفته است.

دامی که خرج سایر دامها می شود

این دامدار تصریح کرد: آیا این فاجعه نیست که دامداران مجبورند یک دام را بفروشند تا هزینه نگهداری سایر دامهایشان را بدست آورند و تا کی می توان این تراژدی را ادامه داد.
فرماندار فردوس نیز که در جمع دامداران حضور یافته بود با شنیدن مشکلات این عزیزان و با تماس تلفنی با مرکز استان گفت: معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی( روز سه شنبه) با سفر به فردوس و تشکیل جلسه ای ویژه، تصمیمات لازم برای حل مشکلات دامداران گرفته خواهد شد. حلاج مقدم تصریح کرد: نماینده دامداران اسلامیه نیز در این جلسه حضور و مشکلات دامداران را مطرح خواهد کرد و مجموعه فرمانداری و دستگاه های ذیربط، تمام تلاششان کم شدن مشکلات دامداران هست.

امام جمعه بیرجند: راه رسیدن به کمال توجه به فطرت است

تسنیم- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: راه رسیدن به کمال توجه به فطرت است و برای رسیدن به این مطلوب نباید فرصت را از دست داد. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در نشست با مسئولان امور صالحین استان اظهار کرد: انسان صالح یعنی انسان کامل، و کمال برای انسان به صورت فطری و ذاتی یک مطلوب مشخص است و برای رسیدن به این مطلوب نباید فرصت را از دست داد.

تسهیلات ویژه فعالان عرصه زعفران ابلاغ شد

مهر- رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: تسهیلات سرمایه در گردش ویژه اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در عرصه خرید، بستهبندی، فرآوری و صادرات زعفران به سه بانک عامل ابلاغ شده است. قوسی اظهار کرد: تسهیلات سرمایه در گردش ویژه اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در عرصه خرید، بسته بندی، فرآوری و صادرات زعفران به سه بانک عامل ابلاغ شده است. وی با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات ۱۵ درصد با بازپرداخت مدت یک سال است، بیانکرد: متقاضیان باید برای دریافت تسهیلات به سامانه سیتا مراجعه کنند.

اختصاص ۱۰میلیارد ریال برای سیستمهای گرمایشی مدارس

صداوسیما- با پیگیری نمایندهی مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس ۱۰میلیارد ریال اعتبار برای مدارس و هنرستانهای نهبندان و سربیشه اختصاص یافت. با رایزنیهای قبلی نخعی با سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور، روز گذشته این اعتبار ویژهی تعمیر سیستمهای گرمایشی و سرمایشی و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، به مدارس و هنرستانهای نهبندان و سربیشه ابلاغ و اختصاص یافت.

۴ کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند- قاین زیر بار ترافیک رفت

۴کیلومتر دیگراز باند دوم محور بیرجند – قاین با اعتبار هزینه شده ۱۰ میلیارد تومان زیر بارترافیک رفت. مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام این خبر گفت: با بازگشایی این قطعه، طول باند دوم زیر بار عبور در محور بیرجند- قاین به ۵۸ کیلومترافزایش یافت. وحید داعی افزود: برای احداث این ۴ کیلومتر ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و حد فاصل کیلومتر ۱۰۵ تا ۱۰۹ درمحدوده قطعه سوم محور بیرجند- قاین قرارداردکه با همکاری پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زیربار ترافیک رفت.

رکود طرح مدیریت پسماند در سایه کرونا
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: اکنون تفکیک زباله، پردازش زباله و ایجاد سایتهای زباله به حالت راکد درآمده است. حسن اکبری با بیان اینکه موضوع زبالههای کرونایی بسیار نگران کننده است اظهار کرد: در حوزه زبالههای علوم پزشکی، مطبها و بیمارستانها نظارت بیشتری داریم تا این پسماندها بیخطرسازی شوند تا از پخش شدن پسماندهای عفونی به طبیعت جلوگیری کنیم.

نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل مجازی

زنگ پدافند غیرعامل بصورت مجازی و از طریق شبکه شاد در اولین روز از هفته پدافند عیرعامل، در خراسان جنوبی نواخته شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم با بیان اینکه شعار امسال هفته پدافند غیرعامل (۵ تا ۱۲ آبان) “مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز و ایران قوی “ اعلام کرد و گفت: به همین مناسبت ویژه برنامههایی برای دانش آموزان و فرهنگیان با رعایت دستورالعملهای بهداشتی و بصورت مجازی برگزار میشود.هاشمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان هم با بیان اینکه پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات و فعالیتهای غیرمسلحانه است که در تمام ایام باید مدنظر قرار گیرد گفت: فرهنگ سازی و آموزش اصول پدافند غیرعامل از مهمترین اولویتهاست که دراین شرایط باید از فضای مجازی در این راستا بیشترین بهره را برد.

طرح پاییزه فروش کتاب از ۲۴ آبان

مهر- معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسانجنوبی با اشاره به اینکه طرح پاییزه فروش کتاب از ۲۴ آبان آغاز می شود، گفت: ثبتنام کتاب فروشی ها برای شرکت در این طرح از پنجم آبان شروع شده است. محمود رمضانی اظهار کرد: این طرح تا سیام این ماه ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به اینکه ثبتنام کتابفروشیهای خراسانجنوبی برای شرکت در این طرح از دوشنبه پنجم آبان ماه آغاز شده است، بیانکرد: متقاضیان میتوانند از روز دوشنبه (۵ آبان) تا پنج شنبه (۱۵ آبان) با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبتنام اقدام کنند.

رایزنی برای پرواز بیرجند به زاهدان

مدیرکل فرودگاه های بیرجند با اشاره به اینکه در زمستان ۲۴ پرواز به مقصد یا از مبدأ فرودگاه بیرجند خواهیم داشت، گفت: جهت راهاندازی پرواز بیرجند به زاهدان در حال رایزنی هستیم. عظیم طهماسبی در گفتوگو با مهر با اشاره به برنامه زمستانی ایرلاینها برای پروازهای فرودگاه بیرجند اظهارکرد: در برنامه زمستانی، ایرلاینها از فرودگاه بیرجند یا به مقصد آن ۲۴ پرواز خواهند داشت.
مدیرکل فرودگاههای خراسانجنوبی با بیان اینکه تعداد پروازها از ابتدای سال ۲۶ پرواز بوده است، بیانکرد: یکی از ایرلاینها یک پرواز رفت و برگشت بیرجند به تهران را لغو کرده است که پیگیر راهاندازی مجدد آن هستیم.طهماسبی با تأکید بر اینکه نسبت به راهاندازی مجدد پرواز لغو شده اطمینان داریم، ادامهداد: خواست ما به واسطه نیاز و ضرورت مردم خراسانجنوبی این است که پرواز لغو شده در ساعات صبح تا ظهر راه اندازی شود چرا که در عصر و شب کارایی لازم را نخواهد داشت. وی افزود: با یکی از شرکتهای هواپیمایی و ایرلاینها برای پرواز به مقصد زاهدان از فرودگاه بیرجند نیز رایزنی کردهایم و امیدواریم که با قطعی شدن برخی از مسائل بتوانیم این پرواز را نیز راهاندازی کنیم. مدیرکل فرودگاههای خراسانجنوبی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که این پرواز به صورت پرواز مشهد- بیرجند- زاهدان باشد، گفت: در سالهای گذشته نیز پرواز به مقصد زاهدان داشتهایم که به واسطه اینکه یک پرواز در هفته بود، مورد اقبال قرار نگرفت.طهماسبی یادآور شد: پیگیریهای ما بر این است که پرواز بیرجند به زاهدان در روزهای شنبه و سه شنبه باشد.

خسارت ۵۰۵ میلیارد تومانی گرد و غبار به خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: براساس مطالعات انجام شده توسط ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار، میزان خسارت سالانه گرد و غبار وارده به این استان مبلغ ۵۰۵ میلیارد تومان برآورد شد. حسن اکبری اعلام کرد: اولین برآورد ملی زیانهای اقتصادی ریزگردها به استان خراسان جنوبی انجام شد. وی گفت: ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر آن شد تا میزان خسارت سالانه گرد و غبار را بر منابع زیستی و اقتصادی پنج استان کشور شامل خراسان جنوبی، خوزستان، کرمانشاه، هرمزگان و ایلام مورد مطالعه قرار دهد تا بر مبنای آن بتواند آمار مستدل و متقن از خسارتهای ناشی از پدیده گرد و غبار به منابع زیستی و اقتصادی همچنین بهداشت و سلامت این استانها برآورد کند.مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: براساس قیمتهای سال ۱۳۹۷، میزان خسارات برآورد شده معادل ۲.۱ درصد از کل تولید ناخالص داخلی (GDP) این استانها است. وی بیان کرد: مهاجرت، کاهش میزان سرمایهگذاری، مشکلات جسمی، افزایش میزان مصرف آب، کاهش عمل فتوسنتز در گیاهان و کاهش محصولات زراعی و باغی، خسارت مالی به دامداران، کشاورزان و زنان خانهدار، لغو شدن پروازها و بسته شدن مسیرها و خسارت به شبکه حمل و نقل، صنعت برق و تاسیسات نیروگاهی از جمله مواردی بوده که پدیده گرد و غبار در آنها دخیل بوده است. اکبری اظهار کرد: رقم میزان خسارت ناشی از پدیده گرد و غبار به استان بیانگر منافع اقتصادی است که در صورت کاهش و مهار پدیده گرد و غبار در این مناطق حاصل خواهد شد. وی در این شرایط، سرمایهگذاری در طرحهای مقابله با پدیده گرد و غبار را ضروری دانست و گفت: در صورتی که هیچ اقدامی برای مهار یا کاهش گرد و غبار صورت نگیرد، انتظار میرود هر سال اقتصاد استان حداقل به اندازه مقادیر برآورد شده، متحمل خسارت شود.مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بنابراین چنانچه اجتناب از خسارتها به عنوان منافع اقدامات مقابلهای برای کاهش فراوانی و شدت وقوع گرد و غبار تلقی شود، منافع واقعی این اقدامات، تنها محدود به یک سال نخواهد بود بلکه اجتناب از جریان بلندمدتی از خسارتهای سالانه خواهد بود که در آینده و در صورت عدم اقدام برای کاهش خسارتها بر اقتصاد این استانها تحمیل خواهد شد. وی افزود: چنانچه با انجام اقدامات موثر بتوان گرد و غبار را به طور کامل مهار کرد یا تا سطح قابل توجهی کاهش داد، رفاه اقتصادی جامعه این استان بهبود خواهد یافت.وی اظهار امیدواری کرد که نتایج این بررسیها زمینه ایجاد انگیزه مثبت در مسئولان و کارشناسان مرتبط با موضوع، به منظور مدیریت و سازگاری با پدیده گرد و غبار در کشور و استان را فراهم کند. بنابر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی براساس مطالعات منشاءیابی داخلی فرسایش بادی، توفانهای ماسه و گرد و غبار کل کشور که توسط ستاد ملی مقابله با گرد و غبار از سال ۱۳۹۷ شروع شد، مساحت کانون گرد و غبار این استان پنج میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۹۷ هکتار بوده که اگرچه کانونهای گرد و غبار با شدت زیاد و خیلی زیاد مساحت نسبتا کمی حدود ۱۹ درصد از کل کانونهای داخلی را دارا هستند ولی نقش قابل توجهی در انتشار ذرات گرد و غبار دارند.

۱۵ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی ، غایبان شاد

با گذشت بیش از یک ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی جدید، ۱۵ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی در شبکه آموزشی دانش آموزان، شاد ، غایب هستند. رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان گفت: حدود ۲۶ هزار دانش آموز به علت نبود زیرساختهای لازم برای اتصال به اینترنت از آموزشهای مجازی در شبکه شاد محروم اند. حسینی فرد افزود: این دانش آموزان در ۳۰۰ نقطه محروم به ویژه زیرکوه، نهبندان، سربیشه، درمیان و خوسف هستند که به صورت حضوری در مدارس حاضر میشوند

اجرای طرح آمران سلامت در خراسان جنوبی

صداوسیما- طرح آمران سلامت در خراسان جنوبی توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر از ۵ تا ۱۵ آبان اجرایی میشود . مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: این طرح با هدف ترویج و نهادینه کردن استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بین مردم اجرا میشود. محمدرضا رضایی افزود: در راستای اجرای این طرح، داوطلبان و جوانان هلال احمر در سطح شهرهای استان به ارائه خدماتی پیرامون قطع زنجیره انتقال کرونا می پردازند. وی راهنمایی به افرادی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمیکنند و توصیه و تأکید به حفظ فاصله اجتماعی را از جمله فعالیتهای این تیمها دانست و گفت: امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شأن و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه از مهمترین وظایف آمران سلامت است.

کاشت گلهای پاییزه در شهر بیرجند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز، این سازمان به منظور ارتقای منظر شهری و نشاط شهروندان اقدام به کاشت گل های داوودی، بنفشه، ستاره ای و کلم زینتی در فضاهای سبز شهر نموده است. امیر ابراهیم زاده از کاشت ۵۰ هزار گلدان گل پاییزی در بیرجند خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال ۲۰ هزار گلدان داودی در سه رنگ، ۱۰ هزار بوته بنفشه، ۵ هزار گلدان ستاره ای و ۱۵ هزار گلدان کلم زینتی خریداری و در میادین، بلوار ها و لچکی های سطح شهر کاشته شده است. وی با اشاره به اینکه جهت خرید گلهای پاییزی مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون ریال هزینه شده است. افزود: با توجه به فصل سرما کاشت گونه هایی از گیاهان که دارای مقاومت در مقابل سرما می باشند از اقدامات سازمان سیما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت